Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וממתי המעסיק אחראי על המועסק אם הוא עובר עבירה פלילית...

 

"רק" מאז ומעולם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

^

אם הנהג בחנות שלך, יאנוס מישהי, אתהתהיה אחראי?

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

פורסם

אם הנהג שלי ילך למשלוח, היא תפתח לו את הדלת כי "זה משלוח מאיגואנה" והוא יאנוס אותה, אני בהחלט אהיה אחראי פלילית!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

כלומר תשב בכלא על אונס? על מה?

על זה שהעסקת אנס?

לא מחזיק מים מה שאתה אומר.

 

אם אני רוצח מישהו בחברה שאני עובד בה, המנכ"ל אחראי פלילית?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

יש הבדל גדול בין "אחריות פלילית" לבין "תשב בכלא על אונס".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

תשובה מאוד מתחמקת.

אתה אולי מנסה לצייר כאן משהו שדומה לאחריות מיניסטריאלית, אבל אם נהג מונית אונס מישהי ואומר "שלום אני מתחת מוניות X" לפני כן זה לא הופך את מנהל התחנה לאחראי.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)
כלומר תשב בכלא על אונס? על מה?

על זה שהעסקת אנס?

לא מחזיק מים מה שאתה אומר.

 

אם אני רוצח מישהו בחברה שאני עובד בה, המנכ"ל אחראי פלילית?

 

 

נראה לי שאתה לא מבין הבדלים בין חברה ציבורית שמפוקחת על ידי המדינה ,לבין חברה פרטית.

הדוגמה הקרובה ביותר לכך היא ,שאם לדוגמה ,נוסע נפל באוטובוס בגלל רשלנות נהג ,הנפגע תובע את החברה .

החברה אחראית על הנהג.

דוגמה אחרת :

אם בחברה גדולה ישנו קצין רכב ,והתברר שעקב ליקוי באחד הרכבים ,נגרמה תאונה עם נפגעים ,לקצין הרכב יש אחריות .החברה תתבע ,וכנראה שקצין הרכב יפוטר וישלל ממנו הרשיון .

 

דוגמה אחרת שאינה דומה ,היא ל"צחי בשרים" בבת-ים שהעסיק עובד שב"ח שרצח חייל .

יש לו אחריות .

עוד דוגמה :

במועדון עם מאבטחים ,החלה תגרה עם נפגעים .לבעל המועדום יסגר העסק כי זה באחריותו.

 

מקווה שהבהרתי בקטנה .

 

 

עכשיו לענייננו :

חברת אובר במקרה הזה אינה רוצה שום אחריות עם הנהג ועל הנהג .מבחינתה היא נוהגת כמתווך ותו לא.

אלא מה - היא רוצה לקבוע תעריפים בנסיעות והיא תקבע את התעריפים שילקחו מהנהג.

מבחינתה ,היא לא המעסיקה של הנהג .

 

בואו ואספר לכם על "גט" המהוללת שאתם כל כך נהנים משורותיה .

בתחילת הדרך ,הסכימה לקבל לשורותיה רק נהגים עם רכבים חדישים .

אחר כך זה כבר לא עניין .העיקר הכסף .כל נהג יכל להצטרף עם מונית מתוקתקת או "שבורה".

אחר כל החליטה שנהג שמצטרף לשורותיה חייב לעבוד לפחות שבת אחת בחודש .

אחר כך ירדה מזה בעקבות תלונות.

פעם אחת ,ממש במקרה ,גילה אחד הנוסעים שנתן טיפ לנהג ,שחציו הלך ל:גט: ,מבלי שהנהג ידע על כך ובטח לא הנוסע.

הם תירצו את זה בעלויות גבוהות של סליקת כרטיס אשראי והפסיקו עם זה.

אחר כך ניסו לעשות "אקזיט" ולחבר מקרר לכל נהג כדי שימכור פחיות שתייה ללקוחות .אמה מה ,הנהג יוכל לרכוש את הפחיות אך ורק מנקודות מורשות.

 

זה לא הלך כמובן.

 

אני כבר לא מדבר על שינויים בתעריפים לנהג (בטח לא זולים יותר) ,פעם על הטאבלט ,פעם על משהו אחר.

תעריף נסיעות עסקיות לנהג התבררו כלא משתלמות ומתברר שהחברות ,או לפחות חלקן ,שילמו יותר ,כשהנהג קיבל "גרושים" ואז קרה מצב שפתאום נהגים לא לקחו נסיעות עסקיות בגלל הפסד.

 

התופעה הכי רווחת היא שפתאום אין להשיג מוניות באפליקציה באזור ת"א בשעות העומס ,ולא בגלל שחסרות מוניות ,מאחר ולא משתלם לנהגים ,ורק אחד שעובד בתחום יכול להבין.

אז הם הולכים לנוח ויוצאים שוב בשעות הערב המאוחרות.

מה שאני בא לומר לכם ,שאם אתם חושבים שחברה טייקונית שתפעיל נסיעות שיתופיות כאלה ואחרות יעשו טוב לאזרחים או לנהגיהן -אתם טועים.וימים יגידו .

שכחתם כנראה את השביתות של נהגי "גט" .ממה זה נבע אתם חושבים ,אם לא מניצול ?

 

אתם צריכים להבין ולא להתבלבל : אין מדובר כרגע בקדמה של מכונית ללא נהג .

אלא בהחלפת אנשים באנשים .

הדוגמה הקלאסית שעולה לי בראש היא בנק "הפועלים" שפיטרה בזמנו 900 מעובדיה המסורים ,בזמן שהייתה ברווחים עצומים ,בגלל ש"הסתכלה" קדימה ,והכניסה עובדי קבלן תחתם.

 

האם בעקבות המהלך הזה מישהו מכם התחיל לקבל שירות זול או טוב יותר ?! ברור שלא.

 

אלה הם פני החברה .

אם אתם חושבים שהאינטרס של הטייקונים האלה היא להיטיב עם האזרחים -טעות בידיכם.

 

בואו נחשוב ביחד :

מה אכפת לי : הרשיון שלי -קיים.

הרכב -קיים.

נסיון -יש .

אז מה יהיה אכפת לי להמשיך לעבוד כ"נהג רגיל" כמו כולם תחת "אובר"?

כי אני כבר יודע וצופה את תרחיש הניצול.

זה קורה בכמה מדינות ובעיקר בארה"ב ,עם תביעות יצוגיות ,ולאו דווקא של נהגי המוניות -אלא של הנהגים "הרגילים" .אתם מוזמנים לחפש בהודעות קודמות שלי עם קישורים ,או להכנס לגוגל.

אז אם בשביל כמה שקלים פחות במחיר ,אתם חושבים שתוכלו לקבל שירות טוב יותר - תתכבדו.

הסעות שיתופיות יש כבר בדמות מוניות שירות .הן כבר קיימות וניתן לשכלל אותן.

 

שאלתכם את עצמכם למה לא נותנים למוניות השירות להשתמש ברב קו לטובת האזרחים ?

 

לא שאלתם את עצמכם למה המדינה כל כך רוצה להכניס את "אובר" ? מי יגזור קופון בדמות הנחה זניחה ?

 

חלק מהמגיבים כאן ,שלא מבינים שום דבר וכלום ובכלל לא משתמשים בשרות המוניות ,מגיבים או מתוך שנאה או בגלל שאיזה נהג מסריח ניסה לעקוץ ,או מתוך חשיבה עקומה לפתור תוצאה ולא סיבה .

יש כאן מספיק מוניות תחת פיקוח ,אבל המדינה ,במקום להוריד עלויות אחזקה של מונית תעדיף לשלם פיצוי ולו רק שתכנס חברה דורסנית אינטרסים ,לגזירות קופון על חשבון האזרח .

 

עוד דוגמה ?

תאגידי המים ! זוכרים מה היה לפני ?

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
פורסם

אפשר לסגור את הדיון אם הולכים לקצה, ולגרום לכל הטכנופובים (מטעם הסוציאליזם או פשוט כי זה נורא נוח להם להשאר ב"עבר" שם הם מלכים ועושים בוחטות של כסף)

פעם היה מקצוע שנקרא "שואבי מים" - אנשים עם דליים הולכים לנהר ומביאים מים. היום הטכנולוגיה איפשרה לבנות צינורות שיביאו מים לכל אדם לבית. שואבי המים נאצלו לחפש מקור פרנסה אחר, לצערם. שאר האנושות הרוויחה מים בהינף יד.

 

אז למוניות מאוד נוח המונופול על שירותי ההיסעים, אבל זה לא יעיל. זה כמו ללכת לבאר לשאוב מים (צריך רישיון, מונית מיוחדת, תחנות מוניות, מונה, כל מיני שטויות...). היום הטכנולוגיה מאפשרת לכל בעלי הרכבים לשתף מידע עם שאר העולם ולהפוך את התחבורה להרבה יותר יעילה וזולה. זהו. סוף פסוק. מתקדמים.

פורסם

הדוגמה הקלאסית שעולה לי בראש היא בנק "הפועלים" שפיטרה בזמנו 900 מעובדיה המסורים ,בזמן שהייתה ברווחים עצומים ,בגלל ש"הסתכלה" קדימה ,והכניסה עובדי קבלן תחתם.

 

האם בעקבות המהלך הזה מישהו מכם התחיל לקבל שירות זול או טוב יותר ?! ברור שלא.

 

 

עוד דוגמה ?

תאגידי המים ! זוכרים מה היה לפני ?

 

אמרת דברים חשובים. זה קורה בכל תחום, לא רק לנהגי מוניות. וזה עצוב.

 

ergo, אתה טועה.

נכון, מתקדמים. פעם הכסף היה מחולק אחרת. היום 8 מיליארדים מחזיקים הון כמו 3.6 מיליארד בני אדם.

זו הקידמה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

כולם גיבורים גדולים כשלא מדובר בפרנסה שלהם ומיד נהפכים לדראמה קווין על סף התאבדות כשמחיר הדלק עולה בשני גרוש.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

ברור שכולם גיבורים גדולים. כל אחד חושב על עצמו. אם מישהו חושב על אחרים מיד קוראים לו סוציאליסט.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
ברור שכולם גיבורים גדולים. כל אחד חושב על עצמו. אם מישהו חושב על אחרים מיד קוראים לו סוציאליסט.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

כמובן, אך אל תשכח שכל מי שחושב אחרת הוא "קפיטליסט חזיר שוכב עם טייקונים שונא נהגי מוניות מזמין מגשי פיצה לתחנה בלי לשלם שונא עניים מלקק לתאגידים", +-

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
כולם גיבורים גדולים כשלא מדובר בפרנסה שלהם ומיד נהפכים לדראמה קווין על סף התאבדות כשמחיר הדלק עולה בשני גרוש.

 

על מה אתה מדבר ?!

עכשיו קצת יותר רגוע ,היית צריך לראות איך "עפו" על הקופאיות בסופרים על 10 אגורות לשקית ,כאילו שזה הולך לכיס שלהן .

ואני לא מדבר על אנשים מסכנים .

התחרפנו .

פורסם

היום הייתי עד לזה.

אשה מבוגרת רבה יותר מ 10 דקות על מחיר השקיות, ולא סתם רבה אלא בעצבים.

הוצאתי שקל מהכיס וביקשתי מהקופאית שתתן לה 10 שקיות.

לקחה אותן כמו גדולה, העמיסה את העגלה, נכנסה לספורטאז' חדשה ונעלמה מהחניון..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אפשר לסגור את הדיון אם הולכים לקצה, ולגרום לכל הטכנופובים (מטעם הסוציאליזם או פשוט כי זה נורא נוח להם להשאר ב"עבר" שם הם מלכים ועושים בוחטות של כסף)

פעם היה מקצוע שנקרא "שואבי מים" - אנשים עם דליים הולכים לנהר ומביאים מים. היום הטכנולוגיה איפשרה לבנות צינורות שיביאו מים לכל אדם לבית. שואבי המים נאצלו לחפש מקור פרנסה אחר, לצערם. שאר האנושות הרוויחה מים בהינף יד.

 

אז למוניות מאוד נוח המונופול על שירותי ההיסעים, אבל זה לא יעיל. זה כמו ללכת לבאר לשאוב מים (צריך רישיון, מונית מיוחדת, תחנות מוניות, מונה, כל מיני שטויות...). היום הטכנולוגיה מאפשרת לכל בעלי הרכבים לשתף מידע עם שאר העולם ולהפוך את התחבורה להרבה יותר יעילה וזולה. זהו. סוף פסוק. מתקדמים.

 

אם להתקדם מבחינתך זה להחליף אנשים באנשים ,רכבים ברכבים ,תחת ניהול של טייקון דורסני ונצלני ואתה קורא לזה קידמה

אחלה !

אם לנסוע עם נהג מונית זה כמו לשאוב מים מהבאר ,ולנסוע בנסיעה שיתופית זה כמו שזורמים לך מים בברז בבית.

אחלה !

 

התחבורה תהיה זולה יותר ויעילה אם יורידו מיסי אחזקה ולא אם יאשרו נסיעות שיתופיות .

אז למה משרד התחבורה לא מאשר נסיעות שיתופיות עם מונית ?

יש מונה ,יש נהג מקצועי שעבר מבחנים ,יש פיקוח ,אין צורך להעמיס על רשויות המס בפתיחת תיקים לנישומים חדשים ,תיאומי מס ,יש פקחים מטעם משרד התחבורה שיכולים לזהות מונית ולא יכולים לזהות מכונית רגילה של "אובר"

לא צריך לשלם פיצוי לבעלי הזכות הציבורית הקיימת ,

24000 משפחות לא ישארו ללא פרנסה וקרוב לוודאי שחלקם יתמך ע"י המדינה במקום להכניס כסף

נו ,אז מה הבעיה ?! לא חשבת על זה לעומק ....נכון ?!

 

העיקר זהו. סוף פסוק .מתקדמים.

×
×
  • תוכן חדש...