Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 698 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל סביר להניח שהיא ריווחית לפחות במעט, אחרת אנשים לא היו מתקיימים מזה.

אני רואה המון מוניות מסביבי, כל הזמן. יש לי ידידה שאבא שלה היה נהג מונית. אני אשאל אותה על זה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין משהו - כל נהגי המוניות מפסידים כסף?

אז למה הם ממשיכים במקצוע הזה?

זו באמת שאלת תם.

כדי שאיראן לא יכבשו אותנו.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג מונית יכול להרוויח כסף, וכשאני אומר להרוויח כסף זה "להוציא" משכורת של שכיר, רק שהמספר הירוק שלו ויש לו מונית חדשה.

אם הנהג צריך לשלם שכירות למספר ולהשקיע בתיקונים אין סופיים, הוא טוחן מים, במקרה הטוב.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי - עם כל הכבוד לנהגי המוניות, אין לי הרבה סימפתיה אליהם. רימו אותי בתל אביב, רימו אותי בפריז, רימו אותי ברומא, רימו אותי בליסבון (ובעוד מקומות).

אבל אובר לא יותר טובה - ארגון נצלני שמעביר את הכסף לכיסים של מעטים על חשבון (כמעט) עבדות של רבים. וגם מתנער מהם כאשר מתעוררות בעיות.

 

אור - אתה כל כך רוצה "תחבורה שיתופית". אתה מוכן לשלם ביטוח מוגדל לרכב שלך, כיון שחברת הביטוח תרצה לכסות עצמה למקרה שתרצה להפוך אותו למונית בכל עת שתרצה? צטערת - אני רוצה להוביל את עצמי, אשתי, הילדים שלי ואמא שלי. לא רוצה לשם פי שתיים "שמא" ארצה להצטרף לאובר. האם תהיה מוכן לנסוע עם כל נהג שאין עליו שום פיקוח? לא שהפיקוח על נהגי המוניות נראה יעיל במיוחד, אבל כל פיקוח עדיף על אין פיקוח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספרי ספקולציות על ביטוח (ובכלל) פחות רלוונטיות מבחינתי, תן נתונים ולא סתם הפחדות באוויר. חיפשתי את ההשפעה של אובר על מחירי הביטוח הכלליים ומודה שלא מצאתי, אם יש לך נתונים do share.

כן אמליץ על מאמר בוא נתקלתי שמנתח את התופעות של אובר - חיוביות ושליליות, ודן ברוב הדברים שעלו כאן בשרשור

https://lawreview.uchicago.edu/page/social-costs-uber

 

לגבי הפיקוח, מעדיף בהרבה את הפיקוח האינהרנטי של אובר (ובפרט: רייטינג) על הרולטה הרוסית שקיימת היום, בה אין לי מושג על הנהג שאוסף אותי (ויש לציין לחיוב את ההשפעה של gettaxi במישור הזה)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו באמת חושב שיש מחסור בעובדי הייטק?

הרי יותר פשוט לבצע הסבות לעובדים בני ארבעים שנפלטו מהשוק.

אני מניח שפשוט יש לוביסטים מוצלחים לאלו שמתכוונים להיות קבלני יבוא של עובדים כאלה.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה מספר עולה כל כך הרבה כסף?

 

בדיוק מאותה סיבה שדלק עולה כל כך הרבה. ואותה סיבה שכלב מלקק את הביצים שלו ,

כי אפשר.

 

המדינה חילקה בעבר רשיונות במשורה וגבתה על זה הרבה כסף.

 

כיום המצב הוא שאנשים השקיעו במספרים הללו, וישנה בעיה לחלק כעת לכולם , בחינם.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוריו - ברור שמדובר בספקולציה. העניין הוא שצריך להביא בחשבון שלשינוי פארדיגמה מהותי - מעבר ממערכת מוסדרת למערכת פתוחה - יהיו הרבה השפעות צדדיות שקשה לנו, כהדיוטות, לחזות.

הרה מדינות אסרו על פעילות אובר, ולא בגלל לובי אלא בגלל התנהגות החברה וההשפעות הצפויות. בדומה יש גם התקפות קשות על airbnb. לדוגמא - ניו יורק אסרה על פעילותה. גם בגלל חוקים נוקשים לגבי השכרת דירות, וגם (ואני מניח בעיקר) בגלל בעיה של העלמת מס. אני שואל כיצד ייגבה מס מנהגי אובר, כאשר מדובר בחברה זרה שאני מניח שלא תרצה לחלוק עם המדינה יותר מדי מידע. וגם כיצד ייגבה מס מאובר עצמה, או שהיא תבריח את הכנסותיה לקיימן או איזה מקלט אחר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאובר יש בעיות במדינות שונות, רק בגלל לובי חזק מאד של איגודי המוניות. לראיה, מדינות בהן לא היה שוק מוניות מסודר, אובר פועלת ללא הפרעה וכולם מבסוטים. בקשר להעלמות מס, עוד תירוץ לא ברור. באסטוניה ושבדיה ( ויתקן אותי רוני אם אני טועה), אובר שולחת באופן אוטומטי לרשויות המס את תלושי התשלום של הנהגים. אותו מצב כמו בישראל, קרה גם בניו יורק וצרפת. שם גם המספרים (המדליון בניו יורק) עלו הון כשקנו אותם מהמדינה, ועכשיו אף אחד לא צריך אותם. לא משהו חדש, שהמדינה דופקת או שודדת את אזרחיה. על הנהגים שהשקיעו בזה באמת חבל, אבל איזו ברירה יש?

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחושת שליחות?

 

 

אתה מזלזל ואחר כך שואל למה אני "עף" עליך .

כתבתי באריכות מספר דברים שמעוררים נקודות למחשבה.

לא טרחת לענות לגופם של דברים ,ובנוסף אתה מנסה להדביק לי תואר אלים .

לכעוס מותר לי וגם לשים סימן קריאה .

 

מאחל לסבתך רק טוב עם נהגים הגונים שלא יעקצו אותה ב-100 שקלים על נסיעה של 5 דקות.

 

ובעניין ה"שליחות" המזלזלת :

התגלגלתי לתחום בזכות ה"שוק החופשי" שאתה מדבר עליו ,עבדתי במשך שנים בחברות מוכרות וידועות

שהחליטו להעביר את עובדיהם המסורים לידי קבלן עבדים.

וכן ,תתפלא :

בלא מעט פעמים אני מרגיש גם חוש של שליחות.

אתה יודע מתי ?!

כשאני עוזר לאנשים מבוגרים בגיל סבתך (ולא רק),ומביא אותם בשלום למחוז חפצם .

הידעת שחייהם תלויים בי כשאני על ההגה ?!

לא חשבת על זה ככה ,נכון ?!

נראה לי שתם הדיון בינינו .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאובר יש בעיות במדינות שונות, רק בגלל לובי חזק מאד של איגודי המוניות. לראיה, מדינות בהן לא היה שוק מוניות מסודר, אובר פועלת ללא הפרעה וכולם מבסוטים.
בגלל לובי של נהגי המוניות ? מאיפה הבאת את זה ? כולם מבסוטים ?

http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3687289,00.html

http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3679435,00.html http://www.themarker.com/wallstreet/1.2587688

ציטוט שמסביר פאן נוסף בנושא :

בזמן האחרון מתנהלות תביעות נגד חברת Uber על כך שנהגיה מפלים עיוורים ואנשים עם מוגבלויות אחרות. בתגובה לתביעה השיבה החברה כי היא אינה פועלת כמעסיקה של הנהגים אלא היא רק כמתווכת בין הנהגים נותני השירות לבין הצרכנים. הצגתן העצמית של החברות הללו כמתווכות ולא כמעסיקות, נועדה לאפשר להן לחמוק מהרגולציה המחייבות את המתחרות שלהן מהעולם הישן. זו רגולציה ציבורית שנועדה להגן על ערכים כאי-אפליה, וערכים חברתיים אחרים כהגנה על זכויות עובדים. לצד הנוחות והמחירים הזולים שהכלכלה השיתופית מייצרת עבור הצרכנים, היא מייצרת עבור העובדים בחברות כ-Uber וחברות אחרות, שוק עבודה קפריזי של משרות ארעיות, בתנאי עבודה נחותים. משרות נטולות זכויות סוציאליות ונעדרות כל ביטחון כלכלי. המרוויחים העיקריים משוק העבודה הזה, מלבד הצרכנים, שאין להם שום עניין בשותפות ואחווה, הם ממציאי האפליקציות ובעלי ההון שעומדים מאחוריהם.

קרדיט : יוסי דהאן :

http://www.haokets.org/2015/11/18/%D7%A9%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A3-%D7%90%D7%95-%D7%A0%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%9C-%D7%B4%D7%94%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%94-%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%B4-%D7%A4%D7%95%D7%92%D7%A2/

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מזלזל ואחר כך שואל למה אני "עף" עליך .

 

לא מוטי, אתה עף עלי אישית - אני מזהה שאין טעם לדיון ענייני איתך, ומגיב בבדיחות. בסדר הזה *בדיוק*.

זו הסיבה שלא הגבתי עניינית להודעה שלך, אני לא מחפש לריב - זה משעמם בעיני. מהרגע שהתחלת לא ראיתי טעם להמשיך.

אבל כרונולוגית הטענה שלך לא מחזיקה מים, שכן עד ההודעה המשתלחת שלך הדיון אכן נשמר בטונים מכובדים. בלי זלזול ובלי בטיח. אז אל תעוות מציאות (זה פורום - הכל מתועד) ואל תהפוך סיבה ומסובב.

 

ואני לא "מנסה להדביק לך תואר אלים", ההודעה שלך מדברת בעד עצמה.

 

 

נראה לי שתם הדיון בינינו .

הוא נגמר ברגע שהחלטת להשתלח בצורה מתלהמת ולא עניינית על אדם שבסה"כ לא מסכים איתך.

 

וחבל, עד כה די שמרת על שיח מעניין

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוריו - ברור שמדובר בספקולציה. העניין הוא שצריך להביא בחשבון שלשינוי פארדיגמה מהותי - מעבר ממערכת מוסדרת למערכת פתוחה - יהיו הרבה השפעות צדדיות שקשה לנו, כהדיוטות, לחזות.

צריך לעשות הפרדה מסוימת - כי יש ערבוב בין גישה כללית ובין המקרה הפרטני של אובר:

אני מגיב לטיעון שהעלו בגירה ומוטי, שהוא בגדול "השינוי ישפיע לרעה על נהגי המוניות ולכן יש לחסום אותו" +-

אם היינו חיים לפי הטיעון הזה, אז אסור היה לעבור למצלמות דיגיטליות בגלל כל חנויות הפיתוח ומכירת פילם, היה צריך לחזל"ש שירותים כמו נטפליקס ואמזון פריים (וידאו) בגלל העובדים של יס והוט, לחתוך פיתוח של רכבים המונעים באנרגיה שאינה דלק מפאת דאגה ליצרני מנועי הבעירה וקודחי הנפט, איסור על כניסת שחקן חדש לשוק הנמלים בגלל הדאגה לטיב שכרם ומקצועם של עובדי הנמל הנוכחיים, וכו' וכו'.

לי אין דאגה מיוחדת לנהגי המוניות (ולאף סקטור אחר אגב - כולל, כאמור, מהנדסים) בפרט, לא כי "אדם לאדם זאב" אליבא דמוטי - אלא דווקא בגלל ש"אדם לאדם זאב" ולכן אין לתעדף קליקה אחת על פני אחרים. לאנשים מסוימים קל לשייך את הדעה הזו ל"קפיטליסט חזיר שונא אדם דואג רק לתחת שלו" ושות', בהתעלמות מוחלטת מזה שעיכוב רפורמות שוק שמסייעות לצרכנים על בסיס מזבח העדפת חבורה X היא-היא הכי "דאגה לתחת שלך", כמעט בהגדרה.

 

אבל בעוד שאני מבין את המוטיבים של מי שלא מסכים איתי ולא מצייר אותו כתפלץ חזירי חסר רסן ומוסר - אלא סתם אחד שחושב אחרת, יש אנשים עם אופן שיח שונה. לא מאשים אותם, זה אכן קל יותר לעשות דמוניזציה ולזרום משם.

 

במקרה הפרטני של אובר, אתה (ואחרים) מעלה/ים סוגיות חשובות שדורשות התייחסות ומשקל, בין אם זה פיצוי לנהגי המוניות (שאמרתי ממש מההודעה הראשונה שלי בשרשור אי שם לפני הרבה עמודים שזה בגדר הכרח, לשם ההוגנות), ענייני מיסוי, מונופוליזם, השלכות מסדר שני על תחומים אחרים (נניח: ביטוח) וכו'. בניגוד לחלק מהמשתתפים כאן אני לא מתיימר להכיר את הנושא הזה מא' ועד ת', אבל כן מכיר נתונים ברמת הצרכן שמעידים על כך שהשירות הזה הוא לא פחות מgame changer ברמת הנוחות, שימושיות, מחיר וכו'.

 

אז כן, אני מעדיף שיפור ברמת החיים של כמה מליוני צרכנים על פני מרווח הרווחיות של כמה אלפי נהגי מוניות, אני גם מעדיף תחרות בנמלים שיסייעו ליוקר המחיה של כל המדינה על פני תנאים של ועדי הנמלים (וכו'), אם זה הופך אותי לסוציומט אז כנראה שההגדרות שלי לסוציומטיות שונות משל אלו שמתעדפים קליקות כאלו ואחרות.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 698 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...