Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני לא אומר שצריך להחזיק מונופולים, אבל מדינה צריכה להגן על מקומות עבודה של אזרחיה.

 

מכאן הדרך מאוד קצרה ליצירת מונופולים/דואופולים/אוליגופולים.

 

או להחזיק על חשבון משלם המיסים מפעל לא יעיל, מזהם, לא תחרותי, שתופס קרקע יקרה, רק כי צריך להגן על מקומות עבודה (בעיקר של ההנהלה המקורבת לשלטון, את הפועלים הפשוטים עדיין מפטרים על ימין ועל שמאל).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אם כבר אנחנו בדיון על אוטובוסים, ברשותכם מספר שאלות:

1. מדוע באוטובוסים העירוניים יש רעידות בלתי נסבלות כשהאוטובוס עומד?

2. מדוע בסיבובים האוטובוס מרגיש כאילו שהוא עומד להתפרק?

3. מדוע כל בלימה של נהג האוטובוס מעיפה את כל הנוסעים לכל עבר?

 

האם סעיפים 1-2 קשורים לאוטובוס עצמו, או שגם אצל החבר'ה מחו"ל זה אותו הדבר?

 

1. תחזוקה, איכות דלק ומרכב שלא נועד לצמצום רעידות. זו המקבילה האוטובוסית לסוזוקי אלטו. אין באמת בידוד.

 

2. מאותן סיבות.

 

3. נהגים היסטריים עם המון עצבים ובלי התחשבות בנוסעים. אם אתה היית נוהג כל היום במכונה עם כל כך הרבה רעש, רעידות ואנשים מעוצבנים ומעצבנים, גם אתה היית נוהג ככה.

 

 

את כל זה אפשר לפתור עם מנועים חשמליים וכמה מערכות שליטה ממוחשבות.

- לא יהיו עוד רעידות כי המנוע הוא חלק וליניארי.

- אם אין הילוכים אין צורך בהעברת הילוכים אלימה.

- אפשר להגביל את ההאצה למצב שבו כשהאוטובוס מאיץ ביציאה מהמקום, הוא עושה את זה בקצב שלא מעיף אנשים באלימות אחורה, אלא כל התנועה זורמת יותר וגורמת לפחות אלימות.

פורסם (נערך)

כמו שציינו, אין טעם להשאיר מפעל לא יעיל רק בגלל העובדים.

נתתי דוגמא ואני חוזר עליה, למה לא השאירו את חברות הסלולר

הוותיקות, ולא דאגו לאלפי העובדים שפוטרו שם? בדיוק

מאותה סיבה לא משאירים את המונופול של מרכבים והארגז.

מומחה באוטובוסים אני ממש לא, אבל אחד המגיבים כאן ציין

שיש למשל דליפות מים מהגג בחורף, ולא מצאו עד היום פתרון.

אם אני מונופול, מה אכפת לי, שישחו בתוך האוטובוס, הרי

אין מישהו אחר שימכור להם משהו חלופי. פתאום יש משהו

אחר בגלל התחרות, והופ, אני חייב למצוא פתרון. מילא אם

הארגז ומרכבים היו חוד החנית בתעשיית האוטובוסים, ואז

אפשר היה לשאול למה לא מסייעים להם. כמו שזה נראה עכשיו,

עושה רושם שזה מוצדק בהחלט.

עריכה אחרונה על ידי Oshri
פורסם (נערך)

מה שאני לא מבין זה מה מנע מהם להיות חוד החנית.

 

למה הם לא התייעלו? (חוץ מהעובדה שהם מונופול)

למה הם לא התחילו לייצר מוצרים טיפה אחרים כמו רכבי פנאי (RV) או דברים אחרים שאפשר לבנות על הפלטפורמות הקיימות שלהם?

 

בית קפה נייד, אוטובוס של שירותים כימיים לאירועים שונים, בית על גלגלים, ספריה ניידת... בעצם כל דבר שיכול להיות על בסיס של אוטובוס.

הם היו יכולים להיות הכי טובים בזה אבל לא חשבו קדימה.

 

חבל.

 

בלי קשר, מעצבן מאוד כשמדברים על חוסן כלכלי של המדינה אבל כל המפעלים וכל מה שקשור לייצור עובר לסין.

המדינה צריכה להתערב במקרים כאלו, לדרוש התייעלות של החברה עם תכנית ל5 שנים והצגה של מוצרים חדשים.

זה דווקא אינטרס לאומי, בדיוק כמו מה שקרה עם תעשיית הרכב האמריקאית (חוץ מעניין הגודל של החברה, שמשפיע על פחות אנשים).

אחד האינטרסים של המדינה צריך להיות להשאיר את התעשיות של המדינה פעילות.

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
פורסם

שכחתם שהמפעל מעסיק ישראלים, אלו שרוצים את כל התנאים ומתלוננים על יוקר המחייה. גם אני ישראלי שמתלונן על יוקר המחייה אגב...

אני עדיין מעדיף מפעל ישראלי שמשלם מסים ושכר לעובדים ישראלים ולא איזה מפעל בסין .

 

ומה לגבי תע"ר בנצרת? למה בהם לא נוגעים? מייצרים שם את חוד החנית?

 

תבקרו בתע" ר ותבקרו במפעל של הארגז-מבטיח לכם שלא תאמינו להבדלי הרמות.

פורסם

גם רום כרמל נסגרו בשנת 1981 לאחר שלא עמדו בתחרות של איכות ומחיר מול שאר העולם.

 

לא בטוח שאם היית ממשיך להנשים אותם, היה לזה ערך מוסף.

פורסם
אני לא אומר שצריך להחזיק מונופולים, אבל מדינה צריכה להגן על מקומות עבודה של אזרחיה. המפעל היעיל בישראל לא מסוגל להתחרות במפעל סיני שמשלם לפועלים 10$ ביום ולא צריך לציית לאלף ואחת רגולוציות של זיהום אוויר, פינוי פסולת, בטיחות, תנאי עבודה, ביטחון סוציאלי ועוד.

 

מדיניות של למסור את היצור לסין הטיבה רק עם העשירים ומדינות מתפתחות בזמן שצעירים בעולם המערבי מובטלים וגרים אצל הוריהם.

אז תתמוך בהורדת רגולציה ממפעלים.

בכל מקרה אין מה לעשות אי אפשר להגן על כולם. בשביל זה יש לנו יתרון יחסי, במה שיש לנו יתרון יחסי אנחנו מייצרים לעולם.

כסף בא מבחוץ אם הכל תייצר פה תגיע לרמת חיים מאוד נמוכה כי תוכל לייצר פחות עם המשאבים שיש לך.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם
שכחתם שהמפעל מעסיק ישראלים, אלו שרוצים את כל התנאים ומתלוננים על יוקר המחייה. גם אני ישראלי שמתלונן על יוקר המחייה אגב...

אני עדיין מעדיף מפעל ישראלי שמשלם מסים ושכר לעובדים ישראלים ולא איזה מפעל בסין .

 

ואני מעדיף חברת סלולר שמשלמת מיסים בארץ, ומעסיקה מלא עובדים בשכר ומנגנון מנופח, מאשר איזה צרפתי שעושה עליי סיבוב ולא משלם

בסוף שקל מס על הכל. שטויות, אז מה אם אני ישלם עוד 1000 שקל בחודש על סלולר לכל מנוי, קטן עליי.

פורסם
שכחתם שהמפעל מעסיק ישראלים, אלו שרוצים את כל התנאים ומתלוננים על יוקר המחייה. גם אני ישראלי שמתלונן על יוקר המחייה אגב...

אני עדיין מעדיף מפעל ישראלי שמשלם מסים ושכר לעובדים ישראלים ולא איזה מפעל בסין .

 

ומה לגבי תע"ר בנצרת? למה בהם לא נוגעים? מייצרים שם את חוד החנית?

 

תבקרו בתע" ר ותבקרו במפעל של הארגז-מבטיח לכם שלא תאמינו להבדלי הרמות.

 

רמת הידע ביצור טכנולוגי גבוה הוא נמוך, ואם הטכנולוגיה קיימת אז היא יקרה.

מפעלי ארגז ומרכבים הם מפעלי הרכבה בריתוך,הברכות והדבקות.

אין למפעלים האלה פיתוח טכנולוגי, ואפילו הם "מייבאים" את השרטוטי העבודה מחו"ל. (כל המידע מנהגי האוטובוסים ותיקים שמאוגדים בקבוצה בפייסבוק).

כך שהמפעל הוא יצור נטו. לפיכך המהנדסים הם או מהנדסי איכות או מופ בתחום ההנדסה.

אם כל הצער, ואומר את זה בלב קשה (כי המדינה הזו התחילה מיצור), המפעלים האלה הם בטכנולוגיה משנות ה-90.

אם לא יהיה התייעלות מצידן, לא רק בהרכבה וביצור, אלא גם בטכנולוגיה, לא תהיה בעוד מספר שנים לרכוב אוטובוסים ממרכבים או מהארגז.

פורסם
מה שאני לא מבין זה מה מנע מהם להיות חוד החנית.

 

למה הם לא התייעלו? (חוץ מהעובדה שהם מונופול)

למה הם לא התחילו לייצר מוצרים טיפה אחרים כמו רכבי פנאי (RV) או דברים אחרים שאפשר לבנות על הפלטפורמות הקיימות שלהם?

 

בית קפה נייד, אוטובוס של שירותים כימיים לאירועים שונים, בית על גלגלים, ספריה ניידת... בעצם כל דבר שיכול להיות על בסיס של אוטובוס.

הם היו יכולים להיות הכי טובים בזה אבל לא חשבו קדימה.

 

הם טובים (אולי אפילו הכי טובים) בלייצר אוטובוסים ממוגנים. זאת המומחיות של תעשיית רכב ישראלית בכללי - רכבים בטחוניים או קרוב לזה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
ואני מעדיף חברת סלולר שמשלמת מיסים בארץ, ומעסיקה מלא עובדים בשכר ומנגנון מנופח, מאשר איזה צרפתי שעושה עליי סיבוב ולא משלם

בסוף שקל מס על הכל. שטויות, אז מה אם אני ישלם עוד 1000 שקל בחודש על סלולר לכל מנוי, קטן עליי.

 

נכון כי עדיף צרפתי נוכל שמכר שירות במחיר הפסד בשביל לגנוב לקוחות, הפסיד מיליארדים, לא עמד באף התחייבות ובסוף עמד למכור את הלקוחות חזרה למתחרים. בינתיים תשתית הסלולר בישראל שהייתה מהטובות בעולם הדרדרה לרמה של מדינת עולם שלישית ואלפי ישראלים איבדו את עבודתם. מתחרות פרועה מרוויחים אולי בטווח הקצר, אבל מפסידים בגדול בטווח ארוך.

פורסם

גם אם אני לא מסכים עם רוב הדברים שכתבת, נניח ואתה צודק, תחשוב כמה כסף נחסך למשק בכל חודש.

בוא נגיד שיש מליון מנויים, למרות שטוענים שיש הרבה יותר, אבל נגיד רק מליון. תכפיל ב 1000 שקל ממוצע

שנחסכו למנוי, תחשוב כמה כסף זה. אתה יכול לבנות עם זה איזה תשתית שתרצה. ולגבי המצב בארץ,

לא חושב שהמצב כמו של מדינת עולם שלישית. ברוב המדינה הכיסוי מצוין, יש לך דור 4, ולא נתקלים יותר מידי

במצב ללא קליטה. יכול להגיד לך שבביקורים האחרונים שלי באירופה, עם סים מקומי בכל מדינה, לא מעט פעמים

נתקלתי בקליטה מאוד חלקית, קצב העברת נתונים נמוך, או אפילו מצב ללא קליטה בכלל.

פורסם

לא ירידה במחירי התחבורה אך עליה במספר נסיעות האוטובוסים בארץ מאז. (פחות מורגש בגוש דן - למרות שגם פה יש עליה) ויותר מורגש במקומות אחרים מרוחקים יותר שהייתה קפיצה גדולמה מאוד.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020


×
×
  • תוכן חדש...