Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מהתרשמות מנהגי מוניות בכביש אני לא בטוח עד כמה המבחן הפסיכוטכני\פסיכומטרי מסנן נהגים בעלי פוטנציאל אגרסיבי, אבל יתכן שמרביתם יותר ותיקים ולא עברו את הסינון. וגם הידע שלהם בתקנות התעבורה, גם אם הוא קיים, לא כל כך מתבטא על הכביש.

לא קראתי את התכנים בקורס, אבל אין לי ספק שחיוניים ידע בסיסי בעזרה ראשונה וכיבוי אש, וכמובן התמצאות בגאוגרפיה של הארץ, ובודאי העיר בה הוא מרכז את עבודתו.

רק כנקודת ייחוס, נהג מונית בלונדון עובר הכשרה משך לא פחות מ-3 שנים.

הצד השני הוא שאני נזכר בכתבה שהתפרסמה לפני כ-10, שנים, אולי יותר, אודות נהג המונית התל אביבי הראשון שהתקין במוניתו מכשיר GPS, וזכה ללא מעט תהיות, כיצד יכול נהג מונית להתמודד עם הקדמה הטכנולוגית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
משהו בסגנון "99% מבעלי המוניות מוציאים שם רע לכל השאר"? :-P

כי אם כן, אז אני לא רואה איך הקטנת הרגולציה תעזור לשפר את זה.

האמת שלא ממש, למונית יש נראות שונה מרכב רגיל והרבה יותר קל לאדם שנתקל בנהג מונית בריון להשליך על כולם כי כל המוניות נראות אותו הדבר.

כמובן שהקטנת הרגולציה לא תועיל בנושא, זה לא נאמר בקשר לזה. אני דווקא נגד הפרטת התחום הזה לכל מי שיש לו רכב נוסע ובא לו לעשות כסף.

כל עוד אנשים משתמשים בצורת התחבורה הזו, המקצוע הזה צריך להישאר מקצוע ולא להפוך לשטות שכל אחד יכול לעשות עם אפליקציה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
המבחן שמוטי מדבר עליו הוא מבחן פסיכוטכני, שבודק בעיקר רמת אגרסיביות (אלימות) ראיה מרחבית, קואורדינציה, וכולל גם ראיון עם פסיכולוג "חי" ובדיקת רופא.

קורסים של נהיגה נכונה ונהיגה מונעת מוכחים מחקרית כיעילים בהפחתת תאונות. אבל לא נכללים בתוכנית

ידיעת דיני התעבורה על בוריים, ברמה גבוהה חותר מנהג רגיל, חשובה גם היא.נהג רגיל אמור להכיר את החוקים גם ,

הייתי מכניס כדרישת סף ידיעת אנגלית ברמת שיחה. למרות שבהרבה מקומות בעולם נהגי מוניות לא דוברים מילה אנגלית.מיותר עם התקדמות הטכנולוגיה, מה גם שאם אני תייר ,אעדיף שאפליקציה תקבע לי את המסלול ולא שהנהג יעשה לי סיבוב סביב תל אביב עבור נסיעה של 300 מטר

 

אני לא בא לפסוק אם הרגולציה הנוכחית יעילה.

אבל כמו שמוטי אומר, הייתי רוצה לדעת שזה שמחזיר את ילדי מבילוי ערב שישי אינו, חלילה, פסיכופט, עבריין תנועה או סתם נהג גרוע.ושיטה של דירוג על ידי משתמשים , כלומר חוכמת ההמונים לדעתי עדיפה על פני ראיון שהתבצע לפני 20 שנה או יותר

ואת הרגולציה הזו הייתי רוצה להשאיר בידי המדינה.שוב, לא אמרתי לבטל , לעדכן.

עם כל הכבוד לטרנד ההפרטה

 

 

 

Sent from my LG-D620 using Tapatalk

 

 

התשובות באדום

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
התשובות באדום

 

הקטע הזה עם הדירוגים הוא לא ממש אפקטיבי ,למעט מקרי קיצון .

זה כמו בצימרים או בכל תחום אחר .אתה מגיע למקום ורואה שההמלצות המדהימות לא משקפות.

כמו בתגובות מטעם של גולשים לא אוביקטיביים ,או כתבי רכב מוטים.

כשאתה מזמין מונית ,אתה לא מחליט שיגיע אליך הנהג בעל הדירוג הכי גבוה ,וגם "בינוני" ישאר במערכת.

זה כמו שבתחילה "גט" דרשו רק מוניות חדשות ולאחר מכן החליטו שההכנסות חשובות יותר וכל מונית (כרכב) החלה לעבוד איתם.

בקיצור ,הבנת את הרעיון.

פורסם

למשל ב e-bay הדירוג חשוב מאוד למוכרים ,

ובא נבחין בין מקרה שבו כל אחד יכול לתת המלצה (צימר ) ואז יש דיווחים מוטים במיוחד כאשר כמות ההמלצות היא נמוכה ולרוב לא עוברת את 20-30 המלצות

 

לבין מקרה שרק מי שהשתמש בשירות יכול לתת דירוג , ואז קשה יותר לבצע הטיה , (צריך לצבור נסיון ) והיות שנהג שעובד מספר חודשים אמור לצבור כבר כמות מספיק גדולה של חוות דעת על מנת שיקשה עליו לבצע הטיה של הדירוג. (אפילו 3 נסיעות ביום במשך 4 חודשים מגיעים למעל 250 דיווחים )

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם (נערך)

דירוג זו שיטה מאוד אפקטיבית - מה שנקרא, הוכח בניסוי (אחרת אתרים כמו YELP לא היו כה פופולריים, ולבעלי עסק לא היה מזיז מה רשום שם).

יש כאן רווח כפול הן ללקוח (שיכול לברור מבין נותני השירות) ולנותן השירות הטוב (שעצם הדירוג שלו מסייע בקבלת לקוחות).

 

ספציפית בישראל זה לא כ"כ תופס טוב, גם כי יש לנו תרבות צרכנית גרועה מאוד ('אחרי המבול' - כבר קיבלתי את השירות, למה שאשקיע את הדקה הזו בשביל לפרגן?) וגם כי מדובר בשוק קטנצ'יק ולכן קבוצת המדגם קטנה יותר - שבשילוב עם המנטליות הנ"ל זה ממש קילר, היות ומיעוט מדרגים --> דירוג פחות/לא רלוונטי.

יכול להעיד מגוף ראשון, שבתום ההרצאות שאני מעביר אני מקבל פידבקים מאוד חיוביים בע"פ, אנשים ממש ממתינים בשביל לזרוק מילה טובה וכו' - אבל כמות הביקורות בעמוד הן אחוזים בודדים בלבד (3-5% +-).

בארה"ב / אירופה, מהרגע שגיליתי את נפלאות ה TripAdvisor / yelp פתאום כמות ההצלחות שלנו בבחירת מסעדות עלתה מאזור ה25% (פולי רנדום) ל80%~. ספציפית ביפן השתמשנו רק בחצי מהטיול באפליקציה, וזה היתה נקודת המפנה של הטיול - ממש game changer.

 

בשוק המוניות לא יודע כמה זה יהיה יעיל - שכן הרבה פעמים אתה צריך מונית זמינה וזה תלוי מיקום. אבל בהזמנה מראש דירוג יכול לחסוך עוגמות נפש.

 

היציאה כנגד דבר כ"כ אלמנטרי נראית כאילו יש איזו מטרת-על של השארת מצב קיים, והתנגדות כמעט אוטומטית לכל שינוי... לא ממש מבין את הרציונל. להתנגד לאובר נשמע לי לגיטימי ויש כל מיני מניעים סבירים יותר/פחות, אבל דירוג? מה כ"כ רע בדירוג?

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אין רע בדירוג, כל עוד הוא אינו מוטה.

אישית אני נוהג לכתוב חוות דעת על כל מלון בו אני שוהה ב-Tripadvisor, ואם אני מזמין מ-Booking.com אני גם מדרג באתר זה.

בהתאם לכך, אני גם קורא חוות דעת על מלונות וכבר מספר פעמים ביטלתי הזמנות אחרי שקראתי חוות דעת לא מחמיאות.

בקניות ברשת, בעקר באיביי, אני מתיחס לחוות דעת המדרגים.

הביעיה היא שאנחנו בישראל, ושומעים יותר מדי פעמים על הטיות. למשל ב-zap יש מעט מאד חוות דעת, הן בדרך כלל שטחיות מאד, והיו סיפורים על דרישה להסיר או "לתקן"חוות דעת שליליות. בקיצור באתרים הישראליים אני נמנע מקריאת חוות דעת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

דווקא לנהגי מוניות דירוג יכול להועיל בגדול. במקום לחפש מישהו שנסע איתך כדי לשאול עליך, כל אחד יכול להמליץ עליך לכולם. אנשים לא אוהבים לדרג כשזה מסורבל, אבל אם זה קופץ לך בתום הנסיעה באפליקציה, מה אכפת לך לגעת במסך? לא צריך להקליד שום דבר, בסך הכל מ1-5 ויש לך פרסומת.

דירוג מוטה זו בעיה גדולה, אבל איכות האפליקציה/אתר/אנערף נמדד גם באמיתיות הדירוגים. אנשים לא יסתכלו על דירוגים באתרים שידועים כחרטטנים בתוספת תשלום.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
משהו לגבי הטכנולוגיה הצפויה להביא את המהפיכה האמיתית: נראית עדיין רוחקה מאד מבשלות.

 

 

 

כמה רחוק ? תלוי איך אתה מתרגם את המשפט

 

that range from assisting drivers with braking, parking and lane-changing (referred to as “level 1” abilities) to full autonomy (“level 5”), which is still several years away.

 

אני קורא , עוד מספר שנים. (5-6 להערכתי )

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

מאמר אחר שקראתי לפני מספר חודשים באותו עיתון מדבר עד 25 שנה עד לרכב אוטונומי לחלוטין (דרגה 5). ומדובר בעיתון מכובד.

 

מצד שני - קשה לחזות את העתיד. בסביבות 1998 מישהו ביקש מעורכי עיתון מקצועי שאני קורא להמר על כותרות העיתון כעבור 15 שנה. איני זוכר את כל הרשימה, אבל הכותרת הראשית התממשה ב-2002 (ד"א - בזכות פיתוח ישראלי), וב-2013 כבר היתה בשלה עד כדי תפוצה בכל העולם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תחשוב על הקושי הרגולטורי בהכנסת UBER,

עכשיו תחשוב על הקושי בנסועה אוטונומית...

 

לדעתי הטכנולוגיה קרובה אף יותר מ5-6, אבל הרגולציה רחוקה מאוד. במיוחד אם לוקחים בחשבון שעבור יעילות מקסימלית צריך 100% (או קרוב לכך) אוטונומיה, ואז אפשר לעשות דברים מדהימים לגמרי ברמת תורת הגרפים עבור זרימת תנועה וכו', אבל לי לפחות נשמע שיש כברת דרך לעבור עד אז.

בין היתר חיסול הפורום הזה, שכן מה לחובבי רכב ולעולם בו הכל אוטונומי :(

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

הבעיה אינה הרגולציה אלא חוסר חוק ותקנות - מה שגורם לרשויות להיות אגרסיביות מאד.

אכן אנחנו מורגלים בכך שהחוק מפגר אחרי הטכנולוגיה בשנים רבות. פה ושם יש הברקה וחוק שנועד לטפל בטכנולוגיה חדשה צופה כבר את המשכה.

אילו היה מדובר בהכנסת רכב אוטונומי לנתיבים נטולי נהגים אנושיים כנראה שהיה הרבה יותר קל - אפשר להסתיע בתקשורת בין הרכבים ולהתקין אמצעי ניווט בכביש - אבל התערובת של רכב נהוג אדם ורכב אוטונומי נפיצה. ואני מדבר על הטכנולוגיה נטו, לא על המעטפת המשפטית (מי אחראי במגרה תאונה? בעל הרכב? היצרן? ספק התוכנה?)

אם קראת את הכתבה, קיבלת מושג כמה מאמץ מחקרי דרוש כדי להגיע לרמת בטיחות סבירה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לזה בדיוק אוריו כיוון בהודעה מעליך.

בשלב הסופי, כל התנועה היא אוטונומית.

(כמו בסרט האווילי עם וויל סמית "אני, רובוט", כשהוא "עובר על החוק" בכך שהוא נוהג בעצמו).

וגם אז, עדיין, תמיד יהיה ההולך רגל הדביל שיקפוץ לפני הרכב האוטונומי, באיזור התח"ש של הרכב.

 

 

Sent from my LG-D620 using Tapatalk

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

נתקו - לכן ציינתי נתיבים נפרדים לרכב אוטונומי. נפרד זה נפרד, בלי שום שותפים, 0-24 גלגלים.

 

ומילא הולך רגל - אפילו מובילאיי מזהה אותו - אבל מה לגבי גמלים?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...