Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גדול.

קנס של *אלפי* (שניים) שקלים.

פיצוי של מאות!! (3 מהן) שקלים.

מעולה. עיתונות במיטבה.

 

זאת אגב לא השיטה היחידה לעקוץ, פה כנראה שהנהג היה גם קצת דביל כי הוא הוסיף משהו שאפשר להפריך די בקלות. בסוף הנסיעה קופץ לנהג מסך עם "טיפ" - כבר נתקלתי לא פעם בנהגים שמתעכבים עליו שניות ארוכות (כמו ברמן עם היד מעל הצנצנת של הטיפים) וחבר סיפר לי כבר כמה פעמים שהוא יצא מהמונית לפני שהנהג השלים את החשבון באפליקציה וגילה אחרי בחשבונית שקיבל במייל שהנהג הוסיף לעצמו טיפ של 10-15 שקל (על נסיעות של 30-35 שקלים). את זה, אגב, אין לך שום דבר להפריך כי זאת מילה שלך נגד מילה שלו.

 

על זה נאמר :"אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה "

 

אין חיה כזו שבאפליקציה קפץ "טיפ לנהג" בסמארטפון של הנהג .לא היה ,לא קיים ולא יהיה !

 

והחבר שלך כנראה סובל מטמטום או מדברי שקר אם זה קרה לו כמה פעמים והוא המשיך להיעקץ

 

.

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

m3m3, לא שאני חושב שאובר זו הצלחה פנומנלית, אבל התהייה שלך למה להשקיע בחברה שמפסידה כסף? המון חברות מפסידות כסף מסיבות שונות, כמו הוצאות rnd או חוסר יעילות, בטח בשנים הראשונות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, אבל גם אמזון וגם וולמרט מייצרות רווחים למשקיעים שלהם, אובר לא.

 

בוא תסביר בשפה פשוטה מאוד, יש לי כרגע מיליארד דולר, אני מחפש להשקיע אותם, למה לי להשקיע באובר ולקנות 2% ממנה?

 

 

 

אז כשנוח לכם עולה סכומים גבוהים לאובר להיכנס לשוק מסוים, וכשנוח לכם אז בשנייה מקימים מתחרים, כאילו שהם לא צריכים להיכנס לאותם שווקים.

אתם מנסים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, הבעיה שלכם שלא נפלתם על טיפש.

 

 

 

כן, לאורך 11 מתוך 15 רבעונים, הסה"כ הכללי בנטו כולל הפסד שהוא בערך 20% משווי החברה (שגם בו וול סטריט לא מאמין)

 

 

 

לא רווח תפעולי, אלא רווח

 

 

 

איך נראה לך שהרגולטור יזהה היצף לפי ספרים בענף של שירותים (להבדיל ממוצר שיש לו עלות פיתוח, עלות ייצור, ומחיר מכירה)?

בגלל זה צריך מישהו מספיק בכיר משורות החברה, או דליפת מסמכים שתוכיח, אין דרך אחרת.

 

בינתיים אני אזכיר שוב ושוב, אתה מוזמן לפרט אסטרטגיה כלכלית אחת, שכוללת הפסד של 20% משווי החברה תוך פחות מ-4 שנים ולא כוללת מחירי היצף.

אתה גם מוזמן לפרט למה לי לעזאזל בתור משקיע לשים מיליארד דולר ולקנות 2% מאובר? כדי לקנות את הזכות להפסיד משווי האחזקה שלי? כדי שהחברה תמשיך לדווח על הפסדים של מיליארדים כל שנה? מתי אני רואה את ההחזר להשקעה שלי אם בכלל?

 

 

 

סופר אנקדוטה, עובדה שמדיניות התמחור לא עובדת, החברה מפסידה מיליארדים.

או שאולי מדיניות התמחור עושה בדיוק את מה שהיא אמורה לעשות? אולי האלגוריתם לא מקולקל אלא התכנון שלו הוא לכיוון קצת אחר, נניח קצת לא חוקי, קצת... היצף?

 

 

 

בוא נמתין כמה שנים לחשיפת מסמכים שתשפוך אור על הנושא.

בינתיים אתה מוזמן להזים את הטענה ע"י דוגמה לאסטרטגיה כלכלית כלשהי שכוללת הפסדים כאלה לאורך שנים והיא לא כוללת מחירי היצף.

 

מלאכים? שוב, החברה הזו מצליחה לשגשג אך ורק בסדקים החוקיים ותוך ניצול אותם סדקים, וגם אז היא לא רווחית.

אין לי שום רצון לראות פה חברות לא רווחיות, הן רעות למשק, הן רעות לכלכלה, הן נוראיות לתחרות.

 

אין שום דבר קפיטליסטי או ליברטריאני בתפיסות שלכם לתת לאובר להיות מתחרה בתחרות לא הוגנת.

תיישרו את הקרקע, תנו תחרות הוגנת, תדרשו שאובר ישראל תהיה לכל הפחות באיזון כלכלי, ואז נראה אותם גיבורים, מונית בתוך תל אביב לפי האלגוריתם תצא לכם 500 שקל.

נראה לכם שאתם לא מממנים ככה את כל העובדים והמתכנתים והמטה העצום שלהם?

 

וסתם באופן עקרוני מאוד אני חושב שחברה שנכנסה כבר לארץ כ-Uber Taxi, ואז ניסתה להפעיל בשקט את UberX למרות שהם ידעו שזה מנוגד לחוק ולתקנות התעבורה ולתנאי הביטוח, תוך מחשבה שהם יאנסו את המדינה להעלים עין או לשנות את החקיקה בשבילם, וסולקו מפה ויצאו בזול (כי לא יצאו עם האשמות פליליות מהנושא) צריכה להיות ב-Ban מוחלט מצד המדינה, איסור מוחלט על פעילותה בארץ.

 

אני אנסה לענות פעם נוספת.

 

ראשית אני לא יועץ השקעות ולא ממליץ לאנשים להשקיע.

שנית כמו שאמרתי קל יחסית להיות מתחרה של אובר בדיוק כמו שהקמה של רשת מרכולים קטנה היא תחרות לוולמארט.

או אתר מכירות הוא תחרות לאמאזון.

 

ואם כבר נגענו בחברה הקטנה הזאת. אם היינו מדברים לפני קצת יותר מ 20 שנה

היינו רואים הנפקה של חברה קטנה באינטרנט שרוצה למכור ספרים ולהתחרות בבארנס אנד נובל (אם אתה מכיר אותם היום )

אתה מוזמן לקרוא כמה הם הפסידו ,

בא נדבר באחוזים

ב 95 הם הפסידו כ 300K על מחזור של 500K , כמעט 60% מהמחזור

ב 96 הם הפסידו 5.7M על 15.7M שיפור רק כ 36% מהמחזור

ב 97 הם הפסידו כ 27M על מחזור של 147M שוב שיפור קצת יותר מ 18% על המחזור.

 

אז אם היית הרפתקן אז , ומשקיע סכום קטן של 10K$ בחברה המפסידה הזאת , לא מיליארד. (שהפסידה גם שנים קדימה ) , היית היום מחזיק במניות של מעל 50M$

 

אבל כאמור אני לא יועץ השקעות.

 

לגבי הסיפא, אם תקרא למעלה תראה שכתבתי יותר מפעם אחת שתחרות חייבת להיות הוגנת , בנקודה הזאת מסכים איתך .

אבל הטחת טענות חייבת להיות מבוססת.

לא לזרוק הנחה , ואז אני צריך לשלול אותה. שאני צריך להוכיח שאין לי אחות.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך מישהו חושב שאובר יכולה להפוך מונופול. כבר היום יש להם מתחרים בארה״ב כמו למשל ליפט. כיוון שהנהגים עובדים כעצמאים אין להם שום מניעה לעבוד גם עבור אובר וגם עבור ליפט. לפי מה שאני רואה זה מה שעושים רוב הנהגים שעוסקים בנסיעות שיתופיות. על הרכב יש להם מדבקות של שתי החברות ובתוך הרכב יש להם טלפון עם האפליקצית הנהגים של אובר פתוחה, טלפון עם אפליקצית הנהגים של ליפט פתוחה וטלפון שלישי לשימוש אישי.

 

אתה לא מכיר ענפים שבהם יש 2 או אפילו 3-4-5 מתחרים ועדיין אחד מהם מונופול?

 

m3m3, לא שאני חושב שאובר זו הצלחה פנומנלית, אבל התהייה שלך למה להשקיע בחברה שמפסידה כסף? המון חברות מפסידות כסף מסיבות שונות, כמו הוצאות rnd או חוסר יעילות, בטח בשנים הראשונות.

 

לא סתם חברה שמפסידה כסף, היא מפסידה כסף בשווי 20% מהשווי שלה ב-4 שנים, וזה כששנה אחת מתוך אותן 4 היא בכלל הרוויחה.

ולא רק זה אלא גם הגרף של הרווח והפסד נראה מוזר, כשיש הוצאות R&D אין לך ספייק של רווח באמצע ואז הפסד (גדול יותר).

החברה היא גם בת 10, הוקמה ב-2009.

 

ומצד שני הוצאות R&D? אבל מספרים לנו פה בשרשור שבעלות מינימלית לחלוטין מקימים מתחרה לאובר, איך זה גר בכפיפה אחת עם הוצאות R&D?

 

התשובה שלי פשוטה - יש כאן מרכיב בשורת ההוצאות שאי אפשר לכתוב אותו מסיבות חוקיות - תעריפים לא ריאליים, או במילים אחרות - הפסד מתוכנן

 

אני אנסה לענות פעם נוספת.

 

ראשית אני לא יועץ השקעות ולא ממליץ לאנשים להשקיע.

שנית כמו שאמרתי קל יחסית להיות מתחרה של אובר בדיוק כמו שהקמה של רשת מרכולים קטנה היא תחרות לוולמארט.

או אתר מכירות הוא תחרות לאמאזון.

 

אז שוב תסביר, בצורה פשוטה וקלה, מה מייצג שווי של 50 מיליארד שקל לחברה שקל להיות מתחרה שלה, יש לה פטנטים שאפשר לעקוף, ובמשך 4 שנים הפסידה 10 מיליארד דולר בשורת הרווח (שזה מה שמעניין אותי בתור משקיע)?

לכאורה לחברה כזו השווי הריאלי שלה הוא שווי מה שאפשר למכור מהפטנטים, שווי הנדל"ן והנכסים בהפחתת עלות סגירת החברה, באיזה חשבון זה מגיע ל-50 מיליארד דולר? בבקשה תסביר את הכלכלה הזו.

 

כמובן שהתשובה היא פשוטה, יש כאן משתנה נוסף, נעלם, שהוא הרווח העתידי, אז נשאל מה הרווח העתידי לחברה שהפסידה ב-2016-2017 סה"כ כ-4 מיליארד דולר, הרוויחה ב-2018 מיליארד, ואז הפסידה בשלושה רבעונים של 2019 כמעט 8 מיליארד דולר?

לכאורה נראה שההפסדים הולכים וגוברים, איזה רווח עתידי מסתתר פה? זה הרווח שמצפים לגרוף אם החברה תצליח להשתלט על השוק, משמע להפוך למונופול.

 

ואם כבר נגענו בחברה הקטנה הזאת. אם היינו מדברים לפני קצת יותר מ 20 שנה

היינו רואים הנפקה של חברה קטנה באינטרנט שרוצה למכור ספרים ולהתחרות בבארנס אנד נובל (אם אתה מכיר אותם היום )

אתה מוזמן לקרוא כמה הם הפסידו ,

בא נדבר באחוזים

ב 95 הם הפסידו כ 300K על מחזור של 500K , כמעט 60% מהמחזור

ב 96 הם הפסידו 5.7M על 15.7M שיפור רק כ 36% מהמחזור

ב 97 הם הפסידו כ 27M על מחזור של 147M שוב שיפור קצת יותר מ 18% על המחזור.

 

בוא תראה איפה בהיסטוריה של אמזון היה מצב שבו החברה מפסידה, מפסידה, מרוויחה, ואז מפסידה פי 2.

מכיר את זה שהחברה בהפסדים מכל מיני סיבות אבל התנועה של הגרף הזה לא טבעית בלשון המעטה.

הגרף של אמזון דווקא טבעי, הפסדים שהולכים וגדלים עד לנקודת שפל, משם ההפסדים הולכים וקטנים עד לאיזון ורווחים שהולכים ועולים.

יש כאן בדיוק שינוי כיוון אחד בגרף, רווחים יורדים עד לנקודה מסוימת ואז רווחים עולים, אצל אובר כבר יש שני שינויי כיוון בהרבה פחות שנים, ירידה ברווחים, עלייה, ואז ירידה (נפילה למעשה).

 

ובזמן כל ההפסדים האלה, האם השווי שוק של אמזון היה מיליארד דולר (ולא 50 אפילו)?

 

יודע מה? שאלה קלה, מתי ההפסדים של אמזון היו בשנה אחת כ-16% משווי החברה?

 

לגבי הסיפא, אם תקרא למעלה תראה שכתבתי יותר מפעם אחת שתחרות חייבת להיות הוגנת , בנקודה הזאת מסכים איתך .

אבל הטחת טענות חייבת להיות מבוססת.

לא לזרוק הנחה , ואז אני צריך לשלול אותה. שאני צריך להוכיח שאין לי אחות.

הטענה שלי אם פיספסת אותה - בהתחשב בהפסדים, בפטנטים, בנכסים ובגרפי הרווח - או שהאסטרטגיה הכלכלית שלהם נכתבה ע"י קוף (מה שלא סביר, אחרת לא היה שווי של 50 מיליארד) או שהאסטרטגיה כוללת מחירי היצף, ואז השווי מגלם רווח עתידי שימומש בעת שהחברה תהיה מונופול.

 

נכון שאין דרך כרגע להוכיח את זה ברמה פלילית, אבל זה עניין של זמן עד הדלפת וויקיליקס או בכיר לשעבר ממורמר שיקבל חסינות

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאתם מכירים אותי ויש לי נטייה קלה לנוסטלגיה, הנה אוסף של תגובות מהעמודים הראשונים:

 

מה הבעיה , שיפתחו קרן שתגבה מכל נוסע של אובר עוד שקל - שניים והקרן תחזור לנהגי המוניות כך ככל שיהיו יותר נסיעות באובר / חברה אחרת ,

הנהגים יקבלו יותר כסף. אפשר לבצע את הקרן עד תשלום של למשל פעמיים מספר ציבורי , ובמקביל המחיר של מספר ציבורי ירד עם כל תשלום.

 

 

ככה גם לנהגים יהיה עתיד וגם זמן לבצע הסבה מקצועית אם ירצו.

 

מונית כיום עולה הון תועפות, זה אמור להיות די ברור שהמחיר מנופח ומופרז שלא לצורך תודות לשילוב מעניין בין הרגולטור והענף, UBER הוכיחה בדיוק את זה ואכן רצחה את ענף המוניות באזורים בהם היא פופולרית (SF לדוגמא).

ואני מבטיח לכם שהנהגים שלה לא מתפעלים בהפסד... פשוט התחרות מוגברת, האפליקציה די מנטרלת את אפקט הקרטל, ולכן המחירים מוכרחים לרדת לשיווי משקל.

 

האם אובר בעצמה מתפעלת בהפסד?

 

אחרי שאמרתי את זה אני חושב שכל תחרות היא דבר חיובי בתנאי שההוגנות נשמרת. אחרת לא מדובר בתחרות אלה במשחק מכור, וממה שיצא לי לראות במדינה שלנו היא שברגע שהמשחק מכור המחירים משום מה לא יורדים, ואף עולים. מה שנכון תמיד במקרים האלה הוא שמס' האנשים שמרוויחים מהעניין מסתכם בבודדים שחוגגים על כולנו.

 

כבר אז פרקש הבין את הכיוון

 

תחרות זו הדרך האמיתית לשפר שירות ולהוריד מחיר אבל...

 

 

לא ייתכן מצב, בו אחד כמו מוטי לדוגמה ישקיע 300K שהרוב הולך למדינה , ויצטרך לעמוד באמות מידה שאמורות להבטיח רמת שירות ניאותה, והוא צריך להתחרות עם "חאפר" שהשקיע אפס.

 

 

uber זה לא קידמה.

החברה עוברת על החוק, לא סתם עצרו אותם בצרפת.

uber זה מונופול עולמי שצוחק על כולם.

אתם משלמים קצת על הנסיעה כי הנהג מפסיד כסף כמעט באופן קבוע.

בארה"ב נהגי uber אוספים אנשים במקומות אסורים והחברה משלמת את הדוח.

הם דורשים מהנהגים להיות עבריינים.

שלב הבא הם ידרשו מהנהגים להעביר סמים.

גם gett הם לא הצדיקים הכי גדולים אבל לא ברמות כאלה.

תעשו חיפוש בגוגל כמה נהגי uber מפסידים כסף, יש מקומות שכל נסיעה היא הפסד כסף של הנהג.

 

 

כמו כל דבר הם מרגילים אותכם להזמין מונית באפליקציה ועוד שנה שנתיים הם יכפילו את מחיר הנסיעה.

 

גם אייל פה הבין את הכיוון

 

4) נהגי מוניות נאלצו לשלם לא מעט עבור הרשיון שלהם, בין אם המספר שלהם או אם הם שכרו אותו. אני הכי בעד כלכלה חופשית והכל, אבל אני באמת חושב שצריך להקים מנגנון פיצוי עבורם. מילא אם הם לא היו משלמים למדינה, אז באמת לא היה להם מה להתלונן. כאן גם מקטינים להם את נתח הפרנסה וגם מאיינים את ההשקעה שלהם - ממש הרצחת וגם ירשת.

 

קייסר כאן הלך למקום קצת יותר תנ"כי

 

הכל מתחיל ונגמר ב תחרות שווה לכולם.

 

 

המדינה מבקשת מנהגי המוניות -

א - אגרה של כ 250.000 ש"ח - שולמה לכל מונית, עבור הרישיון להפעלת מונית.

ב - הביטוח יקר, מיועד לרכב להובלת נוסעים בתשלום, תואם לרכב הנמצא הרבה בכביש.

ג - הנהגים מחויבים לעבור קורס, ובחינות מיוחדות לקבלת רישיון לנהיגה במונית.

ד - למוניות הרגילות ספישיל, אשר לא עובדות ב קו (אשר גם הוא עולה כסף רב המשולם למדינה)

אסור להעלות ולהוריד, ולאסוף עוד נוסעים במהלך הנסיעה.

 

 

ומנגד אובר -

א - אין אגרה בשווי 250.000 ש"ח לכל רכב.

ב - במידה והרכב פרטי - אין כרגע כיסוי לביטוח להסעת נוסעים בתשלום.

ג - אין קורס בדיקה, מסתמך על חוכמת ההמונים, אין רישום מוסדר בידי המדינה..

ד - אוספים, מעלים ומורידים נוסעים בכל מקום (דבר חיובי) אבל - מדוע, לנהגי המוניות הדבר אסור .

ונהגי המוניות במסגרת קו - אשר מאושר להם לעלות ולהוריד נוסעים.

- משלמים כפול - הן באגרה של 250.00 ש"ח - והן בתשלום למדינה, על הזיכיון להפעלת הקו

- וזה תשלום של מאות אלפי שקלים..לכל קו.

 

 

לסיום:

א - כאשר רוצים לבצע שינויים והתאמות - צריך גם לאפשר לאנשים אשר הסתמכו על הבטחת השלטון.

זמן להתאמה - אנשים הסתמכו על כך, לבנות את עתידם והבטחת פרנסה למשפחה.

ב - אסור לבצע הפליה - במידה ומאפשרים ל אובר לפעול בדרך כל-שהיא.

צריך בדיוק את אותם תנאים לאפשר לנהגי המוניות.. ואו להיפך.

לבקש מ אובר - לעמוד בתקנות ובתנאים שבהם מחויבים נהגי המוניות..

ולא לבנות ל אובר מסלול עוקף חוקים תקנות והוראות של המדינה.

 

 

(מוטי - השבוע נסעתי פעמיים במוניות - הנהגים היו אדיבים, והמוניות היו נקיות ומסודרות)

 

 

אייל.

 

 

הנקודה היחידה שעד כה השתכנעתי ממנה זה שהמדינה תצטרך למצוא מנגנון החזר מלא או חלקי של הפקדון.

 

 

מעבר לכך, מרחפת שאלה פילוסופית לגבי מגמה של התעצמות האח הגדול כמשהו ששולט בכל חלקה בחייינו ולבסוף יהיה חזק יותר מכל ממשלה.

 

אלעד מה זו הדוגמה הזו

 

אין כמו תחרות, עדיין המחוקק אפילו במדינות קפיטליסטיות שומר עלינו מפני קרטלים מונופולים ושאר גורמים , שמחבלים בתחרות.

 

מוטי כדוגמה שילם הון עבור הזכות לשרת אותנו כנהג מונית עבר הכשרה(ע) משלם ביטוח עבור נוסעיו ועוד ועוד ועוד.

 

אם על נהג אובר יחולו אותם תש/לומים התחרות תהיה הוגנת יותר, וכתוצאה מכך יירדו גם המחירים ויהיו כאלה שיחליטו שלא כדאי להם ויפנו לעשות משהו אחר.

 

לחילופין , תחזיר לכל נהג מונית את השקעתו , דרוש מנהג אובר לעבור את אותה הכשרה ויאללה תחרות.

 

האפשרות להיות זול יותר כרגע היא בגלל שעל נהג האובר אין שום דרישה כספית, לכן אובר יכולה לדרוש ממנו גם עמלה של 25% ( המקובל בענף בישראל למיטב ידיעתי הוא 10% ).

 

שנה את המשוואה, האטרקטיביות של אובר תרד אולי לא תהיה בכלל.

 

האם נהג האובר יהיה מחוייב לפתוח תיק במס הכנסה , ביטוח לאומי ומע"מ למשל?

 

כבר אז ישה מדבר על גורמים שמחבלים בתחרות

 

זה לא רק אני אמרתי ,

בשוק מדובר על 2020 כשנת הכניסה של רכבים אוטונומים ,

לקחתי עוד שנה , שנתיים ספייר

 

http://www.themarker.com/wallstreet/1.3005971

 

ולמה אם חברה להשכרה של רכבים נכנסת לשוק, צריך לפצות את נהגי המוניות ?

 

ושלא תבין אותי לא נכון , לדעתי צריך לפצות אותם על המספר הירוק, להשוות תנאים ולתת לכולם להתחרות.

מי שירצה יסע עם נהג מוסמך , מי שלא , יסע עם חאפר. (זה קורה גם היום , רק החאפרים לא משלמים מיסים כמובן )

 

כזכור לנו, 2020 נכנסת בעוד כשבועיים, הרכב האוטונומי לא ב-2020 וגם לא בשנה או שנתיים ספייר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר שכמה שפחות עיכובים על הכביש יותר טוב לכולנו

 

מסכים איתך, השאלה איך עושים את זה, במיוחד במדינה קטנה יחסית כמו שלנו עם קצב ילודה גבוה יחסית, מחסור כרוני בתשתיות ופוליטיקאים פחדנים שמפחדים לקבל החלטות לא פופוליסטיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ומצד שני הוצאות R&D? אבל מספרים לנו פה בשרשור שבעלות מינימלית לחלוטין מקימים מתחרה לאובר, איך זה גר בכפיפה אחת עם הוצאות R&D?

 

אני אשאל שוב, אם אני מקים שני סופרים של מזון , האם אני מתחרה של שופרסל ? כן. האם העלות של ההקמה היא גבוהה ? לא. האם אצליח לאיים על שופרסל ? לא בהתחלה.

 

 

אז שוב תסביר, בצורה פשוטה וקלה, מה מייצג שווי של 50 מיליארד שקל לחברה שקל להיות מתחרה שלה, יש לה פטנטים שאפשר לעקוף, ובמשך 4 שנים הפסידה 10 מיליארד דולר בשורת הרווח (שזה מה שמעניין אותי בתור משקיע)?

אם אתה משקיע בסכומים כאלו , אתה יודע שלעיתים השווי הבורסאי של חברות מתנתק מהשווי הכלכלי שלהן. יש הרבה משקיעים שאוהבים להשקיע במניית חלום , בתקווה שבעתיד היא תצליח. דבר בסיסי למניית חלום הוא יחסי ציבור טובים. והנה אנחנו מדברים עליה כבר הרבה שנים , כנראה שבזה הם הצליחו.

לכאורה לחברה כזו השווי הריאלי שלה הוא שווי מה שאפשר למכור מהפטנטים, שווי הנדל"ן והנכסים בהפחתת עלות סגירת החברה, באיזה חשבון זה מגיע ל-50 מיליארד דולר? בבקשה תסביר את הכלכלה הזו.

 

נכון שווי ריאלי או שווי כלכלי לא שווי בבורסה. לעיתים חברה נסחרת מתחת לשווי הכלכלי שלה (לרוב זה קורה בחברות אחזקה דרך אגב ) ולעיתים גם מעל לשווי הכלכלי שלה.

 

 

בוא תראה איפה בהיסטוריה של אמזון היה מצב שבו החברה מפסידה, מפסידה, מרוויחה, ואז מפסידה פי 2.

מכיר את זה שהחברה בהפסדים מכל מיני סיבות אבל התנועה של הגרף הזה לא טבעית בלשון המעטה.

הגרף של אמזון דווקא טבעי, הפסדים שהולכים וגדלים עד לנקודת שפל, משם ההפסדים הולכים וקטנים עד לאיזון ורווחים שהולכים ועולים.

גם לאמאזון היו שנים רעות, הפסידה גם ב 2012 וגם ב 2014 לאחר שנים של רווח , אבל למה לתת לעובדות להפריע ?

יש כאן בדיוק שינוי כיוון אחד בגרף, רווחים יורדים עד לנקודה מסוימת ואז רווחים עולים, אצל אובר כבר יש שני שינויי כיוון בהרבה פחות שנים, ירידה ברווחים, עלייה, ואז ירידה (נפילה למעשה).

 

ובזמן כל ההפסדים האלה, האם השווי שוק של אמזון היה מיליארד דולר (ולא 50 אפילו)?

 

יודע מה? שאלה קלה, מתי ההפסדים של אמזון היו בשנה אחת כ-16% משווי החברה?

 

לא מצאתי את שווי השוק ההיסטורי של אמאזון. הנתונים תמיד עולים לי משנת 2005 והלאה

והיות שהם ביצעו מספר ספליטים ב98-99 קצת קשה לחשב , אתה מוזמן.

העלתי למעלה את ההפסדים כאחוז מהמחזור. אתה מוזמן גם להשוות את זה לאובר.

 

הטענה שלי אם פיספסת אותה - בהתחשב בהפסדים, בפטנטים, בנכסים ובגרפי הרווח - או שהאסטרטגיה הכלכלית שלהם נכתבה ע"י קוף (מה שלא סביר, אחרת לא היה שווי של 50 מיליארד) או שהאסטרטגיה כוללת מחירי היצף, ואז השווי מגלם רווח עתידי שימומש בעת שהחברה תהיה מונופול.

 

 

נכון שאין דרך כרגע להוכיח את זה ברמה פלילית, אבל זה עניין של זמן עד הדלפת וויקיליקס או בכיר לשעבר ממורמר שיקבל חסינות

 

עריכה : יש לא מעט חברות שחזרו להפסיד , במיוחד אחרי הנפקה. תוכל למצוא בקלות

בנוסף להאשים חברה בגלל שורה תחתונה במאזן במחירי היצף לדעתי זה כמו להאשים משהו בפשע רק בגלל שהוא עבר ברחוב בזמן שבוצע הפשע.

עריכה אחרונה על ידי YaronNahum

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומצד שני הוצאות R&D? אבל מספרים לנו פה בשרשור שבעלות מינימלית לחלוטין מקימים מתחרה לאובר, איך זה גר בכפיפה אחת עם הוצאות R&D?

 

התשובה שלי פשוטה - יש כאן מרכיב בשורת ההוצאות שאי אפשר לכתוב אותו מסיבות חוקיות - תעריפים לא ריאליים, או במילים אחרות - הפסד מתוכנן

 

אז שוב תסביר, בצורה פשוטה וקלה, מה מייצג שווי של 50 מיליארד שקל לחברה שקל להיות מתחרה שלה, יש לה פטנטים שאפשר לעקוף, ובמשך 4 שנים הפסידה 10 מיליארד דולר בשורת הרווח (שזה מה שמעניין אותי בתור משקיע)?

לכאורה לחברה כזו השווי הריאלי שלה הוא שווי מה שאפשר למכור מהפטנטים, שווי הנדל"ן והנכסים בהפחתת עלות סגירת החברה, באיזה חשבון זה מגיע ל-50 מיליארד דולר? בבקשה תסביר את הכלכלה הזו.

 

כמובן שהתשובה היא פשוטה, יש כאן משתנה נוסף, נעלם, שהוא הרווח העתידי, אז נשאל מה הרווח העתידי לחברה שהפסידה ב-2016-2017 סה"כ כ-4 מיליארד דולר, הרוויחה ב-2018 מיליארד, ואז הפסידה בשלושה רבעונים של 2019 כמעט 8 מיליארד דולר?

לכאורה נראה שההפסדים הולכים וגוברים, איזה רווח עתידי מסתתר פה? זה הרווח שמצפים לגרוף אם החברה תצליח להשתלט על השוק, משמע להפוך למונופול.

 

 

 

אתה מתייחס לאובר בתור חברה עם אפליקציה. בפועל מדובר בחברה שיורה למספר כיוונים, חלקם דורשים עלויות R&D מאוד גבוהות, כמו למשל נהיגה אוטונומית או מוניות מעופפות. זה גם חלק משמעותי בווליואציה שלה - אם היא מצליחה עם חלק מההימורים האלה, הדרך שלה לרווחיות סלולה, ובתור חברה עם נתח שוק אדיר הרווחים יהיו בהתאם.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.אז בוא ונתחיל מהקל :

אם אתה רוצה שיתייחסו אליך ברצינות ,הייה מפוקס וצטט את דבריי ולא דבריי אחרים ללא קשר לנכונותם . הבדיקה עליך .

חשבתי שהבנת כי התייחסתי אילך אך בכל מקרה אחזור על זה ספציפית:

בהודעה 1484 ציטטת אותי: "סביר להניח כי 'אובר' תפשוט את הרגל.

-סביר להניח כי חברה תואמת 'אובר' תציע מחירים כלכליים יותר לציבור הנוסעים ותתפוס את מקומה.

זה מה שיגרם לכאורה מה'מחיר היצף' שמנסים להפחיד איתו." הגבת בלינק המוביל אל כתבה שכותרתה היא "כך נהגי אובר וליפט מרמים את המערכת כדי להעלות את מחירי הנסיעות". הקשר בין הכתבה לציטוט לא נבע ישירות אלא דרש את הפירוש היצירתי שלך כפי שהסברת מאוחר יותר.

2 עד כמה שידוע לי ,הקשר בין מחט לתחת הוא הזריקה (מזרק).

צ'מע, אצלי בצ'כונה ככה אומרים...

3.אם אתה חושב שכתבי כלכלה מ''דה מרקר" ,"גלובס" ,"כלכליסט" ,שווים לתחת (בגלל אותו מזרק) ,אני בטוח שאחד מהעיתונים ישמח לקבל אותך .

אופציה שנייה (ועשיתי את זה בשרשור הארוך הזה) ,להביא לך הוכחות מעיתונים "תוצרת חוץ" .

אין צורך בזה אם הן מהוות חיזוק לטיעון הספציפי המדובר, המכשלה שלך היא שאתה דוחף כתבות "אובר רע", "אובר מסוכן" וכו' ללא קשר לתגובה.

4.לפני שאתה מזלזל בכתבים מתחום הכלכלה ,אשאל אותך שאלה קטנה ללא שום קשר לנושא ,ואתה לא חייב לענות עליה :

היית פעם עצמאי או שאתה עצמאי בהווה ?

בעבר, לזמן קצר ולא אהבתי את זה. וזה קשור למוניות איך?

מאחר ואתה מתאר בפשטות ומגלגל כאן מספרים כמו שאומרים בעברית צחה ,ב"אהלן אהלן". לא עוקב אחריך, לא שמעתי את האמרה הזו אצלי בצ'כונה.

ראה לי שאתה עדיין לא מפוקס ולא חד ,מאחר ונכנסת לשרשור הזה באקראי (מותר לך) , מבלי להכין שעורי בית בסיסיים .אתה טועה מוטי, אתה מוזמן לבדוק...

ועכשיו לעובדות :

השירשור הזה נפתח ב 14.07.2016 .

נכון לכתיבת שורות אלה צפו בו 250932 איש עם 1505 תגובות .

אם למדת אחוזים בבית ספר ,ספר לנו במדויק ,עד כמה "מציף וטוחן בכתבות" על פי דבריך ,אני.

 

בוא ותן מספרים מדויקים ואנו נחשב יחדיו באחוזים מתוך כלל התגובות.

 

"אתה מציף וטוחן בכתבות (וחלקן צהבהבות למדי)"

 

אז התייחס לאלה שאינן צהובות לשיטתך והבא לכאן את הצהובות שנראה עד כמה אכן הן כאלה .

נראה לך כי אני הולך לחפור בכל ה 1505 תגובות, למצוא את שלך ולהעמיד אותך על טעותך? מצטער, יש לי חיים. אך בכל מקרה, אם לא שמת לב, אני לא היחידי שהעלה את הטענה הזו...

 

ועכשיו להסבר למה יש קשר :

קודם כל כדי שכולם יבינו מה זה "היצף" :

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%99%D7%A6%D7%A3

יופי, למדנו בוויקי מה זה היצף. אני שמח להשכיל יום יום (במקרה הצורך, ידעתי זאת כבר קודם) אך אתה בא וטוען שחברה כמו "אובר" מבצעת זאת. מדגיש 'טוען', לא מביא סימוכין.

כשחברה כמו "אובר" עושה דבר כזה ,הנהגים הם המפסידים העיקריים בגלל התמחור הנמוך.

אז מה הם עושים בגלל המהלך הזה שבו הם מפסידים ? (התשובה עם כפית) :

 

מרמים את המערכת ! יש מבין ??????????

לא מבין!!!!!!!!!!! אם אני הייתי עובד בחברה כזו הייתי עוזב וזו הגישה הסבירה מניסיוני בעבר (עבדתי בשמירה בזמן הלימודים). אני לא מבין מהיכן ההיסק שלך אך תחשוב מניסיונך, הייתה לוקח את הסיכון לרמות את מס הכנסה למשל? בעצם, אל תענה לי....

איך הם מרמים ? בכמה דרכים .אחת מהן קיבלת קישור "צהוב "

ועוד אחת באחד מהתגובות הקודמות שבטח לא קראת כי נכנסת "אתמול",

 

https://www.geektime.co.il/uber-driv...ning-fee-scam/

כמובן שהכל מובן כעת, "היצף"->רמאות->כתבה מזעזעת.

 

הייתי מציע לך לחפש בגוגל על "אפקט הפרפר" או "תורת הכאוס" ,אבל משום מה לא נראה לי שתעשה זאת בכדי להבין מה הקשר

בין ההיצף למעשי הנהגים. משעשע, אחד מהפרויקטים הבודדים שביצעתי תחת ווינדוס 95 במילניום הקודם היה המרה של FracInt מדוס. כן, אני יודע מה אתה חושב, להוסיף ולכתוב פונקציות אסמבלר תחת ווינדוס, דיי סיוט. לא ממש סיימתי אותו (נכנסו פרויקטים אחרים) אולם אני חושב כי אני מבין בזה טיפה... הייתי מציע כי לא תשתמש בביטוים 'ממש מאגניבים' אם אתה לא מבין מה עומד מאחוריהם. ד"א, ניתן להגדיר (חלקית) את ההתנהגות של רשת המוניות ככאוטית.

וזה הקשר בין מחט לתחת או שמיטה להר סיני

 

 

אהה ,איך שכחתי :

קישור מדהים בקשר למוניות בבוקרסט.ממש באותה רמה של הקישורים שאני מביא .

ממש חיזקת ת'פואנטה

תרשה לי לפרש לך את הכתבה שהתייחסתי אליה באותה מתודה שלך ואנסה להסביר מדוע ישנו קשר :

-יש מוניות בבוקרשט שהן בדיוק כמו כאן, ארבע גלגלים ונהג!

-יש מוניות בארץ, מה אתה חושב הן עושות? (התשובה עם כפית) :

אותו דבר כמו שם ! יש מבין ??????????

רמאים בבוקרשט -> רמאים בארץ->אלוהים ישמור!!!

 

אל תתעצבן, אם אתה יכול אז גם אני יכול.

 

מוטי, בוא נעצור את ההתנצחות הזו כאן. כפי שהזכירו בעבר חלק מהטיעונים האחרונים שלך בשרשור כבר אינם לעניין אלא אַד הוֹמִינֶם. אני בטוח (וללא שמחה לאיד, בן דודי הוא נהג מונית שאני לא אופטימי בנוגע לעתידו) כי המושג 'נהג מונית' יהיה עוד מספר שנים ביטוי נוסטלגי (כפי ש'ווידאו-טייפ' לבת שלי) והוא פשוט יעלם מהמציאות. בן אם זה 'הובר', בין אם זה רכב אוטונומי או סתם עבודה מהבית בעתיד הקרוב (שאני ואתה נראה אותו, נאמר עוד 20 שנה) המקצוע פשוט יעלם.

מצטער.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, בוא נעצור את ההתנצחות הזו כאן. כפי שהזכירו בעבר חלק מהטיעונים האחרונים שלך בשרשור כבר אינם לעניין אלא אַד הוֹמִינֶם. אני בטוח (וללא שמחה לאיד, בן דודי הוא נהג מונית שאני לא אופטימי בנוגע לעתידו) כי המושג 'נהג מונית' יהיה עוד מספר שנים ביטוי נוסטלגי (כפי ש'ווידאו-טייפ' לבת שלי) והוא פשוט יעלם מהמציאות. בן אם זה 'הובר', בין אם זה רכב אוטונומי או סתם עבודה מהבית בעתיד הקרוב (שאני ואתה נראה אותו, נאמר עוד 20 שנה) המקצוע פשוט יעלם.

מצטער.

 

1.איך אפשר להגדיר אדם שמאשים אדם אחר בהצפות מתוך 1505 תגובות ולא יכול לעמוד מאחורי דבריו תחת אמתלת "יש לי חיים" ?!

 

2. איך אפשר להתמודד בדיון ענייני ולהוכיח עמדה אם לא באמצעות הוכחות ,וכשהן מובאות ,הצד השני (אתה) קורא להן "מכשלה" ו/או עיתונות צהובה" (בחלקה) ,וכשאתה מתבקש להגיב על החלק הלא צהוב אתה עונה : "אין צורך"?!

 

3.לא סתם שאלתי אותך אם היית עצמאי והתשובה לא הפתיעה אותי ,שהיית לזמן קצר (בין אם אהבת או לא) ,מאחר ואין לך מושג ירוק לגבי הוצאות עסק וזה הקשר לתחום המוניות .זו הסיבה שהוסברה לך הסיבה ולא רק על ידי, מדוע אובר מפסידה כסף ומה מטרתה. קיבלת הרבה סימוכין,אבל מכיוון שיש לך חיים ,לא טרחת לקרוא ,ואת אלה שכן טרחת ,הצגת כעיתונות צהובה וזילזלת בכתבי כלכלה .

 

4.אם אתה עדיין "לא מבין" שלא לכל האנשים יש את הפריבילגיה לעזוב אם לא טוב להם ,אז אתה באמת לא מבין.

אתה משחק אותה תמים כשאתה לא מבין איך אנשים דופקים את המערכת או גונבים אותה כשאין להם אופציות טובות יותר כמו שהיו לדבריך -לעזוב.

 

5.אם היית טורח לקרוא את אחת מתגובותיי ,היית מבין את ההבדל בין קידמה טכנולוגית כגון רכב אוטונומי ,לבין חברה דורסנית ,שפעלה כאן בארץ בניגוד לחוק ,סיכנה נוסעים ונהגים ונשפטה על כך.

 

6.ולסיום :

יש אנשים רמאים בכל העולם.

רמאות היא מילה כוללת גם לכסף אבל לא רק.

גרוע יותר מלרמות אחר זה לרמות את עצמך ולהאמין בזה.

כולנו ניעלם בסופו של דבר ,השאלה היא ,מה נשאיר מאחורינו.....

 

סיימתי איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדול.

קנס של *אלפי* (שניים) שקלים.

פיצוי של מאות!! (3 מהן) שקלים.

מעולה. עיתונות במיטבה.

 

זאת אגב לא השיטה היחידה לעקוץ, פה כנראה שהנהג היה גם קצת דביל כי הוא הוסיף משהו שאפשר להפריך די בקלות. בסוף הנסיעה קופץ לנהג מסך עם "טיפ" - כבר נתקלתי לא פעם בנהגים שמתעכבים עליו שניות ארוכות (כמו ברמן עם היד מעל הצנצנת של הטיפים) וחבר סיפר לי כבר כמה פעמים שהוא יצא מהמונית לפני שהנהג השלים את החשבון באפליקציה וגילה אחרי בחשבונית שקיבל במייל שהנהג הוסיף לעצמו טיפ של 10-15 שקל (על נסיעות של 30-35 שקלים). את זה, אגב, אין לך שום דבר להפריך כי זאת מילה שלך נגד מילה שלו.

 

על זה נאמר :"אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה "

 

אין חיה כזו שבאפליקציה קפץ "טיפ לנהג" בסמארטפון של הנהג .לא היה ,לא קיים ולא יהיה !

 

והחבר שלך כנראה סובל מטמטום או מדברי שקר אם זה קרה לו כמה פעמים והוא המשיך להיעקץ

 

.

מסתבר שלא רק החבר של ספייר ״שקרן ומטומטם״:

הנהגים של Gett, כך נראה, מוצאים דרכים יצירתיות לגבות עוד כסף מהנוסעים. אותו א' שנתקל בנהג שניסע לעקוץ ממנו עמלת הזמנה סיפר על דרך גבייה נוספת שנודעה לו דווקא מפי נהג: "לא מזמן, בנסיעה שלי דרך האפליקציה, הזהיר אותי הנהג ממשהו ש'הרבה נהגים עושים': יש שלב, בין סגירת החיוב במונה לבין הזנת הסכום באפליקציה, שבו הנהגים יכולים להוסיף לעצמם עוד כמה שקלים, בעצם עוד הרבה שקלים. ברגע שהנהג מזין את הסכום ולוחץ על כפתור ירוק באפליקציה יש 'סיכום נסיעה', ואז נוסעים רבים יוצאים מהמונית. הם לא יודעים שגם אחרי השלב הזה הנהג יכול לתקן את הסכום, ולהגדיל אותו, לכן חשוב לצאת מהמונית רק כשהנהג לוחץ על הכפתור הצהוב (ויש רעש של קצ'ינג!) וכך יודעים שהסכום סופי". ומה קורה אם יצאתם מהמונית וקיבלתם למייל קבלה עם סכום גדול מזה שאתם זוכרים? "'בעיה שלכם', הבהיר לי הנהג. 'לכו תוכיחו'".

 

(פורסם כאן)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שלא רק החבר של ספייר ״שקרן ומטומטם״:

 

(פורסם כאן)

 

 

אתה עושה את זה בכוונה ? מסלף את מה שאני כותב ?

זה קטע כזה אצלך .

 

מה כתבתי ?

אין חיה כזו שבאפליקציה קפץ "טיפ לנהג" בסמארטפון של הנהג .לא היה ,לא קיים ולא יהיה !

 

לקחת את דבריי בנושא טיפ לנהג והשלכת את זה על שיטה שבה ניתן להקפיץ מחיר ללא שום קשר לשקר בו נאמר שהנהג יכול להוסיף טיפ לעצמו .טיפ -לא תוספת אחרת !

"אותו א' שנתקל בנהג שניסע לעקוץ ממנו עמלת הזמנה" - דמי ההזמנה הם על פי חוק משרד התחבורה ואין פה עקיצה

רוצה אותו אדון א' לחסוך את ה"עקיצה" -ירים ידו ברחוב .

דמי ההזמנה חוקיים והם בעבור שירות הגעה עד הבית !

שקר וכזב !

 

"הזהיר אותי הנהג ממשהו ש'הרבה נהגים עושים" : מה זה "הרבה" ? זה כמו למי "שיש חיים" וטוען שאני מציף הודעות בשרשור ולא מסוגל להביא סימוכין ?

 

1.כאן בארץ יש משרד תחבורה ,ובמקרה של נהג שנתפס הוא נשפט .האם זה קורה גם "שם" אצלך ,או שמא זה נסגר בחסימת נהג מהאפליקציה ןמעבר למתחרה ?!

ןמעניין שלא התייחסת לשיטות המרמה של הנהגים "שם" שלא מסתכנים בבית משפט לתעבורה כמו "כאן"

 

2. באפליקציית "רקסי" בסוף הנסיעה באשראי ,הנוסע חייב לאשר את המחיר טרם יציאתו מהמונית ,בסמארטפון שלו ,שלא כמו ב"גט".

 

3. "פתאום" זה בסדר להביא קישורים מאתרים עלומי שם ,אבל להתייחס לכתבי כלכלה ...

 

 

סיימתי איתך

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אשאל שוב, אם אני מקים שני סופרים של מזון , האם אני מתחרה של שופרסל ? כן. האם העלות של ההקמה היא גבוהה ? לא. האם אצליח לאיים על שופרסל ? לא בהתחלה.

 

השוואה שטותית, כי לאובר אין הוצאות RnD פר-לוקיישן כמו סופר (חוץ מאשר להוציא כסף מהכיס בדמות קופונים או מחיר נסיעה נמוך ולא ריאלי).

 

אם אתה משקיע בסכומים כאלו , אתה יודע שלעיתים השווי הבורסאי של חברות מתנתק מהשווי הכלכלי שלהן. יש הרבה משקיעים שאוהבים להשקיע במניית חלום , בתקווה שבעתיד היא תצליח. דבר בסיסי למניית חלום הוא יחסי ציבור טובים. והנה אנחנו מדברים עליה כבר הרבה שנים , כנראה שבזה הם הצליחו.

 

50 מיליארד למניית חלום? בוא תרד לקרקע אובר זה לא גוגל ולא אמזון ולא מיקרוסופט, ואפילו לא טסלה.

היא לא חברה שמדגדגת לאף אחד בבלוטות החשק

 

נכון שווי ריאלי או שווי כלכלי לא שווי בבורסה. לעיתים חברה נסחרת מתחת לשווי הכלכלי שלה (לרוב זה קורה בחברות אחזקה דרך אגב ) ולעיתים גם מעל לשווי הכלכלי שלה.

 

בדיוק, מה מייצג ההפרש בין השווי הריאלי לשווי בבורסה אם לא הסיכוי להיות שותף במונופול בעתיד? זה לא איזה השקעה בעתיד, הם לא היחידים שמפתחים רכב אוטונומי (ויש שיאמרו בשקט בשקט שהם גורם משמעותי בעיכוב של התפתחות חוקית בנושא).

 

גם לאמאזון היו שנים רעות, הפסידה גם ב 2012 וגם ב 2014 לאחר שנים של רווח , אבל למה לתת לעובדות להפריע ?

 

מכיוון שקשה לקרוא עברית, אז אפילו הדגשתי לך:

בוא תראה איפה בהיסטוריה של אמזון היה מצב שבו החברה מפסידה, מפסידה, מרוויחה, ואז מפסידה פי 2.

 

לא מצאתי את שווי השוק ההיסטורי של אמאזון. הנתונים תמיד עולים לי משנת 2005 והלאה

והיות שהם ביצעו מספר ספליטים ב98-99 קצת קשה לחשב , אתה מוזמן.

העלתי למעלה את ההפסדים כאחוז מהמחזור. אתה מוזמן גם להשוות את זה לאובר.

 

אני מוזמן? אתה העלית את הטענה על אמזון - אתה מוזמן לחשב, חוצפן, אתה עוד מצפה שאני אעשה לך את העבודה ואחפש לתמוך בטענה שלך?

 

עריכה : יש לא מעט חברות שחזרו להפסיד , במיוחד אחרי הנפקה. תוכל למצוא בקלות

בנוסף להאשים חברה בגלל שורה תחתונה במאזן במחירי היצף לדעתי זה כמו להאשים משהו בפשע רק בגלל שהוא עבר ברחוב בזמן שבוצע הפשע.

 

יופי שהוספת לדעתך, אולי אתה גם מצפה שאני אחפש נתונים שיתמכו בדעתך?

וזה לא רק השורה התחתונה, אלא זה ההפסדים, השווי הריאלי לעומת השווי הבורסאי, הירידה החדה במחיר המנייה מיד לאחר ההנפקה, וגם התנועה המוזרה הזו בשורה התחתונה לאורך ה-4 שנים האחרונות, ובנוסף להכל ההפסדים יחסית לשווי הבורסאי (ואם נשווה את ההפסדים לשווי הריאלי זה יותר מ-16%).

 

אתה מתייחס לאובר בתור חברה עם אפליקציה. בפועל מדובר בחברה שיורה למספר כיוונים, חלקם דורשים עלויות R&D מאוד גבוהות, כמו למשל נהיגה אוטונומית או מוניות מעופפות. זה גם חלק משמעותי בווליואציה שלה - אם היא מצליחה עם חלק מההימורים האלה, הדרך שלה לרווחיות סלולה, ובתור חברה עם נתח שוק אדיר הרווחים יהיו בהתאם.

 

אני לא מכיר אצל אובר הרבה מקורות הכנסה, למעשה, מתוך 16.5 מיליארד דולר הכנסות של שלושת הרבעונים הראשונים של 2019, 12.5 באו מהסעות, עוד 3.6 מיליארד באו ממסעדות (מה שהם קוראים Eats), עוד 223 מיליון משילוח, ו-30 מיליון מכל השאר.

ז"א מעל 75% מההכנסות הן מנסיעות.

 

חברה שמפסידה מיליארדים כל חודש לא יורה עם השקעות כבדות לכל מיני כיוונים.

 

והמשפט האחרון שלך זה בדיוק מה שאני אומר, אבל עם שינוי קטן, הדרך שלה לרווחיות סלולה אם לא תהיה לה תחרות. אחרת אף אחד לא מבטיח רווחיות גם אם המוצר יהיה טוב והשוק עצמו יגלגל הרבה כסף.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, המקרה המצוטט תואם כמעט 1:1 את מה שספייר כתב מלבד הנוסח הטכני של חוויית המשתמש, תזכור שספייר מעביר את מה שהחבר אמר, וגם החבר לא לגמרי מכיר את צד הנהג באפליקציה.

 

מה החבר סיפר? שסיים נסיעה, ראה שהנהג מתעכב על משהו (מה שהוא כינה טיפ), המחיר הסופי קפץ - מבחינתו הנהג הוסיף לעצמו "טיפ".

להוציא המילה טיפ, שהיא בכלל לא הסוגיה (הסוגיה היא שינוי המחיר הסופי ע"י הנהג ללא הסכמת הלקוח, ע"י שיהוי בסגירת העסקה עד היציאה מהרכב), מדובר כאן באותה סיטואציה.

 

כל זה לא משנה, אתה עדיין הוטרגת וקיללת אדם שאתה לא מכיר, דפוס החוזר על עצמו בשרשור.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור,כשאין משהו חכם להגיד לגופו של אדם עוברים להתקפות אישיות.

 

מוטי,אתה סתם נטפל לסמנטיקה במקום להגיב לטענות ב"תכלס".

אני באמת לא רואה סיבה להמשיך להגיב פה כי אני מטומטם/טיפש/שונא אותך ואור לא מבין כלום כי הוא לא גר פה.

 

לא מבין איך בכזו יהירות אתם מחליטים מה יהיה עתידה של אובר,האם שוויה מוצדק ומה התכנון העתידי שלה.

צריך להיות מאוד מעורב אם לא להיות חלק מהמנגנון אפילו.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...