Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ומה עם הולכי רגל? רוכבי אופנים?

סוגרים את הכבישים לגמרי להולכי רגל, ומכניסים תקנה בחוק, שהולך רגל/רוכב אופניים/בהמת משא שנכנסים לכביש שמיועד לתנועת רכבים אוטונומיים, אוטומטית אשם בתאונה בינו לבין הרכב.

 

משהו שלא חשבו עליו כאן - אם כל הרכבים יהיו אוטונומיים, אפשר יהיה דרסטית להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים, מאחר וזמן תגובה של מחשב ששולט ברכב יהיה שבריר מהזמן שלוקח לנהג אנושי להגיב.

 

Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ובגלל שהרכבים יהיו חשמליים גם תהיה האפשרות לעשות "גג" על הכבישים, למלא אותם בפנלים סולאריים או טורבינות רוח ולייצר דרכם חשמל, שחלקו ייטען את הרכבים במהלך הנסיעה.

 

ככה לא צריך באמת תחנות כוח מרוכזות כי כל מטר של כביש שבשימוש הוא תחנת כוח פוטנציאלית.

 

בנוסף יהיה אפשרי גם לבנות כבישים תת קרקעיים כי לא יהיה זיהום מהרכבים ולא יהיה צורך במערכות יקרות של איוורור.

את השטח של הכבישים שלא נצטרך כבר מעל האדמה יהיה אפשרי להפוך לפארקים.

 

אני לא רואה שום דבר רע ברכבים אוטונומיים.

 

אנ

פורסם

 

משהו שלא חשבו עליו כאן - אם כל הרכבים יהיו אוטונומיים, אפשר יהיה דרסטית להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים, מאחר וזמן תגובה של מחשב ששולט ברכב יהיה שבריר מהזמן שלוקח לנהג אנושי להגיב.

 

Sent from my AS S_Z00PAH using Taparatzi

ואם יהיה מתי שהוא רק רוב למכוניות אוטונומיות, רף אכיפת המהירות יורד לבדיוק לפי החוק- 70 איפה שמותר 70, 60 איפה שמותר 60 וכו. בלי טולרנס. נראה לך שהמדינה תוותר על מיסים? הרי מישהו צריך לממן... מישהו אחר.

 

מה יקרה אם ורכבים אוטונומיים- זה תרגיל מחשבתי חסר תועלת, כי אפשר להמשיך בדיון הזה עד מחר ולא להעלות את כל תסריטי האימה האפשריים, כמו אדיוט ברוורס על כביש ראשי כדי לחמוק מפקק (4 נתיבים, אזור מנהרות הכרמל, מתחת לגשר החדש), רכב שנצמד אליך יותר מדיי מהצד ומכשול לפניך [נניח, פגוש של רכב, לצורך הדיון- מבוסס על מקרים שקרו לי במציאות בעבר, הרחוק והקרוב], ולא חסר עוד.

חוץ מזה, אם הרכב יזהה "צורת חיים נחותה" שרצה לכביש מהיר. האם הוא יעצור כדי למנוע פגיעה בחיה אבל יסתכן בפגיעה מאחור- או ידרוס את ה"צורת חיים נחותה" המסכנה הזו?

לא, רבותיי, הבחירה במה ובמי לפגוע תישאר אך ורק שלי. במקרה של "צורת חיים נחותה", אני 100 פעמים מתוך 100 אעדיף לפגוע ברכב אחר מכיוון ששנינו מוגנים במעטפת פלדה והגנות נוספות, בעוד של"צורת חיים נחותה" אין כלום. אלא אם כן, מדובר בצורת חיים נחותה המזוהה עם ארגון טרור כלשהוא ותזוהה באופן חד-חד ערכי ע"י צעקות הקשורות לישות עליונה בשפה זרה, ווסט עם חוטים חשמליים מבצבצים ממנו, סכין "קומנדו" (אין הגדרה כזו בעולם האמיתי. יש "סכין טאקטית") וטיל על הגב כמו בסרטים של הציפור והקויוטי.

עד היום, לא נתקלתי במצב שבו לא היה לי לאן לברוח או אי-אפשרות להגיב בצורה שתמנע תאונה. יש מצבים כאלו (פקק, משאית נכנסת לך בתחת, וגם אז לפעמים יש לאן לברוח כמו שוליים) אבל אני עדיין לא הייתי באחד מהם. ואני לחלוטין לא סומך על מחשב שיידע להגיב יותר טוב ממני לסביבה המשתנה במהירות ולצפות (וזו מילת המפתח. מחשבים לא יכולים לצפות, רק להגיב) מה יקרה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
בנוסף יהיה אפשרי גם לבנות כבישים תת קרקעיים כי לא יהיה זיהום מהרכבים ולא יהיה צורך במערכות יקרות של איוורור.

רכב אחד מתלקח (עצמונית או כתוצאה מתאונה) ויש לך אלפי הרוגים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
מה שנחמד אצל חלק מהחברים שהם פתאום דואגים לרשות המיסים .

השנאה היא גדולה כל כך לנהגי המוניות שמרוויחים הון ופותחים שכונות מבוססות עם וילות ברחבי הארץ בגלל הון שחור ,שהם ממש דואגים לטייקונים שאצלם אין תספורות ו/או תגלחות על חשבון משלמי המיסים.

אז בואו נעיף את כל העסקים הקטנים ,חנויות ,פיצוציות ,טמבוריות ,איטליזים ,מורים פרטיים ,אינסטלטורים ולו רק בגלל שהסיכוי לכסף שחור ,גדול הרבה יותר אצלם .

בטוח שמוניות אוטונומיות יפתרו את בעיית ההון השחור במדינה ,ויצטרכו פחות אנשי רשות מיסים ופקידים.

נשאיר רק את ה"גדולים" ,כי אצלם הסיכוי לכאורה קטן יותר.

.

גיבוב של שטויות ותו לא .:evil:

 

זה כמו לומר שצריך להעיף את הרכבים של מועדון החמש והענתיקות ,כי רק בגללם יש יתר זיהום במדינה.

נכתב בציניות כי בטוח שיהיו מי שיחשבו שאני אמיתי בקשר לשורה האחרונה.

ממש לא שונא נהגי מוניות. רק מבט לעתיד.

כמו שפעם סנדלרים היו מקצוע שהיית מוצא בכל פינת רחוב, והיום כבר איננו וכל יצור הנעלים עבר לחברות גדולות. כך כנראה יקרה גם למקצוע הנהיגה (גם נהגי משאיות במשוואה ) אנחנו פשוט בהתחלה של "מהפכה תעשיתית" נוספת שאחריה העולם יראה קצת אחרת.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
ממש לא שונא נהגי מוניות. רק מבט לעתיד.

כמו שפעם סנדלרים היו מקצוע שהיית מוצא בכל פינת רחוב, והיום כבר איננו וכל יצור הנעלים עבר לחברות גדולות. כך כנראה יקרה גם למקצוע הנהיגה (גם נהגי משאיות במשוואה ) אנחנו פשוט בהתחלה של "מהפכה תעשיתית" נוספת שאחריה העולם יראה קצת אחרת.

 

בתגובתי הקודמת לדבריך ,לא הייתה התייחסות למבט לעתיד בנושא רכבים אוטונומיים ,אלא לדאגתך לרשות המיסים שכללו רמיזות כאלה ואחרות לגבי נהגי המוניות ,שבחלקן נכונות ,אך לא שונות מכל בעל עסק/עצמאי אחר ,ובטח לא מהרבה חברות ענקיות אחרות שלשיטתך הסיכוי שלהן להעלים נמוך הרבה יותר (נו טוף,אפשר להוציא קבלת שבת ועדיין להעלים סכומים עם פרצות ועם מיטב רואי החשבון)

אם היית קורא את תגובותיי בשרשור הזה ,היית מבין ,שחלק מהמהפכות התעשייתיות ,מחפות על השתלטותן של חברות גדולות ודורסניות על כלל החברה.

וככה בקטנה :

לפחות בעיר שאני מסתובב בה ,נפתחו לא מעט סנדלריות קטנות משולבות בשרותי תפירה ,והן עובדות לא רע בכלל.

אומנם לא כמו המליונים שעושים נהגי המוניות מ"השחור" ,אבל מצליחות להחזיק חנויות באזורים די מרכזיים .

אני משתמש בשרות סנדלרייה מידי פעם (לא מוותר על מספר נעליים איכותיות ).

לא נאחז בקרנות המזבח ,ושינויים כאלה או אחרים שקורים ויקרו בעולם ,חזקים ממני .

תאר לך עולם שבו יוחלט להעיף את כל רכבי האספנות בגלל שלא עומדים בתקני יורו 6 :shock:

קידמה ,לא ?!

ואם רצית דוגמה עם כפית לדבריי , ,זה מה שקרה בארה"ב בדמות "קידמה ודאגה לסביבה"

שבעצם היוותה חיפוי לטייקונים ודרסה שכבות אוכלוסייה רבות :

פורסם

ראשית אני לא טענתי מעולם שנהגי המוניות עושים מליונים בשחור. יש נהגים שמצליחים יותר ויש כאלו שמצליחים פחות, כמו בכל מקצוע.

וזה שהרגולציה היא לרוב לטובת הגדולים , והם יודעים להשתמש בה לטובתם זה מן הידועות.

קח את הדוגמא הקטנה אפילו שאוסם אסרה על היבואן של קטשופ היינץ לרשום על המוצר את המילה קטשופ בגלל שהם דאגו להתאים את התקן הישראלי למתכון שלהם.

או למשל כיצד כל יצרני הרכב באירופה נלחמים בעזרת תקנות (משהו הזכיר יורו 6 ומבחני הריסוק ) ביצרנים מהמזרח (בעיקר סין )

לכן תנוח דעתך, התקנות הללו (כמו רבות אחרות ) משמשות את היצרנים בכדי להלחם באחרים , מה שעל הכביש פחות מעניין אותם.

 

אבל כל זה לא משנה את העובדה שהקדמה דוחפת לקונסלידציה בעסקים , תסתכל כמה יצרני רכב היו בארה"ב למשל בתחילת המאה העשרים , באמצע המאה העשרים ובתחילת המאה העשרים ואחת. (שלא לדבר על יצרני רכב פרטי בישראל שהיו שניים ונשארנו עם ץ )

 

ואני לא יודע באיזו עיר אתה מסתובב , אבל אם אני משווה את מספר הסנדלרים והתופרים שהיו ברחובות עיר ילדותי (חולון ) בשנות השבעים , לכמות שיש היום בעיר מגורי (רחובות ) המספר התמעט , ובהרבה.

 

והמהפכות התעשיתיות מעלות את רף הכניסה לכל מקצוע. אם פעם לבנות רכב היה פשוט , והכלים הנדרשים היו זולים ,

היום להקים מפעל יצור לרכב זאת בעיה לא קטנה , תשאל את עידן עופר , ואת קרוב למליארד דולר שהשקיע ביצרנית רכב סינית קטנה. (בעזרת החברה לישראל , קנון ובאופן עצמי )

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

בחדשות יום שישי של ערוץ 10 הייתה כתבה על ניסוי של מוניות מרצדס אוטונומיות, במהלך נהיגת המבחן האוטונומית לחלוטין, הייתה צריכה הכתבת 3 פעמים להתערב בנהיגה.

 

כנראה ש"הטכנולוגיה זמינה ובדוקה ומוכחת ורק חסרה הרגולציה" קצת רחוקה מהמציאות הלכה למעשה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אין כרגע בעולם רכב אוטונומי שיכול לנסוע לבד.

מה שיש כרגע אלו גרסאות אלפא של המערכות. (גרסה שבעקרון עובדת אבל עם עוד הרבה באגים ובעיות )

 

הצפי הוא בעוד כ 4-5 שנים יהיו רכבים כאלו זמינים לשיווק.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

כשאמרתי את זה לפני כמה עמודים, אנשים השתוממו מה"בורות" שלי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הצפי הוא בעוד כ 4-5 שנים יהיו רכבים כאלו זמינים לשיווק.

תוסיף על זה עוד מספר שנים של רגולציה ועוד כמה שנים של חששות טבעיים ובקלות תגיע ל-10 שנים עד אשר תראה בישראל רכב שנע לבד.

 

אל תשכח שמחבלים עלולים להשתמש ברכב אוטונומי לפיגועים לכן צריך גם על זה לחושב.

איזה כייף לי :)

פורסם

במה זה הרבה יותר קל מאשר כל פיגוע אחר?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לגבי רגולציה , בחו"ל כבר עובדים על זה כנראה. בישראל, הכל יכול להיות. אבל אני הייתי מוסיף עוד שנה , שנתיים לעיכובים בפרויקטים.

 

לגבי פעולות חבלה, מה הבעיה לקחת רחפנים שיש כבר היום ולהפיל מהם פצצות, או להעביר דברים ממקום למקום , או להתרסק איתם ? (הסונים בסוריה כבר עושים את זה )

קצת קשה לי לראות כיצד משהו לוקח רכב אוטונומי ומשתלט לו על המערכת ברמה כזאת שהוא ידהר לתוך המון.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

עזוב רחפן, זה חדשני.

 

מה הבעיה עם כל טיסן נשלט רדיו לשים פצצה ולרסק אותו על מטוס בנתב"ג?

 

יש אין סוף תרחישי איימים, רובם נמצאים רק בפחדים שלנו ולא במציאות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...