Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אוי לא,שללו ממני את המונופול על לדפוק מחירים בימי שבת אז אני אצא לבכות

https://www.mako.co.il/tv-live-at-night/articles/Article-11bbf9eeb64ae61026.htm

 

בתגובה לתחבורה הציבורית בסופי השבוע: נהגי המוניות מתכננים מחאת ענק

 

 

מעתיק-מדביק מהפרופיל של עידן דה-ארץ

 

אומייגאד, זה פשוט מדהים. נהגי המוניות מאיימים לחסום כבישים כי התחבורה הציבורית בשבת היא בחינם. אתם יודעים *למה* היא בחינם? בגלל החוק שאוסר על הסעה בתשלום. כן, אותו החוק שנועד להגן על נהגי המוניות ובעלי "המספרים הירוקים" (רישיון מונית להשכרה), הוא זה שמכריח את העיריות להציע את השירות בחינם.

שימו לב כמה עיוותים יש כאן:

1. אסרו על הסעה פרטית בתשלום כדי להגן על הקרטל של המוניות, ובכך הפכו את התחבורה בשבת ללא פרקטית.

2. העיריות התאגדו כדי להציע תחבורה ציבורית בשבת - ונאלצו להציע אותה בחינם מפאת החוק.

3. נהגי המוניות יחסמו כבישים ויפגעו בציבור, כדי להגן על הפגיעה בציבור שבסוף פוגעת בהם.

איגוד נהגי המוניות הארצי, אתם פשוט מביכים. אתם פוגעים בנהגי המוניות, ועכשיו אתם רוצים לפגוע בנוסעי האוטובוסים.

תודה ל-Avi Greenwald מהוואטסאפ של הפטראון על ההפניה למחאה הביזארית הזאת.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
מעתיק-מדביק מהפרופיל של עידן דה-ארץ

 

 

עשה טובה לשנינו :

קח את הארלי שלך וצא לשייט ב 6 דולר עלות ברחבי ארה''ב.

נדהמת לגלות בשרשור אחר את עלויות הרכבים ,הדלק שם ,איפה שאתה חי ,ואתה בא לקשקש לי במוח על עלויות בומבסטיות של מונית כאן.

 

לא שווה לי לעשות העתק /הדבק לדברים שכתבת בשרשורים אחרים שסותרים את דבריך בשרשור הזה.

אזלו לך התגובות לאור הכתבות אודות ''אובר'' הנפלאה ,שאתה מתחיל עם תח''צ חינם ?

 

חייה את חייך בגולה ותן לי לנסות לשרוד כאן בארץ.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מוטי, למה העוינות? אתה לא חושב שמה שכתב עידן דה ארץ (שחי בישראל) נכון? תסביר למה. לא צריך לתקוף את מי שלא מסכים אתך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
מוטי, למה העוינות? אתה לא חושב שמה שכתב עידן דה ארץ (שחי בישראל) נכון? תסביר למה. לא צריך לתקוף את מי שלא מסכים אתך.

 

 

אתה מוזמן לקרוא את כל ההודעות שלי בשרשור הזה ולהבין .

ואם תהיה לך שאלה ספציפית ,אשמח לענות לך בצורה תרבותית ולא עוינת במרכאות או בלי.

העוינות כאן ,אם לא הבנת ,זה מהצד השני ,נגד מגזר שלם מתוך סטיגמות וחוסר הבנה בסיסית למציאות .

 

ונתתי הסבר למה שכתב עידן.

 

אין לי בעיה שיופעלו אוטובוסים בשבת ,אבל לא בחינם ,לא על חשבוני .

פורסם

אי אפשר לצאת למחאות ענק כי העוגה לא מתחלקת בדיוק איך שבא לך.

אין שום עוינות כלפי אף ציבור,יש ביקורת שמופנית בעיקר כלפי המדיניות הממשלתית.

יש פה המון שרשורי ביקורת כלפי המשטרה,הצבא,עיריות ומי לא.

 

אתה מתאר את המצב בתור "לשרוד" לא בגללי,אלא בגלל הקשיים שהמדינה מערימה על עסקים קטנים ועל נהגי רכב ציבורי.

 

תסכים איתי שנסיעה של רבע שעה שעולה 120 שקל זה מחיר מוגזם,של מחיר ביחס לתמורה-עזוב את ההוצאות בצד.

נאלצתי לעשות אותה רק כי לא היו אוטובוסים.

עכשו אנשים משלמים מיסים ורואים את הכסף שלהם בחזרה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

הידעת ,שגם אני וגם אתה כבר מסבסדים את חברות האוטובוסים מכספי המיסים ?

חברות האוטובוסים לא משלמות את עלויות הסולר ועלויות נוספות כמו שאני משלם .

הווה אומר ,שאף על פי שאני לא משתמש בשירות הזה ,אני כבר משלם עליו ובכיף ,שלא כמו הליצן מחו"ל שבא להטיף לי עם העלויות "שם".

 

שהמדינה תתן לי לשים שלט על המונית "15 שקל לנסיעה בעיר" בלי להפעיל מונה ,ספיישל עד הבית , מבלי להשחיל אותי במשרד התחבורה ,ונראה מי יוכל להתחרות בי

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מוטי, זה מפריע לך כי כנהג מונית זה פוגע בפרנסה, לא כי זה מכספי הארנונה שלך. אם היו נותנים לנהגי מוניות הנחה של 5% בארנונה עדיין היית מתנגד לזה.

נניח אתה תושב ר"ג, לא מפריע לך שאנשים באים מערים שכנות להנות מהפארק הלאומי ונהיה שם צפוף ורועש בשבתות, למרות שהם לא משלמים על זה מס, נכון?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לא הייתי קורא לאור ליצן.

אני והוא באותה דעה פחות או יותר,רק שלעומתי הוא מצליח לחבר יותר מ3 משפטים אחד עם השני בצורה ברורה.

 

אז אתה אומר שהמדינה לא מאפשרת לך להתחרות והיא זו שקובעת מחירים?ואתה בא בטענות אלי.

 

מוניות זה מוצר נישתי,שירותי הסעה פרמיום גם מבחינת מחיר וגם מבחינת השירות.

אני לא חושב שאם האוטובוסים האלה יעלו 5.90 כמו כל נסיעה עירונית זה ישנה משהו.

ההבדלים עדיין גדולים לפחות פי 4 בין מונית לתחב"צ.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

תסכים איתי שנסיעה של רבע שעה שעולה 120 שקל זה מחיר מוגזם,של מחיר ביחס לתמורה-עזוב את ההוצאות בצד.

נאלצתי לעשות אותה רק כי לא היו אוטובוסים.

עכשו אנשים משלמים מיסים ורואים את הכסף שלהם בחזרה.

 

 

למה אתה מספר חצאי מידע ?

ספר לנו לאן נסעת ומאיפה , איזה מרחק והאם היה מונה .

פורסם
מוטי, זה מפריע לך כי כנהג מונית זה פוגע בפרנסה, לא כי זה מכספי הארנונה שלך. אם היו נותנים לנהגי מוניות הנחה של 5% בארנונה עדיין היית מתנגד לזה.

נניח אתה תושב ר"ג, לא מפריע לך שאנשים באים מערים שכנות להנות מהפארק הלאומי ונהיה שם צפוף ורועש בשבתות, למרות שהם לא משלמים על זה מס, נכון?

 

הייה הוגן וקרא את תגובותי בשרשור הזה ולאחר מכן שאל אותי שאלות .

קשה לי להגיב ולחזור על עצמי.

וזה טבעי לכל אדם להילחם על פרנסתו אם מדובר בעוות ו/או חוסר צדק .

למה עוות ?! למה חוסר צדק ?!

 

קרא תגובותיי בשרשור.

פורסם (נערך)
מוטי, זה מפריע לך כי כנהג מונית זה פוגע בפרנסה, לא כי זה מכספי הארנונה שלך. אם היו נותנים לנהגי מוניות הנחה של 5% בארנונה עדיין היית מתנגד לזה.

נניח אתה תושב ר"ג, לא מפריע לך שאנשים באים מערים שכנות להנות מהפארק הלאומי ונהיה שם צפוף ורועש בשבתות, למרות שהם לא משלמים על זה מס, נכון?

 

מי אמר לך שהם לא משלמים מס ?

משלמים ומשלמים .החל מכחול/לבן , על האוכל שקנו ,על הרכב שבאו איתו ,ועד למיסיי מדינה באופן עקיף .

הערים נמצאות בתוך מדינה אחת ,ולא מוגדרות כמדינה בפני עצמה .

 

ובלי שום קשר יש המון עיריות ש"ניכסו" לעצמן חופי ים ופארקים וגובות תשלום לא מועט .

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
פורסם
למה אתה מספר חצאי מידע ?

ספר לנו לאן נסעת ומאיפה , איזה מרחק והאם היה מונה .

 

וגם ספר לנו בהזדמנות הזו מתי זה קרה .האם זה היה לפני שהחזקת 2 מכוניות (בסמלון ובחתימה) .

אם לא - למה לא השתמשת ברכבך.

אם כן - ספר לנו על עלות אחזקת רכב פרטי ואני אפנה אותך לאחת מתגובותיי בשרשור על עלות אחזקת מונית.

פורסם

מוטי, אני מתאר לעצמי שגם אני מחוק אצלך כי החלטת שישנה קטוגריה מרושעת במיוחד של בני אדם שהם שונאי נהגי מוניות, ובכל זאת, אנסה:

 

כל הכתיבה שלך היא מפוזיציה של כמה קשה ולא הוגן להיות נהג מונית. ובכן, אין איזה חוק טבע שאומר שצריכות להיות מאות אלפי מוניות בארץ, או מוניות בכלל.

כתבת בעצמך: מונית היא תחבורה משלימה. מי שמשתמש באוטובוס במהלך השבוע, היה שמח להשתמש בו בסופש גם אם זה היה עולה את השישה שקלים לנסיעה שזה עולה. לכן טעון ה״למה זה חינם, זה לא הוגן״ הוא מופרך, והוא אפילו לא מתיישב עם מה שאתה אומר. אתה גם מערבב אינרטסנטיות אישית או קבוצתית עם עלק דאגה לאחר (״נהגי האוטובוסים מרוויחים ממש קצת״), וזה שקוף, וגם לא מחזק את הטענות שלך.

 

אני לא יודע מה קורה בכל מדינה ומדינה, אבל אני חושב שעדיין לא יצא לי להגיע למדינה מתפקדת שאין בה בכלל תחבצ בימי המנוחה ומסתמכים רק על מוניות, או מדינה שבה תחבצ לא מסובסדת בכלל. למה זה האינטרס של כולנו אפשר לספר עד מחר. אם זה מקשה על נהגי מוניות? יכול להיות. אבל זה מחזיר אותי להתחלה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
מוטי, אני מתאר לעצמי שגם אני מחוק אצלך כי החלטת שישנה קטוגריה מרושעת במיוחד של בני אדם שהם שונאי נהגי מוניות, ובכל זאת, אנסה:

 

כל הכתיבה שלך היא מפוזיציה של כמה קשה ולא הוגן להיות נהג מונית. ובכן, אין איזה חוק טבע שאומר שצריכות להיות מאות אלפי מוניות בארץ, או מוניות בכלל.

כתבת בעצמך: מונית היא תחבורה משלימה. מי שמשתמש באוטובוס במהלך השבוע, היה שמח להשתמש בו בסופש גם אם זה היה עולה את השישה שקלים לנסיעה שזה עולה. לכן טעון ה״למה זה חינם, זה לא הוגן״ הוא מופרך, והוא אפילו לא מתיישב עם מה שאתה אומר. אתה גם מערבב אינרטסנטיות אישית או קבוצתית עם עלק דאגה לאחר (״נהגי האוטובוסים מרוויחים ממש קצת״), וזה שקוף, וגם לא מחזק את הטענות שלך.

 

אני לא יודע מה קורה בכל מדינה ומדינה, אבל אני חושב שעדיין לא יצא לי להגיע למדינה מתפקדת שאין בה בכלל תחבצ בימי המנוחה ומסתמכים רק על מוניות, או מדינה שבה תחבצ לא מסובסדת בכלל. למה זה האינטרס של כולנו אפשר לספר עד מחר. אם זה מקשה על נהגי מוניות? יכול להיות. אבל זה מחזיר אותי להתחלה.

 

 

אז אביא לך עם כפית לגבי ה"מופרך" דהיינו חינם :

 

נניח שאתה בעל בית קפה "ארומה" לצורך העניין ,ובצמוד אליך יש את "קופיקס".

אתה מוכר קפה ב-10 שקלים וקופיקס ב-5 ש"ח.

עד כאן הכל טוב ויפה ושכל אחד יבחר לאן להזמין את בת הזוג שלו .

אף אחד לא מפריע לאף אחד גם אם התמחורים שונים.

 

יום אחד ,באה העירייה ואומרת לבעל ה"קופיקס" : אם תתן קפה חינם בשבת לכל התושבים ,נאשר לך לפתוח בשבת ונוותר לך על הארנונה החודשית.

 

האם בעל "ארומה" שמשלם על רישיון הפעלה בשבת ומשלם מיסים כחוק זה אמור להפריע ?!

שהרי יש כאן את טובת הכלל ,לא ?

 

איך אמר פעם שימי תבורי :

"הבנת ? מה לא הבנת ? לא הבנת !

 

אין לי בעיה עם הפעלת אוטובוסים בשבת ואני לא עובד בכלל בשבת .

כן יש לי בעיה עם ה"חינם" .

 

האוטובוסים כבר מסובסדים על חשבוני ועל חשבון אחרים וזה בסדר וכך צרך להיות במדינה מתוקנת עם התחשבות בציבור הרחב.

אבל לא יתכן שהסבסוד יבוא שוב ,ובחינם ,והפעם דרך הארנונה .

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הסיבה היחידה שזה בחינם היא שיש חוק נגד הסעה ציבורית בשבת בתשלום. אם לא היה את החוק, זה היה בתשלום.

זה לא בחינם כדי להזיק למישהו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...