Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 696 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נראה שחלק גדול יחסית בעלויות של נהג מונית הוא המספר הירוק שעולה 250 אלף שקלים או שכירות של 1500 שקלים בחודש (תקנו אותי אם אני טועה). יש גם עניין של ביטוח גבוה יחסית. מצאתי את החישוב הזה למתעניינים.

 

אני תוהה עד כמה רווחי זה להיות נהג של אובר. יש הרבה טענות שזה קשה מאוד. למשל פה באסטוניה אפשר לנסוע איזה 2-3 ק"מ בעלות של 3-4 יורו, כלומר 15 שקלים. כשמחיר הדלק הוא בערך 1.1 יורו לליטר, על אף המחירים הזולים של אחזקת הרכב, וכשאובר לוקחת 25% מהרווחים, אני לא מבין כמה באמת נשאר. יש פה שירות מתחרה בשם Taxify שעולה קצת יותר ולוקח מהנהגים רק 15%. התוצאה היא שבכל רגע נתון יש עשרות מוניות טקסיפי מסביבי, אבל אובר כמעט ואין.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוצא ברכבת השלום. יש לי הליכה של 15 דקות אבל אני מאחר.

 

המרחק מהרכבת לדרך נמיר הוא 20 מטרים למי שלא יודע. 50 מטרים. אמתי לגמרי. לא מטאפורה, לא הגזמה, 50 פאקינג מטרים. 45 שניות הליכה בקצב של צב.

 

סליחה שלא הבנתי :

 

זו הליכה של 15 דקות או 45 שניות הליכה בקצב של צב ?

 

דרך נמיר מתחילה מצומת תנובה, משדרות שאול המלך ודרך בגין וממשיכה צפונה עד מחלף גלילות,

עד לאיזה קטע בדיוק היית צריך להגיע ?

האם היו פקקים ?

 

 

למה לקחת מונית אם מדובר ב-45 שניות הגעה ?

לפעמים ברגל בקטע ספציפי ניתן להגיע מהר יותר מרכב ,אלא אם אתה מדבר על הליכה של 3 קילומטר

אתה לא עומד למשפט/חקירה .סתם מתוך סקרנות

 

 

בלי שום קשר נהג חייב להפעיל מונה בתוך העיר.

לא הסכים - יש כתובת .משרד התחבורה שלא מקל ראש בתלונות אלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מגיב לטיעון שהעלו בגירה ומוטי, שהוא בגדול "השינוי ישפיע לרעה על נהגי המוניות ולכן יש לחסום אותו" +-

 

יותר מינוס מפלוס.

מה שאני אומר הוא שאו שלא תאפשר לאובר להכנס לתחום או שתפטור את נהגי המוניות מכל החובות והתשלומים שהם צריכים לשלם כנהג מונית ותחזיר להם את מלוא ההוצאות שגרמתה להם להוציא כנהג מונית בישראל (מספר ירוק וכו').

 

אז אולי יהיה ג'ונגל בתחום, אבל זה יהיה ג'ונגל הוגן חברתית (וזה מה שאני מחפש).

 

לחייב בעל מקצוע בהוצאות של עשרות אלפי שקלים רבים ובו זמנית לאפשר לכל חוראני לעשות את אותו דבר "בחינם" זה בילתי נתפש!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באגירה - המודל אינו "הוגן חברתית" כל עוד, לדוגמא, נושא המיסוי אינו מוסדר. או הביטוח. או האחריות התאגידית.

 

שאלה פשוטה לגבי המודל - האם ניתן יהיה לחייב נהג אובר להסיע נוסע (כפי שמחוייב נהג מונית?).

 

האם אתה באמת מאמין שמודל של ביקורות על ידי נוסעים יפעל - הרי לא כל אחד יתן ביקורת, בדיוק כפי של כל מתארח במלון נותן לו כוכבים בטריפאדווזור או בוקינג., ולא כל רוכש באיביי נותן פידבק למוכר. כמובן שמי שחווה שירות רע יטה יותר לשגר ביקורת. זה דווקא לא הוגן כלפי הנהג.

 

או, למשל airBNB - האם היית רוצה שהדירה של השכן שלך תהפוך למלון שבו כל הזמן אנשים באים ויוצאים - השכן משכיר את הדירה בלי לדווח לרשויות, בלי לשלם מיסים - ואת המחיר (ניקיון,תחזוקת מעלית, סתימות ביוב וכו') ישלמו כל השכנים?

 

הוגנות חברתית, כשמה, אינה נוגעת רק למחיר לצרכן - אלא המחיר לחברה כולה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, כוונתי אינה שהמודלים החדשים פסולים, אלא שהפעלתם מצריכה מחשבה מחודשת והתאמת החוקים והתקנות לצרכי מדינת ישראל

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר מינוס מפלוס.

מה שאני אומר הוא שאו שלא תאפשר לאובר להכנס לתחום או שתפטור את נהגי המוניות מכל החובות והתשלומים שהם צריכים לשלם כנהג מונית ותחזיר להם את מלוא ההוצאות שגרמתה להם להוציא כנהג מונית בישראל (מספר ירוק וכו').

 

אז אולי יהיה ג'ונגל בתחום, אבל זה יהיה ג'ונגל הוגן חברתית (וזה מה שאני מחפש).

 

לחייב בעל מקצוע בהוצאות של עשרות אלפי שקלים רבים ובו זמנית לאפשר לכל חוראני לעשות את אותו דבר "בחינם" זה בילתי נתפש!

אולי פספסת את ההודעה הקודמת שלי? זה בסדר לא לזכור הודעות מתחילת השרשור אבל הודעה אחת לפניך אני אומר את אותם הדברים בנוגע לפיצוי (לא *כל* ההוצאות כי היו להם רווחים לבינתיים, אבל חד משמעית לשפות את בעלי ה"אסימון", אין כאן שאלה בכלל).

 

וזה (שיפוי) לא מה שטענת בהודעה שהציתה מחדש את השרשור, וזה בטח ובטח לא מה שטוען מוטי שמדבר גם על רמת השירות, מקצוענות, טייקונים, זאבים וכו'.

 

ספרי אתה ממשיך להעלות שאילתות כאלו ואחרות בתור חסם, אותן שאילתות אפשר היה להעלות עבור כל פיתוח טכנולוגי / שינוי פרדיגמה וכך לבלום התקדמות וחדשנות. אני לא אומר שאלו שאלות סתמיות (הן לא) ואני לא אומר שאובר היא נזר הבריאה (היא לא), אני כן אומר שחשש משינוי זה לא מספיק חזק בשביל לבלום אותו. לרוב השאלות שהעלת יש פתרונות טובים יותר/פחות ועל רובן דנו כאן.

 

מחזיר אותך לאחת ההודעות הקודמות שלי בה צירפתי לינק למאמר שדן בבעיות האלו ממש. אם זה באמת מעניין אותך אני ממליץ לסקור אותו, הוא די טוב.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שלא הבנתי :

 

זו הליכה של 15 דקות או 45 שניות הליכה בקצב של צב ?

 

דרך נמיר מתחילה מצומת תנובה, משדרות שאול המלך ודרך בגין וממשיכה צפונה עד מחלף גלילות,

עד לאיזה קטע בדיוק היית צריך להגיע ?

האם היו פקקים ?

 

 

למה לקחת מונית אם מדובר ב-45 שניות הגעה ?

לפעמים ברגל בקטע ספציפי ניתן להגיע מהר יותר מרכב ,אלא אם אתה מדבר על הליכה של 3 קילומטר

אתה לא עומד למשפט/חקירה .סתם מתוך סקרנות

 

 

בלי שום קשר נהג חייב להפעיל מונה בתוך העיר.

לא הסכים - יש כתובת .משרד התחבורה שלא מקל ראש בתלונות אלה.

דמיין אותי עומד בכניסה לרכבת השלום בדרך השלום. יוצא מהכניסה ועומדים חמישה-שה נהגי מונית.

אני צריך ללכת כ-15 דקות בקו ישר לכיוון השרונה, ואין פנויות בדרך. רק ישר. את דרך נמיר אני רק חוצה. המטרה שלי היא להגיע עד אזור הרחוב של הלונדון מיניסטור שאני לא זוכר את שמו אבל בקו אורך של רכבת השלום. הנהג אומר אני לא נכנס לשם כי יש פקק, אבל אם אתה רוצה בוא אקח אותך עד דרך נמיר נעשה לך ב-40 שקל (יעני בוא אקרב אותך 45 מטרים ליעד). שאלתי שוב כדי לוודא, דרך נמיר? הוא ענה שכן.

התעצבנתי, אמרתי לו מה שאמרתי ואז החבר הצדיק שלו הציע לי (בוא אני אעשה לך ב20). איחלתי לשניהם בהצלחה.

הסיבה שפניתי אליהם היא כי לא הצלחתי להזמין מונית בגט טקסי בשעות העומס (עשרות מוניות במפה וכולם תפוסים) וכבר איחרתי.

בסוף העדפתי לאחר והסברתי למה. בתגובה ענתה לי שלא מזמינים בת"א מונית שלא דרך גט טקסי.

מקווה שזה יותר ברור.

מה שציינתי שזה שמשום מה הנהגים הכי טובים (כלומר לא מרמים בדרך או בהצעת מחיר) הם של גט. אגב נהג של גט הוא זה שאמר לי שמחיר בעיר זה רק לפי מונה עפ"י החוק.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החבר'ה שעומדים בתחנת השלום לא יפעילו מונה גם אם תבוא לשם עם מק"כ. אני גם לא חושב שלא יודעים על זה, כי הם שם כבר לפחות עשר שנים. הפתרון הוא לרדת למטה לחניון, לתחנת המוניות המסודרת.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחר, לע צריך לגחת כל חידוש בבחינת כזה ראה וקדש.

צרמך לבדוק התאמה לארץ.

צריך לעדכן את החוק.

רוצה חידושים? אין בעיה, אבל הכנס אותם במחשבה תחילה, כדי למנוע נזקים.

ראה את פרשת האופניים החשמליים. הכניסו אותם בלי לבחון את העניין, עכשיו אנחנו עם נזק בלתי הפיך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה שירות מתחרה בשם Taxify שעולה קצת יותר ולוקח מהנהגים רק 15%. התוצאה היא שבכל רגע נתון יש עשרות מוניות טקסיפי מסביבי, אבל אובר כמעט ואין.

זה מוכיח שהשוק יודע להגיע לנקודת שיווי משקל ללא התערבות חיצונית, ובסופו של דבר השוק עצמו יוצר את המודל שמתאים ביותר לכל הצדדים המעורבים, מה שדי מפריך את הטענה על כך שאובר תהיה מונופול ותדפוק את הנהגים ואת השירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחר, לע צריך לגחת כל חידוש בבחינת כזה ראה וקדש.

צרמך לבדוק התאמה לארץ.

צריך לעדכן את החוק.

רוצה חידושים? איל בניה, אבל הכנס אחתם במחשבה, כדי למנוע נזקים.

ראה את פרשת האופניים החשמליים. הכניסו אותם בלי לבחון את העניין, עכשיו אנחנו עם נזק בלתי הפיך.

ספרי, קודם כל שים לב שאלוהי הטייפוס מסמן לך שאתה עייף (;

אבל ברצינות,

זה ממש מבאס כשאתה רושם דברים שמנותקים לגמרי מהטענות שלי, ראה וקדש? יש לבחון טרם היישום בפועל?

אתה אולי לא שם לב אבל אתה חוזר על טענות שלי, בו בזמן שאתה תוקף את הטענות שלי. מציע שתקרא שוב ותבדוק האם אתה מבין את הכוונה... אין בינינו ויכוח על הנ"ל והבהרתי את זה בכמה ההודעות האחרונות, מס' פעמים.

 

התייחסתי ממש בפרט למה שאתה אומר כאן, הסברתי איך אני רואה את הדברים, בנקודה זו ובהינתן התגובה שלך מסתמן או שלא קראת - או שלא הבנת את כוונותי. אם אתחיל להסביר אותם שוב זה ייצור מעגל של ציטוטים עצמיים, זה מיותר.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלוהי הטייפוס? העלית בדרגה את שיומי וגוגל.

 

השינויים שהוזכרו מצריכים חקיקה, זה לא פוטו פרג' (מהיום להיום).

 

לא כל מה שמתאים לאסטוניה מתאים לישראל. צריך התאמות מסגרות ולאופי שלנו. ובלי פופוליזם עם מחיר נמוך לצרכן וגבוה למדינה, כמו מה שקורה בשוק הסלולר

 

אחרי שהדברים יוסדרו - אהלן וסהלן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יהיה סוף לענף הזה זה יהיה בגלל אובר ולא שום דבר אחר...

 

אם יהיה סוף לכל מקצועות הנהיגה זה בגלל נהיגה אוטונומית ולא שום דבר אחר.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל מה שמתאים לאסטוניה מתאים לישראל. צריך התאמות מסגרות ולאופי שלנו. ובלי פופוליזם עם מחיר נמוך לצרכן וגבוה למדינה, כמו מה שקורה בשוק הסלולר

 

למען הסר ספק - אתה טוען שעדיף היה אם הרפורמה בשוק הסלולר לא היתה מתבצעת?

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 696 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...