Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3440 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נניח התחלתי לרדת בירידה כשטמפ' נוזל קירור הייתה 50 מעלות.

 

מצערת סגורה, אין הזרקת דלק, אין עומס, כל חלקי המנוע עדיין די קרים, חימום באוטו עובד, אוויר קר זורם דרך מטריצה של רדיאטור חימום ומקרר את נוזל הקירור.

 

מדוע נראה לכן לא אפשרי במצב הנ"ל, שטמפ' תרד מ 50 נגיד ל 40-45 מעלות?

 

 

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תיאורטית אפשרי, מעשית לא נתקלתי אישית וגם מרק ציין שלא.

יש חיכוך במנוע גם במצב שאתה מתאר וגם יש עומס של בלימת מנוע אז לא בטוח שיש התקררות משמעותית אולי פשוט לא מתחמם והמד מזייף.

 

הבחור בתחילת השרשור לא ציין ירידות או משהו כזה ולכן ספציפית למצב שהוא מתאר יש חשש שמשהו לא תקין.

הוא גם ציין שזה מגיע ל 80 ויורד ל 50 וזה לא סביר.

 

המצב שאתה מתאר יכול לגרום לפי מה שאני מפרש שגם אם מתחילים ירידה תיאורטית מאוד ארוכה, בוא נגיד 50 ק"מ, כאשר מתחילים, התרמוסטט פתוח והמנוע, יש מצב שהוא ייסגר ולא ייפתח מרגע הסגרה לכל המשך הירידה ואף המנוע יתקרר מתחת לטמפ' עבודה.

זה לא נשמע לי סביר וגם לא מה שהבחור תיאר פה.

 

אם הדיון פה הוא על התיאוריה אז אתה בהחלט צודק שתיאורטית במנועים מסוימים ובטמפ' מאוד קיצוניות לכיוון ה 0 ומתחת זה אולי יכול לקרות אך אני מניח שיצרן הרכב תכנן את המערכת כך שזה לא יקרה.

 

מעשית אם זה היה קורה לאלפי רכבים בכל יום, הפורום והמוסכים היו מוצפים בפניות של אנשים על מערכת קירור תקולה.

 

לכן אני חושב שמוטב שהבחור יבדוק את הנושא כי הרכב באחריות וימנע מהפתעות מאוחר יותר באם יש דברים בגו.

הזול עולה ביוקר

פורסם

למה לא ציין ירידות?

 

אדגיש משהו - כאשר הטמפרטורה עולה ל 90 מעלות היא מתקבעת שם. אני מדבר על השלב שעד ההגעה לטמפרטורת עבודה - שלוקח משהו כמו 10-15 דק' בו הטמפרטורה משתנה (עולה ויורדת) בהתאם לעומס שמופעל על המנוע. לכן, אם אחרי 5 דקות של נסיעה והגעה לטמפרטורה של 70 מעלות אני יורד ירידה, הטמפרטורה יורדת גם כן. מנגד, אם ארד את אותה הירידה אחרי שהטמפרטורה הגיעה ל 90 מעלות, הטמפרטורה לא תרד.

עדיין נחשב לא תקין?

פורסם (נערך)

נכון הוא ציין ירידות אבל לא ציין משך הירידה. אפשר להמשיך להתקטנן על הפרטים ולהתפלפל בתיאוריות עד מחר. שורה תחתונה,

מי פה מוכן לקחת אחריות ולהגיד לו, "שמע אחי אין לך כלום הכל תקין זה קורה בכל הרכבים לא צריך ללכת לבדוק, עלי"

פות"ש שמע דעות לכאן ולכאן.

זכותו להחליט כבעל הרכב מה הוא עושה.

אין צורך להמשיך להתחכם ואין פה תחרות מי צודק ומי יודע יותר מהשני.

גם ככה אין פה שום המלצה או אבחון שהוא תחליף לחוות דעת של בעל מקצוע שראה ובדק פיזית את הרכב ויכול להיות שיתברר שהכל תקין ושבכלל יש משהו אחר שאף אחד פה לא חשב עליו שלא תקין..

 

הרכב באחריות למען השם למה לא ללכת לבדוק?

 

נראה לי שמיצינו

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

עוד משהו שיכול להוסיף מעט לשירשור -

 

ירדתי בירידה מאוד ארוכה, כמעט כל הכביש במגמת ירידה. רוב הזמן הילוך שלישי משולב ודוושת גז משוחררת, סל"ד יחסית גבוה, 2500-3000. טמפרטורה בחוץ כ 10 מעלות.

 

רק לאחר כ 40 דקות ו 25 קילומטר מנוע הגיע לטמפרטורת עבדוה. למעשה כל עוד לא נותנים גז והרכב בתנועה, טמפרטורה לא עולה בכלל. אבל בשום שלב לא נצפתה מגמת ירידה בשעון, גם בקטעים ארוכים של נסיעה ללא גז, תוך שימוש בבלימת מנוע. ברלינגו דיזל ידני 2016.

 

 

פורסם

תרשו לי להוסיף תיאור מקרה דומה אצלי..

כרגע אני נוהג בסיטרואן C3 ידנית עם מנוע 1.4. עובד בצפת שידועה בקור שלה..

בערב כשאני חוזר הביתה מניע את הרכב כשתי דקות ומתחיל לנסוע לאט בהילוך שני עד ליציאה מצפת לכיוון מירון..

יד אז המחוג עולה לקוביה או שתיים מתוך שלוש ואז בירידה לכיוון עין זיתים יורד בהילוך שלישי ללא נגיעה בגז ולרוב עם חימום. תמיד המחוג יורד בקוביה עד לסיום הירידות.

אחרי זה קצת מישור ועליה בדרך למירון, ושוב ירידה ארוכה אחרי כפר שמאי..

בירידה השניה נוסע ברביעי ללא גז המחוג לא יורד, גם החימום מוציא אוויר חם משמעותית - עדות להגעת המנוע לטמפרטורת עבודה..

לדעתי המקרה של פותח השרשור דומה לשלי בו המנוע לא מספיק להתחמם עד לתחילת הירידות..

Mazda CX5

Škoda FABIA


×
×
  • תוכן חדש...