Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3657 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גליתי שאני יכל לעשות שברגע שאני מתחיל נסיעה כל הדלתות נסגרות אוטומטית, ואני לא מעוניין לבטל את האופציה הזאת אבל עלתה לי מחשבה בראש.

במקרה של תאונה עם לכודים הנעילה הזאת מתבטלת? שלא יקרה מצב שהיית תאונה (חס וחלילה) והדלתות של הרכב שלי נעולות והדרל היחידה לפתוח אותן רק בעזרת הכפתור של הפתיחת דלתות או פתיחת הדלתות מבפנים.

 

הרכב אופל קורסה 12

פורסם

המחשבה שעברה לך בראש, עברה גם בראש של מהנדסי הרכב.

בד"כ, ברכבים שיש בהם מנגנון נעילת דלתות, יש גם מנגנון שבזמן תאונה משחרר את הנעילה.

לרוב, הנושא מוזכר בספר הרכב.

פורסם

לכאורה, תשובתו של pasat04 מושלמת והכל בסדר. עדיין, יש להפעיל שיקול דעת.

מה התועלת בפיצ'ר זה? היצרנים התקינו אותו לטובת לקוחות בארצות מסוימות שחוששים שבעת עצירה ברמזור/פקק חולגנים/בנדיטים/מפגעים/שודדים יגשו ויפתחו את הדלת ויעוללו מעשה זדוני. מה הסיכוי הריאלי לכך אצלנו ?

לעומת זאת מה הסיכון בכך שמנגנון המשחרר את הנעילה בעת תאונה לא יתפקד, עקב התאונה, ואז יקח זמן ממושך עד שיוכלו לחלץ את הנהג/נוסעים הלכודים ?

אני אישית מבטל מנגנון זה. אם אני נוסע באזורים מסוכנים במיוחד אני נועל את הנעילה המרכזית.

פורסם

קודם כל, לא הייתי מזלזל בעניין השודדים/חוליגנים, לא חסר גם פה בישראל.

שנית, יש את העניין של ילדים מאחור שלא רוצים שיפתחו פתאום דלת במהלך הנסיעה.

ושלישית, לעניות דעתי במקרה של תאונה חלילה, אם כבר כוחות ההצלה הגיעו ומדובר במצב חירום, לוקח שתי שניות לנפץ חלוץ ולפתוח מבפנים.

לסיכום, יש לי מנגנון כזה (לצורך העניין באופל אחרת - אסטרה) ואני לא מבטל אותו.

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם
שנית, יש את העניין של ילדים מאחור שלא רוצים שיפתחו פתאום דלת במהלך הנסיעה.

 

רק תיקון קטן - מנגנון הנעילה האוטומטי בנסיעה לא מונע פתיחת דלתות מבפנים, אלא רק מבחוץ. למניעת פתיחת דלתות ע"י ילדים מפנים הרכב יש מנגנון נעילה שמאפשר פתיחה רק מבחוץ. לרוב זה לשונית שצריך להזיז כאשר הדלת פתוחה, ולעיתים יש גם מנגנון חשמלי שנשלט ע"י הנהג.

פורסם

לעומת זאת מה הסיכון בכך שמנגנון המשחרר את הנעילה בעת תאונה לא יתפקד, עקב התאונה, ואז יקח זמן ממושך עד שיוכלו לחלץ את הנהג/נוסעים הלכודים ?

 

המנגנונים האלה עובדים היטב.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
לכאורה, תשובתו של pasat04 מושלמת והכל בסדר. עדיין, יש להפעיל שיקול דעת.

מה התועלת בפיצ'ר זה? היצרנים התקינו אותו לטובת לקוחות בארצות מסוימות שחוששים שבעת עצירה ברמזור/פקק חולגנים/בנדיטים/מפגעים/שודדים יגשו ויפתחו את הדלת ויעוללו מעשה זדוני. מה הסיכוי הריאלי לכך אצלנו ?

לעומת זאת מה הסיכון בכך שמנגנון המשחרר את הנעילה בעת תאונה לא יתפקד, עקב התאונה, ואז יקח זמן ממושך עד שיוכלו לחלץ את הנהג/נוסעים הלכודים ?

אני אישית מבטל מנגנון זה. אם אני נוסע באזורים מסוכנים במיוחד אני נועל את הנעילה המרכזית.

 

א. מסכים שצריך לנעול במקומות מסוכנים.

ב. זה לא כזה נדיר שמתפרצים. לרוב באזורים שבאמת צריך לנעול בהם, בגלל זה אני 'חכם' עכשיו.

 

בשד' הר-ציון פינת לוינסקי על יד התחנה המרכזית בת"א נרקומנית פתחה את דלת הרכב וניסתה להתפרץ.

 

על יד רחוב המסגר בת"א, באמצע הלילה, בזמן משמרת על ניידת 'מוקד אבטחה' עם צ'קלקות וכל החגיגה, נכנס והתיישב לידי איזה שיכור אחד שצעק ודרש ממני להסיע אותו לכל מיני מקומות (לבית חולים, אליי הביתה וכו'). אני חושב שהוא היה חבול גם לפני שנגעתי בו. מרח את הדם שלו בכל הרכב והפחיד אותי כהוגן. שבועות אחרי זה עוד דאגתי ממחלות...

 

ג. באחת הנסיעות שלי לבקעת הירדן אספתי בחורה דתיה בטרמפיאדה בצומת תפוח. עם תחילת הנסיעה שלחתי יד לכפתור הנעילה המרכזית ונעלתי את הדלתות. היא נבהלה וביקשה ממני לעצור ולתת לה לצאת. עצרתי מיד והיא חזרה לטרמפיאדה. למרות שהיה כפתור פתיחה גם בצד שלה... קטע!!!

 

שורה תחתונה - הפיצ'ר בגדול לא מזיק ונוח למי ששוכח (מי שלא חווה טראומות בעבר סביר שישכח לנעול). אני חושב שאם הדלתות יכולות בכלל להפתח אז רוב הסיכויים שהמנגנון עובד. אם הרכב נפגע מאוד לדלתות אין יותר מידיי חשיבות באותו שלב....

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
רק תיקון קטן - מנגנון הנעילה האוטומטי בנסיעה לא מונע פתיחת דלתות מבפנים, אלא רק מבחוץ. למניעת פתיחת דלתות ע"י ילדים מפנים הרכב יש מנגנון נעילה שמאפשר פתיחה רק מבחוץ. לרוב זה לשונית שצריך להזיז כאשר הדלת פתוחה, ולעיתים יש גם מנגנון חשמלי שנשלט ע"י הנהג.

יכול להיות שאתה צודק, לא ניסיתי אף פעם לפתוח מבפנים את הדלתות האחוריות...

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

אני אישית מבטל מנגנון זה. אם אני נוסע באזורים מסוכנים במיוחד אני נועל את הנעילה המרכזית.

ממליצה לך להוסיף לרשימת האיזורים המסוכנים גם את איזור מרכז זיו בחיפה, כי דווקא שם הייתי ברכב שבבון החליט לגשת אליו ברמזור, לנסות לפתוח את הדלק כדי להגיע לנהג אבל נאלץ להתספק בכמה מכות על החלון והדלת כי המנגון פעל.

אולי ב.מ.וו לבנה קצת מרחיקה הטיפוסים הנ"ל :wink:.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני חושב שבכל רכב עם נעילה מרכזית, אפילו לא מקורית, זה ככה. לוחצים על הכפתור בדלת הנהג וזה נועל את כל הדלתות מבחוץ. מבפנים תמיד אפשר לפתוח כרגיל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

מה התועלת בפיצ'ר זה? היצרנים התקינו אותו לטובת לקוחות בארצות מסוימות שחוששים שבעת עצירה ברמזור/פקק חולגנים/בנדיטים/מפגעים/שודדים יגשו ויפתחו את הדלת ויעוללו מעשה זדוני. מה הסיכוי הריאלי לכך אצלנו?

 

בחיים שלנו באופן כללי, הסיכוי הסטטיסטי להיפגע מגורם כזה או אחר הוא לפי סדר הסבירויות הבא:

 

מחלות, בעיקר מחלות לב - לא רלוונטי לענייננו.

מעורבות בהתנגשות בדרכים.

מעורבות באירוע פלילי.

מעורבות באירוע לאומני - בהפרש ניכר (כן, גם בעידן האינתיפאצ'ה) מאחורי שני הגורמים לעיל.

 

אז כמובן שהשיקול הבטיחותי (התעבורתי) הוא החשוב ביותר (שמישהו יזכיר זאת לממשלה), אבל שווה לתת את הדעת גם על הפלילי ואפילו על הלאומני. במקרה של נעילת ילדים נוספים לכאן עוד שיקולים חשובים.

 

לעומת זאת מה הסיכון בכך שמנגנון המשחרר את הנעילה בעת תאונה לא יתפקד, עקב התאונה, ואז יקח זמן ממושך עד שיוכלו לחלץ את הנהג/נוסעים הלכודים?

 

אם ההתנגשות כל כך חזקה, אז הדלתות יימעכו ולא ניתן יהיה לפתוח אותן בנקל בלאו הכי. מה גם שחלונות נוטים להתנפץ וניתן להיעזר בהם לחילוץ.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
במקרה של תאונה עם לכודים הנעילה הזאת מתבטלת? שלא יקרה מצב שהיית תאונה (חס וחלילה) והדלתות של הרכב שלי נעולות והדרל היחידה לפתוח אותן רק בעזרת הכפתור של הפתיחת דלתות או פתיחת הדלתות מבפנים.

א) היא אמורה להתבטל

 

ב) גם אם לא, תמיד אפשר לשבור את החלון, ולפתוח את הדלת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ברנו פלואנס הנעילה האוטומטית, נועלת את הדלתות האחוריות מבפנים.( אין לשונית בדלת וחיפשתי אותה המון בהתחלה).

 

לעומת זאת בסופרב הנעילה היא רק חיצונית ולמדתי את זה בדרך הפחות נעימה של פתיחת דלת על ידי הילד באמצע נסיעה.

( הוא היה קשור טוב והפתיחה הייתה רק משיכה קטנה ככה שהיא לא נפתחה לגמרי)

ושם יש מנגנון בדלת לנעילת הדלת מבפנים.

פורסם
אני חושב שבכל רכב עם נעילה מרכזית, אפילו לא מקורית, זה ככה. לוחצים על הכפתור בדלת הנהג וזה נועל את כל הדלתות מבחוץ. מבפנים תמיד אפשר לפתוח כרגיל.

 

מנגנון הנעילה המרכזית (ע"י כפתור בדלת הנהג) מחייב פעולה כפולה של ידית הפתיחה מתוך הרכב. וכמובן שאינו מאפשר פתיחה מבחוץ.

מנגנון הנעילה האוטומטי (ממהירות נסיעה מסוימת), מאפשר פתיחה רגילה מבפנים, פעולת ידית בודדת (לא טוב לילדים, למי שאין מנגנון ייעודי), וכמובן שאינו מאפשר פתיחה מבחוץ. נועל גם את תא המטען.

פורסם (נערך)
רק תיקון קטן - מנגנון הנעילה האוטומטי בנסיעה לא מונע פתיחת דלתות מבפנים, אלא רק מבחוץ

 

לא נכון. יש רכבים בהם המנגנון מונע את פתיחתן של כל הדלתות מבפנים בכל מקרה, לרבות דלת הנהג (מה שאני נוטה לכנות כ"פונקציית אנסים").

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
×
×
  • תוכן חדש...