Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 698 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם כבר הקפצתם.

יוצא ברכבת השלום. יש לי הליכה של 15 דקות אבל אני מאחר.

שואל נהג מונית אם הוא פנוי, אומר "בוא, אבל אני לא נכנס לשם כי יש פקק ואין מונה, אם אתה רוצה עד דרך נמיר 40 שקלים".

אני מוודא, עד דרך נמיר 40 שקל? הוא עונה שכן.

המרחק מהרכבת לדרך נמיר הוא 20 מטרים למי שלא יודע. 50 מטרים. אמתי לגמרי. לא מטאפורה, לא הגזמה, 50 פאקינג מטרים. 45 שניות הליכה בקצב של צב.

הסברתי לו ולחבריו מה אני חושב עליהם. הם הסתכלו עליי המומים ומאבטח הרכבת ליד צחק. החבר שלידו אמא בוא אני אעשה לך ב-20 (וואו איזה מבצע!) הסתובבתי והלכתי.

בפגישה אמרו לי "בחיים לא עולים על מונית שלא דרך גט טקסי".

יש לי עוד כמה דוגמאות. לצערי הרב 99% מהן שליליות.

המקום היחיד שיש לי ביקורת חיוביות על נהגי מונית היא דרך גט טקסי. שם הרוב בסדר גמור.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"100% שליליות" זה אומר שמעולם לא נסעת במונית, הופעל מונה, שילמת מה שיצא ואמרת תודה?

 

אני אמור להאמין לזה???

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק שיניתי את זה במחשבה שנייה, אבל מה שאתה מתאר קרה רק עם גט טקסי.

ברוב המקרים [לדעתי זה כל, אבל נגיד רוב, סתם שלא תנצל את הנטייה שלך להיטפל לטפל] שנסעתי בלי גט זה היה מחיר שהנהג קבע.

לא מונה ולא נעליים. "לא נוסע מונה, רוצה תרד".

 

אין לי אינטרס לשקר. אין לי מניות לא באובר ולא בקארפול. אני מקסימום לא זוכר מקרה או שניים מתוך מאות. בגלל זה נותן לכך את הספק [99% ולא 100].

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מבלבל בין דברים, גט טקסי זו מונית רגילה לחלוטין, ההבדל הוא לא בין גט טקסי למונית אחרת אלא בין להזמין מונית מראש (בין אם מגט טקסי או מתחנת מוניות) לבין "לצוד" מונית ברחוב בהנפת יד.

 

בהזמנת מונית מתחנה, לעולם לא יקרה לך שנהג מונית מופיע ולא מוכן להפעיל מונה.

ב"צייד" ברחוב אתה עלול להתקל בנהג קומבינטור בין אם הוא פרטי, בין אם הוא מתחנה גדולה והן אם הוא גם חבר ב"קט טקסי".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל על קידוש איזה עיקרון אתה מקריב את מקור הפרנסה שלך ומוכן שיבואו לפה מהנדסים הודים שיעבדו בשביל (סתם כדוגמא) 10K ש"ח בחודש?

 

למה לעזאזל לאפשר את זה?

 

אם לא יהיו מוניות ושכר רוב ההיטקיסטים יחתך לחצי ורוב הסחורות ייובאו מאיביי וכו' וכו' וכו', איזה מנוע בדיוק יניע את המשק?

איזה כספים?

לא מספיק הדישדוש המאעפן של המשק, אתה רוצה עוד יותר להרעיב אותו מכספים?

 

 

ובנוגע למונית 5 דקות לכספומט ב 100 שקל, נו, באמת בכלל לא הגזמת!

נתחיל מהסוף - באמת לא הגזמתי, סיפור אמיתי לגמרי, שחזר על עצמו מס' פעמים. מהבית בחיפה קרוב לצומת חורב עד לכספומט במוריה. כבר יצא לך לשוחח איתי מס' פעמים, האם קיבלת את האינדיקציה שאני שקרן..?

 

למה לאפשר זו שאלה יפה וקצת יותר מסובכת, ההבדל בין התפיסות שלנו הוא שאתה מתמקד באפקט מסדר ראשון (נהג המונית נדפק, המהנדס נדפק) ואני משקלל (או מנסה לשקלל כמיטב יכולתי) פנימה גם אפקטים מסדר שני/שלישי. אולי אני טועה, אבל הטענה כאילו "אובדן משרה לפלוני == רע!" היא טענה פופוליסטית ולא נכונה באופן מובהק, ודווקא בתחום המוניות בהן אתה לא מכניס שחקנים חיצוניים (יענו ממדינות אחרות) הסיפור הרבה פחות מסובך מאשר בתחום ההייטק.

 

באמ;לק: מאמין ששוק חופשי בד"כ יהיה יעיל יותר מאשר עודף רגולציה, אני סומך יותר על תחרות מאשר על ממשלה. אני לא עושה זאת כי אני "שוכב עם טייקונים" או כל טיעון סוציאל-פופוליסטי שאוהבים לטעון, אלא כי אני מאמין באמת ובתמים שזה טוב יותר כלפי כלל האנשים באופן ממוצע. בתור אחד שפועל באופן אקטיבי לנסות לשפר דברים מסוימים ולא רק מתעצבן בפורומים אני חושב שאפשר לטעון שהמניעים שלי אמיתיים (גם אם התובנות, לשיטתך, לא).

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לא טענתי חו"ח שאתה שקרן אבל אתה יודע, לפעמים מסתתר בעניין עוד משהוא קטן שאתה לא ער אליו, "בא קח אותי גם לקופ"ח...תחכה לי בחוץ" וכו'.

 

2. אני אשמח לראות על בסיס איזה משק אתה מאמין ששוק חופשי זה טוב. בכל הדוגמאות שאני מכיר, ברגע שמסירים רגולציה מסויימת ה"שוק" ישר רץ לניצול של החברה.זה ככה היה במשבר המשכנתאות בארה"ב וזה ככה היה לפני שהיה חוק נגד עבדות או עבודת ילדים או שעות עבודה (פעם לא היה חוק אז אנשים עבדו 7 ימים בשבוע).

 

3. על בסיס איזה תאוריה של איזה כלכלן "שוק חופשי" זה טוב? כי כל הכלכלנים-פילוסופים הקלאסיים שאני מכיר מאוד נגד והתאוריות המודרניות מעוותות לחלוטין את מה שהם כתבו לפני 100 שנה על שוק חופשי, יד נעלמה (שהוזכר רק פעם אחת ובצורה שונה לחלוטין מהפרשנות המודרנית) וכו'.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מספר לך על מקרה אישי אמיתי לחלוטין, לא עובדות נסתרות ולא בטיח, מאעכר שזיהה אישה זקנה שאין לה באמת יכולת לסרב ולקח ממנה מחיר מופלץ כי why the fuck not. היא לא הראשונה ובטח לא האחרונה, ומספיק להסתכל כמה הודעות למעלה על ההודעה של ניקו בשביל לראות את זה.

 

אני לא כ"כ מבין את בוליט 2 שלך, הלכה למעשה הקפיטליזם אחראי על הרבה מאוד מהperks שיש לנו כיום, וכשלוקחים את זה לאקסטרים (קפיטליזם VS קומוניזם) אז יש עדות היסטורית מובהקת לגבי איזו שיטה טובה יותר לאיכות החיים והתפתחות החברה. בחברה תרבותית פרופר סוציאליזם יכול להיות מיושם באופן מאוד יפה (סקנדינביה) - למרות שגם שם יחסית למשק הישראלי הרבה טוענים שהחסמים יותר פתוחים. אנחנו רחוקים מלהיות חברה תרבותית, ואני סומך הרבה יותר על השוק מאשר על הרגולטורים והקליקות בישראל - הועדים וההסתדרות הם ההוכחה הכי טובה EVER לכל הסיפור הזה מבחינתי. הם אונסים את כלל השוק להגבלים שביתות ושטויות באיצטלה של 'דאגה לעובדים', ומיישמים *בדיוק* את מה שאני טוען - דאגה למחוברים בלבד, אבל סיפור כאילו הם כלב השמירה של העובדים.

 

בכ"א זה חתיכת סאב-דיון מטורף, על גבול הדתי, ולא באמת קשור למוניות וכו'. הטענה שלך שכל הכלכלנים נגד שוק חופשי לא נכונה באופן עובדתי, אני אגב לא מכיר כלכלנים כאלו אבל בטוח שיש ופחות נחשפתי אליהם, אני כן מכיר כמה וכמה דוגמאות לכלכלנים שטוענים ששוק חופשי זה המודל היציב, וגם במודלים שלמדתי באקדמיה (בקורסי בסיס בלבד, אני מתחום ההנדסה לא הכלכלה) - ואני מזכיר שהאקדמיה בישראל בד"כ נוטה לכיוון השמאל/סוציאליסטי - היה נדמה ששוק חופשי זה דבר די יעיל, בעוד אילוצים כאלו ואחרים עלולים לייצר תופעות בעייתיות.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני לא כ"כ מבין את בוליט 2 שלך, הלכה למעשה הקפיטליזם אחראי על הרבה מאוד מהperks שיש לנו כיום, וכשלוקחים את זה לאקסטרים (קפיטליזם VS קומוניזם) אז יש עדות היסטורית מובהקת לגבי איזו שיטה טובה יותר לאיכות החיים והתפתחות החברה...

 

או שהלכת לשם מאי הבנה איתי או שהלכת לשם כי בד"כ מוליכים לשם את הדיון אבל אני 100% בעד קפיטליזם אבל עם בקרות ממשלתיות.

לא קומוניזם ולא בטיח.

 

אשאל אותך אחרת, בהנתן החופש המוחלט, יש לך ספק שהעסקת ילדים בתנאי ניצול זה רק שאלה של זמן?

 

בעצם זאת שאלה חלולה מאחר ומיטב תאגידי העולם מעסיקים ילדים בתת תנאים במדינות שמאפשרות להם את זה...

 

משק חופשי מחסמים זה משק שמרסק את החברה, אמרו את זה הרבה לפניי אנשים הרבה יותר חכמים ממני שנחשבים לאורים ותומים בפילוסופיה של הכלכלה, רק שמהאזהרות שלהם מאוד אוהבים להתעלם בפרשנות המודרנית שלהם.

 

יש לך צל של ספק שכל עניין היבוא הייטקיסטים הזה הוא 100% מונע כלכלית (גם בהוזלת שכר עבודה לבעלי החברות וגם בגזירת קופונים בחברות היבוא לעובדים בדומה למצב בבניין ובחקלאות) ואין לאף אחד מחשבה על "עידוד התחרות"?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לא הבנתי אותך נכון, ואין לי מושג איך הייתי אמור לנחש שאתה בעד קפיטליזם וכו' מהדברים שרשמת קודם לכן - אני לא אורן זריף (;

 

אני לא מאלו שתומכים בשוק חופשי חסר כל חסם ורגולציה באופן מוחלט... אתה מתפרץ לדלת פתוחה. אין לי בעיה שיהיה חוק נגד העסקת ילדים בני 8.

אני טוען שצריך לצמצם את הרגולציה למינימום ההכרחי, ושהשוק יעשה את העבודה טוב יותר מהרגולטור - עבור הצרכן. וכן, זה אומר שיהיו טייקונים שיפרחו, אבל אני מעדיף את זה על פני שחיתות ממשלתית ממוסדת מהסיבה שאני מאמין שזה יצא יותר זול בסופו של דבר. המצב בישראל בו יש לך שוק ריכוזי ומונופוליסטי לא עושה עמי, הצרכן, הרבה חסד.

 

אני מזכיר לך את הטענה עליה שלך עליה הגבתי במקור: "צריך לעזור לנהגי המוניות לשמור על המשרה שלהם על חשבון הציבור הרחב". אז לא, אני לא מסכים, נהגי המוניות צריכים כמו כל עסק - להתמודד עם המציאות, ולהיות טובים מספיק ע"מ להתקיים. אם באמת היה ערך מוסף כמו שטען כאן אחד הנהגים - שמצדיק את האקסטרה פרמיה לעומת עלות הנסיעה אצל מתחרה - אז לא באמת צריך לעזור להם.

 

ואין לי ספק שהייבוא הזה של עובדי הייטק מונע כלכלית, אני טוען שמניעים כלכליים מובילים לתחרות, וכפועל יוצא להטבה עבור הצרכן. אתה טוען שרגולציה מובילה להוגנות, וכל הדוגמאות בשטח (נמלים, חשמל, הסתדרות, ארגוני המורים וכו') שהעלתי קודם לכן מוכיחות היטב, לדעתי, עד כמה התפיסה הזו שגויה מהיסוד.

ברגע שאתה נותן לקליקה את הכוח להחליט, היא תחליט בעד הקליקה. ברגע שאתה נותן לתחרות את הכוח להחליט היא תחליט בעד התחרות (והתחרות טובה לצרכן).

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה לדעתי נקודת המבט שלך היא שהעובד נמצא תמיד בעמדת חולשה מול המעסיק.

ובכן אני לא חושב שזה נכון, בסופו של דבר בעל העסק צריך עובד והעובד צריך לעבוד והם מגיעים לנקודת הסכמה ביניהם.

אתה משתמש בדוגמא קיצונית כדי לומר שהרגולציה בתחום העסקת עובדים נצרכת, אבל השאלה היא בעיני אותם ילדים (ולא בעיניך)

האם הם מעדיפים את התעסוקה הזו? או שהאלטרנטיבה שיש להם זה חיי עוני, וההעסקה הזו היא קצת משפרת את מצבם?

 

בסופו של דבר, הבעיה עם הגישה שלך, זה שאולי במקרה של ילדים קטנים אפשר להצדיק רגולציה מסויימת, אבל בסוף זה מגיע למצב שמחוקקים חוקים

שמגבילים בני נוער לעבוד מעל מספר שעות מסוים בחופש הגדול, גם אם זה מה שהם רוצים.

 

ולגבי אובר, נהגי המוניות לא שונים מעובדי הנמלים או הרכבת. כולם מנצלים את הכוח הפוליטי שלהם לדאוג לעצמם על חשבון כלל הציבור.

 

וגם לגבי הייטקיסטים, כמו שאמר אוריו מי שיש לו ייתרון מסויים על פני הייטקיסט מהמזרח (בידע, בניסיון וכד') ימצא עבודה גם אחרי יבוא עובדים כאלו.

בסופו של דבר כשאתה משית עלויות ישירות ועקיפות על עסקים, זה רק גורם לפגיעה בשאר העובדים, לא להיפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טוען שרגולציה מובילה להוגנות, וכל הדוגמאות בשטח (נמלים, חשמל, הסתדרות, ארגוני המורים וכו') שהעלתי קודם לכן מוכיחות היטב, לדעתי, עד כמה התפיסה הזו שגויה מהיסוד.

היא לא שגויה מהיסוד כי בדיוק כמו שיש תאגידים חזיריים, יש גם ועדים חזיריים.

 

אתה טוען שכל הדוגמאות בשטח נצלניות ולכן אני טועה אבל אתה מדבר על קומץ של ועדים חזיריים בעוד שכמעט כל מפעל/תאגיד/מועצה/חברה גדולה בארץ יש לו ועד עובדים ואתה לא שומע עליהם באים בדרישות מופרכות כך שיוצא הדופן לחלוטין לא מעיד על הכלל ודווקא מראה יפה מאוד שהרוב המוחלט של הועדים שומר על אינטרסים של העובדים תוך הבנה, הסכמה ומו"מ מול ההנהלה/בעלים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פוטנציאל לעוד אנשים שיעסקו בהייטק בישראל. הבעיה שעיסוק הזה משום מה מוכוון לגברים.

נעשים מאמצים למשוך יותר נשים למקצוע הזה. מיזמים דוגמת she codes הם דוגמה לכך.

הרעיון לייבוא עובדים זרים להיי טק הוא פיתרון מהיר לבעיה שדורשת פיתרון לטווח ארוך (הגדלת תקציבים באקדמיה, פניה ליותר אוכלוסיות וכו'). זה קו שהממשלות האחרונות נוקטות בו בזמן האחרון (מינימום השקעה באזרחים, מקסימום השקעה בהתנחלויות ובהטבות לתאגידים).

לגבי מוניות, מאז גט טקסי החיים נהיו קלים יותר מבחינת השימוש של הצרכן בשירות הזה. נהג מונית (ועוד כמה מקצועות) זה מקצוע שתוך עשור או 2 עשורים יהיה נדיר. כמו שפעם 90% היו חקלאים.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק נשאלות שתי שאלות:

1. מה יעשה ייבוא ההיטקיסטים האלה בזול למשכורות ההיטקיסטים הישראלים.

2. אין לי מושג מה המספרים אבל בהנחה (מומצאת) שיש בארץ 5000 הייטקיסטים ויש מקום לעוד 5000 (שוב, רק כמספר), האם ייבוא 5000 הייטקיסטים זולים ואלה יחיו לצד אלה או שייבאו 8000 הייטקיסטים ויפטרו מ 3000 הייטקיסטים ישראלים יקרים?

 

חייבים להבין את מה שהזהירו אותנו מיטב אבות הכלכלה המודרנית עוד לפני 100 שנה, בני אדם זה לא קומודיטי.

 

בנוגע לגט טקסי, אין לאף אחד שום דבר נגדם, רק ההפך.

גם אין כלום נגד אובר במתקונת גט טקסי (שזה צעד מבורך) אלא במתקונת של "כל אדם עם אוטו ואפליקציה הוא ממחר נהג מונית".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלו שאלות מעניינות.

1. אני מניח שהשכר ירד, בעיקר בדברים שקל להביא להם עובדים. מתכנתים רציניים ימשיכו להרוויח טוב. עם כל הצער שבדבר, לעובדים זולים יש גם חסרונות.

You pay peanuts, you get monkey. כמו שאומרים.

2. מדברים על מחסור של 10000 עובדים. השאלה מה יהיה גבול התקן. אבל די ברור שזה יכבה רצון של ישראלים צעירים ללמוד הנדסת תוכנה, כשהם מתחרים בעובדים זולים מחו"ל. אולי הצעד הזה יצור עוד כמה נהגי מוניות. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק נשאלות שתי שאלות:

1. מה יעשה ייבוא ההיטקיסטים האלה בזול למשכורות ההיטקיסטים הישראלים.

2. אין לי מושג מה המספרים אבל בהנחה (מומצאת) שיש בארץ 5000 הייטקיסטים ויש מקום לעוד 5000 (שוב, רק כמספר), האם ייבוא 5000 הייטקיסטים זולים ואלה יחיו לצד אלה או שייבאו 8000 הייטקיסטים ויפטרו מ 3000 הייטקיסטים ישראלים יקרים?

 

חייבים להבין את מה שהזהירו אותנו מיטב אבות הכלכלה המודרנית עוד לפני 100 שנה, בני אדם זה לא קומודיטי.

 

בנוגע לגט טקסי, אין לאף אחד שום דבר נגדם, רק ההפך.

גם אין כלום נגד אובר במתקונת גט טקסי (שזה צעד מבורך) אלא במתקונת של "כל אדם עם אוטו ואפליקציה הוא ממחר נהג מונית".

 

בנוגע לייבוא הייטקיסטים - זה דבר אחד להגיד "פתחנו את השוק לייבוא אנשי הייטק מחו"ל" ודבר שני אשכרה להצליח להכניס לכאן כמה אלפי מתכנתים מחו"ל.

יש המון חסמים לוגיסטיים לייבוא אנשי הייטק לארץ. הנה ארבעה לדוגמא:

* שפה (בעבודה ומחוצה לה)

* עלויות מחיה (איפה תשכן את ההייטקיסטים הזולים? שעתיים נסיעה מהמשרד ברמת החייל/הרצליה, איפה שזול לגור?)

* איכות (עבדת פעם עם הודים? אוקראינים?)

* כמה זול יותר יהיה מתכנת מחו"ל, ביחס לאיכותו מול הישראלי? נניח והוא עולה 70% מהישראלי, האם הוא גם שווה 70%? הניסיון שלי מלמד שלא

 

ולדעתי ייבוא מחו"ל ממש לא אמור לכבות את הרצון של ישראלים ללמוד תכנות או שאר מקצועות ההייטק - להפך. הם רואים שיש צורך אדיר באנשים, הם יודעים שמדובר בתעשייה מכניסה ביותר, אז הם ירצו ללמוד ולהיות טובים ולתפוס את המקומות של העובדים מחו"ל (וברור שמעסיק ישראלי יעדיף להעסיק ישראלים אחרים אם הוא יכול).

 

בנוגע ל"כל אדם עם אוטו ואפליקציה הוא ממחר נהג מונית" - נכון. זו המציאות ונהגי המוניות ה"מקצועיים" צריכים להפנים אותה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 698 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...