Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
או שתחפש עבודה כמו כל בן אדם שמפוטר.

מאיפה הרעיון שהמדינה צריכה לעזור מעבר למה שיש עכשו(קורסים בלשכת תעסוקה)?

אם 35 אלף משפחות עומדות לאבד את מקור פרנסתן מהרגע להרגע , נראה לי שיש איזשהו עניין למדינה בכך.

מדינה היא לא חברה מסחרית שנועדה רק להרוויח כסף , בראש ובראשונה עליה לדאוג לרווחת אזרחיה, בפרט כאשר המדינה יזמה מהלך שגרם להם לאבד את פרנסתם. אינך חושב כך? כמו שמישהו כבר הזכיר פה - כולם גיבורים גדולים עד שזה מגיע לכיס שלהם...

אם מחר היית מאבד את פרנסתך סתם כי זה מתאים למישהו בעמדת כח ונראה לו שזה תואם את האינטרס הרגעי שלו , ודאי לא היית רוצה שאני אשב מהצד ואומר לך לך שבור את הראש -בעייה שלך- כמו שאתה עושה עכשיו....

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

המדינה צריכה לפצות את כל מי שקנה ממנה מספר ירוק, לא חושב שיש על זה ויכוח.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אם 35 אלף משפחות עומדות לאבד את מקור פרנסתן מהרגע להרגע , נראה לי שיש איזשהו עניין למדינה בכך.

מדינה היא לא חברה מסחרית שנועדה רק להרוויח כסף , בראש ובראשונה עליה לדאוג לרווחת אזרחיה, בפרט כאשר המדינה יזמה מהלך שגרם להם לאבד את פרנסתם. אינך חושב כך? כמו שמישהו כבר הזכיר פה - כולם גיבורים גדולים עד שזה מגיע לכיס שלהם...

אם מחר היית מאבד את פרנסתך סתם כי זה מתאים למישהו בעמדת כח ונראה לו שזה תואם את האינטרס הרגעי שלו , ודאי לא היית רוצה שאני אשב מהצד ואומר לך לך שבור את הראש -בעייה שלך- כמו שאתה עושה עכשיו....

 

אנשים מאבדים פרנסה מוצאים עבודה חדשה ומחליפים מקצועות כל הזמן.

באמת,זה חלק משוק העבודה וזה תהליך שעוברים אנשים,לא צריך להפוך את זה לטרגדיה.

 

לפי מה שאני מכיר,עצמאיים לא זכאים לדמי אבטלה,כך שחוץ מאובדן הכנסה מנהגי מוניות(שיכסה את עצמו במקורות אחרים),

המדינה לא הולכת להפסיד יותר מידי.

 

לגבי פיצוי על מספרים,גם אם אמור להיות פיצוי,הוא צריך להיות יחסי לאורך תקופת האחזקה בו.

למרות שאני יכול להבין שזה באסה רצח לחשוב שיש לך רבע מליון ואז לגלות שבעצם אין.

למרות שהרבע מליון האלה תמיד היו עיוות שוק ופיקציה-זה לא באמת נכס,אם אין איך לממש אותו.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

למה אתה מתכוון שאתה אומר שאין איך לממש אותו?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
אנשים מאבדים פרנסה מוצאים עבודה חדשה ומחליפים מקצועות כל הזמן.

באמת,זה חלק משוק העבודה וזה תהליך שעוברים אנשים,לא צריך להפוך את זה לטרגדיה.

ברור שזו טרגדיה כאשר מדובר ב 35 אלף איש. זו גם טרגדיה כאשר זו מתפרה של 200 פועלות, אבל אתה, מ'כפת לך בכלל, זה הרי לא נוגע לך...

לפי מה שאני מכיר,עצמאיים לא זכאים לדמי אבטלה,כך שחוץ מאובדן הכנסה מנהגי מוניות(שיכסה את עצמו במקורות אחרים),

המדינה לא הולכת להפסיד יותר מידי.

תיקון של יאיר לפיד כשר אוצר, עצמאים בהחלט מקבלים דמי אבטלה.

לגבי פיצוי על מספרים,גם אם אמור להיות פיצוי,הוא צריך להיות יחסי לאורך תקופת האחזקה בו.

מה הקשר?

למרות שאני יכול להבין שזה באסה רצח לחשוב שיש לך רבע מליון ואז לגלות שבעצם אין.

למרות שהרבע מליון האלה תמיד היו עיוות שוק ופיקציה-זה לא באמת נכס,אם אין איך לממש אותו.

 

ברור שזה לא "נכס", אבל זו זכות שקנית מהמדינה כי המדינה הכריחה אותך לקנות אותו על מנת לנהל עסק.

אם היום היא מורידה את הרף הזה, תתכבד ותקנה בחזרה את כל המספרים הירוקים.

 

בנוגע ל"לממש", בהחלט אפשר גם למכור אותו וגם להשכיר אותו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)

לגבי עניין האבטלה - אני מסכים עם כל מי שרשם שהמדינה צריכה (תצטרך) לסייע לנהגי המוניות בעתיד, בדיוק כפי שמסייעים לאנשים אחרים כיום. זה אינטרס לאומי וזו לא ״טובה״ לנהגים, ומגיע להם את הסיוע כפי שמגיע לכל אחד אחר שמשלם מס ״ביטוח״ לאומי במשך שנות תעסוקתו.

 

לגבי עניין המספרים הירוקים (מגיב לסלואורייד) - אני גם חשבתי כמוך (״לכולם מגיע את כספם חזרה״) אבל לאחר קריאה ומחשבה שניה התחלתי לשנות את דעתי. עם איך שהמס׳ הירוק מנוהל כיום נדמה שהוא יותר דומה למוצר השקעתי מאשר לזכות ציבורית נטו, הרי אנשים רבים קונים את המס׳ הזה גם מבלי שהם נהגי מוניות, זה מעין אג״ח שכזה שנמכר בסכום x ומייצר תזרים y לאורך זמן. במידה וערך המוצר יורד, האם בהכרח מגיע שיפוי למי שרכש אותו? הרי מי שקונה היום את המוצר כבר (לכאורה) מודע לכך שיש פה ריזיקה רצינית, אבל את הסיכון המגולם הזה הציבור צריך לממן?

כשאתה קונה אג״ח, לאג״ח יש ערך, הערך משתנה לאורך זמן - האם אתה משפה את מי שקנה אג״ח וערכו ירד עם השנים?

(מוזמן לתת צ׳לאנג׳ על זה, אולי אני מפספס משהו)

בכ״א נדמה לי שתגמול דיפרנציאלי יהיה הוגן יותר למצב שנוצר.

 

כל זה הוא דיון קונספטואלי בלבד, בפועל אני מניח שכולם יקבלו פיצוי זהה אם וכש.

הפואנטה שלי היא שהממשלה לא אמורה לנהל מוצר השקעתי בשוק התחבורה מלכתחילה, מוצר הממומן מכספי משלם המסים ונהגי המוניות שאינם ידה משגת - שלא מייצר שום ערך מיוחד מלבד תשואה למי שהיה להם רבע מליון שקל עבור המוצר הזה. קומבינה.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

כפי שאני רואה את זה, יש הבדל בין אג"ח שהתרסק לבין מצב שבו המדינה, בפעולה ספציפית ומוכוונת, הופכת את הערך של זה לאפס.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)

אג״ח - איגרת חוב - כשמה היא, תעודה המעידה על חוב כלפי המחזיק בה. איגרת חוב המונפקת ע״י מדינה (בעצם כל אג״ח) מבטיחה למחזיק בה תמורה מסוימת (בד״כ מחיר הקניה + איזושהי תשואה שנתית) בתאריך הנקוב בה. כך שאפילו אם הערך הסחיר שלה יורד במשך הזמן, בתאריך הפדיון - המחזיק בה מקבל את כל הסכום המוסכם מראש. לכן הקונה (מהגוף המנפיק) לא באמת יכול להפסיד, בתנאי שהוא יכול לחכות עד סוף התקופה, אלא אם כמובן הגוף המנפיק פושט רגל.

 

כך שאם אני מבין אתכם נכון, ההשוואה לאג״ח דווקא מיטיבה עם בעלי המספרים הירוקים...

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם

צודק מלכישוע, ההקבלה לאג״ח לא טובה, השוואה יותר טובה תהיה למניה עם דיבידנדים(?)

וגם באגירה העלה נקודה חזקה.

 

השאלה היא האם יש איזון בין המשקיע ובין המדינה, או האם מישהו מהם הוא האחראי הבלעדי להשלכות של ביטול מוצר ההשקעה (נניח לוקח המשקיע שלקח ריסק וקנה מוצר השקעה שהתרסק, או המדינה שהבטיחה משהו ולכן חייבת לשפות בלי להתייחס להחזר ההשקעה).

לי נדמה שקיים איזון ושזה לא סביר לדרוש חד-צדדיות מוחלטת, אולי אני טועה, מוזמנים לשכנע אחרת.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

 

צריך לעשות הבדל בין כלכלה שיתופית (המינוח של "כלכלת חלטורות" בכתבה מאוד מצא חן בעיניי) כמו אובר ודומותיה לבין רכבים אוטונומיים.

מצד אחד, כלי רכב אוטונומיים מגיעים וכמו אינטרנט מול מברקים, אין להם באמת חסרונות מול מכוניות רגילות. בכל פן שאני יכול לחשוב עליו, הם יעשו לעולם רק טוב. לחשוב אחרת זה לחלוטין להתכחש לקדמה ולהיות זקן וטכנופוב.

 

 

המונח תורגם לעברית מתוך המושג gig economy:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gig_worker

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם
כפי שאני רואה את זה, יש הבדל בין אג"ח שהתרסק לבין מצב שבו המדינה, בפעולה ספציפית ומוכוונת, הופכת את הערך של זה לאפס.

 

שילמת כסף על זכות ציבורית להסיע נוסעים,ובחרת לשלם מכיסך את הסכום.

מה לעשות שהמקצוע לא נחוץ יותר?

 

אוניברסיטאות לא מחזירות כסף לאלפי עורכי הדין שיצאו לשוק שגם ככה בהיצף.

פה מוכרים לך אקדמיה ולא עבודה,ושם מוכרים לך את הזכות להסיע נוסעים בתשלום ולא אבטחת הכנסה.

עדיין,מוניות ישארו משהו קיים,הם לא יתנדפו כולם-עובדה,ברוב המקומות שבהם אובר נכנסה,עדיין נוסעות מוניות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

הלפרין, נראה לי שרובינו לא מתווכחים על נחיצות או העדר הנחיצות של המקצוע ומה יקרה אז, אלא על השאלה מה קורה אם הרגולטור מחליט לשנות את חוקי המשחק.

בזה יש בעיה, וזו, לדעתי, אמירה גורפת. ומה שבגירה כותב זה נכון.

 

אגב, לא כ"כ קשור ולא חושב שזו דוגמא לגמרי מדויקת, אבל זה בהחלט הגיוני לתבוע אוניברסיטה על הבטחות שאין להן גיבוי לשיפור בחיפוש תעסוקה בסיום התואר, בזכות התואר. לפעמים אפילו מנצחים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

טוב זה לא בארץ,

לא חסרות פה כל מיני מכללות שקר כלשהו לנדלן ו"פיתוח" תוכנה שמבטיחות המון.

 

אני מסכים עם פיצוי יחסי,אבל בן אדם שקנה זכות בשנת 2000 החזיר אותה כבר ואין סיבה לפצות אותו בסכום המלא.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
שילמת כסף על זכות ציבורית להסיע נוסעים,ובחרת לשלם מכיסך את הסכום.

מה לעשות שהמקצוע לא נחוץ יותר?

 

אוניברסיטאות לא מחזירות כסף לאלפי עורכי הדין שיצאו לשוק שגם ככה בהיצף.

פה מוכרים לך אקדמיה ולא עבודה,ושם מוכרים לך את הזכות להסיע נוסעים בתשלום ולא אבטחת הכנסה.

עדיין,מוניות ישארו משהו קיים,הם לא יתנדפו כולם-עובדה,ברוב המקומות שבהם אובר נכנסה,עדיין נוסעות מוניות.

אני אסביר לך שוב בתקווה שבסוף תבין:

לא מדובר פה בהאים המקצוע נחוץ או לא - נכון לעכשיו הוא שריר וקיים ומתפרנסות ממנו 35000 משפחות.

המדינה מכרה בכסף רב זיכיונות להסעת נוסעים בשכר ואז , בבת אחת , שינתה את חוקי המשחק...

דרך אגב , רוב נהגי המוניות אינם בעלי מספר ירוק אלא שוכרים אותו ומשלמים כסף רב.

ועדיין - פרנסתם בסכנה - לא כי אין יותר צורך להסיע נוסעים בשכר אלא מפני שהמדינה שינתה את חוקי המשחק.

המדינה - עסקן פוליטי זוטר זוטר שעקב צירוף נסיבות פוליטי זכה במשרת שר התחבורה ומנסה להשיג נקודות בקרב הבוחרים....

פורסם

הלפרין, אתה מבלבל פה בין שני דברים: סטודנט שהולך ללמוד משפטים, המדינה לא מבטיחה לו עבודה. הוא יודע שהוא הולך להיכנס לשוק תחרותי וזה מה יש. אתה יכול להקביל את זה לנהג מונית שמתחיל לעבוד ולא מצליח לסגור את החודש כי יש יותר מדי נהגים.

 

המצב של המוניות הוא שדרשו מהם לקנות משהו כתנאי לעבודה ועכשיו מאפשרים לאנשים אחרים לעבוד ללא המשהו הזה.

 

זה כמו שהמדינה פתאום תחליט שאתה לא צריך תעודת עו"ד כדי לעבוד בזה (היה על זה כבר דיון). המדינה קבעה כללי משחק, האנשים התיישרו לפיהם, ועכשיו היא משנה להם אותם בפרצוף, זה לא הוגן.

 

ולגבי עזרה אחרי שיכנסו מוניות אוטונומיות - אותו דבר, האינטרס של כולנו הוא שיכנסו מוניות אוטונומיות כי זה יוריד את מחירי התחבורה, אבל מי שאחראי לאשר או לשלול את זה - היא המדינה, ובעשותה כן, היא צריכה לתת מענה לאנשים שיפלטו משוק העבודה בעקבות ההחלטה שלה.

 

 

ואוריו, כל מה שכתבת לא נכון, אבל אני חייב ללכת עכשיו. אז..... אחרי החדשות :lol:

Ford Focus estate ; Subaru XV

×
×
  • תוכן חדש...