Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1478 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתקפה היא לפעמים סוג של מגננה, אבל ניחא.

 

כן יש "חסם". המושג הזה לא בינארי, ומתייחס בפשטות לכל מכשול העומד בדרכו של אדם שרוצה לעסוק במשהו. 300,000 בהחלט נופלים תחת ההגדרה של "חסם".

 

אתה צודק לגמרי. 300,000 זה סכום שנלקח ממך וחבריך ומממן שירותים אחרים, כמו כל מס שאנחנו משלמים. ו

 

אין כאן שום אוקסימורון כי אני חושב שרובינו, לא בטוח אם אתה, לא חושבים שצריך שמי שרוצה להיות נהג מונית יצטרך לשלם 300,000 שח, ולכן מדברים על דברים שונים. המצב הרצוי מבחינת מי שחושב כמוני הוא שממחר בבוקר מי שירצה להיות נהג מונית - לא יצטרך לשלם 300,000 על מספר. כמובן שבתוך זה צריך לדבר על מה קורה למי שכבר שילם את הסכום ולגטימי שידרוש אותו בחזרה. אבל זה לא סותר.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
מתקפה היא לפעמים סוג של מגננה, אבל ניחא.

 

כן יש "חסם". המושג הזה לא בינארי, ומתייחס בפשטות לכל מכשול העומד בדרכו של אדם שרוצה לעסוק במשהו. 300,000 בהחלט נופלים תחת ההגדרה של "חסם".

 

אתה צודק לגמרי. 300,000 זה סכום שנלקח ממך וחבריך ומממן שירותים אחרים, כמו כל מס שאנחנו משלמים. ו

 

אין כאן שום אוקסימורון כי אני חושב שרובינו, לא בטוח אם אתה, לא חושבים שצריך שמי שרוצה להיות נהג מונית יצטרך לשלם 300,000 שח, ולכן מדברים על דברים שונים. המצב הרצוי מבחינת מי שחושב כמוני הוא שממחר בבוקר מי שירצה להיות נהג מונית - לא יצטרך לשלם 300,000 על מספר. כמובן שבתוך זה צריך לדבר על מה קורה למי שכבר שילם את הסכום ולגטימי שידרוש אותו בחזרה. אבל זה לא סותר.

 

 

סורי יבגני .

דוח שיח של חירשים.

נהג מונית לא חייב לרכוש זכות ציבורית

שכירות זכות ציבורית כ 1600 שקל לא כולל מע"מ ,ויש מספיק "מספרים" פנויים ברגע נתון זה לכל מי שרוצה.

כנראה שאתה לא קורא את מה שאני כותב וזה די מעייף לחזור על זה שוב

וכתבתי ונתתי לינק למחיר והוא לא 300000 .

פורסם

הסיבה למספרים כמו לעוד המון דברים הזויים שקורים פה היא היסטורית.

הבעיה היא שאנשים רואים בזכות איזו הבטחת הכנסה או מניה שהשווי שלה לעולם לא ירד.

 

המחיר הוא בסביבות ה240.

אז רשם 300,לא באמת קריטי.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
... אני תוקף ולא מתגונן .תוקף כל מי שמשקר ומעוות את האמת ,ורק ע"י הוכחות .קח דוגמה מהאיש בניכר שלא יודע משמאלו ומימינו :

 

"הבעיה עם סוגיית המוניות, זה שבא הרגולטור ומתערב באופן גס בשוק, ובכך מעוות את עקומת ההיצע - וזאת ע"י הגבלת ההיצע + הכנסת חסם כניסה בשיטת המספר הירוק. ברגע שהמספר הירוק הפך ל"מטבע" (או "נכס") סחיר בשוק, שם כבר נהיה ברור שמדובר בכשל שוק.

 

תודות לכשל שוק הזה נוצר מצב ששחקנים חדשים לא יכולים להיכנס לתחום, והמוטיבציה לשפר איכות יורדת בהתאם"

...

(1)אין שום חסם .ועובדתית : נתתי קישור ממשלתי שבה כתוב כמה עולה זכות ציבורית .

החסם היחיד הוא בבחינת המועמדים לקבלת רשיון נהיגה ציבורי ולא לרכישת זכות ציבורית .

"שחקנים חדשים" נכנסים לתחום בכל חודש לאחר סיום הקורס, ואדרבא : השוק מוצף בנהגי מוניות .

הדבר הזה שנקרא אצלו "חסם" נועד לסנן נהגים לא כשירים לתפקיד .

...

ציינו כאן חברים שחברת "אובר" שווה מליארדים .שתכניס את ידה לכיס ,תשלם על כמה זכויות ציבוריות ,תעמוד באותן דרישות כמוני ,תעסיק נהגים בשכר על פי חוק ,או כקבלני משנה ,ויאללה לעבודה .אף אחד לא חוסם .

יש אפשרות אחרת : שתשכור מבעלי זכויות ציבוריות ששילמו ממיטב כספם למדינה ותיקח בעבור זה שכירות מהנהגים שיפתחו תיק עוסק מורשה וישמש כהוצאה לכל דבר כמו בקיזוז הוצאות של כל חברה פרטית במדינה .מה הבעיה ?!

(2)אבל לא ,היא רוצה להיכנס בחינם ,לגזור 25 אחוז מכל נהג ולעמוד בתקנים משלה .

 

(3)זה כמו שתגיד לי שלא תוכל לפתוח בית קפה כי מחיר החנות גבוה לרכישה .

...

1. משעשע שאתה מתהדר בכך שאתה תוקף ״שקרנים״, ואז כותב שקרים בעצמך (:

אתה טוען שאין חסם כניסה לשוק, אולי אתה לא יודע מה זה חסם כניסה? הנה עזרה:

חסם כניסה לשוק הוא מונח כלכלי שמשמעותו, המכשולים העומדים על דרכה של חברה או פרט המבקשים לפעול בשוק מסוים.

אם אני דורש מנהג מונית חדש לשלם 240,000 בשביל לקבל מספר ירוק, זה חסם כניסה. ממש בהגדרה. אפשר להתווכח האם זה חסם נכון או שגוי, אבל אי אפשר להתווכח שהוא קיים. אלא אם אתה מוטיז ואתה אתה יכול לטעון בד בבד שאין חסם ושיש חסם - שזה אגב, באמת אוקסימורון.

 

2. הכניסה (/אי-הכניסה) של אובר בסה״כ מדגיש את מה שדי ברור מאליו - המספר הירוק זה משהו משולל הגיון - עיוות של השוק - והגיע הזמן להפטר ממנו. גם אם אובר לא נכנסת צריך לחזל״ש את השטות הזו, כנראה יחד עם איזשהו מנגנון פיצוי דיפרנציאלי, ולשחרר את השוק מהדבר הזה. כמו שאין ״מספר חום״ למהנדסים ו״מספר בורדו״ לפרמדיקים, אין שום צורך ו/או הגיון ב״מספר ירוק״ לנהגי מוניות, מעבר הצורך של מי שמחזיק במספר הזה לגזור קופון על הגב של נהגי המוניות שידם אינה משגת.

שווה גם להתעכב לרגע על הנקודה הזו, בא מוטיז וטוען שהוא ״דואג לנהגי המוניות״, ממש כמו שבא רן ארז וטוען שהוא ״דואג למורים״ - שניהם לא באמת דואגים לכלל הנהגים/מורים, אלא לסאבסט המורכב מהנהגים/מורים וותיקים בלבד. למה צריך לשלם 240,000 או 1,600/חודש בשביל לנהוג במונית? (/למה צריך העלאות שכר למורים אך ורק לפי וותק?) - בשביל לדאוג לקליקה מאוד מסוימת בתוך כלל הקבוצה.

מי שיחפש קצת באינטרנט יראה שהסוחרים במספר הירוק אינם בהכרח נהגי מוניות בעצמם(!), המדינה יצרה בעצם יש מאין ״תעודת סל״ המניבה 7.5% תשואה שנתית, הממומנת ע״י נהגי המוניות שידם אינה משגת עבור רכישת תעודה עבור עצמם. כמובן שמי שנהנה מההפקר חושש לאבד נכס כזה, מי מאיתנו לא היה חותם על תעודת סל עם 7.5% תשואה שנתית עם הגנה של רגולציה ממשלתית?

 

3. לא.

זה כמו שאני אמציא ״מספר בורקס״, אנפיק מספר סופי של מספרים כאלו, ואדרוש מכל בעל בית קפה לשלם כמה מאות אלפי שקלים עבור מספר בורקס - או לשכור מספר בורקס ממי שרכש כזה. ״מספר הבורקס״ לא מייצר ערך, הוא לא תורם לשוק, אין בו הגיון מיוחד - פשוט ייצור מכשיר פיננסי יש מאין.

ואז יבוא איזה מישהו וישאל ״רגע למה בעצם אני צריך מספר בורקס בשביל לפתוח בית קפה!?״, ואז נוכל לומר לו שזה כמו מספר ירוק, it is what it is!

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)
זה טעון לא רלוונטי.

אין שום סיבה בעולם למספרים האלו.

אם אתה חושב שיש - זכותך.

 

 

מקודם דיברתם על מכשול ועל חסם מחוסר ידע .ועכשיו ,אחרי שהבנת שבשביל להיות נהג מונית לא חייבים לרכוש זכות ציבורית ,

אתה טוען שזה טיעון לא רלוונטי ?

אתה קורא את מה שאתה כותב ?

 

זה נהוג בכל העולם והמדינה עדיין מוכרת זכויות ציבוריות ,

אתה בא וקובע שאין שום סיבה .

יבוא כל אזרח ויקבע שאין שום סיבה לקחת מס או היטל כזה או אחר .מדהים.

 

 

אתה מוזמן לרוץ לכנסת ולשנות את החוק ,אבל לפני זה אני מציע לך לעשות שעורי בית לפני שאתה כותב על דברים בסיסיים שכל קשר בינך לבינם הוא מקרי בהחלט.

 

 

מקודם היה לנו טיפ שהנהג "מאשר" לעצמו באפליקציית גט ,ועכשיו ,בשביל להיות נהג מונית חייבים לרכוש זכות ציבורית .

לא יודע אם זה מצחיק או עצוב ,אבל בהחלט מביך.

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
פורסם

אני קורא את מה שאני כותב, כן.

זה שאפשר למצוא מספר להשכרה או לעבוד אצל מישהו שקנה מספר, לא הופך את הרעיון של המספרים לפחות מופרך. ולראיה, אתה לא מצליח להסביר מה המטרה שלהם. זה גם אכן טעון לא רלוונטי, כי זה שמישהו אחר קנה את המספר לא מבטל את החסם בכלליות. אתה עדיין צריך מספיק אנשים שישקיעו מאות אלפי שקלים במספר.

לא דיברנו על חסמים מחוסר ידע, אתה פשוט לא מכיר את המושג וזה גם בסדר.

לא יודע מה ככ מפתיע אותך בזה שאנשים שהם לא נהגי מוניות חושבים שזה מופרך שצריך לשלם על מספר מונית, בטח בהתחשב בזה שאתה בעצמך תא יודע להסביר את הצורך ונדהם מהרעיון הרדיקלי שיש אנשים שחושבים שלא כל תשלום למדינה מוצדק.

אבל בשלב הזה ברור שאתה בעיקר רוצה לכעוס, קצת פחות ברור על מה. אם לשיטתך אין חסמים וכל אחד מימלא יכול להיות נהג מונית - מה איכפת לך מאובר?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
אני קורא את מה שאני כותב, כן. ולראיה, אתה לא מצליח להסביר מה המטרה שלהם.

הסברתי ואסביר שוב : המטרה היא פרופר הכנסת כסף למדינה אם ממכירת הזכות ואם ממיסוי על הרווחים של בעל הזכות שמשכיר .

אמרתי ואומר שוב : מדינת ישראל לא המציאה את הגלגל.זה קיים בכל העולם.

אתה חושב שזה מופרך ?! יש עוד מאות דוגמאות לצורת מיסוי שבעיניי אחרים זה נראה מופרך .

יש לך קהל גדול מאחוריך ? רוץ לכנסת ושנה את החוק .

זה גם אכן טעון לא רלוונטי, כי זה שמישהו אחר קנה את המספר לא מבטל את החסם בכלליות. אתה עדיין צריך מספיק אנשים שישקיעו מאות אלפי שקלים במספר.

יש מספיק אנשים שמשקיעים .בדירות ,באג"ח ,בבורסה וגם בזכויות ציבוריות.

המדינה נתנה כפיצוי חלק מהזכויות לנכי מלחמה ,אלמנות ועוד ,לצורך הבטחת קיומם.

 

לא דיברנו על חסמים מחוסר ידע, אתה פשוט לא מכיר את המושג וזה גם בסדר.

בעידן בו בלחיצת כפתור אתה יכול לבדוק כל מושג ,זה לא לעניין .

לא יודע מה ככ מפתיע אותך בזה שאנשים שהם לא נהגי מוניות חושבים שזה מופרך שצריך לשלם על מספר מונית, בטח בהתחשב בזה שאתה בעצמך תא יודע להסביר את הצורך ונדהם מהרעיון הרדיקלי שיש אנשים שחושבים שלא כל תשלום למדינה מוצדק.

הסברתי גם הסברתי ולא פעם.

אבל בשלב הזה ברור שאתה בעיקר רוצה לכעוס, קצת פחות ברור על מה. אם לשיטתך אין חסמים וכל אחד מימלא יכול להיות נהג מונית - מה איכפת לך מאובר?

הסברתי גם שכמעט כל אחד יכול להיות נהג באובר ,אבל לא כל אחד שלא עבר את מבחני משרד התחבורה יכול להיות בעל רשיון נהיגה למונית .

זו הסיבה שלא מעט מועמדים נושרים טרם הגעה לקורס ובמהלכו .

הסינון שונה וקפדני יותר .

זה בדיוק כמו כל תעודה איתה מגיע אדם מחו"ל וחייב לעבור מבחנים לצורך התאמה לארץ .

ראה מה קורה בתחום האוטובוסים :יש מחסור בנהגים ,כשבסביבות 1200 מתוכם בעייתיים ולא מועפים בגלל מחסור זה.

ברגע שאתה "מוזיל" את התחום ,אם במשכורת ,ואם בכניסת תנאי סף ,זה מה שקורה - "שוק חופשי" רצית -קיבלת .

 

אכפת לי מכל צורה של קפיטליזם חזירי ולא הוגן .אכפת לי מחברה שנכנסת ברגל גסה ועוברת על החוק. אכפת לי מתנאי תחרות לא שווים .

אכפת לי כשכותבים דברים לא נכונים .

 

 

 

 

התשובות באדום

פורסם

יש לך קהל גדול מאחוריך ? רוץ לכנסת ושנה את החוק .

המטרה היא אכן הכנסת כסף למדינה. לא הבנתי למה אני צריך לרוץ לכנסת לשנות את זה. נהגי המוניות הם אלו שנדפקים מזה, לא אני.

הסברתי גם שכמעט כל אחד יכול להיות נהג באובר ,אבל לא כל אחד שלא עבר את מבחני משרד התחבורה יכול להיות בעל רשיון נהיגה למונית .

זו הסיבה שלא מעט מועמדים נושרים טרם הגעה לקורס ובמהלכו .

זה לא שייך לזכות הציבורית. אם הרגולטור צריך לכפות סינון מינימלי על הנהגים באובר זו שאלה נפרדת מהשאלה האם הרגולטור צריך לשווק מספרים למוניות במאות אלפי שקלים.

ראה מה קורה בתחום האוטובוסים :יש מחסור בנהגים ,כשבסביבות 1200 מתוכם בעייתיים ולא מועפים בגלל מחסור זה.

ברגע שאתה "מוזיל" את התחום ,אם במשכורת ,ואם בכניסת תנאי סף ,זה מה שקורה - "שוק חופשי" רצית -קיבלת .

דווקא תנאיי שוק חופשי היו יכולים לעזור לנהגי וחברות אוטובוסים להרוויח יותר, אבל מילא.

ונכון. ה״רצית - קיבלת״ כולל גם אנשים שרוצים הסעה פרטית ולא איכפת להם מי הנהג ואם הוא עבר את הסנון של משרד התחבורה או לא.

אם רמת השירות שונה, אז גם התמחור שונה, לא?

אכפת לי מכל צורה של קפיטליזם חזירי ולא הוגן .אכפת לי מחברה שנכנסת ברגל גסה ועוברת על החוק. אכפת לי מתנאי תחרות לא שווים .

אבל אנחנו, כלומר אני ומי שחושב כמוני, מדברים על תנאי תחרות מאוד שווים. ואתה מסביר למה צריך סינון לנהגי מוניות, אבל לא מסביר למה מישהו, לא בהכרח הנהג, מישהו צריך לשלם מאות אלפי שקלים על מספר (לכתוב שזה הכנסה למדינה זה לא הסבר. זה ברור. אני שואל האם אתה בתור נהג מונית חושב שיש בזה תכלית מקצועית כלשהי).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
המטרה היא אכן הכנסת כסף למדינה. לא הבנתי למה אני צריך לרוץ לכנסת לשנות את זה. נהגי המוניות הם אלו שנדפקים מזה, לא אני.

 

זה לא שייך לזכות הציבורית. אם הרגולטור צריך לכפות סינון מינימלי על הנהגים באובר זו שאלה נפרדת מהשאלה האם הרגולטור צריך לשווק מספרים למוניות במאות אלפי שקלים.

 

דווקא תנאיי שוק חופשי היו יכולים לעזור לנהגי וחברות אוטובוסים להרוויח יותר, אבל מילא.

 

ונכון. ה״רצית - קיבלת״ כולל גם אנשים שרוצים הסעה פרטית ולא איכפת להם מי הנהג ואם הוא עבר את הסנון של משרד התחבורה או לא.

אם רמת השירות שונה, אז גם התמחור שונה, לא?

 

אבל אנחנו, כלומר אני ומי שחושב כמוני, מדברים על תנאי תחרות מאוד שווים. ואתה מסביר למה צריך סינון לנהגי מוניות, אבל לא מסביר למה מישהו, לא בהכרח הנהג, מישהו צריך לשלם מאות אלפי שקלים על מספר (לכתוב שזה הכנסה למדינה זה לא הסבר. זה ברור. אני שואל האם אתה בתור נהג מונית חושב שיש בזה תכלית מקצועית כלשהי).

 

 

אנסה בניסיון אחרון ,אבל באמת אחרון ,לענות לך בדוגמה לא זהה אבל דומה :

 

זה כמו שתשאל אותי ,למה קו חלוקה ו/או זכיון עולים מאות אלפי שקלים ?!

חשבת על זה ?

מה רע שכל אחד יקנה משאית ויתחיל לחלק סחורה ? למה צריך קו ולשלם עליו ?

 

התשובה ברורה :

בכדי להסדיר את התחום .בעל הקו ו/או הזכיון חייב לעמוד בסטנדרטים ותקנים .

 

וזה קיים בעל העולם ובתחומים נוספים .

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%99%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%9F_(%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C)

פורסם

יבגני ,יש לי רעיון מדהים לשיטתך ,או בשביל מי שמחפש לעשות כסף בתחום .

יש מחסור בנהגי אוטובוס ובקווים מפוצצים באנשים שמתייבשים בתחנות.

פתח חברה ,פרסם מודעה שאתה מחפש נהגים בעלי אוטובוסים ,גזור מהם 25 אחוז מהרווחים ושלח אותם לקווים פעילים.

פתח ת'שוק . שכל אחד ירכוש אוטובוס ויחלטר בזמנו החופשי זה יפתור את כל הבעיות.

מקסימום ,מה יכול כבר לקרות ?! 100000 שקל קנס כמו שאובר קיבלה ?! בקטנה.

פורסם (נערך)

קו חלוקה וזכיון אתה בוחר לקנות מעסק פרטי ולא מהמדינה.

אם בא לי לפתוח סניף של ארומה אז בשביל להשתמש בשם,בתמיכה ובמוצרים אני קונה זכיון מארומה.

 

לגבי משאיות,אותוהסיפור,אתה משלם לחברה בתמורה לאספקת עבודה קבועה.

אין כל מניעה לקנות משאית,לעמוד בצומת ולחכות שמישהו יצטרך הובלה.

 

אין שום קשר להסדרת הענף כשהמדינה לוקחת כסף.

זו טעות היסטורית שהפכה לקומבינה מודרנית.

שאלה אחרת,

כשאתה קונה מספר המדיהה מתחייבת לתשואה?רווח עתידי? או שאתה קונה מספר למונית וזהו?

מאיפה הרעיון שהמדינה מחויבת שהמספרים לא יפסידו?

 

 

ההשוואה השניה היא גרועה.

מונית זה רכב פרטי,דיי זול שאנשים גם ככה מחזיקים.

אוטובוס עולה פי 8 יותר,צורך יותר דלק,יקר לתחזוקה ואף אחד לא מחזיק כזה בבית שלא לצורך פרנסה.

טוב שלא הצעת לקנות מטוס ולהתחרות באלעל...

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

מוטי, כן, חשבתי על זה. זכיון לארומה עולה מאות אלפי שקלים כי בעלי הרשת מרוויחים מזה.

בשביל הסדרה, סטנדרטים ותקנים לא צריך שום דבר מעבר לעמידה בתקנים. וזוהי עובדה שאתה לא מצליח להסביר איזה סטנדרט בדיוק נוצר ונאכף במאות אלפי שקלים האלו ומודה בעצמך שמדובר בסך הכל בסעיף הכנסה נוסף חמדינה

 

הדוגמא עם האוטובוסים לא רלוונטית לכלום.

 

בגדול הגישה שלך ברורה, אין סיבה לבטל את המספרים של המוניות כי הם קיימים. גם גישה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

^ זו הגישה הנאיבית, מן הסתם שמי שמדבר מפוזיציה מחזיק בעוד מוטיבציה להמשך המצב הקיים.

זה כמו שאנשים מסויימים יסבירו לך שפנסיה תקציבית זה משהו נכון / הוגן / בר-קיימא, כי יש להם כזו ולכן זה חיובי. העובדה שמדובר בפונזי ממשלתי איכשהו לא רלוונטית בעיניהם, ממש חידה!

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

יבגניפ, אתה מוכן להסביר איך אתה רוצה לפתוח את שוק האוטובוסים ולהביא ממנו רכולציה, בלי לפגוע בציבור הנוסעים?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...