Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם טועה וגם לא קורא.עובדתית החברה מדממת כסף, וזה כבר לא נמדד במיליונים.כשזו השורה התחתונה אפשר לטעון הרבה דברים - לטעון שהחברה מרוויחה כסף אי אפשר.מכיוון שהחברה לא מרוויחה כסף תתן הסבר אלטרנטיבי לתוכנית העסקית הזו שכוללת הפסדים של מיליארדי דולרים כל שנה במשך שנים.אני לא מכיר תוכנית עסקית כזו שכוללת הפסד של מיליארדי דולרים, כל שנה, במשך שנים, חוץ מאשר מחירי היצף.אפשר לקבל הפסד של רבעון, שניים, שנה עם הוצאות גבוהות על פיתוחים לעתיד וכל מיני.מי דיבר על רבעון? רואה שאתה לא קורא?אובר הפסידה בין 2016 ל-2019 נכון לעכשיו (כולל 2018 שהוא אנומליה יחידה שבה הם הרוויחו) מעל 11 מיליארד דולר.אתה יכול להמשיך לחפש תירוצים על כל רבעון, מתוך 4 שנים רק אחת הסתיימה עם רווח כלשהו, וגם הוא לא מכסה את הבור שיצרו השנתיים לאחר מכן, ואז באה 2019 ושילשה את הבור :lol::lol::lol:בוא תראה איזה הגיון חשבונאי לוקח 3.4 מיליארד דולר הפסד מצטבר ב-3 שנים, מביא אותו ל-11.7 מיליארד הפסד לפני שהשנה נגמרה, והתוכנית העסקית לא כוללת מחירי היצף.פיתוחי רכב אוטונומי היו גם ב-2016, גם ב-2017 וגם ב-2018.השקעה בלוביסטים או בשווקים חדשים והוצאות הנהלה צריך להיות מתומחר במחיר המוצר, כמו שתאמר שאולי מחירים נמוכים של מלט טורקי לדוגמה זה לא היצף כי זה כולל שוחד לארדואן :lol::lol::lol:בהחלט ייתכן שזה גם מחירי היצף (אם כי זה מוצר - לא שירות, אז צריך לבדוק עוד פרמטרים).אבל גם אצל טסלה אנחנו לא מדברים באותם מספרים, מה שטסלה הפסידה מ-2008 עד 2013 כולל, זה מה שאובר הפסידה ברבעון האחרון של 2019.אבל יודע מה בוא נלך הפוך, אובר הפסידה ב-Q3 2019 יותר ממה שהפסידה טסלה בכל 2018, וזה יענו נחשב רבעון לא רע אצל אובר, והשני הכי גרוע אצל טסלה.אבל יודע מה? בוא נראה מה המצב ב-4 שנים האחרונות +- (מינוס Q4 2019):אובר הפסידה בערך 11 מיליארד דולר, טסלה הפסידה 3.6 מיליארד.זאת אומרת שהשנה השנייה הכי גרועה של אובר (2017 עם הפסד של מעל 4 מיליארד דולר) זה כל ההפסדים של טסלה לאורך 4 שנים האחרונות.נהגי המוניות ממש לא יפסידו מזה, הגוף היחיד שיפסיד מזה הוא משרד האוצר שיצטרך להחזיר כסף על השיקוץ שהוא יצר בעבר שנקרא זכות ציבורית.וזו בדיוק הסיבה שזה לא יקרה, אני לא רואה את סופר האפונים שיושב במשרד האוצר מאשר להוציא 4 מיליארד, או אפילו חצי מיליארד לקנות בחזרה את הזכויות הציבוריות.

 

כתבתי תגובה ארוכה אך משום מה היא לא נשמרה , אז ארשום בתמצית.

1. לא טענתי שאובר מרוויחה או אי פעם הרוויחה. אמרתי שהיו לה רבעונים עם רווח תפעולי. יש הבדל

2. טענתי שלא ניתן לגזור מהשורה התחתונה אם החברה מוכרת במחירי היצף. יש מספיק דוגמאות לחברות שמרוויחות ומוכרות דברים בהיצף וגם דוגמאות הפוכות כמו טסלה.

3. אם תקח דוגמא אחרת WeWork , גם חברה שמדממת סכומי עתק וגם בשיא שלה הוערכה בשווי של עשרות מיליארדים אבל אף אחד לא טוען שמוכרת בהיצף. יש סיבות אחרות להפסדים הגדולים שלהם.

4. בכדי לקבוע מחירי היצף יש לתת סימוכין מהדוחות או להסתמך על קביעה של הממונה על ההגבלים במדינה כלשהיא שקובע שהמחירים הם בהיצף. לי כרגע לא ידוע. יכול להיות שאני טועה , אשמח אם תראה לי נתונים על מחירי היצף ולא רק לפי השורה התחתונה במאזן.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אני לא דיברתי על רווח תפעולי, אלא על מחירי היצף.

בבקשה תן הסבר לאסטרטגיה כלכלית שכוללת הפסדים בשורת הרווח במשך 3 מתוך 4 שנים קלנדריות, והיא לא כוללת מחירי היצף.

 

2. לוגיקה 101 - חברה שנמצאת בהפסד בשורה התחתונה במשך 3 מתוך 4 שנים => האסטרטגיה הכלכלית שלה כוללת מחירי היצף. חברה מרוויחה והאסטרטגיה הכלכלית שלה כוללת מחירי היצף אומר מה בדיוק? כלום.

 

3. מזכיר שב-WeWork הדברים קצת התפוצצו וגרמו להדחות של אנשים, לא בדיוק דוגמה למנהל תקין. אבל זה בסדר, בוא תביא עוד דוגמאות לחברות שמפסידות במשך שנים, נהנות מ"שווי שוק" עתק והתנהלות על גבול הפלילית אם לא מעבר. אתה עושה את העבודה בשבילי.

 

4. מהדוחות של אובר? ברור שהם לא יקבעו שזה מחירי היצף.

אבל בוא תראה אסטרטגיה כלכלית שכוללת הפסד של 11 מיליארד דולר ב-4 שנים ולא כוללת מחירי היצף.

בשביל שממונה על הגבלים יקבע שזה מחירי היצף הוא צריך מידע מעל לספק סביר, וכזה יגיע רק אם יהיה גרון עמוק מתוך אובר, או דליפת מסמכים אסטרטגיים, אחרת תמיד אפשר לטעון שהם פשוט מנהלים גרועים וכלכלנים גרועים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^ שוב , זה שהחברה מפסידה כולם יודעים.

אבל גם טסלה הפסידה בשנים הראשונות

גם spaceX הפסידה בשנים הראשונות

ווימו (מיזם הרכב האוטונומי של גוגל ) הפסיד ועדיין מפסיד

אני יכול עוד להמשיך הרבה.

 

בקיצור כל חברה שפיתוח המוצר שלה ארך יותר מכמה שנים או פריסה והחדרה שלו ברחבי השוק הפוטניצאלי לוקחת זמן תפסיד בשנים הראשונות.

(למשל לתת קופון של הנחה בנסיעה הראשונה יעלה כסף בכניסה לשוק חדש, זה לא נחשב מחיר הצף אבל בהחלט יגרום להפסדים.

הקמה והתאמת מערך מחשוב בכניסה לשוק חדש יעלו כסף , יגרמו להפסדים. לא יגרמו להגדרה של מחירי הצף)

 

וכאמור לקבוע שהמחירים הם מחירי היצף על סמך השורה האחרונה , לא רציני .

 

ובכדי לחדד

לא אמרתי קטגורית שאין מחירי הצף.

אמרתי שהטענה שלך דורשת הוכחה. ולצערי אתה לא מספק אותה.

 

וכמו שהבאתי לך דוגמא על נסיעה בפועל מאנהיים לוניס ביץ בקליפורניה הקיץ הזה , עם אובר , בשעות הבוקר המחיר באובר היה יקר מאוד גם ממחיר של מונית

ובשעות הצהריים המחיר ירד לכמעט חצי. בחרת להתעלם מהעובדה.

 

שוב היא מתחרה אגרסיבית , כן

היא מקצצת במחיר לנהגים , כן.

מחירי היצף לא ראיתי הוכחה.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל אתם מספרים לנו מצד אחד כמה הטכולוגיה פשוטה וקלה ואפשר להקים בקלות מתחרים לאובר

מצד שני אתם מספרים לנו כמה זה מוצלח במדינות אחרות

מצד שלישי אתם מדברים על קופוני הנחה, אבל אני לא מכיר חברה שנותנת קופונים במשך 4 שנים

 

אני לא קבעתי שהמחירים הם מחירי היצף על סמך השורה התחתונה, אלא על סמך הפסדים של מיליארדים רבעים, לאורך זמן ארוך, יחד עם שווי שוק, ובנוסף ה"אנומליה" המוזרה הזו של רווח ב-2018 שהורסת לך את כל התיאוריה.

שהרי אם החברה הרוויחה ב-2018 מדוע היא הפסידה (יותר אפילו מהשנים הקודמות) ב-2019? הרי אם פיתוח המוצר עולה כל כך הרבה, 2018 הייתה אמורה להיות גם בהפסד.

 

אין הוכחה למחירי היצף עד שייצא מישהו משורות החברה, מספיק בכיר שמחזיק בידיו מידע שההתנהלות היא אכן מחירי היצף.

הוכחה היא כמו ציפיה שהרוצח על דעת עצמו יבוא ויסגיר עצמו למשטרה ויודה ברצח.

 

הדוגמה שלך היא אנקדוטה, גם עוד מיליון נסיעות כאלה במחירים גבוהים ממונית לא מכסים אפילו את ההפסד של 2017.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, מתנצל, לא ממש נראה כי אני מצליח להגיע אילך.

ראדית: הקשר בן מחט לתחת אינו מגדיר היטב את הגישה שלך, אולי עדיף להשתמש בביטוי הקלאסי "מה הקשר בין שמיטה להר סיני" (שמשמעו בלשון הדיבור, לפני שאתה מבצע בו פירוש רש"י, אין שום קשר)

שנית: אני ניסיתי להסביר כי ה"היצף" לכאורה, בה משתמשת 'אובר' לכאורה, חסר תוחלת. התגובה שלך הייתה לינק לכתבה שכותרתה היא "כך נהגי אובר וליפט מרמים את המערכת כדי להעלות את מחירי הנסיעות" ולא מדברת על ה"היצף" לכאורה. אין קשר, פשוט אין קשר. יש מבין?

 

אתה מציף וטוחן בכתבות (וחלקן צהבהבות למדי) את כל הכשלים של 'אובר' כתשובות/הצהרות לדיון. אין קשר בין כתבות אלה לנושא המדובר. חוזר, יש מבין?

עכשיו תורי: https://www.lametayel.co.il/tips/ewwy1o

 

אני קראתי את מה שכתבת, אתה קראת את מה שכתבת?

כן, אני קראתי את מה שכתבת, אתה הבנת את מה שכתבתי?

 

 

 

א. מטרת ההיצף יכול להיות גם ריסוק המתחרים ע"י גרימה לפשיטת רגל שלהם.

-לא. פשיטת רגל בלבד לא תמנע ממתחרים חדשים להיכנס לשוק לאחר שה"היצף" הסתיים. תפעיל טיפה את הראש, שווה להשקיע כל כך הרבה כסף להעיף את מוטי מהשוק אם לאחר מכן, כאשר המחירים עולים/מועלים, מרדכי נהיה נהג מונית בעלות של אי אלו עשרות אלפי שקלים?

ב. מונית וזכות ציבורית זה לא התשתית של העסק?

-לא. קצת הגיון בסיסי, התשתית של העסק היא מכוניות ונהגים.

*אם 'אובר' כן תכנס לארץ הזכות ציבורית (לה אני מתנגד מעומק לבי) פשוט תעלם מהשוק, אך הנהגים והמכוניות לא.

*אם 'אובר' לא תכנס לארץ אז ה"היצף" המדומיין חסר תוחלת, איזה "תשתית" הוא יהרוס?

ג. גם לפי ה"הגדרה" (השגויה) שלך - זה עדיין היצף - אחרי שהנהגי מוניות ימכרו את המוניות והזכות הציבורית הם יגלו שיותר זול להם לקנות רכב פרטי ולהצטרף לאובר.

-אולי. אך אולי לא. אני מניח כי הם יוכלו להצטרף לחברת 'רבוא' שתציע את אותו שירות אותו מעניקה חברת 'אובר' אך במחיר זול יותר. אל תשכח כי למרבה השמחה (לטענתך) חברת 'אובר' הרסה/פוצצה/השמידה את כל התשתיות בארץ, אז אחרי הכל, זו הזדמנות נהדרת להכנס לשוק פנוי.

ד. 200 או 300 אלף שקל זה לא עלות יוצאת דופן?

-אולי. להסעת נוסעים בשירות 'אובר' זה יקר. לקבלת מונופול מהמדינה, לא ממש.

 

 

בוא נחזור על השטויות שאתה כותב בתמצות:

1. להקים מתחרה לאובר זה לא מסובך ויקר. תרשה לי להרחיב, להקים מתחרה ל'אובר' זה אפשרי ונעשה. זה לא מסובך, הווה אומר: אין צורך במו"פ, אין צורך ביצירת תשתיות יקרות ואין צורך להמציא משהו חדש (למעשה מתחרי 'אובר' נוקטים בגישת העתק/הדבק). מבחינת כסף... אתה קורא את מדורי הכלכלה לפעמים? שמת לב איזה חברות הזויות מגיסות סכומים לא פחות הזויים?

2. אובר מפסידה כסף כל חודש, רבעון ושנה. כתבתי זאת איפשהו?

3. לאובר יש פטנטים שקל לעקוף. הבנת הנקרא. 'פטנטים שניתן לעקוף אותם', ישנו הבדל "קל" מהניסוח החופשי שלך 'פטנטים שקל לעקוף'. בלי להשתחצן יותר מדי, אני הגשתי מספר בקשות מקדמיות (פרוביז'יונל) לפטנטים, ואתה כמה?

4. לאובר יש שווי שוק גבוה שנגזר משלושת הפרמטרים הראשונים? כתבתי זאת איפשהו?

 

המצאנו כלכלה חדשה, חברה שמחזיקה פטנטים שקל לעקוף אותם, מפסידה כסף, ולא מסובך להקים לה מתחרה שווה הרבה מיליארדי דולרים!

 

בתרגום פשוט לעברית - כדאי לי לקנות למשל במיליארד דולר 2% מאובר, כדי שתהיה לי הפריבילגיה להפסיד נניח 80 מיליון דולר בשנה (מתוך הפסד של 4 מיליארד של כלל החברה).

כלכלה לפנים

אל תחזיק מעצמך (כפי שאומרים אצלנו בצ'כונה) לא המצאנו כלכלה חדשה, היא הומצאה לפני כעשרים שנה בימי הבועה. לסבר את האוזן, סעיפים 1-4 מתארים במדויק חברה כגון "פאקרד-בל" שפשוט הרכיבה (לא יצרה!) מחשבים שולחניים ושוויה היה אדיר

 

 

כן, והבנתי את הטריק הטיפשי לנסות להתעלם, וברור שזה משרת את האינטרס שלך בדיון להתעלם, וזה בדיוק הסיבה שאני לא אתן לך להתעלם. זה לא טריק, זהו עצם העניין. אני מתנגד לזכות ציבורית וחושב שהשאלה בה עוסק השירשור תלוייה אך ורק בקייומה/ביטולה של הזכות ציבורית.

 

אחלה, אז הרעיון שלך בכללי זה לגרום להצפה של השוק, לנהגי מוניות למכור את המוניות במחירי הפסד, את הזכות הציבורית במחירי הפסד, ואחרי שהפסידו 200 או 300 אלף שקל (שגם הם רוב הסיכויים עם "תנאי מימון" כלשהם) אז שישיגו איכשהו עוד 50 אלף שקל.

 

מעניין אם אתה מתייחס ככה גם למעסיק שלך שמשלם לך את המשכורת. אני הייטקיסט, מה אתה חושב?:?

ואני חוזר על מה שכתבתי קודם: היגיון לוגי וכלכלי דיי מעוות יש לך אני חייב לציין. לא ממש עוקב אחרי ההגיון שלך.

 

 

 

עסקים מצליחים ונכשלים לא כי בא מתחרה שמוכן לדמם כסף כדי להרוס אותם.

זה תחרות לא הוגנת שאסורה ברוב המדינות המתקדמות, אפילו הקפטיליסטיות שבהן. יודע, תאמין לי שאני מבין טיפה בנושאים אלה אך שוב ה"היצף" המדומיין? אם אתה יוצא תמיד מהנחה מוטעית זו אז תמיד תקבל את המסקנה החביבה עליך

 

ההיגיון הלוגי והכלכלי שלך לא משקף שום מציאות של בנאדם שמבין איך כלכלה עובדת, אולי של ילד בן 15. אהם... יש לי נטיות ליברטאניות. יש לך בעייה עם זה?

 

 

 

א. וול סטריט זה לא הכי אינדיקציה בעולם.

ב. אפילו וול סטריט לא מאמין בשווי של אובר - 24 שעות לאחר ההנפקה הירידה בשווי המניות היה החד ביותר בהיסטוריה - תרגום לעברית - השווי שקבעתם לעצמכם בהנפקה לא ריאלי בעינינו.

ג. היא לא רגע לפני פשיטת רגל, ואתה מוזמן לחפש מי כתב דבר כזה פה

ד. מצחיק שחיים טוען שבעצם ממש פשוט להקים מתחרה לאובר והפטנטים שלה קלים לעקיפה, עובדתית היא מפסידה כסף, ואתה טוען שיש לה שווי של 50 מיליארד דולר.

איך 4 הדברים האלה חיים יחד בכפיפה אחת? בוא תסביר בבקשה מומחה לכלכלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, מתנצל, לא ממש נראה כי אני מצליח להגיע אילך.

ראדית: הקשר בן מחט לתחת אינו מגדיר היטב את הגישה שלך, אולי עדיף להשתמש בביטוי הקלאסי "מה הקשר בין שמיטה להר סיני" (שמשמעו בלשון הדיבור, לפני שאתה מבצע בו פירוש רש"י, אין שום קשר)

שנית: אני ניסיתי להסביר כי ה"היצף" לכאורה, בה משתמשת 'אובר' לכאורה, חסר תוחלת. התגובה שלך הייתה לינק לכתבה שכותרתה היא "כך נהגי אובר וליפט מרמים את המערכת כדי להעלות את מחירי הנסיעות" ולא מדברת על ה"היצף" לכאורה. אין קשר, פשוט אין קשר. יש מבין?

 

אתה מציף וטוחן בכתבות (וחלקן צהבהבות למדי) את כל הכשלים של 'אובר' כתשובות/הצהרות לדיון. אין קשר בין כתבות אלה לנושא המדובר. חוזר, יש מבין?

עכשיו תורי: https://www.lametayel.co.il/tips/ewwy1o

 

 

נראה לי שאתה עדיין לא מפוקס ולא חד ,מאחר ונכנסת לשרשור הזה באקראי (מותר לך) , מבלי להכין שעורי בית בסיסיים .

ועכשיו לעובדות :

השירשור הזה נפתח ב 14.07.2016 .

נכון לכתיבת שורות אלה צפו בו 250932 איש עם 1505 תגובות .

אם למדת אחוזים בבית ספר ,ספר לנו במדויק ,עד כמה "מציף וטוחן בכתבות" על פי דבריך ,אני.

 

בוא ותן מספרים מדויקים ואנו נחשב יחדיו באחוזים מתוך כלל התגובות.

 

"אתה מציף וטוחן בכתבות (וחלקן צהבהבות למדי)"

 

אז התייחס לאלה שאינן צהובות לשיטתך והבא לכאן את הצהובות שנראה עד כמה אכן הן כאלה .

 

ועכשיו להסבר למה יש קשר :

קודם כל כדי שכולם יבינו מה זה "היצף" :

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%99%D7%A6%D7%A3

 

 

כשחברה כמו "אובר" עושה דבר כזה ,הנהגים הם המפסידים העיקריים בגלל התמחור הנמוך.

אז מה הם עושים בגלל המהלך הזה שבו הם מפסידים ? (התשובה עם כפית) :

 

מרמים את המערכת ! יש מבין ??????????

 

איך הם מרמים ? בכמה דרכים .אחת מהן קיבלת קישור "צהוב "

ועוד אחת באחד מהתגובות הקודמות שבטח לא קראת כי נכנסת "אתמול",

 

https://www.geektime.co.il/uber-drivers-cleaning-fee-scam/

 

 

הייתי מציע לך לחפש בגוגל על "אפקט הפרפר" או "תורת הכאוס" ,אבל משום מה לא נראה לי שתעשה זאת בכדי להבין מה הקשר

בין ההיצף למעשי הנהגים.

וזה הקשר בין מחט לתחת או שמיטה להר סיני

 

 

אהה ,איך שכחתי :

קישור מדהים בקשר למוניות בבוקרסט.ממש באותה רמה של הקישורים שאני מביא .

ממש חיזקת ת'פואנטה

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אני קראתי את מה שכתבת, אתה הבנת את מה שכתבתי?

 

כן, ואתה כנראה לא הבנת את מה שכתבת.

לא שאלתי אם קראת את מה שאני כתבתי, אלא אם קראת את מה שאתה כתבת.

 

-לא. פשיטת רגל בלבד לא תמנע ממתחרים חדשים להיכנס לשוק לאחר שה"היצף" הסתיים. תפעיל טיפה את הראש, שווה להשקיע כל כך הרבה כסף להעיף את מוטי מהשוק אם לאחר מכן, כאשר המחירים עולים/מועלים, מרדכי נהיה נהג מונית בעלות של אי אלו עשרות אלפי שקלים?

 

בטח שכן, אם מרדכי צריך לקנות מספר ומונית (שזה מינימום 200 אלף שקל, לא יודע איך הגעת לעשרות אלפי שקלים), כשאין לו גב כלכלי של משקיעים וגיוס הון, זה משוכה גבוהה מאוד.

לצורך העניין למה אתה לא פותח מחר מפעל לבמבה? זה באותה קטגוריה של שאלות (סליחה על הביטוי) מטומטמות שמראות על אפס הבנה בכלכלה.

 

-לא. קצת הגיון בסיסי, התשתית של העסק היא מכוניות ונהגים.

*אם 'אובר' כן תכנס לארץ הזכות ציבורית (לה אני מתנגד מעומק לבי) פשוט תעלם מהשוק, אך הנהגים והמכוניות לא.

*אם 'אובר' לא תכנס לארץ

אז

ה"היצף" המדומיין חסר תוחלת, איזה "תשתית" הוא יהרוס?

 

כאן אתה טועה, תשתית העסק כוללת את המונית, הזכות הציבורית, מונה ואפילו כובע ומדבקות של המספר על הדלתות.

תשתית העסק זה כל מה שצריך בשביל להקים את העסק. בלי כל אחד מאלה אין עסק.

 

אין קשר בין אובר לזכות הציבורית (שגם אני מתנגד אליה), ניתן להעלים אותה בלי קשר לאובר, וניתן להשאיר אותה בלי קשר לאובר.

זה נקרא Mutually Exclusive.

 

אם אובר לא תיכנס לארץ היא לא יכולה לעשות היצף, כמו שרשת מוסכים בארה"ב שמחליטה לנקוט באסטרטגיית היצף לא משפיעה על השוק בישראל.

 

-אולי. אך אולי לא. אני מניח כי הם יוכלו להצטרף לחברת 'רבוא' שתציע את אותו שירות אותו מעניקה חברת 'אובר' אך במחיר זול יותר. אל תשכח כי למרבה השמחה (לטענתך) חברת 'אובר' הרסה/פוצצה/השמידה את כל התשתיות בארץ, אז אחרי הכל, זו הזדמנות נהדרת להכנס לשוק פנוי.

 

מאיפה נוצרה אותה חברת רבוא? פשוט הנחת שהיא קיימת? זו בדיחה גרועה

 

-אולי. להסעת נוסעים בשירות 'אובר' זה יקר. לקבלת מונופול

מהמדינה, לא ממש.

 

עוד מונח כלכלי שאתה משתמש בו לא נכון, נהג מונית אינו מונופול, למעשה יש לו עוד בערך 30 אלף מתחרים בדיוק כמוהו.

 

ה"מונופול" היחיד שקשור לזכות הציבורית הוא המונופול של המדינה לקבל 250 אלף שקל כדי שתוכל לעבוד במקצוע הזה.

אבל בסדר, הבנו שאתה וכלכלה שני קווים מקבילים. העיקר להתווכח בנושא כלכלי כשאתה אפילו לא משתמש במונחים הנכונים.

 

תרשה לי להרחיב, להקים מתחרה ל'אובר' זה אפשרי ונעשה. זה לא מסובך, הווה אומר: אין צורך במו"פ, אין צורך ביצירת תשתיות יקרות ואין צורך להמציא משהו חדש (למעשה מתחרי

'אובר'

נוקטים בגישת העתק/הדבק). מבחינת כסף... אתה קורא את מדורי הכלכלה לפעמים? שמת לב איזה חברות הזויות מגיסות סכומים לא פחות הזויים?

 

אז שוב, אם להקים מתחרה זה לא מסובך, אין מו"פ, אין תשתיות, אין המצאות, אז תזכיר לי למה חברה שמפסידה כל שנה מיליארדים "שווה" מיליארדים?!

ועוד שאלה, אם אין צורך במו"פ ולא בתשתיות, אז איך זה שהחברה מפסידה מיליארדי דולרים?

אה שכחתי, אתה לא מבין בכלכלה.

 

כתבתי זאת איפשהו?

 

אתה לא צריך, היא חברה נסחרת בבורסה, הנתונים גלויים, לפחות מ-2016 עד היום, החברה הפסידה ב-11 מתוך 15 רבעונים, כולל כל 2016, כל 2017, ושלושת הרבעונים של 2019.

 

הבנת הנקרא.

'פטנטים שניתן לעקוף אותם', ישנו הבדל "קל" מהניסוח החופשי שלך '

פטנטים שקל לעקוף'. בלי להשתחצן יותר מדי, אני הגשתי מספר בקשות מקדמיות (פרוביז'יונל) לפטנטים, ואתה כמה?

 

מספיק, אבל זה לא רלוונטי, הנקודה שרירה וקיימת וכך גם המסקנה.

 

כתבתי זאת איפשהו?

 

חברה שנסחרת בבורסה כבר אמרנו? יש לה שווי (ריאלי או לא, זה השווי שלה לבורסה, תתמודד)

 

אל תחזיק מעצמך (כפי שאומרים אצלנו בצ'כונה) לא המצאנו כלכלה חדשה, היא הומצאה לפני כעשרים שנה בימי הבועה. לסבר את האוזן, סעיפים 1-4 מתארים במדויק חברה כגון "פאקרד-בל" שפשוט הרכיבה (לא יצרה!) מחשבים שולחניים ושוויה היה אדיר

 

אני לא מחזיק מעצמי, אני מחזיק ממך, שהמצאת כלכלה חדשה לגמרי, והרבה יותר מוצלחת מהקיימת, בו חברה עם פטנטים שניתן לעקוף, הפסדים רבעוניים במיליארדים, בלי מו"פ ותשתיות שווה 50 מיליארד דולר.

 

וההשוואה לפקארד בל טיפשית למדי, פקארד בל הרכיבה מחשבים ומכרה אותם אבל לא הפסידה כסף, בטח לא הפסידה במשך 4 שנים סכום ששווה ל-20% משווי החברה כולו.

אה ויש לך טעות בתקופת הזמן, פקארד בל התחילה להרכיב תואמי IBM ב-86, זה קצת יותר מ-20 שנה. בזמן הבועה היא כבר הייתה חברה מאוד מאוד מבוססת.

 

זה לא טריק, זהו עצם העניין. אני מתנגד לזכות ציבורית וחושב שהשאלה בה עוסק השירשור תלוייה

אך ורק בקייומה/ביטולה של הזכות ציבורית.

 

זה כי אתה מבין בכלכלה בערך כמו שאני מבין בחיפוש חייזרים.

ומעבר לזה, אם אתה חושב שרק בגלל שאתה מתנגד לקיום הזכות הציבורית (נחש מה? גם אני) אז אתה יכול להתעלם מהקיום שלה - אתה לא חכם במיוחד, ואז אני מציע לך התעמתות קלה עם המציאות - בבקשה קח את הרכב שלך, תתקין מונה ותתחיל להסיע אנשים בלי זכות ציבורית.

נראה מי החכם הגדול שמתעלם מהמציאות כי היא לא לרוחו.

אולי אני אתעלם מהקיום של אובר כי הקיום שלה לא לרוחי, השרשור נפתר.

 

אני הייטקיסט, מה אתה חושב?

:???:

 

גם אני, זה לא הופך אותך לחכם או למבין בכלכלה, והשאלה שלי עדיין עומדת בעינה, ככה היית מתייחס גם לעסק שמשלם לך את המשכורת?

 

לא ממש עוקב אחרי ההגיון שלך.

 

ברור שלא, כי אתה מתעלם מכל מה שלא תואם לאג'נדה שלך, ושהמציאות תזד**ן

 

יודע, תאמין לי שאני מבין טיפה בנושאים אלה אך שוב ה"היצף" המדומיין? אם אתה יוצא תמיד מהנחה מוטעית זו אז תמיד תקבל את המסקנה החביבה עליך

 

[ההדגשה לא במקור] אחרי כל הכתיבה שלך אני לא מסכים עם המודגש בשום צורה וצבע. אתה לא מבין בנושאים האלה אפילו לא בטיפה. גם לא בכאילו.

 

ולגבי ההמשך השאלה שכתבתי לירון תופסת גם אליך - תפרט בבקשה אסטרטגיה כלכלית אחת, שלא כוללת מחירי היצף, ומתבטאת בהפסדים במשך שנתיים רצופות בסכום 4X, רווח לשנה אחת בסכום X, ואז הפסד בשנה עוקבת בסכום 8X, וסה"כ כלל ההפסדים הללו הם 20% משווי החברה.

 

אהם... יש לי נטיות ליברטאניות. יש לך בעייה עם זה?

 

הפוך, גם אני ליברטריאן, אבל בניגוד אליך אני לא מתעלם מהמציאות שלא נוחה לי.

ראה אפילו במצע של "זהות":

כמו כן, 'זהות' תצמצם את המיסוי ואת הבירוקרטיה על בעלי רכב פרטי, תאפשר לחברות של שיתוף מכוניות לפעול בישראל ובמקביל תצמצם את המס הגבוה על מוניות כדי לאפשר תחרות הוגנת.

 

אבל בסדר, נדמה לך שאתה ליברטריאן אבל אתה נגד תחרות הוגנת

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדן דרוקמן מתל אביב הזמין מונית באפליקציית גט-טקסי וגילה כי הנהג הוסיף למחיר הסופי של הנסיעה חמישה שקלים - ללא כל סיבה. בתום שנה וחצי של מאבק משפטי, קיבל הנהג קנס של אלפי שקלים - ודורקמן פוצה בסכום מכובד https://www.mako.co.il/news-israel/2019_q4/Article-e2fbff8a11d1f61027.htm?Partner=makoApp

 

איזה באסה, אני לא ידעתי שאפשר ליפול קרבן גם דרך גט. שימו לב, למי שמרבה להשתמש.

 

אני רק אקדים תרופה למכה: אני לא חושב שכל נבגי המונית רמאים. אני לא חושב שאפילו רובם כאלו. הכתבה היא לא כדי להגיד משהו רע על נהגי מונית, אלא כדי להראות שמי שמשתמש בגט בגלל ששם לא נופלים על הנהגים הרמאים ידע להבא שזה לא מבטיח כלום.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ הפסקה האחרונה שלך בהחלט חשובה בשרשור בו תגובה ממוצעת מכילה 2-3 וריאציות למשפט המנצח בכל ויכוח - "אתה לא מבין כלום".

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדן דרוקמן מתל אביב הזמין מונית באפליקציית גט-טקסי וגילה כי הנהג הוסיף למחיר הסופי של הנסיעה חמישה שקלים - ללא כל סיבה. בתום שנה וחצי של מאבק משפטי, קיבל הנהג קנס של אלפי שקלים - ודורקמן פוצה בסכום מכובד https://www.mako.co.il/news-israel/2019_q4/Article-e2fbff8a11d1f61027.htm?Partner=makoApp

 

איזה באסה, אני לא ידעתי שאפשר ליפול קרבן גם דרך גט. שימו לב, למי שמרבה להשתמש.

 

אני רק אקדים תרופה למכה: אני לא חושב שכל נבגי המונית רמאים. אני לא חושב שאפילו רובם כאלו. הכתבה היא לא כדי להגיד משהו רע על נהגי מונית, אלא כדי להראות שמי שמשתמש בגט בגלל ששם לא נופלים על הנהגים הרמאים ידע להבא שזה לא מבטיח כלום.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

יש נהגים שמחפשים איך לדחוף תוספות בלי קשר למציאות, ואותם נהגים עובדים גם בגט (לשעבר גט טקסי), גם רקסי, גם אובר (מוניות) וגם דרך תחנות או אפילו מוניות שאתה תופס על הדרך.

 

הכי מצחיק קרה לפני שנים רבות באילת, שם תפסנו מונית על הדרך, ביקשנו לקחת אותנו מקלאב הוטל למשביר או משהו בסגנון, הנהג זרק מחיר של 25 שקל, אבא שלי אמר לו תפעיל מונה, הדביל הפעיל מונה, אבל אבוי המונה אפילו לא הגיע ל-12 שקל בסוף הנסיעה, אז הוא הוסיף 2 מזוודות והזמנה טלפונית, אז אבא שלי נתן לו להדפיס את הקבלה ורק אז אמר לו "זה מה שאתה מקבל, לא הזמנתי אותך טלפונית ואין לנו מזוודות, אתה מוזמן להדפיס קבלה חדשה"

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדן דרוקמן מתל אביב הזמין מונית באפליקציית גט-טקסי וגילה כי הנהג הוסיף למחיר הסופי של הנסיעה חמישה שקלים - ללא כל סיבה. בתום שנה וחצי של מאבק משפטי, קיבל הנהג קנס של אלפי שקלים - ודורקמן פוצה בסכום מכובד https://www.mako.co.il/news-israel/2019_q4/Article-e2fbff8a11d1f61027.htm?Partner=makoApp

 

איזה באסה, אני לא ידעתי שאפשר ליפול קרבן גם דרך גט. שימו לב, למי שמרבה להשתמש.

 

אני רק אקדים תרופה למכה: אני לא חושב שכל נבגי המונית רמאים. אני לא חושב שאפילו רובם כאלו. הכתבה היא לא כדי להגיד משהו רע על נהגי מונית, אלא כדי להראות שמי שמשתמש בגט בגלל ששם לא נופלים על הנהגים הרמאים ידע להבא שזה לא מבטיח כלום.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

גדול.

קנס של *אלפי* (שניים) שקלים.

פיצוי של מאות!! (3 מהן) שקלים.

מעולה. עיתונות במיטבה.

 

זאת אגב לא השיטה היחידה לעקוץ, פה כנראה שהנהג היה גם קצת דביל כי הוא הוסיף משהו שאפשר להפריך די בקלות. בסוף הנסיעה קופץ לנהג מסך עם "טיפ" - כבר נתקלתי לא פעם בנהגים שמתעכבים עליו שניות ארוכות (כמו ברמן עם היד מעל הצנצנת של הטיפים) וחבר סיפר לי כבר כמה פעמים שהוא יצא מהמונית לפני שהנהג השלים את החשבון באפליקציה וגילה אחרי בחשבונית שקיבל במייל שהנהג הוסיף לעצמו טיפ של 10-15 שקל (על נסיעות של 30-35 שקלים). את זה, אגב, אין לך שום דבר להפריך כי זאת מילה שלך נגד מילה שלו.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מה?

בגט תמיד האופציה של טיפ אצלי.

איך נהג מוסיף לעצמו טיפ מהאשראי שלי?

וואט?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל אתם מספרים לנו מצד אחד כמה הטכולוגיה פשוטה וקלה ואפשר להקים בקלות מתחרים לאובר

מצד שני אתם מספרים לנו כמה זה מוצלח במדינות אחרות

 

קל להקים חנות אינטרנטית. קשה להיות אמאזון

קל להקים סופרמרקט. קשה להיות וולמארט.

 

מצד שלישי אתם מדברים על קופוני הנחה, אבל אני לא מכיר חברה שנותנת קופונים במשך 4 שנים

 

זה שאתה לא מכיר זה עדיין לא אומר שזה לא קיים. תסתכל לכמה שווקים נכנסה אובר ב 4 שנים האחרונות , תוסיף את העלות הקמה של תשתית מקומית ואת עלות הקופונים תגיע לסכומים גבוהים.

 

אני לא קבעתי שהמחירים הם מחירי היצף על סמך השורה התחתונה, אלא על סמך הפסדים של מיליארדים רבעים,(בשורה התחתונה של כל רבעון) לאורך זמן ארוך, יחד עם שווי שוק, ובנוסף ה"אנומליה" המוזרה הזו של רווח ב-2018 (שוב רווח תפעולי ולא רווח. וזה בדיוק מה שנקרא חשבונאות יצירתית. זה קיים בכמעט כל חברה שהנפיקה , תבדוק אפילו בישראל את יוחננוף שהנפיקה לאחרונה ודיווחה דיווח ראשון לבורסה)שהורסת לך את כל התיאוריה.

שהרי אם החברה הרוויחה ב-2018 מדוע היא הפסידה (יותר אפילו מהשנים הקודמות) ב-2019? הרי אם פיתוח המוצר עולה כל כך הרבה, 2018 הייתה אמורה להיות גם בהפסד.

 

אין הוכחה למחירי היצף עד שייצא מישהו משורות החברה, מספיק בכיר שמחזיק בידיו מידע שההתנהלות היא אכן מחירי היצף.

הוכחה היא כמו ציפיה שהרוצח על דעת עצמו יבוא ויסגיר עצמו למשטרה ויודה ברצח.

לא צריך משהו משורות החברה. יש את הרגולטור אשר למשל באנגליה עושה המון צרות לאובר. אם היה חושד ולו בקצת במחירי היצף אני מניח שהיה נכנס לספרים ומבצע בדיקה מעמיקה. העובדה שלא ביצעו , כנראה שלא מדובר במחירי היצף.

 

הדוגמה שלך היא אנקדוטה, גם עוד מיליון נסיעות כאלה במחירים גבוהים ממונית לא מכסים אפילו את ההפסד של 2017.

זאת לא אנקטודטה. זוהי מדיניות התמחור של אובר, מעלים מחירים בביקוש , מורידים בשפל. זה גם הגיע לשיא בלונדון לפני כמה זמן כאשר היה חשד לפיגוע או פיגוע לא זוכר , והמחירים עלו לרמות לא סבירות. נסעת באובר פעם אחת ?

 

התגובות באדום. שוב , לא טענתי לרגע שאובר מלאכים. אבל הטענה שלך על מחירי היצף לא מחזיקה מים. אשמח לראות נתונים קצת יותר מבוססים לטענה הזאת.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קל להקים חנות אינטרנטית. קשה להיות אמאזון

קל להקים סופרמרקט. קשה להיות וולמארט.

 

ברור, אבל גם אמזון וגם וולמרט מייצרות רווחים למשקיעים שלהם, אובר לא.

 

בוא תסביר בשפה פשוטה מאוד, יש לי כרגע מיליארד דולר, אני מחפש להשקיע אותם, למה לי להשקיע באובר ולקנות 2% ממנה?

 

זה שאתה לא מכיר זה עדיין לא אומר שזה לא קיים. תסתכל לכמה שווקים נכנסה אובר ב 4 שנים האחרונות , תוסיף את העלות הקמה של תשתית מקומית ואת עלות הקופונים תגיע לסכומים גבוהים.

 

אז כשנוח לכם עולה סכומים גבוהים לאובר להיכנס לשוק מסוים, וכשנוח לכם אז בשנייה מקימים מתחרים, כאילו שהם לא צריכים להיכנס לאותם שווקים.

אתם מנסים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, הבעיה שלכם שלא נפלתם על טיפש.

 

(בשורה התחתונה של כל רבעון)

 

כן, לאורך 11 מתוך 15 רבעונים, הסה"כ הכללי בנטו כולל הפסד שהוא בערך 20% משווי החברה (שגם בו וול סטריט לא מאמין)

 

(שוב רווח תפעולי ולא רווח. וזה בדיוק מה שנקרא חשבונאות יצירתית. זה קיים בכמעט כל חברה שהנפיקה , תבדוק אפילו בישראל את יוחננוף שהנפיקה לאחרונה ודיווחה דיווח ראשון לבורסה)

 

לא רווח תפעולי, אלא רווח

 

לא צריך משהו משורות החברה. יש את הרגולטור אשר למשל באנגליה עושה המון צרות לאובר. אם היה חושד ולו בקצת במחירי היצף אני מניח שהיה נכנס לספרים ומבצע בדיקה מעמיקה. העובדה שלא ביצעו , כנראה שלא מדובר במחירי היצף.

 

איך נראה לך שהרגולטור יזהה היצף לפי ספרים בענף של שירותים (להבדיל ממוצר שיש לו עלות פיתוח, עלות ייצור, ומחיר מכירה)?

בגלל זה צריך מישהו מספיק בכיר משורות החברה, או דליפת מסמכים שתוכיח, אין דרך אחרת.

 

בינתיים אני אזכיר שוב ושוב, אתה מוזמן לפרט אסטרטגיה כלכלית אחת, שכוללת הפסד של 20% משווי החברה תוך פחות מ-4 שנים ולא כוללת מחירי היצף.

אתה גם מוזמן לפרט למה לי לעזאזל בתור משקיע לשים מיליארד דולר ולקנות 2% מאובר? כדי לקנות את הזכות להפסיד משווי האחזקה שלי? כדי שהחברה תמשיך לדווח על הפסדים של מיליארדים כל שנה? מתי אני רואה את ההחזר להשקעה שלי אם בכלל?

 

זאת לא אנקטודטה. זוהי מדיניות התמחור של אובר, מעלים מחירים בביקוש , מורידים בשפל. זה גם הגיע לשיא בלונדון לפני כמה זמן כאשר היה חשד לפיגוע או פיגוע לא זוכר , והמחירים עלו לרמות לא סבירות. נסעת באובר פעם אחת ?

 

סופר אנקדוטה, עובדה שמדיניות התמחור לא עובדת, החברה מפסידה מיליארדים.

או שאולי מדיניות התמחור עושה בדיוק את מה שהיא אמורה לעשות? אולי האלגוריתם לא מקולקל אלא התכנון שלו הוא לכיוון קצת אחר, נניח קצת לא חוקי, קצת... היצף?

 

התגובות באדום. שוב , לא טענתי לרגע שאובר מלאכים. אבל הטענה שלך על מחירי היצף לא מחזיקה מים. אשמח לראות נתונים קצת יותר מבוססים לטענה הזאת.

 

בוא נמתין כמה שנים לחשיפת מסמכים שתשפוך אור על הנושא.

בינתיים אתה מוזמן להזים את הטענה ע"י דוגמה לאסטרטגיה כלכלית כלשהי שכוללת הפסדים כאלה לאורך שנים והיא לא כוללת מחירי היצף.

 

מלאכים? שוב, החברה הזו מצליחה לשגשג אך ורק בסדקים החוקיים ותוך ניצול אותם סדקים, וגם אז היא לא רווחית.

אין לי שום רצון לראות פה חברות לא רווחיות, הן רעות למשק, הן רעות לכלכלה, הן נוראיות לתחרות.

 

אין שום דבר קפיטליסטי או ליברטריאני בתפיסות שלכם לתת לאובר להיות מתחרה בתחרות לא הוגנת.

תיישרו את הקרקע, תנו תחרות הוגנת, תדרשו שאובר ישראל תהיה לכל הפחות באיזון כלכלי, ואז נראה אותם גיבורים, מונית בתוך תל אביב לפי האלגוריתם תצא לכם 500 שקל.

נראה לכם שאתם לא מממנים ככה את כל העובדים והמתכנתים והמטה העצום שלהם?

 

וסתם באופן עקרוני מאוד אני חושב שחברה שנכנסה כבר לארץ כ-Uber Taxi, ואז ניסתה להפעיל בשקט את UberX למרות שהם ידעו שזה מנוגד לחוק ולתקנות התעבורה ולתנאי הביטוח, תוך מחשבה שהם יאנסו את המדינה להעלים עין או לשנות את החקיקה בשבילם, וסולקו מפה ויצאו בזול (כי לא יצאו עם האשמות פליליות מהנושא) צריכה להיות ב-Ban מוחלט מצד המדינה, איסור מוחלט על פעילותה בארץ.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך מישהו חושב שאובר יכולה להפוך מונופול. כבר היום יש להם מתחרים בארה״ב כמו למשל ליפט. כיוון שהנהגים עובדים כעצמאים אין להם שום מניעה לעבוד גם עבור אובר וגם עבור ליפט. לפי מה שאני רואה זה מה שעושים רוב הנהגים שעוסקים בנסיעות שיתופיות. על הרכב יש להם מדבקות של שתי החברות ובתוך הרכב יש להם טלפון עם האפליקצית הנהגים של אובר פתוחה, טלפון עם אפליקצית הנהגים של ליפט פתוחה וטלפון שלישי לשימוש אישי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...