Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמות הכסף העצום שמצטברת בידי קבוצה קטנה של אנשים, זאת באמת בעיה. אבל ככה עד לא מזמן היה בכל מקום, וזה נחשב כנורמה. היו מלכים והיו נתינים שעבדו עבור אותם מלכים. היום הם נקראים אחרת. זה האופי של חלק נכבד מהאנשים בארץ, לקנות סיגריות ב +- 40 שקל זה בסדר, לרכוש רכב חדש עם אבדת ערך של אלפי שקלים בחודש, זה גם בסדר, אבל כשמעלים את מחיר הלחם ב 10 אג' או לוקחים סכום סמלי על שקית, מתחילים להתפרע. אני אישית לא מבין את זה. להתנגד ולבלום קידמה טכנולוגית, במיוחד במדינה מתקדמת כישראל, זאת דרך ללא מוצא, צריך לנסות למצוא את העמק השווה, גם כדי שבעלי(!) המוניות לא יחושו מרומים בגלל הסכום הרב שהוציאו על מספר ירוק, וגם כדי שקבוצה בריונית של אותם הבעלים לא יבלמו את ההתקדמות בטענות שווא ועל ידי לובינג על חשבון כלל האזרחים.

 

עריכה: הרב חן הקדים אותי. על זה בדיוק אני מדבר, גועל נפש שלא יצא לי לפגוש באף מקום אחר.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

פורסם

כך נראית החברה שלנו וקל יותר להבין את חלק מהתגובות של החברים.

אבל אני תמיד אומר :

 

"קארמה איז א' ביץ' "

 

ובתרגום נהגי מוניות : הגורל זה חוף :lol:

 

אני מחפש סיפור ששמעתי כשהייתי ילד על בעל חיים בחווה שביקש את עזרת חבריו כי עומדים לשחוט אותו .

לאף אחד לא היה אכפת ,כי כל אחד חשב שזה לא נוגע אליו ולו זה בטח לא יקרה .

הסיפור התגלגל והראה כמו אפקט הפרפר איך בסוף כולם נשחטו...

אחלה משל.

חיפשתי בגוגל ....לא מצאתי :oops:

 

 

בברכה

הטכנופוב הקומוניסט

פורסם
אם היתה לך את המינימום של המינימום של הגינות / פתיחות מחשבתית, היית מנסה להבין את הטיעונים (גם אם לא להסכים) ולהגיב להם - במקום לתקוף אד הומינם.

לא ארד לרמת השיח שלך ואתחיל בתקיפות אישיות - למרות הפיתוי וריבוי החומרים, אבל בוא נגיד ככה בקטנה שבתור אחד מאלו שעל כוונת הביקורת שלך הטענות על מנטליות 'אני ואפסי עוד' לא מחזיקות מים, ממש ברמה שקל להפריך תוך הקלקה אחת, ליטרלי.

 

קארמה איז אינדיד אה ביץ', תמשיך לספר לעצמך שכל מי שלא מסכים איתך הוא או רע או טיפש :mm_yeah:

what can possibly go wrong

 

סיכמנו שאנו מסכימים על כך שאנו לא מסכימים .

בנוגע לפתיחות מחשבתית :יכולת אם רצית להגיב לכל סעיף וסעיף שרשמתי בכמה דפים לאחור ,אך זה שעמם אותך לדבריך וזה בסדר.

התגובה האחרונה שלי התייחסה יותר ל לergo וציטטתי אותו בסוף תגובתי .

לא תמצא מילה אחת באף לא אחת מתגובותי על רוע או טיפשות -מקסימום על חוסר הבנה בסיסית בתחום הספציפי בדיון ועל ההשלכות של הנושא בתחומים דומים בחברה..

 

יכולת תוך הקלקה אחת (לדבריך) להפריך את מה שלא מחזיק מים -בחרת שלא .

אני בטוח ויודע שיש לא מעט ואפילו הרבה שקרובים לדיעותיך וכל נסיון להעביר עליך ביקורת אישית

כמוה לנסות להעביר את החול לים והים לחול .

 

הרי בינינו :

לא אני ולא אתה ולא אזרחי המדינה יקבעו מה יקרה כאן ,לא בתחום הזה ולא בתחומים נוספים חשובים שעל הפרק.

 

למדינה טוב ומצוין ש"נריב" ונשנא . זה מה נקרא בז'רגון : הפרד ומשול.

 

 

בברכה

המנסה להחזיק מים בדליים מחוררים :wink:

פורסם

השינוי שאובר מציעים הוא הרבה יותר עמוק. בעצם הם רוצים לקחת מהמדינה את הסמכות לרישוי נהגי רכב ציבורי והרכב עצמו. כאן המדינה כבר צריכה להחליט האם היא מוכנה לוותר על הסמכות, אם כן - האם לטובת הענק האמריקאי בלי מכרז ובלי פיקוח, או ליצור מכרז ולבחור חברה אחת או יותר ובמקביל לבנות מנגנון פיקוח, או להשאיר את המצב הקיים. להכניס את אובר (או משהו דומה) בלי תהליכים כאלה או משהו דומה יגרום תוהו ובוהו מוחלט - נהגים עם עבר של עבריינות כביש קשה יפעלו בענף הסעת נוסיעם, כלי רכב שמצבם הבטיחותי לא ידוע ישמשו להסעת נוסעים תמימים - אלה דברים שמדינת ישראל לא יכולה להרשות, אלא אם היא מוותרת על התואר "מדינת חוק".

 

אובר לא לוקחים סמכות מאף אחד, הם מציעים פתרון אלטרנטיבי.

אני לא מבין מאיפה הבאת את הטענה שלהכניס את אובר בלי תהליכים כאלה ואחרים יגרום לתוהו ובוהו. בהרבה מדינות אירופאיות יש אובר ודומותיה ואין שום תוהו ובוהו. אני ורבים ממכריי משתמשים בשירותים האלה על בסיס קבוע, חוסכים הרבה כסף ולא דואגים משום נהגים עם עבריינות כביש קשה או כלי רכב לא בטיחותיים.

 

בקיצור, כ"כ הרבה רע לכל הצדדים המעורבים וכל זה רק בכדי להצדיק ירידה של מה? 10% (אולי) בעלות הנסיעה?

 

לדעתי האישית, מופרך!

 

מונית רגילה איפה שאני גר עולה כ-3.5 יורו בסיס פלוס 50-70 סנט לק"מ. עם אובר המחיר נמוך כמעט בחצי.

אגב, אני לא מבין איך הנהגים חיים מזה בכלל, אבל זה משהו אחר.

 

היום הייתי עד לזה.

אשה מבוגרת רבה יותר מ 10 דקות על מחיר השקיות, ולא סתם רבה אלא בעצבים.

הוצאתי שקל מהכיס וביקשתי מהקופאית שתתן לה 10 שקיות.

לקחה אותן כמו גדולה, העמיסה את העגלה, נכנסה לספורטאז' חדשה ונעלמה מהחניון..

 

גועל נפש ברמות אחרות. היא יצור עלוב ופתטי.

 

התחבורה תהיה זולה יותר ויעילה אם יורידו מיסי אחזקה ולא אם יאשרו נסיעות שיתופיות .

אז למה משרד התחבורה לא מאשר נסיעות שיתופיות עם מונית ?

יש מונה ,יש נהג מקצועי שעבר מבחנים ,יש פיקוח ,אין צורך להעמיס על רשויות המס בפתיחת תיקים לנישומים חדשים ,תיאומי מס ,יש פקחים מטעם משרד התחבורה שיכולים לזהות מונית ולא יכולים לזהות מכונית רגילה של "אובר"

לא צריך לשלם פיצוי לבעלי הזכות הציבורית הקיימת ,

24000 משפחות לא ישארו ללא פרנסה וקרוב לוודאי שחלקם יתמך ע"י המדינה במקום להכניס כסף

נו ,אז מה הבעיה ?! לא חשבת על זה לעומק ....נכון ?!

 

העיקר זהו. סוף פסוק .מתקדמים.

 

אתה אמוציונלי וזה ברור למה. בסופו של דבר יימצא פתרון ואלו שלא יצליחו להתמודד ייאלצו לחפש פרנסה אחרת.

אני משער שמשרד התחבורה לא מאשר נסיעות שיתופיות כי לא היה פתרון טכנולוגי שיאפשר לנהגים להציע נסיעות שיתופיות הוגנות. כיום כבר יש פתרון כזה. נחש מי חשב עליו? כן, גט, אובר ודומותיהן.

 

אגב, יש גם פתרונות טכנולוגיים למרבית הבעיות האחרות שאתם מציינים. למשל מכוניות ישנות מדי - אמנם אובר לא מאפשרת לך לבחור את הנהג, אבל חברות אחרות כן. טקסיפי למשל נותנת לך לבחור בין נהגים שונים לפי המרחק שלהם ממך, ומספקת לך מידע כמו כמה מושבים יש ומה שם הדגם והשנתון שלו.

 

אני מחפש סיפור ששמעתי כשהייתי ילד על בעל חיים בחווה שביקש את עזרת חבריו כי עומדים לשחוט אותו .

לאף אחד לא היה אכפת ,כי כל אחד חשב שזה לא נוגע אליו ולו זה בטח לא יקרה .

הסיפור התגלגל והראה כמו אפקט הפרפר איך בסוף כולם נשחטו...

אחלה משל.

חיפשתי בגוגל ....לא מצאתי :oops:

 

 

בברכה

הטכנופוב הקומוניסט

 

זה המקור:

 

קודם, כשלקחו את היהודים, שתקתי, כי לא הייתי יהודי;

אחר כך, כשלקחו את הצוענים, שתקתי, כי לא הייתי צועני;

אחר כך, כשבאו לקחת את הקומוניסטים, שתקתי, שהרי לא הייתי קומוניסט;

כשלקחו את הכמרים שתקתי, כי לא הייתי דתי,

ולבסוף, כשבאו לקחת אותי - לא היה מי שידבר בשבילי

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אובר לא לוקחים סמכות מאף אחד, הם מציעים פתרון אלטרנטיבי.

אני לא מבין מאיפה הבאת את הטענה שלהכניס את אובר בלי תהליכים כאלה ואחרים יגרום לתוהו ובוהו. בהרבה מדינות אירופאיות יש אובר ודומותיה ואין שום תוהו ובוהו. אני ורבים ממכריי משתמשים בשירותים האלה על בסיס קבוע, חוסכים הרבה כסף ולא דואגים משום נהגים עם עבריינות כביש קשה או כלי רכב לא בטיחותיים.

 

 

 

מונית רגילה איפה שאני גר עולה כ-3.5 יורו בסיס פלוס 50-70 סנט לק"מ. עם אובר המחיר נמוך כמעט בחצי.

אגב, אני לא מבין איך הנהגים חיים מזה בכלל, אבל זה משהו אחר.

 

 

 

גועל נפש ברמות אחרות. היא יצור עלוב ופתטי.

 

 

 

אתה אמוציונלי וזה ברור למה. בסופו של דבר יימצא פתרון ואלו שלא יצליחו להתמודד ייאלצו לחפש פרנסה אחרת.

אני משער שמשרד התחבורה לא מאשר נסיעות שיתופיות כי לא היה פתרון טכנולוגי שיאפשר לנהגים להציע נסיעות שיתופיות הוגנות. כיום כבר יש פתרון כזה. נחש מי חשב עליו? כן, גט, אובר ודומותיהן.

 

אגב, יש גם פתרונות טכנולוגיים למרבית הבעיות האחרות שאתם מציינים. למשל מכוניות ישנות מדי - אמנם אובר לא מאפשרת לך לבחור את הנהג, אבל חברות אחרות כן. טקסיפי למשל נותנת לך לבחור בין נהגים שונים לפי המרחק שלהם ממך, ומספקת לך מידע כמו כמה מושבים יש ומה שם הדגם והשנתון שלו.

 

 

 

זה המקור:

 

קודם, כשלקחו את היהודים, שתקתי, כי לא הייתי יהודי;

אחר כך, כשלקחו את הצוענים, שתקתי, כי לא הייתי צועני;

אחר כך, כשבאו לקחת את הקומוניסטים, שתקתי, שהרי לא הייתי קומוניסט;

כשלקחו את הכמרים שתקתי, כי לא הייתי דתי,

ולבסוף, כשבאו לקחת אותי - לא היה מי שידבר בשבילי

 

המקור המצוין הזה נכתב על-ידי אחד בשם ברטולד ברכט.

פורסם (נערך)

sronis

 

"אתה אמוציונלי וזה ברור למה. בסופו של דבר יימצא פתרון ואלו שלא יצליחו להתמודד ייאלצו לחפש פרנסה אחרת.

אני משער שמשרד התחבורה לא מאשר נסיעות שיתופיות כי לא היה פתרון טכנולוגי שיאפשר לנהגים להציע נסיעות שיתופיות הוגנות. כיום כבר יש פתרון כזה. נחש מי חשב עליו? כן, גט, אובר ודומותיהן.

 

אגב, יש גם פתרונות טכנולוגיים למרבית הבעיות האחרות שאתם מציינים. למשל מכוניות ישנות מדי - אמנם אובר לא מאפשרת לך לבחור את הנהג, אבל חברות אחרות כן. טקסיפי למשל נותנת לך לבחור בין נהגים שונים לפי המרחק שלהם ממך, ומספקת לך מידע כמו כמה מושבים יש ומה שם הדגם והשנתון שלו. "

 

 

האמוציות מגיעות מתוך תהליך מחשבתי לגבי השקפת עולמי ולגבי הדברים שמתרחשים במדינתנו תחת מעטה של "קידמה".

ולא, לא מדבר על מכוניות ללא נהג !

נתתי בתגובותי מספר דוגמאות שאינן קשורות לתחום בו אני עוסק.

האמן לי ,שלא ארעב ללחם .

אין שום בעיה לפתח אפליקציה כזו או אחרת בכל נושא ובכל תחום.

שאלתי שאלה ונותרתי ללא מענה ועל כן אשאל שוב :

אם המדינה אכן דואגת לאזרחיה ,מדוע אינה מאפשרת למוניות שירות קיימות להשתמש ברב קו ?

יורד לסוף דעתי ?

כתבת ואני מצטט :

"מונית רגילה איפה שאני גר עולה כ-3.5 יורו בסיס פלוס 50-70 סנט לק"מ. עם אובר המחיר נמוך כמעט בחצי.

אגב, אני לא מבין איך הנהגים חיים מזה בכלל, אבל זה משהו אחר."

 

אני לא יודע היכן אתה גר ,אבל משום מה נראה לי ששם אחזקת מכונית /מונית היא זולה יותר .

אם שם אתה לא מבין איך הם מסתדרים ,איך אתה חושב שיסתדרו כאן ?

 

אם תחפש בגוגל תראה תביעות יצוגיות נגד "אובר" ברחבי ארה"ב והתנגדות להפעלת החברה במספר מדינות לא מועט.

 

יכול להיות שאיכשהו מסתדרים כי אולי המרחקים גדולים יותר ויש יותר "בשר" שאפשר לחתוך ממנו .

 

יכול להיות ש"אובר" יכולה להיות פתרון טוב לנסיעות ארוכות לאילת לדוגמה .

 

ועכשיו אתן לך חומר נוסף למחשבה :

ל"הדר" יש זכיון על נתב"ג ונהג מונית משלם שם כ 3000 ש"ח לחודש דמי תחנה .

 

אני רוצה לראות איך רשות שדות התעופה תאשר ל"אובר" לקחת משם נסיעות ולוותר על הקופון השמן הזה.

מה נראה לך ?! על חשבון מי זה יבוא ? :lol: או ששם זה יהיה מחוץ לתחום ?

תן תרחיש .

 

המקור של הסיפור ( ברטולד ברכט) מוכר לי וגם מתאים.

אני מחפש את סיפור החווה (לא חוות החיות) כשהייתי ילד .

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
פורסם

מוטי,

 

הקידמה מגיעה בין אם נרצה או לא. המדינה תצטרך להסתגל, בדיוק כמו שהאזרחים יצטרכו להסתגל.

המדינה לא מאפשרת כל מיני דברים בגלל שהמדינה לא תמיד פועלת בחוכמה או בראייה תועלתנית לאזרחים. המדינה גם מחפשת למצוץ כספים ממי שאפשר ולכן דורשת מגוון תשלומים כאלה ואחרים. בנוסף, המדינה מעדיפה פתרונות פשוטים וקלים על פני מסובכים וקשים, אפילו אם הפתרון הקל שקול ללשים פלסטר על פצע פתוח.

מכאן העלות של המספר הירוק, מכאן הזכיון לנתב"ג.

אולי אובר לא תהיה זו שתשנה דברים, אבל זה עוד יגיע.

כל עוד אין פה תחבורה ציבורית יעילה, חייבים למצוא פתרונות מתוחכמים לבעיות. נסיעות שיתופיות זה פתרון כזה. אם המדינה תשכיל לאפשר אותן בצורה כזו או אחרת, כולם ירוויחו.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

המקור של מרטין נימלר ולא ברכט.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)

רוני - הם כן רוצים לקחת את הסמכות.

 

כיום יש תנאים מסויימים לקבלת רשיון למונית ולקבלת רשיון לנהיגתה. אפשר להתווכח האם יש צורך בשינוי תנאים אלה, אבל לא זה נושא הדיון.

אובר רוצה לאפשר לכל בעל רכב ורשיון נהיגה לשמש כנהג הסעות, שזו בעצם הפקעת הפיקוח מידי המדינה. כאן המדינה צריכה לקבל החלטה עקרונית האם היא מוותרת על הפיקוח או לאו. זה לא עניין של קדמה, זה עניין של חוק. אני לא מכיר את החוק והנהלים במדינות אחרות, יתכן שבהן מלכתחילה המוניות היו בפיקוח פחות הדוק או שהתנאים שונים מאשר בארץ, ועל כן השפעת כניסת אובר שונה מאשר בארץ. אותו דבר לגי מחיר הנסיעה. בישראל יש תקנות הקובעות את המחיר לדקה או קילומטר. לא זה המצב בהרבה מדינות. ברגע שאתה מוציא את המונה (הפיזי או הוירטואלי, זה שיושב בשרתי מפעיל הנסיעות וקובע את המחיר מרחוק) אתה מאבד את הפיקוח על המחיר. שוב - האם זה טוב או רע זה עניין של תפיסה, אבל המדינה צריכה להחליט האם היא רוצה להמשיך בפיקוח או שמא מוכנה לשנות את הגישה.

 

גירי - גירי - לגבי חלוקת העושר - אכן, אנחנו, ילידי המאה ה-20, גדלנו באנומליה יחסית להיסטוריה האנושית. אנומליה שבה היתה התיחסות לזכויות הפרט, כולל למצבו הכלכלי והחברתי. כנראה שיש אנשים שרוצים לשמר את ה"אנומליה" הזו, למשל לא מעט מדינות באירופה. האם הקפיטליזם הקיצוני הוא קדמה או אולי נסיגה? זו השקפה אישית, ולמצביעים בבחירות השפעה עליה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הטענות לגבי פחד מקדמה והשוואות למקררים וקרח, הן לא במקום.

אין פה שום התקדמות טכנולוגית. בשני המקרים מדובר באדם שנוהג ברכב ומסיע אדם אחר.

 

השאלה היחידה שצריכה להישאל, היא, האם טובת הציבור היא שהתחום יהיה מפוקח?

וצריך להתחשב בכלל הציבור, לא רק בנוסעי המוניות.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)
המקור של מרטין נימלר ולא ברכט.

 

אתן קרדיט לשניהם :lol:,רק מיצאו לי את הסיפור/משל שאני מחפש .

 

 

 

 

sronis

 

מאמץ כל מילה שרשמת בתגובתך האחרונה .

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
פורסם
הטענות לגבי פחד מקדמה והשוואות למקררים וקרח, הן לא במקום.

אין פה שום התקדמות טכנולוגית. בשני המקרים מדובר באדם שנוהג ברכב ומסיע אדם אחר.

 

השאלה היחידה שצריכה להישאל, היא, האם טובת הציבור היא שהתחום יהיה מפוקח?

וצריך להתחשב בכלל הציבור, לא רק בנוסעי המוניות.

 

יש כאן קדמה ,למשל פעם היית צריך להרכיב מונה מכאני או דיגיטלי שיבדוק מרחק ויחשב עלויות.

כיום כל זה ניתן לבצוע באפליקציה.

בנוסף פעם לא הייתה אפשרות לבצע בעזרת מונה בודד נסיעה משולבת של שני נוסעים

כיום ניתן בקלות באפליקציה כולל חישוב הנחה שיקבע מראש על המסלול המשותף

פעם לא היה ניתן לבצע מעקב אחרי כל מונית ומונית היכן היא נוסעת, ולדרג את הנהג

פעם בכדי לאסוף נסיעות נדרש הנהג להסתובב ברחוב או להיות קשור לתחנת מוניות

כיום ניתן בעזרת האפליקציה.

 

יש התקדמות ,

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

ומה בין כל מה שאמרת, ובין מתן אפשרות לכל נהג להפוך לנהג רכב ציבורי?

גם זו קדמה?

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

ירון יש הבדל בין שיפורים טכנולוגים, לקפיצת דרך.

המעבר למקרר חשמלי, ייתר את כל המקצוע של יצור וחלוקת קרח.

המעבר לכלי רכב ממונע, הפך את הנסיעה למהירה יותר, וגם ביטל את הצורך בעגלות עם סוסים.

פה, בסה"כ מחליפים נהג בנהג.

יש פה יתרונות, בעיקר המחיר, אבל גם חסרונות.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

שוב ,

אתם מסתכלים על המונית כנהג בלבד.

אבל בעבר בשביל שנהג יעבוד הוא היה צריך גם תחנה וגם מונה

כיום אפשר להחליף אותם בפתרון מודרני יותר

ומה שזה מאפשר זה את האפשרות שלי לקחת נוסע בדרך לעבודה ולהרוויח כמה לירות

אולי אפילו למלא את הרכב בשלושה נוסעים ולקחת אותם לאותו איזור שאני עובד בו.

אם יהיה תגמול כספי , זה יתמרץ אנשים לעשות את זה. יפנה רכבים מהכביש , וינצל טוב יותר את המשאבים.

 

אם מדובר על נהגים במשרה מלאה , בהחלט לדעתי אין טעם להחליף נהג בנהג.

אם מוסיפים את האפשרות לכל אחד לקחת מדי פעם משהו על הדרך , אז כן.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

×
×
  • תוכן חדש...