Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

וד"א הסיבה שאובר לא פשטה רגל עד היום זה שהציפייה של בעלי המניות שלה זה שהיא תהיה מונופול ואז הם יראו דיבידנדים, השקעה לטווח ארוך.

ומהי דעתך האישית בעניין ? האם זה בסדר מצידך מהלך שכזה ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שלא, אני נגד מונופולים בכלל, אובר בפרט, וגם שיטת המספר הירוק בפרט.

 

אז קל וחומר שאני נגד טריקים מלוכלכים בשימוש ב"כיס עמוק" כדי להגיע למונופול.

 

אני בכלל חושב שהמדינה צריכה לפצות בעלי מספר ירוק בצורה כלשהי ולהעלים את השיקוץ הזה.

הוא משרת אך ורק את משרד האוצר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהגדרה כשאתה שוכר לוביסט אתה לוקח אותו בגלל הקשרים שלו ולא בגלל הכישורים שלו, אבל זה לא אומר שמותר ללוביסט להיות "משני צידי המתרס", זה נקרא בעברית ניגוד אינטרסים, ואם הוא עובד מדינה זה או במשרת אמון זה גם עבירה פלילית של הפרת אמונים.

 

עכשיו הלוביסט הזה כשהוא יושב בוועדה של משרד התחבורה, וקיבל משכורת מאובר, את מי הוא מייצג? את האינטרס של המדינה או של מי שמשלם לו?

 

 

 

הערך בויקיפדיה על היצף הוא פומבי ולא עולה כסף:

 

 

כיוון שמדובר על שירות, אז אין ל"סחורה" מחיר בארץ המוצא, אבל בהחלט יש להם עלות ייצור.

עובדתית החברה שפכה החוצה בשנת 2018 מיליארד ו-800 מיליון דולרים.

מחזור היה 11 מיליארד דולר, משמע זה לא מצב שמפסידים כסף כי אין לקוחות ואין הכנסות, יש הכנסות רק שההוצאות גבוהות בהרבה.

מה זה אומר במילים פשוטות? שהמחיר הנגבה על הנסיעות הוא פחות מעלות הייצור, משמע המחיר הוא לא ריאלי.

 

וזה ידידי נקרא היצף, והם עושים את זה בשיטתיות.

 

 

 

אז אחרי שהם הפסידו את שווי המונית (נניח 50 אלף בממוצע, מונית סטנדרטית בת שנתיים), ואת המספר הירוק (עוד 250 אלף למי שקנה מהמדינה, בערך 150 למי שקנה מבן אדם פרטי), סה"כ בין 200 ל-300 אלף שקל הם הפסידו ואז אתה פשוט מניח שאיכשהו יש להם את הכסף לחזור לתחרות ולקנות מונית מאיפשהו.

 

היגיון לוגי וכלכלי דיי מעוות יש לך אני חייב לציין.

 

וד"א הסיבה שאובר לא פשטה רגל עד היום זה שהציפייה של בעלי המניות שלה זה שהיא תהיה מונופול ואז הם יראו דיבידנדים, השקעה לטווח ארוך.

אני חוזר על הטענה שלי , לקיחת השורה התחתונה במאזן וקביעה שהחברה מוכרת במחירי היצף היא טענה פופוליסטית במקרה הטוב.

אם תבדוק את הרבעון שדיברת עליו בדוחות של אובר תגלה ששם דווקא יש רווחיות תפעולית. ההפסד נובע מפעולות אחרות. וזה הגיוני כי הם היו בדיוק לפני הנפקה.

ברבעון הבא ההפסד גדל בגלל תוכנית מניות לנהגים המתמידים שהושקה בחלק מהמקומות. וכנראה גם משחקים חשבונאיים לדחיה של הוצאות.

החברה יכולה להפסיד ועדיין למכור שלא במחירי היצף אם למשל היא משקיעה בלוביסטים בשווקים חדשים או משקיעה בפיתוח של פרוייקטים חדשים (רכב אוטונומי למשל ) או הוצאות הנהלה מנופחות.

 

על אותה טענה אפשר לטעון שטסלה מכרה את דגם s במחירי היצף. ועוד הרבה חברות דומות

 

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חוזר על הטענה שלי , לקיחת השורה התחתונה במאזן וקביעה שהחברה מוכרת במחירי היצף היא טענה פופוליסטית במקרה הטוב.

 

Sent from ...

 

 

"2017 אמנם הוזמנו באובר נסיעות בסכום כולל של 37 מיליארד דולר,

אך הכנסות החברה מהן

עמדו של 7.4 מיליארד דולר בלבד"

 

וזה לאחר שגובים מהנהגים 25 אחוז

 

 

 

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3733600,00.html

 

 

טענה פופוליסטית .

 

 

מציע לך לשנות מיקום (פרופיל)

מיקום בקצה הקשת בענן

:-D

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד חברות שמציעות שירותים דומים.

בנוסף אפשר לאפשר לקחת יותר כסף על קארפול ככה שאשכרה יהיה לי תמריץ לסבול איתי עוד 2 זרים ברכב.

 

אני לא מבין למה אתה מתעצל כל פעם ומדביק את הכתבות האלה,שרובן ברמה של ח***ון על דף מרוב האג׳נדה שהן מנסות לדחוף.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ברור שהכי טוב לפתוח את התחום לכל מי שרוצה. בן אדם עושה רישיון לרכב ציבורי ועובד במונית דרך מי שבא לו, בלי מספר ירוק ובלי שטויות. כל מי שקנה בעבר מספר ירוק מחזיר אותו למדינה ומקבל פיצוי. איך ינזקו מזה נהגי המוניות, לא ברור לי. במקביל, שינוי שיטת הביטוח כדי לאפשר לנהגים פרטיים לקבל כסף על נסיעות בקארפול ולעודד את זה. אם אנשים יאלצו לנסוע בקארפול רק בגלל שהעומס יהיה בלתי נתפס, לא עשינו בזה כלום. המטרה היא לא להגיע למצב כזה שאין ברירה אלא לנסוע בשיתוף.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חוזר על הטענה שלי , לקיחת השורה התחתונה במאזן וקביעה שהחברה מוכרת במחירי היצף היא טענה פופוליסטית במקרה הטוב.

 

גם טועה וגם לא קורא.

עובדתית החברה מדממת כסף, וזה כבר לא נמדד במיליונים.

כשזו השורה התחתונה אפשר לטעון הרבה דברים - לטעון שהחברה מרוויחה כסף אי אפשר.

מכיוון שהחברה לא מרוויחה כסף תתן הסבר אלטרנטיבי לתוכנית העסקית הזו שכוללת הפסדים של מיליארדי דולרים כל שנה במשך שנים.

 

אני לא מכיר תוכנית עסקית כזו שכוללת הפסד של מיליארדי דולרים, כל שנה, במשך שנים, חוץ מאשר מחירי היצף.

אפשר לקבל הפסד של רבעון, שניים, שנה עם הוצאות גבוהות על פיתוחים לעתיד וכל מיני.

 

אם תבדוק את הרבעון שדיברת עליו בדוחות של אובר תגלה ששם דווקא יש רווחיות תפעולית. ההפסד נובע מפעולות אחרות. וזה הגיוני כי הם היו בדיוק לפני הנפקה.

 

מי דיבר על רבעון? רואה שאתה לא קורא?

אובר הפסידה בין 2016 ל-2019 נכון לעכשיו (כולל 2018 שהוא אנומליה יחידה שבה הם הרוויחו) מעל 11 מיליארד דולר.

 

ברבעון הבא ההפסד גדל בגלל תוכנית מניות לנהגים המתמידים שהושקה בחלק מהמקומות. וכנראה גם משחקים חשבונאיים לדחיה של הוצאות.

החברה יכולה להפסיד ועדיין למכור שלא במחירי היצף אם למשל היא משקיעה בלוביסטים בשווקים חדשים או משקיעה בפיתוח של פרוייקטים חדשים (רכב אוטונומי למשל ) או הוצאות הנהלה מנופחות.

 

אתה יכול להמשיך לחפש תירוצים על כל רבעון, מתוך 4 שנים רק אחת הסתיימה עם רווח כלשהו, וגם הוא לא מכסה את הבור שיצרו השנתיים לאחר מכן, ואז באה 2019 ושילשה את הבור :lol::lol::lol:

בוא תראה איזה הגיון חשבונאי לוקח 3.4 מיליארד דולר הפסד מצטבר ב-3 שנים, מביא אותו ל-11.7 מיליארד הפסד לפני שהשנה נגמרה, והתוכנית העסקית לא כוללת מחירי היצף.

 

פיתוחי רכב אוטונומי היו גם ב-2016, גם ב-2017 וגם ב-2018.

השקעה בלוביסטים או בשווקים חדשים והוצאות הנהלה צריך להיות מתומחר במחיר המוצר, כמו שתאמר שאולי מחירים נמוכים של מלט טורקי לדוגמה זה לא היצף כי זה כולל שוחד לארדואן :lol::lol::lol:

 

על אותה טענה אפשר לטעון שטסלה מכרה את דגם s במחירי היצף. ועוד הרבה חברות דומות

 

בהחלט ייתכן שזה גם מחירי היצף (אם כי זה מוצר - לא שירות, אז צריך לבדוק עוד פרמטרים).

אבל גם אצל טסלה אנחנו לא מדברים באותם מספרים, מה שטסלה הפסידה מ-2008 עד 2013 כולל, זה מה שאובר הפסידה ברבעון האחרון של 2019.

אבל יודע מה בוא נלך הפוך, אובר הפסידה ב-Q3 2019 יותר ממה שהפסידה טסלה בכל 2018, וזה יענו נחשב רבעון לא רע אצל אובר, והשני הכי גרוע אצל טסלה.

אבל יודע מה? בוא נראה מה המצב ב-4 שנים האחרונות +- (מינוס Q4 2019):

אובר הפסידה בערך 11 מיליארד דולר, טסלה הפסידה 3.6 מיליארד.

 

זאת אומרת שהשנה השנייה הכי גרועה של אובר (2017 עם הפסד של מעל 4 מיליארד דולר) זה כל ההפסדים של טסלה לאורך 4 שנים האחרונות.

 

ברור שהכי טוב לפתוח את התחום לכל מי שרוצה. בן אדם עושה רישיון לרכב ציבורי ועובד במונית דרך מי שבא לו, בלי מספר ירוק ובלי שטויות. כל מי שקנה בעבר מספר ירוק מחזיר אותו למדינה ומקבל פיצוי. איך ינזקו מזה נהגי המוניות, לא ברור לי. במקביל, שינוי שיטת הביטוח כדי לאפשר לנהגים פרטיים לקבל כסף על נסיעות בקארפול ולעודד את זה. אם אנשים יאלצו לנסוע בקארפול רק בגלל שהעומס יהיה בלתי נתפס, לא עשינו בזה כלום. המטרה היא לא להגיע למצב כזה שאין ברירה אלא לנסוע בשיתוף.

 

נהגי המוניות ממש לא יפסידו מזה, הגוף היחיד שיפסיד מזה הוא משרד האוצר שיצטרך להחזיר כסף על השיקוץ שהוא יצר בעבר שנקרא זכות ציבורית.

וזו בדיוק הסיבה שזה לא יקרה, אני לא רואה את סופר האפונים שיושב במשרד האוצר מאשר להוציא 4 מיליארד, או אפילו חצי מיליארד לקנות בחזרה את הזכויות הציבוריות.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"2017 אמנם הוזמנו באובר נסיעות בסכום כולל של 37 מיליארד דולר,

אך הכנסות החברה מהן

עמדו של 7.4 מיליארד דולר בלבד"וזה לאחר שגובים מהנהגים 25 אחוז

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3733600,00.htmlטענה פופוליסטית .מציע לך לשנות מיקום (פרופיל) מיקום בקצה הקשת בענן:-D

 

משהו חכם אמר לי פעם

שמשהו מתחיל להגיב לגופו של אדם ולא לגופו של עניין , כנראה שאתה צודק.

אין לו משהו חכם להגיד אז הוא מנסה לסיים את הויכוח בהעלבות אישיות.

 

מזל טוב

הצלחת.

 

אל תנסה לענות הרווחת בכבוד את המקום שלך ברשימת החסומים.

 

שיהיו לך חיים טובים על מונית.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, פעם אחת, מקרה. פעמיים, צירוף מקרים. שלוש ויותר זה כבר מכוון. אתה שוב נותן לינק ל"כתבה" שכל קשר בינה לבין מה שאמרתי הוא הקשר בין מחט לישבן... בבקשה, אם אתה רוצה שיתיחסו לנושא (ולך) בצורה רצינית אז כדאי שתפגין התנהגות כזו.

Haim_gds כתב:

אני לא מצליח להבין איך 'מחיר היצף' נכנס לכאן. בוא נדמיין את הסיוט של מוטי, 'אובר' מאושרת לפעילות בישראל וכהבעת תודה החברה מחליטה לשלם X ש"ח/ק"מ לכל נוסע במזומן בחצי שנה הראשונה של הפעילות. מה יקרה?

נכון. האוטובוסים יתרקנו, המוניות יעמדו חסרות מעש ותיכוניסטים עם דמי כיס מוגבלים יתחילו לחרוש את הארץ הלוך וחזור.

יופי, אחרי חצי שנה 'אובר' מתחילה לנקנק מחירים, מה אז?

אתה בכלל קראת את מה שכתבתי?

הערך בויקיפדיה על היצף הוא פומבי ולא עולה כסף:

היצף (באנגלית: Dumping) הוא מושג בסחר בינלאומי המתאר יצוא סחורות במחירים נמוכים מהמחירים בהם נמכרות הסחורות בארץ המוצא שלהן ולעיתים אף במחירים נמוכים מעלויות הייצור.

כיוון שמדובר על שירות, אז אין ל"סחורה" מחיר בארץ המוצא, אבל בהחלט יש להם עלות ייצור.

עובדתית החברה שפכה החוצה בשנת 2018 מיליארד ו-800 מיליון דולרים.

מחזור היה 11 מיליארד דולר, משמע זה לא מצב שמפסידים כסף כי אין לקוחות ואין הכנסות, יש הכנסות רק שההוצאות גבוהות בהרבה.

מה זה אומר במילים פשוטות? שהמחיר הנגבה על הנסיעות הוא פחות מעלות הייצור, משמע המחיר הוא לא ריאלי.

 

וזה ידידי נקרא היצף, והם עושים את זה בשיטתיות. תודה על ההסבר אך אני מכיר אותו. מה שאני כתבתי הוא 'אני לא מצליח להבין איך 'מחיר היצף' נכנס לכאן' והכוונה היא שאם 'אובר' תנסה לפעול בשיטה זו זה פשוט לא ישפיע כפי שכבר כתבתי. בעבר, בוצע היצף במקרים נדירים (למשל, הריסת תעשיית המצלמות והטלוויזיות בארה"ב ע"י יפן בשנות השמונים של המאה שעברה) והוא יכול להצליח רק כאשר הוא פוגע בתשתיות העסק אותו הוא תוקף והורס אותן לחלוטין כדי שבסיום המתקפה הקרבן יגלה כי זול לו יותר לקנות מוצרים יקרים מחו"ל מאשר להשקיע תשומות בבניית תשתית חדשה. 'אובר' אינה יכולה להרוס את תשתיות תעשיית ההסעה הפרטית של נוסעים בשכר כי תשתית זו פשוט אינה קיימת. עם כל הכבוד (ויש כבוד, אחרי הכל יש לי לפחות נהג מונית אחד במשפחה ויותר ממספר אחד) שירות מוניות זקוק רק לנהג ולרכב כך שקל להקים אותו במיידי ללא עלות יוצאת דופן.

Haim_gds כתב:

-בטוח שנהגי המוניות שהשביתו/מכרו במחיר הפסד את המונית יחזרו לעבוד (וכמובן יגבו מחירים הנמוכים במעט ממחירי הגזל החדשים של 'אובר'), הרי להם יש כבר את הכישורים/ניסיון.

-סביר להניח כי 'אובר' תפשוט את הרגל.

-סביר להניח כי חברה תואמת 'אובר' תציע מחירים כלכליים יותר לציבור הנוסעים ותתפוס את מקומה. רק כדאי לציין כי הקמת חברה תואמת 'אובר' אינה מסובכת/יקרה. בגדול, מדובר על תוכנה ומספר פטנטים שניתן לעקוף אותם (כמובן כי אם 'אובר' תפשוט רגל יהיה זול מאוד לקנות מהם את התשתיות הדרושות)

זה מה שיגרם לכאורה מה'מחיר היצף' שמנסים להפחיד איתו.

 

התעלמתי אמנם מההפסד הטמון במחיקת שווי הרישיון (ה"מספר") אך זאת כי אני חושב כי הוא מוצר מלאכותי שנוצר יש מאיין ע"י המדינה ללא כל תוחלת כדי לגבות כסף על כלום. בכל מקרה אני מאמין כי אם המדינה תאשר ל'אובר' לעבוד בארץ אז עליה להחזיר את הכסף שנגבה עליו (כולו או חלקו, בתלות בגיל הרישיון) וזאת כי במבולע רישיון המונית מקנה מונופול.

אז אחרי שהם הפסידו את שווי המונית (נניח 50 אלף בממוצע, מונית סטנדרטית בת שנתיים), ואת המספר הירוק (עוד 250 אלף למי שקנה מהמדינה, בערך 150 למי שקנה מבן אדם פרטי), קראת את שתי השורות מלמעלה? סה"כ בין 200 ל-300 אלף שקל הם הפסידו ואז אתה פשוט מניח שאיכשהו יש להם את הכסף לחזור לתחרות ולקנות מונית מאיפשהו. עם תנאי המימון הקיימים היום אני סבור כי אכן ניתן להשיג את ה- 50 אש"ח הנדרשים "איכשהו"...

 

היגיון לוגי וכלכלי דיי מעוות יש לך אני חייב לציין. תראה, בלי יותר מדי התיפייפות עסקים מצליחים ונכשלים כל הזמן, אתה עושה את המכה או חוטף את המכה. אני לא ממש מבין מה מרתיח אותך אך אני סבור כי ההיגיון הלוגי והכלכלי משקף את המציאות...

וד"א הסיבה שאובר לא פשטה רגל עד היום זה שהציפייה של בעלי המניות שלה זה שהיא תהיה מונופול ואז הם יראו דיבידנדים, השקעה לטווח ארוך.

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוכרח לציין שזה מפתיע שכמה גולשים בקארספורום מבינים הרבה יותר את השווי האמיתי של אובר מאשר +/- כל שוק ההון, שכן החברה מחזיקה בשווי שוק של קצת יותר מ $50,000,000,000, אבל הרי שהיא שווה הרבה הרבה פחות היות והיא ממש רגע לפני פשיטת רגל.

 

שמישהו ישלח מתורגמן לוול סטריט, דחוף.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא אמר שהיא ממש רגע לפני פשיטת רגל. פשוט העתיד לא נראה ורוד.

ולא רק חלק מחברי הפורום חושבים כך אלה גם אנשים שבאים מתחום ההשקעות.

הנה חוות דעת לא מחייבת של בחור מהתחום.

 

http://www.assafnathan.com/2019/11/אובר-כשלון/#/#

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, פעם אחת, מקרה. פעמיים, צירוף מקרים. שלוש ויותר זה כבר מכוון. אתה שוב נותן לינק ל"כתבה" שכל קשר בינה לבין מה שאמרתי הוא הקשר בין מחט לישבן... בבקשה, אם אתה רוצה שיתיחסו לנושא (ולך) בצורה רצינית אז כדאי שתפגין התנהגות כזו.

Haim_gds כתב:

אני לא מצליח להבין איך 'מחיר היצף' נכנס לכאן. בוא נדמיין את הסיוט של מוטי, 'אובר' מאושרת לפעילות בישראל וכהבעת תודה החברה מחליטה לשלם X ש"ח/ק"מ לכל נוסע במזומן בחצי שנה הראשונה של הפעילות. מה יקרה?

נכון. האוטובוסים יתרקנו, המוניות יעמדו חסרות מעש ותיכוניסטים עם דמי כיס מוגבלים יתחילו לחרוש את הארץ הלוך וחזור.

יופי, אחרי חצי שנה 'אובר' מתחילה לנקנק מחירים, מה אז?

אתה בכלל קראת את מה שכתבתי?

הערך בויקיפדיה על היצף הוא פומבי ולא עולה כסף:

היצף (באנגלית: Dumping) הוא מושג בסחר בינלאומי המתאר יצוא סחורות במחירים נמוכים מהמחירים בהם נמכרות הסחורות בארץ המוצא שלהן ולעיתים אף במחירים נמוכים מעלויות הייצור.

כיוון שמדובר על שירות, אז אין ל"סחורה" מחיר בארץ המוצא, אבל בהחלט יש להם עלות ייצור.

עובדתית החברה שפכה החוצה בשנת 2018 מיליארד ו-800 מיליון דולרים.

מחזור היה 11 מיליארד דולר, משמע זה לא מצב שמפסידים כסף כי אין לקוחות ואין הכנסות, יש הכנסות רק שההוצאות גבוהות בהרבה.

מה זה אומר במילים פשוטות? שהמחיר הנגבה על הנסיעות הוא פחות מעלות הייצור, משמע המחיר הוא לא ריאלי.

 

וזה ידידי נקרא היצף, והם עושים את זה בשיטתיות. תודה על ההסבר אך אני מכיר אותו. מה שאני כתבתי הוא 'אני לא מצליח להבין איך 'מחיר היצף' נכנס לכאן' והכוונה היא שאם 'אובר' תנסה לפעול בשיטה זו זה פשוט לא ישפיע כפי שכבר כתבתי. בעבר, בוצע היצף במקרים נדירים (למשל, הריסת תעשיית המצלמות והטלוויזיות בארה"ב ע"י יפן בשנות השמונים של המאה שעברה) והוא יכול להצליח רק כאשר הוא פוגע בתשתיות העסק אותו הוא תוקף והורס אותן לחלוטין כדי שבסיום המתקפה הקרבן יגלה כי זול לו יותר לקנות מוצרים יקרים מחו"ל מאשר להשקיע תשומות בבניית תשתית חדשה. 'אובר' אינה יכולה להרוס את תשתיות תעשיית ההסעה הפרטית של נוסעים בשכר כי תשתית זו פשוט אינה קיימת. עם כל הכבוד (ויש כבוד, אחרי הכל יש לי לפחות נהג מונית אחד במשפחה ויותר ממספר אחד) שירות מוניות זקוק רק לנהג ולרכב כך שקל להקים אותו במיידי ללא עלות יוצאת דופן.

Haim_gds כתב:

-בטוח שנהגי המוניות שהשביתו/מכרו במחיר הפסד את המונית יחזרו לעבוד (וכמובן יגבו מחירים הנמוכים במעט ממחירי הגזל החדשים של 'אובר'), הרי להם יש כבר את הכישורים/ניסיון.

-סביר להניח כי 'אובר' תפשוט את הרגל.

-סביר להניח כי חברה תואמת 'אובר' תציע מחירים כלכליים יותר לציבור הנוסעים ותתפוס את מקומה. רק כדאי לציין כי הקמת חברה תואמת 'אובר' אינה מסובכת/יקרה. בגדול, מדובר על תוכנה ומספר פטנטים שניתן לעקוף אותם (כמובן כי אם 'אובר' תפשוט רגל יהיה זול מאוד לקנות מהם את התשתיות הדרושות)

זה מה שיגרם לכאורה מה'מחיר היצף' שמנסים להפחיד איתו.

 

התעלמתי אמנם מההפסד הטמון במחיקת שווי הרישיון (ה"מספר") אך זאת כי אני חושב כי הוא מוצר מלאכותי שנוצר יש מאיין ע"י המדינה ללא כל תוחלת כדי לגבות כסף על כלום. בכל מקרה אני מאמין כי אם המדינה תאשר ל'אובר' לעבוד בארץ אז עליה להחזיר את הכסף שנגבה עליו (כולו או חלקו, בתלות בגיל הרישיון) וזאת כי במבולע רישיון המונית מקנה מונופול.

אז אחרי שהם הפסידו את שווי המונית (נניח 50 אלף בממוצע, מונית סטנדרטית בת שנתיים), ואת המספר הירוק (עוד 250 אלף למי שקנה מהמדינה, בערך 150 למי שקנה מבן אדם פרטי), קראת את שתי השורות מלמעלה? סה"כ בין 200 ל-300 אלף שקל הם הפסידו ואז אתה פשוט מניח שאיכשהו יש להם את הכסף לחזור לתחרות ולקנות מונית מאיפשהו. עם תנאי המימון הקיימים היום אני סבור כי אכן ניתן להשיג את ה- 50 אש"ח הנדרשים "איכשהו"...

 

היגיון לוגי וכלכלי דיי מעוות יש לך אני חייב לציין. תראה, בלי יותר מדי התיפייפות עסקים מצליחים ונכשלים כל הזמן, אתה עושה את המכה או חוטף את המכה. אני לא ממש מבין מה מרתיח אותך אך אני סבור כי ההיגיון הלוגי והכלכלי משקף את המציאות...

וד"א הסיבה שאובר לא פשטה רגל עד היום זה שהציפייה של בעלי המניות שלה זה שהיא תהיה מונופול ואז הם יראו דיבידנדים, השקעה לטווח ארוך.

 

1.אז בוא ונתחיל מהקל :

אם אתה רוצה שיתייחסו אליך ברצינות ,הייה מפוקס וצטט את דבריי ולא דבריי אחרים ללא קשר לנכונותם . הבדיקה עליך .

2 עד כמה שידוע לי ,הקשר בין מחט לתחת הוא הזריקה (מזרק).

3.אם אתה חושב שכתבי כלכלה מ''דה מרקר" ,"גלובס" ,"כלכליסט" ,שווים לתחת (בגלל אותו מזרק) ,אני בטוח שאחד מהעיתונים ישמח לקבל אותך .

אופציה שנייה (ועשיתי את זה בשרשור הארוך הזה) ,להביא לך הוכחות מעיתונים "תוצרת חוץ" .

4.לפני שאתה מזלזל בכתבים מתחום הכלכלה ,אשאל אותך שאלה קטנה ללא שום קשר לנושא ,ואתה לא חייב לענות עליה :

היית פעם עצמאי או שאתה עצמאי בהווה ?

מאחר ואתה מתאר בפשטות ומגלגל כאן מספרים כמו שאומרים בעברית צחה ,ב"אהלן אהלן".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוכרח לציין שזה מפתיע שכמה גולשים בקארספורום מבינים הרבה יותר את השווי האמיתי של אובר מאשר +/- כל שוק ההון, שכן החברה מחזיקה בשווי שוק של קצת יותר מ $50,000,000,000, אבל הרי שהיא שווה הרבה הרבה פחות היות והיא ממש רגע לפני פשיטת רגל.

 

שמישהו ישלח מתורגמן לוול סטריט, דחוף.

 

 

חבל שלא שלחו אותו גם לשם בזמנו :

 

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%AA_%D7%94%D7%A0%D7%93%D7%9C%22%D7%9F_%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בכלל קראת את מה שכתבתי?

אני קראתי את מה שכתבת, אתה קראת את מה שכתבת?

 

תודה על ההסבר אך אני מכיר אותו. מה שאני כתבתי הוא 'אני לא מצליח להבין איך 'מחיר היצף' נכנס לכאן' והכוונה היא שאם 'אובר' תנסה לפעול בשיטה זו זה פשוט לא ישפיע כפי שכבר כתבתי. בעבר, בוצע היצף במקרים נדירים (למשל, הריסת תעשיית המצלמות והטלוויזיות בארה"ב ע"י יפן בשנות השמונים של המאה שעברה) והוא יכול להצליח רק כאשר הוא פוגע בתשתיות העסק אותו הוא תוקף והורס אותן לחלוטין כדי שבסיום המתקפה הקרבן יגלה כי זול לו יותר לקנות מוצרים יקרים מחו"ל מאשר להשקיע תשומות בבניית תשתית חדשה. 'אובר' אינה יכולה להרוס את תשתיות תעשיית ההסעה הפרטית של נוסעים בשכר כי תשתית זו פשוט אינה קיימת. עם כל הכבוד (ויש כבוד, אחרי הכל יש לי לפחות נהג מונית אחד במשפחה ויותר ממספר אחד) שירות מוניות זקוק רק לנהג ולרכב כך שקל להקים אותו במיידי ללא עלות יוצאת דופן.

 

א. מטרת ההיצף יכול להיות גם ריסוק המתחרים ע"י גרימה לפשיטת רגל שלהם.

ב. מונית וזכות ציבורית זה לא התשתית של העסק?

ג. גם לפי ה"הגדרה" (השגויה) שלך - זה עדיין היצף - אחרי שהנהגי מוניות ימכרו את המוניות והזכות הציבורית הם יגלו שיותר זול להם לקנות רכב פרטי ולהצטרף לאובר.

ד. 200 או 300 אלף שקל זה לא עלות יוצאת דופן?

רק כדאי לציין כי הקמת חברה תואמת 'אובר' אינה מסובכת/יקרה. בגדול, מדובר על תוכנה ומספר פטנטים שניתן לעקוף אותם (כמובן כי אם 'אובר' תפשוט רגל יהיה זול מאוד לקנות מהם את התשתיות הדרושות)

 

בוא נחזור על השטויות שאתה כותב בתמצות:

1. להקים מתחרה לאובר זה לא מסובך ויקר.

2. אובר מפסידה כסף כל חודש, רבעון ושנה.

3. לאובר יש פטנטים שקל לעקוף.

4. לאובר יש שווי שוק גבוה שנגזר משלושת הפרמטרים הראשונים?

 

המצאנו כלכלה חדשה, חברה שמחזיקה פטנטים שקל לעקוף אותם, מפסידה כסף, ולא מסובך להקים לה מתחרה שווה הרבה מיליארדי דולרים!

 

בתרגום פשוט לעברית - כדאי לי לקנות למשל במיליארד דולר 2% מאובר, כדי שתהיה לי הפריבילגיה להפסיד נניח 80 מיליון דולר בשנה (מתוך הפסד של 4 מיליארד של כלל החברה).

כלכלה לפנים

 

קראת את שתי השורות מלמעלה?

 

כן, והבנתי את הטריק הטיפשי לנסות להתעלם, וברור שזה משרת את האינטרס שלך בדיון להתעלם, וזה בדיוק הסיבה שאני לא אתן לך להתעלם.

עם תנאי המימון הקיימים היום אני סבור כי אכן ניתן להשיג את ה- 50 אש"ח הנדרשים "איכשהו"...

 

אחלה, אז הרעיון שלך בכללי זה לגרום להצפה של השוק, לנהגי מוניות למכור את המוניות במחירי הפסד, את הזכות הציבורית במחירי הפסד, ואחרי שהפסידו 200 או 300 אלף שקל (שגם הם רוב הסיכויים עם "תנאי מימון" כלשהם) אז שישיגו איכשהו עוד 50 אלף שקל.

 

מעניין אם אתה מתייחס ככה גם למעסיק שלך שמשלם לך את המשכורת.

ואני חוזר על מה שכתבתי קודם: היגיון לוגי וכלכלי דיי מעוות יש לך אני חייב לציין.

 

תראה, בלי יותר מדי התיפייפות עסקים מצליחים ונכשלים כל הזמן, אתה עושה את המכה או חוטף את המכה. אני לא ממש מבין מה מרתיח אותך אך אני סבור כי ההיגיון הלוגי והכלכלי משקף את המציאות...

 

עסקים מצליחים ונכשלים לא כי בא מתחרה שמוכן לדמם כסף כדי להרוס אותם.

זה תחרות לא הוגנת שאסורה ברוב המדינות המתקדמות, אפילו הקפטיליסטיות שבהן.

 

ההיגיון הלוגי והכלכלי שלך לא משקף שום מציאות של בנאדם שמבין איך כלכלה עובדת, אולי של ילד בן 15.

 

מוכרח לציין שזה מפתיע שכמה גולשים בקארספורום מבינים הרבה יותר את השווי האמיתי של אובר מאשר +/- כל שוק ההון, שכן החברה מחזיקה בשווי שוק של קצת יותר מ $50,000,000,000, אבל הרי שהיא שווה הרבה הרבה פחות היות והיא ממש רגע לפני פשיטת רגל.

 

שמישהו ישלח מתורגמן לוול סטריט, דחוף.

 

א. וול סטריט זה לא הכי אינדיקציה בעולם.

ב. אפילו וול סטריט לא מאמין בשווי של אובר - 24 שעות לאחר ההנפקה הירידה בשווי המניות היה החד ביותר בהיסטוריה - תרגום לעברית - השווי שקבעתם לעצמכם בהנפקה לא ריאלי בעינינו.

ג. היא לא רגע לפני פשיטת רגל, ואתה מוזמן לחפש מי כתב דבר כזה פה

ד. מצחיק שחיים טוען שבעצם ממש פשוט להקים מתחרה לאובר והפטנטים שלה קלים לעקיפה, עובדתית היא מפסידה כסף, ואתה טוען שיש לה שווי של 50 מיליארד דולר.

איך 4 הדברים האלה חיים יחד בכפיפה אחת? בוא תסביר בבקשה מומחה לכלכלה

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...