Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 705 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה זאת אומרת טוענים? מאיפה אתה בקיא כל כך בהכנסות ובהוצאות של נהג המונית?ישבת אצל רואה חשבון ובדקת את ההכנסות וההוצאות?

אני נכנס לך לארנק וקובע כמה אתה מרוויח מבלי לדעת עליך שום דבר? פשוט גסות רוח ועזות מצח....

 

זה מה שראיתי בפוסטים מתבכיינים של נהגי מוניות.

כזכור לי בכתבות ובפייסבוק.

 

לא טוב לך?תחליף מקצוע.

רק אומר,שאם המקצוע באמת לא רווחי ואתם "מגרדים",אז זו עבודה גרועה.

לא נכנס לך לכיס ולא מעניין אותי כמה אתה מרוויח(כן מעניין על כמה אתה לא מוציא קבלות,אבל זה כבר לדיון אחר).

 

 

הפיקוח נועד להגן על הצרכן לדעתי(כנראה שאני טועה).

בשביל שלא יהיה מצב שבשעות עומס המחירים מזנקים מעל לרף כלשהו.

הנחות אפשר לתת.

 

בפועל,כשיש עומס הנהג נותן איזה מחיר שבא לו ו"לך תחפש מי יפעיל לך מונה".

שמעתי את זה לא פעם ולא פעמיים.

ככה שבמצב הנוכחי זה כלום.

 

 

יפה , אז כמו שאתה אומר בעצמך , הידע שלך בנושא הוא על סמך פוסטים של נהגי מוניות

ולא משהו אחר

וזה לא מפריע לך לצאת בהצהרות מתלהמות , על סמך שום דבר בעניין שאתה לא מבין בו

ונניח שמישהו היה בא מחר וחותך 30 אחוז מההכנסה שלך

סתם כי ככה בא לו והוא רוצה למצוא חן בעיני אלה שאתה מעניק להם שרות ואני הייתי אומר לך - לא טוב לך ? תחליף מקצוע

איזו מן תשובה היא זו?

לא מעניין אותך כמה אני מרוויח? באמת תודה רבה , מי אתה שתקבע שרק על חלק מההכנסות אני מוציא קבלות?

אתה מכיר אותי? מכיר את רואה החשבון שלי? מי שמך - חוצפן

מעולם לא אמרתי לנוסע לך חפש מי יפעיל לך מונה

ובנסיעה עירונית אסור לנסוע מבלי להפעיל מונה

בנסיעה בינעירונית מותר לנוסע להחליט שהוא מבקש לשלם ע"פ מחירון שנקבע ע"י משרד התחבורה או לבקש להפעיל מונה

נתון לשיקול הנוסע

אבל את זה בטח לא ידעת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
ברור, מנסים במהלך מהיר "להוזיל את יוקר המחיה" ועל הדרך מעמיקים את החוסר תחרותיות בשוק
העיקר הקימו את "רשות התחרות" או מה שזה לא יהיה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיקר הקימו את "רשות התחרות" או מה שזה לא יהיה.
מה הקשר? רשות התחרות או בשמה הקודם הממונה על ההגבלים העסקיים מטפל במונופולים.

מוניות זה מוצר מפוקח. לא מונופול

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שראיתי בפוסטים מתבכיינים של נהגי מוניות.

כזכור לי בכתבות ובפייסבוק.

 

לא טוב לך?תחליף מקצוע.

רק אומר,שאם המקצוע באמת לא רווחי ואתם "מגרדים",אז זו עבודה גרועה.

לא נכנס לך לכיס ולא מעניין אותי כמה אתה מרוויח(כן מעניין על כמה אתה לא מוציא קבלות,אבל זה כבר לדיון אחר).

 

 

הפיקוח נועד להגן על הצרכן לדעתי(כנראה שאני טועה).

בשביל שלא יהיה מצב שבשעות עומס המחירים מזנקים מעל לרף כלשהו.

הנחות אפשר לתת.

 

בפועל,כשיש עומס הנהג נותן איזה מחיר שבא לו ו"לך תחפש מי יפעיל לך מונה".

שמעתי את זה לא פעם ולא פעמיים.

ככה שבמצב הנוכחי זה כלום.

 

 

יפה , אז כמו שאתה אומר בעצמך , הידע שלך בנושא הוא על סמך פוסטים של נהגי מוניות

ולא משהו אחר

וזה לא מפריע לך לצאת בהצהרות מתלהמות , על סמך שום דבר בעניין שאתה לא מבין בו

ונניח שמישהו היה בא מחר וחותך 30 אחוז מההכנסה שלך

סתם כי ככה בא לו והוא רוצה למצוא חן בעיני אלה שאתה מעניק להם שרות ואני הייתי אומר לך - לא טוב לך ? תחליף מקצוע

איזו מן תשובה היא זו?

לא מעניין אותך כמה אני מרוויח? באמת תודה רבה , מי אתה שתקבע שרק על חלק מההכנסות אני מוציא קבלות?

אתה מכיר אותי? מכיר את רואה החשבון שלי? מי שמך - חוצפן

מעולם לא אמרתי לנוסע לך חפש מי יפעיל לך מונה

ובנסיעה עירונית אסור לנסוע מבלי להפעיל מונה

בנסיעה בינעירונית מותר לנוסע להחליט שהוא מבקש לשלם ע"פ מחירון שנקבע ע"י משרד התחבורה או לבקש להפעיל מונה

נתון לשיקול הנוסע

אבל את זה בטח לא ידעת

 

כנראה שלא עברתי נהג נהג ובדקתי.

אל תעשה את עצמך מטומטם.

אבל ממקרים שבהם נאלצתי לקחת מונית,כך התנהלו הדברים.

יש סיכוי שאתה בן אדם ישר,ויש סיכוי שאתה לא-לא באמת מעניין אותי מהסיבה הפשוטה שאי אפשר להסיק מהפרט אל הכלל.

אני טענתי את טענותיי על סמך הצטברות של מקרים שקרו לי לא מעט פעמים.

קיימת ההסתברות שנפלתי פעם אחר פעם על אותו אחוז שמוציא שם רע. אבל קשה לי להאמין בזה.

 

אף אחד לא יחתוך 30% מההכנסות שלי מחר כי אני לא מוכר מוצר מפוקח והשווי שלי בשוק נתון כולו לחסדי השוק הפרטי.

אם מחר המקצוע שלי יהיה בהיצף מטורף והשווי שלי ייחתך לא יהיה לי למי לבוא בטענות חוץ מאשר לעצמי ולהרהר בבחירות שעשיתי.

ראה עורכי דין ורואי חשבון מהעשור האחרון.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקס - אתה כל כך מתנגד לפיקוח על מחירים.

 

אז יש לי שאלה אחרת: האם אתה מתנגד לכך שנהגי אובר יתחרו בנהגי המוניות באפן הוגן? כלומר, מצד אחד, יחוייבו בניהול ספרים (ולצורך העניין נניח שחשבונות אובר יוכרו כשקולים לפלט המונה), יחויבו בדרישות האחרות מנהג מונית (רשיון רכב ציבורי, ביטוח מתאים וכו'), ומצד שני ינכו את הוצאותיהם? או שאתה בעד שוק חופשי משוויון?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיקוח נועד להגן על הצרכן לדעתי(כנראה שאני טועה).

בשביל שלא יהיה מצב שבשעות עומס המחירים מזנקים מעל לרף כלשהו.

הנחות אפשר לתת.

 

בפועל,כשיש עומס הנהג נותן איזה מחיר שבא לו ו"לך תחפש מי יפעיל לך מונה".

שמעתי את זה לא פעם ולא פעמיים.

ככה שבמצב הנוכחי זה כלום.

 

תיאורטית כן, מעשית חוקי השוק מכתיבים התנהלות אחרת כמו שאתה כתבת, למרות האפשרות להתלונן ולמרות שיש אכיפה כלשהי, אבל כשההפרשים בין לא להפעיל מונה ולקחת סיכון מול להפעיל מונה ולא להסתבך הם מספיק גדולים, יהיה מי שייקח את הסיכון.

 

 

מה אתה מצפה שנבין מכותרת?

 

העיקר הקימו את "רשות התחרות" או מה שזה לא יהיה.

 

בסה"כ שינוי שם לממונה להגבלים עסקיים כפי שכתב ירון, לא הקימו כלום, סה"כ החליפו שם וכותרת על הדפי לוגו.

 

מקס - אתה כל כך מתנגד לפיקוח על מחירים.

 

אז יש לי שאלה אחרת: האם אתה מתנגד לכך שנהגי אובר יתחרו בנהגי המוניות באפן הוגן? כלומר, מצד אחד, יחוייבו בניהול ספרים (ולצורך העניין נניח שחשבונות אובר יוכרו כשקולים לפלט המונה), יחויבו בדרישות האחרות מנהג מונית (רשיון רכב ציבורי, ביטוח מתאים וכו'), ומצד שני ינכו את הוצאותיהם? או שאתה בעד שוק חופשי משוויון?

 

כתבתי את זה הכי במפורש שאפשר, מבחינתי שאובר ייקנו 300 זכויות ציבוריות (אפילו זכויות "צפות" שעוברות מרכב לרכב, אין בעיה שבשרתים של אובר נהג שמתחיל עבודה יקבל זכות מהפול ובסוף תקופה יהיה רישום מסודר של כל זה, ולא תתאפשר חריגה מעבר למספר הזכויות), שהנהגים שלהם יעברו קורס ורישוי לרכב ציבורי, שיהיה להם ביטוח (אפילו משלים כמו של מוסכים) ושיתחרו.

ואז שיתאימו את האלגוריתם שלהם לאלגוריתם של משרד התחבורה (אל תדאג זה לא מסובך), ומשם שייתנו כמה הנחה שרוצים.

אפילו שיציגו באפליקציה שמונית רגילה הייתה עולה 100 שקל ובאובר זה יעלה לך 70, אחלה פרסומת בשבילם לא?

 

כאילו הלכתי פה הכי מקל שאפשר בעולם, ונתתי להם פריבילגיות שאין לנהג מונית רגיל (כמו זכות ציבורית צפה או ביטוח משלים).

 

אבל אמרתי בנוסף על זה אני עקרונית לאובר עצמה לא הייתי נותן להיכנס לארץ בגלל ההיסטוריה שלה פה, למתחרות שלה כן.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ויכוח על הסכום שהם מוציאים, אבל השאלה היא בדיוק כמו ששאלת - למה?

 

מי מוציא מהכיס מיליארדים שאין לו?

 

על זה מבוססת כל כלכלת החלטורה, ראה את WEWORK, מיליארדים של כספי משקיעים שירדו לטמיון.

 

כולם חוגגים (גם החברה וגם בתי ההשקעות) ועושים מיליארדים על הגב של משקיעים תמימים/ מטומטמים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי.

 

ולא הייתי רוצה שאובר תהיה שחקן מרכזי בישראל כשהחרא יפגע במאוורר

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לינק לכתבה בתשלום ש90% פה לא יכולים לקרוא.

וואו! איזה טיעון חזק!

מה השלב הבא?

ככה:"עגיריריכרטלקטלורםקט"?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"בימים שקדמו לכנס פורסמו באתר 'דה מארקר' מספר כתבות ביקורתיות כלפי פיוצ'ר מוביליטי, שנוסדה כ"חברה לתועלת הציבור", משום שבמסמכי ההתאגדות נכתב שהיא תבצע פעולת לובינג. באתר אף טענו כי החברה הציעה למממנים גישה למפגשים עם מקבלי החלטות מטעם הממשלה. בפועל, פיוצ'ר מוביליטי ממומנת ע"י מגוון חברות בתחום התחבורה, חלקן מתפרנסות ישירות או בעקיפין מרכישת רכבים פרטיים. בתגובה לטענות הסבירו בפיוצ'ר מוביליטי כי פעילות הארגון יכולה להיות מנוגדת לאינטרסים של הגורמים המממנים."

 

https://www.davar1.co.il/204077/

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את מכירה את המחקרים שמראים שאובר מעודד את הגברת הגודש בכבישים?

"אני עוקבת, ואני יודעת שיש מחקרים שמראים גם ההיפך".

 

את מודעת לזה שאין לאובר מודל עסקי רווחי והיא מפסידה מיליארדים בכל שנה?

"זה לא ענייני. זו חברה עסקית שיכולה את ההחלטות העסקיות לפי הבנתה"

 

מה לגבי הטענות לגבי ניצול נהגים?

"זאת לא האחריות שלי, האחריות שלי היא כלפי הצרכן"

 

לאובר יש נטיה להפוך למונופוליסטית, את ממונה על ריסון כוחם של מונופולים

"בישראל יש מין גישה כזו שאם משהו יכול להיות מונופול, אז צריך לחסום מראש. יאללה תביאו כבר את המונופול הזה. אם זה באמת יקרה, אנחנו נדאג לטפל בזה". הפעילות של הלפרין לקדם את כניסת שירות אובר X היא עקבית ונמשכת ברצף כבר מספר שנים. אי ההצלחה עד כה, אינו מרפה את ידיה.

 

 

אפילו מחקר שמומן על ידי 'אובר' ו'ליפט', שנערך על ידי חברת יעוץ התחבורה פר ופירס מצא את ההשפעה השלילית של שיטת תחבורה זו. לפי המחקר, בין 62%-54% מזמן הנסיעה של נהג אפליקציה על הכביש נעשה ללא נוסעים כלל. כך, מתחוור כי שיטת ההפעלה של אפליקציות תיווך ההסעות מעודדת שילוב שלילי בין הכנסות ירודות לנהגים והגדלת העומס בכבישים. זהו בדיוק כשל השוק שבגינו הוגבלה בעבר כמות רכבי ההסעה בתשלום. הסרת מגבלה זו צפויה ליצור את אותה בעיה מחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לאחת הכתבות שפורסמו כאן בעבר ועוררו דיון בנוגע לנתוני התקיפה באובר, מצ"ב פוסט של שקוף ו כלכלה קלה

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2605687309715399&id=1506163609667780

 

מעתיק מדביק:

 

דו"ח הבטיחות של Uber: מורכב יותר מאיך שהוצג בתקשורת / טור דעה אורח מאת טום קרגנבילד, כלכלה קלה:

 

לפני כשבועיים, פורסמה בגלובס כתבה שסקרה את מקרי ההטרדות המיניות במהלך נסיעה בשירות מוניות אובר בארה"ב, ואת מספר המשתמשים שנהרגו במהלך נסיעתם: "כ-6,000 הטרדות מיניות דווחו לאחר נסיעות בשירות אובר בארה"ב בין השנים 2018-2017. כך עולה מדוח ציבורי שהחברה פרסמה אמש. עוד פורסם כי בשנתיים אלה, 107 אנשים נהרגו במהלך נסיעות אובר - 58 מהם ב-2018 ו-49 ב-2017. מתוך אלה, 19 נרצחו בנסיעה - 9 ב-2018 ו-10 ב-2017".

אמנם דיווחו בכותרת שמדובר בשבריר אחוז, אך לא עשו את ההשוואה המלאה שמאפשרת לנו, הציבור, להבין את הנתונים לעומקם.

 

אקדים ואומר: הטרדות מיניות ומקרי אלימות הם כמובן לא נושא שיש לזלזל או להמעיט בו. ההפך. נשים וגברים צריכים להרגיש בטוחים בנסיעה בתחבורה ציבורית, מונית או בנסיעה עם חברים. בדיוק בגלל שמדובר בנושא כל כך חשוב, מרגיז לראות כמה מעט מחשבה הוקדשה בגלובס למשמעות האמיתית של הנתונים ש-Uber פרסמו, או אפילו לקריאה בסיסית שלהם.

 

על פי הדו"ח של אובר, המתייחס לארצות הברית, כמות הנסיעות היומית הממוצעת שהתבצעה בשנים 2017-2018 עמדה על 3.1 מיליון נסיעות בממוצע בכל יום, או במילים אחרות: 2.26 מיליארד נסיעות לכל אורך התקופה. באותן השנים היו 19 אנשים שנרצחו - מתוכם 8 לקוחות, 7 נהגי אובר ועוד 4 קורבנות צד שלישי (כמו הולכי רגל). במילים אחרות, הסיכוי שלכן ושלכם, כלקוחות אובר, להירצח במונית החברה עומד על 0.000000357% בלבד.

 

*הסיכוי למות בתאונת דרכים - נמוך יותר עם אובר*

 

בנוסף לנתונים על מקרי רצח, אובר פרסמה גם את הסיכויים למות בתאונה בנסיעת אובר. הסיכוי למוות בתאונה עומד על 0.59 קורבנות ל-100 מיליון מייל בשנת 2017 ו-0.57 קורבנות ל-100 מיליון מייל בשנת 2018. בשני המקרים מדובר על הסתברות שקטנה בחצי מזאת של רכב רגיל על כבישי ארצות הברית. אחת הסיבות לכך היא שרכבי אובר, בממוצע, חדשים ובטוחים יותר מרכבים רגילים.

 

בתחום ההטרדות המיניות, ניתן לראות שמתוך 5,981 דיווחים על הטרדות מיניות בשנים 2017-2018, 45% מההטרדות דווחו על ידי הנהגים ולא על ידי הנוסעים. זה לא הופך את המצב לטוב יותר, אך בוודאי כדאי לציין עובדה זאת בכתבה על הסכנה בנסיעה ברכב אובר. אף הטרדה מינית היא לא לגיטימית, אך חשוב להבדיל בין מקרי אונס (1 ל-5 מיליון נסיעות) לבין נשיקות (1 ל-3 מיליון נסיעות) או מגע (1 ל-800 אלף נסיעות). אין הצדקה לאף מעשה - אך כשבוחנים את הנתונים, חשוב לדעת שבארצות הברית, מתוך כלל מקרי האונס, הסיכוי שהקורבן יכיר את האנס עומד על 8 מקרים מתוך 10.

 

וכאן המקום להדגיש שאולי הדבר המדהים ביותר שהולך לאיבוד בביקורת על נתוני אובר, היא העובדה שיש פה חברה שמפרסמת בצורה שקופה נתונים על הטרדות מיניות, ופועלת ליצור מנגנונים לטיפול בבעיה. באותו זמן אף אחד לא שאל מה הנתונים אצל שאר נהגי המוניות. לצערנו, לא רק שלא ניתן למצוא נתונים כאלה, אלא גם בדרך כלל הרבה יותר קשה לקורבן להתלונן כשאין לו אפליקציה דרכה הוא הזמין את המונית. כשמדובר בהטרדות שהן לא אונס, סביר יותר בעיניי שנוסעי אובר יגישו תלונה לחברה על הטרדה מינית, מאשר שייגשו אל תחנת המשטרה.

 

בשורה התחתונה: בזמן שאובר חושפת את הנתונים ומספקת מנגנוני דיווח, פיקוח וזיהוי של הנהג, הממשלה - שאחראית על נהגי המוניות, לא מספקת נתונים כאלה, ואנחנו לא יכולים לדעת האם האלטרנטיבה בטוחה יותר או פחות.

 

הנתונים שמספקת אובר הם חשובים, וצריך לפעול לצמצום המקרים הבעייתים לאפס, אבל חשוב לזכור להשוות אותם אל מול הנתונים במוניות אחרות, אל מול הממוצע הארצי. להאשים את החברה היחידה שפועלת בשקיפות בכך שהיא סכנה לציבור - בזמן שאין שום נתונים על שירותים מקבילים ואי אפשר להבין אם מדובר במספרים גבוהים או נמוכים - זה לא אחראי.

 

*

טום קרגנבילד כותב ומנהל את "כלכלה קלה" – עמוד פייסבוק ואתר אינטרנט שנוצרו במטרה להנגיש ידע כלכלי בשפה פשוטה, תוך התייחסות לאירועים אקטואליים, במטרה לתת לאזרחים כלים להבין טוב יותר את העולם הכלכלי.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון אחד חסר ואם תשאל אותי, הוא לא חסר במקרה.

 

מה לי נפקא מינה השוואת הרציחות באובר לסה"כ הנסועה שלהם? או הטרדות מיניות בהשוואה לסך הנסועה שלהם?

 

זה נתון כלל לא רלוונטי!

 

שיתנו השוואה של אחוז הנרצחים/מוטרדות במוניות אובר אל מול אחוז הנרצחים/מוטרדות במוניות "מסורתיות".

 

 

בנוסף, הוא עושה כאן קפיצה לא לוגית מבלי שנשים לב (שאיפה שלו?):

 

בנוסף לנתונים על מקרי רצח, אובר פרסמה גם את הסיכויים למות בתאונה בנסיעת אובר. הסיכוי למוות בתאונה עומד על 0.59 קורבנות ל-100 מיליון מייל בשנת 2017 ו-0.57 קורבנות ל-100 מיליון מייל בשנת 2018. בשני המקרים מדובר על הסתברות שקטנה בחצי מזאת של רכב רגיל על כבישי ארצות הברית. אחת הסיבות לכך היא שרכבי אובר, בממוצע, חדשים ובטוחים יותר מרכבים רגילים.

 

בן אדם, מדברים על רציחות(!), מה אתה פתאום משווה לי את זה לסיכוי למות בתאונה?

 

בקיצור...הכותב הבילתי תלוי נראה תלוי... אחושרמוטה תלוי ...בצ'ק שיכנס לחשבון הבנק ישירות מאובר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 705 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...