Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1480 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שוב, נוח "לברוח" לדברים שהקדמה אכן אפשרה. שזו טכנולוגיית ההזמנה והחיוב, שיכולה וצריכה לעבוד בכל מונית.

אבל בכל מדינה מתוקנת (נכון, גם כאלו שאפשרו את אובר X) נהג רכב ציבורי (מונית לצורך הדיון כאן) זה מקצוע שכפוף לרגולציות, רישוי, פיקוח ומיסוי.

 

זה כמו שמחר ימציאו "אפליקציה חכמה לתכנון בתים" וכל אחד יוכל להפוך לאדריכל ולהגיש בקשות להיתרים.

למה לא? זו קדמה.

(זה במובן שהאפליקציה לעיל היא מן אוטוקאד מתקדם לשרטוט ע"י כל הדיוט, ולא מכשיר שיכול באמת להתחשב בכלל דרישות התכנון, חוקי בניה, דרישות לקוח, מגבלות מגרש וקווי בניה, נוף אורבני סביבתי וכו'. במקרה שיהיה כזה, גם אני אשב בלשכת העבודה עם נהגי המוניות :-P)

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

באשדוד לפחות, מחיר נסיעה בערך עולה באזור ה30 שקל,

מצד אחד של העיר לצד השני גם יכול להגיע ל45, בערב גם החוצפנים מבקשים 50,

 

כן גומרים את החודש, לא גומרים את החודש, כמה הם מדווחים? זה לא אשמתו של הכיס שלי.

כל מה שייתן לזה תחרות, מבחינתי טוב.

Seat Ibiza FR

פורסם

"מעניין אותי רק הכיס שלי".

אין מה לומר. טיעון מנצח. אפשר לסגור את הדיון.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
באשדוד לפחות, מחיר נסיעה בערך עולה באזור ה30 שקל,

מצד אחד של העיר לצד השני גם יכול להגיע ל45, בערב גם החוצפנים מבקשים 50,

 

כן גומרים את החודש, לא גומרים את החודש, כמה הם מדווחים? זה לא אשמתו של הכיס שלי.

כל מה שייתן לזה תחרות, מבחינתי טוב.

 

למה אתה לא מבקש מונה ?

תעריף ערב משעה 21:00 הוא גבוה יותר בכ-15 אחוז (אולי פחות) בגלל יירידת תעריפים .

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה כן מהכיס שלך כי נהג המונית המובטל יקבל דמי אבטלה מהמיסים שאתה משלם. יהיו הרבה מובטלים? יהיו יותר מיסים. זה לא שכרגע אנחנו מקבלים תמורה נאה למיסים שלנו או משלמים מעט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
שוב, נוח "לברוח" לדברים שהקדמה אכן אפשרה. שזו טכנולוגיית ההזמנה והחיוב, שיכולה וצריכה לעבוד בכל מונית.

אבל בכל מדינה מתוקנת (נכון, גם כאלו שאפשרו את אובר X) נהג רכב ציבורי (מונית לצורך הדיון כאן) זה מקצוע שכפוף לרגולציות, רישוי, פיקוח ומיסוי.

 

זה כמו שמחר ימציאו "אפליקציה חכמה לתכנון בתים" וכל אחד יוכל להפוך לאדריכל ולהגיש בקשות להיתרים.

למה לא? זו קדמה.

(זה במובן שהאפליקציה לעיל היא מן אוטוקאד מתקדם לשרטוט ע"י כל הדיוט, ולא מכשיר שיכול באמת להתחשב בכלל דרישות התכנון, חוקי בניה, דרישות לקוח, מגבלות מגרש וקווי בניה, נוף אורבני סביבתי וכו'. במקרה שיהיה כזה, גם אני אשב בלשכת העבודה עם נהגי המוניות :-P)

 

לא אמרתי לוותר על הרגולציה. אבל הרגולציה בהחלט יכולה להשתנות.

ועם כל הכבוד , יש קצת הבדל בין ארכיטקטורה לנהיגה במונית.

למרות שאם ניקח את תחום הרפואה למשל , יש חברה ישראלית שמפתחת רובוט לניתוחי גב מסובכים ,

דבר המאפשר מרחוק גם לבצע ניתוח. ואני מניח שעוד מספר שנים (לא מועט , אבל אני מניח שיקרה ) שרוב הניתוחים הללו יבוצעו ללא מגע יד אדם.

אז כן , מקצועות מופיעים ונעלמים.

ובהחלט אפשר לחשוב לשנות רגולציה , כפי שאמרתי מקודם בהודעה קודמת, לא חייבים לזרוק את הנהגים הנוכחים לכלבים , וכן צריך לפצות אותם על ההשקעה הקודמת במספר ויש מספר דרכים לבצע זאת , אבל לדעתי צריך לעדכן את התנאים

בהחלט.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

ירון - הבעיה אינה הנהיגה במונית. הבעיה היא כל מה שמסביב, מבחינת הכשרת נהגים, ביטוח, פיקוח וכו'.

המהפיכה הטכנולוגית האמיתית תגיע בעוד כמה עשורים, כאשר יהיה תהליך של מעבר לרכב אוטונומילחלוטין.

 

ד"א - הדוגמא שלך עם הרובוט המנתח ממש לא טובה, הרובוט אינו מנתח באופן עצמאי, אלא מתרגם הוראות של המנתח. למעשה שימוש ברובוט מצריך מהמנתח את כל היכולות שרכש קודם להכנסת הרובוט לשמוש, וגם לימוד מיומנויות חדשות, על מנת שיוכל להשתמש במכשיר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

או.קי.

מצויין. אין לי בעיה שישנו את הרגולציה.

אבל שלא יתכסו באיצטלה של "קדמה וטכנולוגיה".

 

גם לפני 15 שנה, כשעוד לא היו סמארטפונים, יכולתי לפתוח חברה בשם "בובר ס", לחלק לנהגי רכב פרטי מונים פרטיים שלי (שלא כפופים לבדיקה וכיול כמו המונים של נהגי המוניות), לשים סדרן עם טלפון חוגה, ולשבור מחירים של תחנות המוניות המורשות.

אם היה לי לובינג עולמי מספיק חזק (שעולה, אגב, מילארדים לאובר) גם אז יכולתי "לשנות רגולציה".

 

ואם ברגולציה עסקינן, אני מניח שגם נהגי מוניות "מסורתיות" יהיו משוחררים מאותה רגולציה (שמייקרת את מחיר הנסיעה ללקוח) כמו ביטוחים יקרים, דמי מונה, "מספר ירוק", בדיקת בלמים כל חצי שנה, אגרת רישוי יקרה, וכו'?

כי אם כן, אני מניח שהם יוכלו להתחרות בנהגי האפליקציות בתנאים הוגנים, ואז, באמת, מי שזול יותר - שינצח בקרב.

 

עריכה:

אגב, ירון- להבדיל ממגיבים אחרים פה בשרשור (ונשבע שאיני רומז אליך. דווקא אתה מתבטא ברהיטות וללא התלהמות), אני באמת לא חושב שבתור אדריכל אני טוב במשהו מכל נהג מונית ממוצע.

כל אחד עוסק במה שטוב/נוח/מעניין אותו. כולנו בני אדם. לכולנו יש משפחות לפרנס. לא כולם קיבלו הזדמנויות שוות. חלק נפלטו שלא באשמתם ממקומות אחרים.

מכובד בעיני זה לקום בבוקר ולצאת לעבודה. הדבר היחיד שלא מכובד בעיני, זה לחיות מקצבאות ושנורר.

עריכה אחרונה על ידי natco

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כל עבודה מכבדת את בעליה, אבל יש אנשים שלא מכבדים את המקצועות בהם הם עוסקים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

משהו בסגנון "99% מבעלי המוניות מוציאים שם רע לכל השאר"? :-P

כי אם כן, אז אני לא רואה איך הקטנת הרגולציה תעזור לשפר את זה.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

בשמחה ,

בא נדבר על הכשרת נהגים.

המפרט של הקורס הנדרש מנהג מונית הוא ניתן למצוא בקלות ברשת

http://clg.drive-center.co.il/buscourse/

מדובר על קורס ארכאי , לדעתי לפחות, הדורש הרבה דברים שלא כל כך רלוונטים היום.

 

למשל כל הקטע של מכונאות בסיסית , הרעיון בעבר דרש בכדי שהנהג יוכל גם לחלץ את עצמו בעת תקלה. כיום האמינות הבסיסית של הרכבים עלתה עשרות מונים , אם אין לך מחשב דיאגנוזה , לרוב גם לא תוכל לתקן את הבעיה , ואפשר בעזרת טלפון סלולרי , לקרוא לשירות / מונית חלופית.

כנ"ל לגבי החייאה , וכיבוי אש (אפשר לדרוש מטף ברכב למשל )

 

שפה זרה (באמת קורס של 148 שעות שכולל בתוכו סעיף של אנגלית יכול לאפשר לבוגר 8 שנות לימוד , הדרישה הבסיסית , לפתח שיחה עם תייר מצרפת )

אולם באפליקציה , התייר רושם את היעד בשפה שלו , הנהג מקבל את היעד בשפה שלו , ושניהם גם רואים את הדרך , (משמיט גם את הצורך בידיעת הארץ )

 

בקיצור אפשר להפוך את זה ליום השתלמות במקרה הגרוע אם רוצים להשית רגולציה על הנושא.

בא לא נגזים. נהיגת מונית היא לא תכנון ארכיטקטוני או ניתוחים. וככל שההכשרה למקצוע קצרה יותר , כך הסיכוי להחלפה במקצוע גדול יותר.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

נתקו ,

ברור שההקלה צריכה להיות על כל הסוגים ,

אבל הדוגמא של מונה ותחנה אחרת היא לא דוגמא טובה , כי החסם להצטרפות לאדם בודד שרוצה לבצע נסיעה או שתיים ביום עדיין גבוה.

ובנוסף על נסיעה משותפת של מספר אנשים שכאן לדעתי טמון הרווח הגדול גם לנהגים וגם לנוסעים.

 

לכל מקצוע יש חסמי כניסה, יש חסמים רגולטורים (חוק), יש חסמים טכנולוגים (ידע), ויש חסמים כספיים (מימון).

במקרה של נהג המונית החסמים הטכנולוגים והכספיים ירדו עד למינימום ונשאר רק הקטע הרגולטורי

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם (נערך)

בקיצור אפשר להפוך את זה ליום השתלמות במקרה הגרוע אם רוצים להשית רגולציה על הנושא.

בא לא נגזים. נהיגת מונית היא לא תכנון ארכיטקטוני או ניתוחים. וככל שההכשרה למקצוע קצרה יותר , כך הסיכוי להחלפה במקצוע גדול יותר.

 

אני עברתי את ההכשרה לפני כ 5 שנים .

הייתי מופתע מאוד מרמת הסינונים לפני קבלת הזכות לעבור קורס.

האבחון הראשוני כלל בדיקה רפואית ,אישורים למיניהם ,פגישה עם פסיכולוג , שאלון של 1000 שאלות (כן ,1000) והעסק ארך כ- 6 שעות.

התהליך עד למבחן המקדים לקח מספר חודשים שבמהלכו נבדק רישום פלילי ואני מאמין גם תעבורתי. .

הקורס עצמו ארך חודש אינטנסיבי למי שבחר ,או 3 חודשים במשך פעמיים בשבוע.

הוא כלל בין היתר קורס עזרה ראשונה וכמו כן כיבוי .

כמובן שנאלצתי לעבור מבחן תיאוריה קשה יותר (שכלל גם אוטובוס) וכמו כן מבחן מעשי.

אני יכול לומר לך שכבר אז הרגשתי שהעלו את הרף לקבלת הרשיון .

נכון ,שלא מדובר בלימודי הנדסה ולא רפואה ,אך קח בחשבון שהאחריות על חיי הנוסעים (לפחות מבחינתי) ,אינה פחותת ערך מעבר לשאר הפרמטרים שדרושים בתחום השרות.

זה כמו שאמר לי פעם אחד הנהגים : "יאללה יאללה ,מה אתה משחק אותה ,כולה להביא מא' ל-ב'"

התשובה שלי הייתה :

"בוא נקווה שהנהג של "כולה" יחזיר את ביתך בשלום ביום חמישי בלילה מהמועדון"

ההשקפה שלי אומרת שלא משנה במה אתה עוסק ,עשה זאת בצורה המקצועית והאחראית ביותר.

אני לא צריך לספר לך מה קורה היום בכבישים ......

אז בל נפחית מערכו של נהג מקצועי מנוסה.

זה בדיוק כמו כל הבדל בין מקצוען לחאפריסט ...אפילו בתחום המכונאות.

ולצערי הרב ,בהרבה תחומים רמת המקצועיות בירידה מתמדת ..

הסיבות לכך מגוונות אבל זה בהחלט נושא לדיון מעמיק אחר.

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
פורסם

מוטי , לא טענתי שההכשרה היום לא ארוכה (קורס של 150 שעות כלומר כ 3 שבועות אינטנסיבים ראה קישור למעלה לקורס כזה )

טענתי שחלק גדול של ההכשרה כבר לא רלוונטית.

יש קטע גדול של מכונאות למשל ופתרון בעיות.

אתה באמת חושב שמי שבא מקורס כזה יכול לפתור בעיות ברכב מודרני ללא כלי דיאגנוסטיקה (שאין אותם ברכב בזמן הנסיעה ) ?

 

לדעתי למשל להחליף את ההכשרה התיאורטית בקורס נהיגה מתקדמת , כולל כניסה ויציאה ממצבי קיצון יהיה הרבה יותר אפקטיבי,

ואם עברת קורס כזה אתה בטח תסכים איתי (אם לא , אני ממליץ בכל לב )

 

הטענה העיקרית שלי היא שהרגולציה לא מתאימה את עצמה לתנאים החדשים .

וכן צריך להקל בתנאים , (כמובן לכולם ) ולפצות את מי שהשקיע במספר ירוק למשל. במנגנון כזה או אחר.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

המבחן שמוטי מדבר עליו הוא מבחן פסיכוטכני, שבודק בעיקר רמת אגרסיביות (אלימות) ראיה מרחבית, קואורדינציה, וכולל גם ראיון עם פסיכולוג "חי" ובדיקת רופא.

קורסים של נהיגה נכונה ונהיגה מונעת מוכחים מחקרית כיעילים בהפחתת תאונות.

ידיעת דיני התעבורה על בוריים, ברמה גבוהה חותר מנהג רגיל, חשובה גם היא.

הייתי מכניס כדרישת סף ידיעת אנגלית ברמת שיחה. למרות שבהרבה מקומות בעולם נהגי מוניות לא דוברים מילה אנגלית.

 

אני לא בא לפסוק אם הרגולציה הנוכחית יעילה.

אבל כמו שמוטי אומר, הייתי רוצה לדעת שזה שמחזיר את ילדי מבילוי ערב שישי אינו, חלילה, פסיכופט, עבריין תנועה או סתם נהג גרוע.

ואת הרגולציה הזו הייתי רוצה להשאיר בידי המדינה.

עם כל הכבוד לטרנד ההפרטה

 

 

 

Sent from my LG-D620 using Tapatalk

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

×
×
  • תוכן חדש...