Jump to content

david1

  • הודעות

    222
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

מוניטין

3 נייטרלי

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. לא הבנתי את השאלה. אלו מידות הצמיג שהתקבלו עם הרכב, ואלו המידות שמופיעות ברישיון הרכב. כן. זה המחיר למידות האלו. קיבלתי הצעות בטווח של 730-900 ש"ח כולל התקנה ואיזון.
  2. חברים תודה רבה על העצות וההכוונה. אחרי התייעצויות וקבלת חוות דעת נוספות החלטתי ללכת על ASYMMETRIC 5. רכשתי רביעייה ב 3,000 ש"ח כולל התקנה ואיזון (750 ש"ח לצמיג). הצמיגים יוצרו בשבוע האחרון של שנת 2020, כך שהם גם טריים יחסית. אציין כי על הצמיגים מצויין שהם תוצרת גרמניה. היום לאחר נסיעה של 180 ק"מ אני יכול לומר שהם שקטים יותר (לא בצורה מורגשת מאוד), אך מנגד השיפור באחיזה ובעיקר במרחק הבלימה הוא לא פחות מדרמטי. מקווה שאהיה מרוצה. אם יהיה דבר מה חריג, כמובן שאעדכן.
  3. מרוצה מאוד. עברתי מאיביזה חדשה שרשכתי ב 2017 ומכרתי ב 2020 עם 190,000 ק"מ ואפס תקלות. כרגע עם האטקה, 60,000 ק"מ בשנה וללא בעיות מיוחדות (למעט תקלה מינורית בחיישן של מערכת ניטור רכב בשטח מת שטרם טופלה). מקפיד על טיפולים בזמן, עם שמנים איכותיים (קסטרול) וחלפים מקוריים בלבד. בטיחות ואחיזה מרבית הם השיקול העיקרי שלי. אין לי בעיה להחליף צמיגים כל שנה שבה אני עושה 60,000 ק"מ. צריכת דלק נמוכה באה לרוב על חשבון אחיזה וכושר בלימה, דבר שאני לא מעוניין להתפשר בו. מלבד זאת שמעתי ממספר פנצ'ריות שדווקא צמיגי מישלן נאכלים מהר יותר מהמותגים המובילים האחרים..
  4. שלום חברים, ברשותי אטקה 2020 שעלתה לכביש לפני שנה בדיוק. כיום מותקנים הצמיגים שהגיעו איתה מהיצרן, של חברת פלקאן. אני נוסע הרבה (על הקו של ירושלים צפון), ועשיתי איתם תוך שנה 60,000 ק"מ. הצמיגים הקדמיים כבר ללא מספיק בשר, ואני מעוניין להחליף את ארבעת הצמיגים. אין אצלי פשרות בכל מה שקשור לבטיחות ואיכות הצמיגים, ולכן אין מגבלת תקציב. חשוב לי צמיג איכותי של מותג מוכר, עם אחיזה טובה. מידות הצמיגים הן: R18 215/50. מהירות ועומס 92 W. מתלבט בין GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 5 לבין primacy 4 של מישלן שהוצעו לי במחירים די זהים. אשמח להמלצותיכם וחוות דעתכם. רעיונות לצמיג אחר טוב יותר אם ישנו גם יתקבלו בברכה.
  5. על הקו של ירושלים, תל אביב, ולעיתים גם צפון. בכל אופן אין לי בעיה ללכת לכל מוסך בארץ שיפתור את העניין הזה אחת ולתמיד.
  6. חברים שלום, ברשותי סיאט אטקה שעלתה לכביש בחודש מרץ 2020 (הרכב עדיין באחריות). זמן לא רב אחרי שקיבלתי את הרכב שמתי לב לבעיה, שבה מערכת ניטור רכב בשטח מת של הרכב נותנת התראות סרק לסירוגין על קיומו של רכב בשטח המת בצד ימין של הרכב. התקלה מופיעה רק במהירות העולה על 110 קמ"ש לערך, אז נדלקת ונכבית הנורה שמראה על רכב בשטח מת מימין לסירוגין, גם כשאני לבד בכביש. לפני חודש בערך, אף קפצה הודעה על כך שהחיישן תקול, התרעה שנעלמה ביום המחרת. בכל אופן, התקלה מטרידה מאוד, שכן בזיהוי רכב בשטח מת הרכב לא מאפשר לעבור נתיב, שכן מבחינתו יש שם רכב. פניתי למוסך צ'מפיון בו אני מטפל ברכב. לצערי מהר מאוד גיליתי שאין להם יותר מדי מושג על המערכת, על התפקוד שלה, ובטח שלא לפתור בעיות שקשורות בה. במאמר מוסגר אציין כי הדבר המחיש לי בצורה הברורה ביותר את הפער הקיים בין ההתקדמויות הטכנולוגיות ברכבים על המערכות הטכנולוגיות הכלולות בהם, לבין ההון האנושי שמטפל באותם הרכבים הנעדר כל כישורים בעניין או הבנה של הטכנולוגיות. בכל אופן, בכל פעם מאפסים את המערכת, אך הדבר לא מוביל לפתרון הבעיה. אשמח לדעת האם מישהו נתקל בתקלה דומה, והאם יש רעיונות לטיפול בה? במקביל אודה לקבלת המלצה למוסך של צ'מפיון, שבו יש גורמי מקצועי שיודעים להתעסק עם תקלות טכנולוגיות, ולא רק להחליף מים ושמן ברכב. תודה.
  7. אני בעלים של אטקה fr בת ארבעה חודשים, והספקתי עד היום לגמוע 20,000 ק"מ איתה. אחרי סקר שוק מקיף שעשיתי, לדעתי האטקה בגרסת ה fr נותנת תמורה מעולה לכסף. רשימת האבזור היא פשוט בלתי נגמרת: בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרחק, בקרת זחילה בפקקים, תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, חניה אוטונומית שעובדת מעולה, אוטו Hold, אור גבוה אוטומטי, חישני גשם ותאורה, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס מקורית עם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, תאורת כניסה במדרכות, תאור לד עוקבת פנייה, קוקפיט דיגיטלי, קישורית אנדרואיד אוטו ואפל שעובדת מעולה, חלון גג פנורמי ענקי, בקרת אקלים מפוצלת, רמקולים ביטס, ולדעתי פספסתי עוד דברים. אני בספק אם יש רכבים נוספים במחיר הזה שמציעים כל כך הרבה אבזור במחיר יחסית אטרקטיבי. המנוע יחסית חסכוני, עם בקרת ניתוק צלינדרים בשיוט, וצריכת דלק בינעירונית ממוצעת של 1/18 ועירונית של 1/12. בצלחה בבחירה.
  8. לאחר בדיקה, שגרת הטיפולים החכמה מתאימה למי שמשתמש בשמנים המיועדים לכך בהתאם להוראות היצרן, בהם castrol edge professional בו אני אכן משתמש תמיד. כלומר, לשיטת היצרן, השמן הזה ספציפית יכול להתאים גם ל 30,000 ק"מ, בתנאי נסיעה מסוימים (נסיעות בינעירוניות ארוכות וכו), וזה השמן שמגיע עם הרכב מהיצרן. לגביי, היום בדקתי את השמן, איתו נסעתי 15,000 ק"מ של נסיעות בינעירוניות בשלושה חודשים, והוא בצע זהוב, ונראה תקין לחלוטין. בכל אופן אשקול להחליף אותו ליתר בטחון.
  9. שלום רב, בבעלותי סיאט אטקה FR, עם מנוע 1.5 TSI, שעלתה לכביש לפני שלושה חודשים. בימים אלו ממש, מד הקילומטרז' של הרכב עומד על 15,000 ק"מ. כמי שהיה בעלים של סיאט איביזה עם מנוע 1.0 TSI עד לא מזמן, שגרת הטיפולים של האיביזה הייתה כזו: החלפת שמן כל 15,000 ק"מ, וטיפול משמעותי כל 30,000 ק"מ. בהתאם, הייתה קופצת הודעה על הטיפול הנדרש כ 3,000 ק"מ לפני המועד לביצועו. אלא, שבאטקה, על אף שהגעתי ל 15,000 ק"מ, לא קפצה כל הודעה על ביצוע טיפול או צורך בהחלפת שמן. יתירה מכך, שאני נכנס למערכת הטיפולים שבמחשב הרכב, מופיע שהטיפול הבא צריך להיות עוד 15,000 ק"מ, או 638 יום. כלומר, משתמע שמרווח הטיפולים באטקה הוא כל 30,000 ק"מ. ניסיון להבין האם אלו פני הדברים בספר הרכב, שתרגומו רחוק מלהיות מושלם, לא צלח. התקשרתי למספר מוסכים מורשים, והם טענו שיש לבצע החלפת שמן כל 15,000 ק"מ. בשעות האחרונות בדקתי במספר פורומים בחו"ל, ועיינתי שוב בספר הרכב, ואם הצלחתי להבין נכון ברכב זה אפשר לבחור בשני מסלולי טיפול, לבחירת הנהג: הראשון, במרווחי זמן קבועים (כל 15,000 ק"מ החלפת שמן, וכל 30,000 ק"מ טיפול). השני - שהרכב מזהה לבד, לפי חישוב מתמיד של אופי הנהיגה ודפוס הנהיגה, וגם לפי חיישן עכירות שמן, מתי צריך לעשות טיפול לרכב, באופן שמותאם אישית לכל נהג ונהג. שגרת הטיפולים החכמה הזאת, אם הבנתי נכון, נקראת Seat Long Life Service. כנראה, בגלל ריבוי נסיעות בין עירוניות אצלי, שמביאות ל 15,000 ק"מ כל ארבעה חודשים, הרכב ממליץ על טיפול ראשון ב 30,000 ק"מ. אלא, שכאמור, המוסכים בארץ לא שמעו על זה. למישהו יש מידע בעניין - הן בנוגע למרווח הטיפולים באטקה, והן בנוגע למנגנון הטיפול החכם?
  10. חברים, כאמור, לאור הערותיכם, השאלה כרגע היא בנוגע לצביעת החישוקים המקוריים הקיימים. האם הדבר פוגע בהם, האם יש חסרון כלשהו להליך?
  11. חברים תודה רבה על התושבות המפורטות. רק אבהיר נקודה אחת - השאלה שלי על החישוקים הסיניים (מצ"ב תמונה שלהם) הייתה מאחר והם מצאו חן בעיניי, ולא מטעמי חסכון כספי. למעשה, אין לי מגבלת תקציב בעניין, ובוודאי לא כוונה להתפשר בכהוא זה בכל הנוגע לבטיחות של הרכב. בכל אופן, אני מבין שצביעה מחודשת של החישוקים המקןריים היא הפתרון המומלץ. שתי שאלות יש לי בעניין הזה: הראשונה - האם צביעה בתנור, שנעשית בחום ובטמפרטורה גבוהה, לא פוגעת בחישוקים באיזה אופן? השנייה - בכל הרכבים שהיו לי, הצמיגים שהורכבו על ידי היצרן, החזיקו הכי הרבה זמן. תמיד הוסבר לי שסט הצמיגים הראשון מחזיק יותר זמן בגלל שהרכב מגיע מאוזן לחלוטין מהיצרן, וזה תורם לתת השחיקה של הצמיגים. האם פירוק והרכבה של החישוקים והצמיגים, יכולים לפגוע ביתרון הזה?
  12. חברים שלום, בבעלותי סיאט אטקה fr חדשה. משום מה, דווקא הגרסה הזאת של הרכב, שהיא היקרה ביותר (170k), מגיעה עם חישוקים קלים (ג'אנטים) יחסית פשוטים למראה בצבע לבן כלשהו, ללא שמץ של ספורטיביות. מאחר והרכב שלי הוא שחור, בגימור עם נגיעות ספורטיביות, זה בולט עוד יותר. אגב, אציין, כי משום מה דווקא גרסת האקלסנס שזולה יותר בכמה אלפי שקלים מגיעה עם חישוקים קלים ספורטיביים יותר למראה, שגם צבועים בצבעים של ניקל ושחור. ניסיתי לאתר באינטרנט אם מישהו מוכר אותם, אך לא מצאתי. מפה לשם, אני שוקל להחליף את ארבעת החישוקים לחישוקים אחרים, שהם נאים יותר מבחינתי. ראיתי כאלה באוטו דיפו. העניין הוא שמדובר בחישוקים סיניים, לא של איזה יצרן מוכר, ואינני יודע עד כמה זה משמעותי אם בככל. נאמר לי על ידי המוכר שכל החישוקים, גם אלה של קונצרן פולקסווגן, מיוצרים גם כך בסין, ואין הבדל... אשמע לשמוע את דעתכם בעניין... אגב, קיימת אפשרות גם של צביעת החישוקים הנוכחיים, השאלה אם זה עדיף, או שכדאי לוותר (צבע יורד, אי אפשר לצפות את התוצאה מראש, וכו)? תודה לעונים.
  13. בבעלותי אטקה FR חדשה. המערכת עובדת מצויין, עם תיקון נעים ולא אגריסיב, גם בסיבובים יחסית חדים. גם כשהיידים על ההגה המערכת תמיד פעילה ושומרת את את הרכב באלגנטיות בנתיב שיועד לו. המערכת בשילוב בקרת השיוט האדפטיבית שעובדת גם היא בצורה יוצאת מן הכלל, הופכת את הנסיעה לחצי אוטונומית. מה שכן, ככל שמערכת מזהה שמעל 15 שניות הנהג לא שם את הידיים על ההגה, היא מקפיצה התראה קולית. נדרשת נגיעה קלה בהגה כדי שהמערכת תמשיך לתפקד באופן עצמאי. בהחלט מערכת חשובה ביותר.
  14. david1

    אור גבוה אוטומטי

    הסיבה לחסימה הזאת היא פשוטה: אני לא חושב שיש עוד יצרן כמו קבוצת פולקסווגן, ויבואן כמו צ'מפיון, שמתמודדים עם קניבליזציה משמעותית כל כך בתוך הקונצרן שלהם עצמם. לך תסביר ללקוח מה ההבדל בין סיאט אטקה/סקודה קארוק/פולקסווגן טיגוואן/ואפילו אאודי Q3. כך גם לגבי יתר הרכבים של הקונצרן. מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, אם בכלל. לכן, נותר ליצרן וגם ליבואן ליצור בידול באמצעות גימיקים שונים, מיתוג, ואבזור פנים כזה או אחר. לכן, לדוגמא, על מנת להצדיק את הפער במחיר לצורך העניין בין הסיאט והסקודה לבין הפולקסווגן (ולעיתים בעיקר לבין האאודי), חוסמים במותגים הראשונים פונקציות מסוימות, על מנת שיוכלו להציג אותן כאבזור עודף במותגים שנחשבים ליקרים יותר - ולהצדיק את פער המחיר. זה נכון לגבי עמעום אורות גבוהים אוטומטי, אבל זה נכון גם לגבי זיהוי תמרורים, ניווט ישירות דרך לוח השעונים החכם (קוקפיט), ועוד ועוד. אכן, זה נשמע מטומטם ובעיקר זה מעצבן, אבל זה המצב.
  15. david1

    אור גבוה אוטומטי

    שלום חברים, לטובת בעלי סיאט אטקה fr שמעוניינים באור גבוה אוטומטי, עדכון קצר אחרי ניסיון אישי: הפונקציה של אור גבוה אוטומטי חסומה ברכב משום מה על ידי היבואן. בכל אופן, ניתן לפתוח אותה על ידי קידוד שלוקח מספר דקות. לאחר הקידוד, המערכת פועלת באופן מצויין. השימוש במערכת נעשה באופן הבא: יש לדחוף את ידית האור הגובה החוצה. יתקבל בלוח השעונים סימן של אור גבוה בצבע לבן, עם האות A בפנים. זהו, מרגע זה המערכת דרוכה. במהירות של מעל 60 קמ"ש המערכת תגביר לאור גבוה באופן עצמאי בסביבה חשוכה, ותחזיר לאור רגיל במקום עם תאורת כביש או במקרה של רכב שנמצא מלפנים או בא ממול. המערכת עובדת מצויין, מדליקה את האור הגבוה עצמאית בתנאי דרך חשוכים, ובמקרה צורך מנמיכה את האור הרבה לפני שתגובה אנושית היתה מספיקה לעשות את זה. נסיעה בטוחה.
×
×
  • תוכן חדש...