Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3439 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איני מבין גדול אך המנוע אמור לשמור על טמפ' עבודה שלו (בין 80-90C) מכל הביקורים שלי ברמת הגולן,חרמון והסביבה במספר רכבים(מגאן,יונדאי I20,מאזדה 3,פלואנס, אלטו,גטץ) הטמפרטורה נשארה בטווח הזה(לפי שעון חום מנוע היה תקין, למי שהיה שעון), אומנם הטורים היו גבוהים יותר באופן מורגש, אך הטמפ' הייתה בטווח חלון העבודה(במאזדה ובפלואנס היה OBD+טורק מחוברים בזמן אמת).

לדוגמא היום עם המאזדה שלי, יצאתי מהבית לפי מחשב רכב היה 4 מעלות בחוץ,עד שהגעתי לירידות באזור העמק הנורית שמן כבתה,טורק הציג לי 88-86C במשך כל הירידות, לכן נראה קצת מוזר מה שאתה מתאר למרות שלטענתך הרכב מתהנג תקין.

 

בכל אופן הרכב עדיין לא שנה על הכביש ויש אחריות, לך למוסך יבואן ותבקש שיחברו את הרכב לסורק ותתאר להם את הבעיה

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חד משמעית,

תפקיד התרמוסטט הוא לשמור על טמפ' בטווח קבוע.

אין קשר לירידות עליות חם/קר.

אחת הסיבית שגרמו לי להחליף תרמוסטט זה נסיעה לצפון שבה הבחנתי שמד הטמפ יורד ואז הבנתי שחששותי הקודמים אכן נכונים ולבסוף בעת ההחלפה ראינו שאכן התרמוסטט כשל ונשאר במצב פתוח טיפה כל הזמן ולכן בימי קיץ חמים טמפ הנזל עברה את ה 110 מעלות ובימים קרים ובירידות ירדה ל 70 ואף ל50.

מאז ההחלפה הטווח קבוע כמו בספר הרכב, לכן אחזור על המלצתי בעמוד הקודם.

 

יש לבדוק :

 

1.תקינות תרמוסטט

2. חיישן טמפ'

 

 

אני מהמר על תרמוסטט.

 

כפי שנאמר, הרכב באחריות גש למוסך יבואן ואל תוותר עד שימצאו את הבעיה ויתקנו אותה.

הזול עולה ביוקר

פורסם
חד משמעית,

תפקיד התרמוסטט הוא לשמור על טמפ' בטווח קבוע.

אין קשר לירידות עליות חם/קר.

אחת הסיבית שגרמו לי להחליף תרמוסטט זה נסיעה לצפון שבה הבחנתי שמד הטמפ יורד ואז הבנתי שחששותי הקודמים אכן נכונים ולבסוף בעת ההחלפה ראינו שאכן התרמוסטט כשל ונשאר במצב פתוח טיפה כל הזמן ולכן בימי קיץ חמים טמפ הנזל עברה את ה 110 מעלות ובימים קרים ובירידות ירדה ל 70 ואף ל50.

מאז ההחלפה הטווח קבוע כמו בספר הרכב, לכן אחזור על המלצתי בעמוד הקודם.

 

יש לבדוק :

 

1.תקינות תרמוסטט

2. חיישן טמפ'

 

 

אני מהמר על תרמוסטט.

 

כפי שנאמר, הרכב באחריות גש למוסך יבואן ואל תוותר עד שימצאו את הבעיה ויתקנו אותה.

 

כפי שציינתי, "המשחק" בטמפרטורה הוא ב 10-15 דקות הראשונות לנסיעה ומושפע בטווח זמנים זה מירידות וכד', וכל זה עד שמגיעים ל 90 מעלות. לאחר שמגיעים ל 90 מעלות, גם בנסיעות בינעירוניות עם ירידות חדות, הטמפרטורה לא יורדת כלל.

בכל אופן אגש למוסך כדי לבדוק האם יש תקלה.

פורסם

השאלה היא מה משך הירידות. אם זה לא מספיק זמן המערכת כולה לא מצליחה להתקרר כי המנוע וכל המים במערכת כבר חמים. ב 10 דקות הראשונות רואים את ההשפעה כי לא כל המים במערכת התחממו.

הפעולה של עלייה וירידה אינה תקינה וצריכה להיות מגמת עליה בלבד כאשר הכל תקין. אל תשכנע את עצמך שהכל בסדר כי זה לא.

הזול עולה ביוקר

פורסם

המצב הזה לדעתי תקין.

 

אנחנו מדברים על זמן פעולת מנוע עם טרמוסטט סגור, נוזל קירור זורם במעגל הקטן. הגיוני שיושפע מעומס על המנוע, הטרמוסטט לא משחק תפקיד פה, הוא עדיין סגור.

 

 

פורסם (נערך)

יכול להיות שאתה צודק, אבל זה מאוד מוזר כי באף רכב תקין לא נתקלתי בתופעה הזו כאשר התרמוסטט תקין, רמת הגולן, חרמון, ירידות עליות וכל מה שרק אפשר לבקש.

הפעם היחידה שכן קרה דבר כזה בסוף התברר שהתרמוסטט לא תקין ושהיה מעבר קטן של מים זה התבטא כאשר המנוע לא חם וכל הנוזל במערכת לא התחמם.

אם זה היה מאפין את הדגם הזה אני חושב שהיו פה מלא פוסטים דומים ומלא אנשים שהולכים למוסך ומתלוננים שמשהו לא בסדר.

 

מה שיכול להיות זה שמד הטמפ' מזייף קצת וזה מתבטא בשלב הזה ולאחר מכן זה בטולרנס שהמחוג לא זז: 78 מעלות עד 110 תלוי ברכב... מחזיר אותנו לפוסט שלי על הגולף דור 4 ולמדנו מזה דבר או שניים...

אבל עד שהבחור לא יחזור ויספר לנו מה תוקן לא אפשרי לדעת מה באמת היה לא תקין, אם בכלל יודו בזה במוסך היבואן.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

פורסם

עזוב רגע טרמוסטט.

 

נניח הנעת מנוע קר אחרי לילה קריר. טמפ' נוזל קירור 8 מעלות.

 

טרמוסטט נפתח נניח ב 90 מעלות.

 

בזמן הזה, שלוקח לנוזל קירור להגיע מ 8 מעלות ל 90, אין בקרה של טרמוסטט. הוא סגור.

 

 

פורסם

אין ויכוח על כך. הוא סגור עד נקודת הפתיחה. עדיין, מחוג הטמפ' אמור רק לעלות גם אם הרכב בירידה וגם אם קר בחוץ.

בחיים לא נתקלתי במשהו אחר כאשר תרמוסטט תקין. גם אם יורדים בסרק בירידה של כמה ק"מ (תיאורטית, אסור לעשות דבר כזה בפועל) התרמוסטט סגור והמנוע עדיין מתחמם כאילו אתה עומד בניוטרל וכך גם נוזל הקירור במערכת הסגורה (הקטנה) לפני פתיחת התרמוסטט אמור להתחמם עד נקודת הפתיחה. מד הטמפ' אמור להראות רק עלייה בטמפ'.

הזול עולה ביוקר

פורסם

כאשר אתה יורד ירידה בהילוך משולב, ולא בסרק, אין הזרקה או כמעט ואין הזרקה של דלק למנוע.

ולכן המנוע מתקרר.

 

אני עם בוקי בנושא.

פורסם (נערך)

נהגתי עד היום (יותר מ15 שנה) על רכבים ידניים בלבד, לעולם לא ירדתי בניוטרל וגם בחרמון, רמת הגולן לא נתקלתי בתופעה כזו וגם לא בפאביה הידנית שלי שנת 2013 שהכי מתקרבת לצורה של המערכת קירור של פות"ש.

גם אם אין הזרקה יש חיכוך בתוך המנוע שמייצר חום.

הטמפ' אמורה לעלות כל הזמן ולא לעלות ולרדת לעלות ולרדת אם זה היה נכון, היינו רואים הצפה של פוסטים דומים ורכבים במוסכים.

בפעם היחידה שזה קרה לי (יש פוסט שלי בנושא לא ממזמן) נוכחתי לראות שהתרמוסטט היה תקוע במצב פתוח מעט מה שהסביר את התופעה בצורה ברורה שמים מתקררים כל הזמן ולכן בירידות זה כן היה משפיע יותר לכיוון הקירור אך עם זאת הספיק כדי למנוע התחממות יתר בעמידה או בימים חמים (במזל או ע"י תכנון מבוקר של החלק ע"י היצרן שכאשר הוא כושל הוא נשאר במצב מסוים שיאפשר זרימת מים מעטה לרדיאטור). אגב, בתכנון צורת הכשל טמון ההבדל בין חלק מקורי לחלק תחליפי. מכיר את זה מהעולם שלי מניח שככה זה בשאר או בחלק מהחלקים ברכב.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

פורסם (נערך)
המצב הזה לדעתי תקין.

 

אנחנו מדברים על זמן פעולת מנוע עם טרמוסטט סגור, נוזל קירור זורם במעגל הקטן. הגיוני שיושפע מעומס על המנוע, הטרמוסטט לא משחק תפקיד פה, הוא עדיין סגור.

תאורטית אתה צודק אבל לא זכור לי אי פעם בכול רכבי קונצרן VAG שהיו לי שהטמפ' לפני שהגיע ל-90 מעלות השעון שיחק בתחום של 50-90 מעלות אלא רק עלה.

 

לא יצא לי לנסות לנסוע אחרי התנעת הרכב בירידה או בטמפ' נמוכה מ-4 מעלות צלזיוס.

 

לדעתי ברכב של פותח האשכול קיימת בעיה בחיישן טמפ'.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

מסכים עם מרק,

וכמו שרשמתי בהודעה קודמת לבוקי, אכן תיאורטית יש מצב שזה יכול לקרות אם כי לא נתקלתי אישית בכזה דבר.

 

חיישן טמפ' זו אחת האופציות שרשמתי מעלה. יש לבדוק את זה בנוסף לתרמוסטט.

הזול עולה ביוקר

פורסם

פותח השירשור, מדובר במנוע TSI?

יאני ומרק, האם ניסיון שלכם הוא עם מנועי TSI?

 

מנועי TSI בדומה למנועי דיזל מגיעים מהר לטמפרטורת עבודה רק בנסיעה עם עומס מסויים. לא חייב להיות עומס גדול, אבל צריך שיהיה עומס. ללא עומס בעמידה בפקק או בסרק גם אחרי 20-30 דקות ביום קר הוא לא יגיע לטמפרטורת עבודה.

 

 

פורסם

גם המנוע המותקן ברכב שלי (1.6L-FSI) לא מגיע לטמפ' עבודה אחרי 10-15 דקות של נסיעה קצרה בעיר אחרי התנעה ראשונה בבוקר.

איזה כייף לי :)

פורסם

המנוע שלי APK אטמוספרי 2 ליטר, אינו מגיע לטמפ' עבודה בסרק תוך 15 דקות מהתנעה קרה (5 מעלות בבוקר).

רק בנסיעה רגועה בעיר מגיע תוך 7 דקות ל 75 מעלות ותוך 15 דקות ל 92 מעלות. (טורק פרו, לאחר החלפת התרמוסטט, מדידות מרובות.)

בסרק, מהנעת בוקר עד 90 מעלות זה לוקח כ 20 דקות או חצי שעה תלוי בטמפ' החיצונית. (המחוג בלוח המכוונים מראה 90 מ 78 מעלות עד 115 מעלות לא הגעתי גבוה מזה גם עם התרמוסטט התקול).

הזול עולה ביוקר


×
×
  • תוכן חדש...