Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3692 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

מי "המכונית הישראלית" ביותר בעיניכם?  

125 הצבעות

  1. 1. מי "המכונית הישראלית" ביותר בעיניכם?

    • רום כרמל
      3
    • סוסיתא קוביה
      13
    • סברה ספורט
      2
    • קייזר פרייזר
      1
    • סופה
      5
    • מאזדה לנטיס
      19
    • סובארו ליאונה/DL
      64
    • טנק מרכבה
      12
    • מיצובישי לנסר
      3
    • פיג'ו 404
      1
    • פורד אסקורט
      2


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

חג עצמאות שמח לחברי הפורום,

 

לרגל יום חגנו הלאומי, אנחנו מזמינים אתכם להשתתף בסקר שיבחר את "המכונית הישראלית".

היא לא חייבת להיות מכונית שיוצרה בישראל, אלא זו שאתם רואים בה את אמצעי התחבורה הישראלי המייצג ביותר עבורכם.

למרות שמכוניות נוספות יכלו להיכנס לרשימה, אלו המועמדות שבחרנו, אתם יותר מאשר מוזמנים להוסיף את הבחירות שלכם.

עריכה אחרונה על ידי מערכת CarsForum

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יופי של רעיון !

בחרתי בסובארו ליאונה, שעם כל הכבוד לסוסיתא שיוצרה בארץ, היא המכונית הכי ישראלית שהיתה כאן אי פעם, וכנראה תשאר כך לנצח.

הליאונה נחתה כאן בשנת 80' בעיתוי מושלם מבחינתה; הורדת המיסוי למכוניות בעלות נפח מנוע קטן מ 1300 סמ"ק הפך את מחירה לאטרקטיבי מאד, ולהרבה מאד ישראלים זו היתה המכונית החדשה הראשונה בחייהם.

הליאונה, שאף אחד לא הכיר אותה בשם זה, לפחות לא בשנים האלו, היתה מכונית בינונית לחלוטין גם עבור זמנה, אבל מעלותיה התאימו לישראלים כמו כפפה ליד - עיצובה היה נאה מאד, אבזורה היה מכובד, איכותה היתה מצויינת וב 11 שנותיה בארץ הספיקו מכוניות סובארו לצבור מוניטין אמינות מצויין.

ה 1300 DL חתמה סופית את דור הטרנטות, והורידה מהכביש את כל המכוניות בעלות מנועים אחוריים שהיו כה נפוצות כאן.

בשנותיה הטובות סובארו החזיקה 25(!) אחוז משוק הרכב בארץ, וזה נדיר עבור מכונית שנקנתה מרצון, כלומר לא בשוק שבוי.

מספרית, המאזדה 3 נמכרה הרבה יותר ממנה, אבל פילוח השוק היה שונה לחלוטין.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

בחרתי בסוסיתא.

אלתור מיומה הראשון ועד האחרון.

הרבה חלקים עלו מכל קצות תבל.

אמינות מפוקפקת.

נושא לבדיחות גמלים.

והתפתחה גם לשירות צבאי (צרך להוסיף את יורשותיה - הכרמל והגלבוע).

אבל משלנו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני עם הקובייה. סוסיתא מייצגת את הנאביות, אמנות הקומבינה, וכל דבר אחר של ישראל מאותה התקופה.

רק המראה שלה גורם לחייך ולגחך.

לצערי סברה לא הייתה מספיק מפורסמת כדי להתמודד בסקר הזה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

סובארו DL הייתה הישראליות בשיא עוצמתה.

אבל אני אצביע לאסקורט, שבימי הזוהר שלה הייתה מכונית משטרה לצד הקורטינה (של "המדור") והיו לנו 2 עגלות כאלו אחת 2 דלתות והשניה תוצרת גרמניה עם 4. נהגתי בהן.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
סובארו DL הייתה הישראליות בשיא עוצמתה.

ראש בראש - עצמה של DL לעומת טנק מרכבה, אני לא בטוח שהצבע החום בהזמנה מיוחדת היה נשרט בהתנגשות חזיתית.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

יצא לי לנהוג ב DL1300 קופה והייתי בטוח שהאנדברקס נשאר תפוס. כל כך חזקה היא הייתה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
יופי של רעיון !

בחרתי בסובארו ליאונה, שעם כל הכבוד לסוסיתא שיוצרה בארץ, היא המכונית הכי ישראלית שהיתה כאן אי פעם, וכנראה תשאר כך לנצח.

הליאונה נחתה כאן בשנת 80' בעיתוי מושלם מבחינתה; הורדת המיסוי למכוניות בעלות נפח מנוע קטן מ 1300 סמ"ק הפך את מחירה לאטרקטיבי מאד, ולהרבה מאד ישראלים זו היתה המכונית החדשה הראשונה בחייהם.

הליאונה, שאף אחד לא הכיר אותה בשם זה, לפחות לא בשנים האלו, היתה מכונית בינונית לחלוטין גם עבור זמנה, אבל מעלותיה התאימו לישראלים כמו כפפה ליד - עיצובה היה נאה מאד, אבזורה היה מכובד, איכותה היתה מצויינת וב 11 שנותיה בארץ הספיקו מכוניות סובארו לצבור מוניטין אמינות מצויין.

ה 1300 DL חתמה סופית את דור הטרנטות, והורידה מהכביש את כל המכוניות בעלות מנועים אחוריים שהיו כה נפוצות כאן.

בשנותיה הטובות סובארו החזיקה 25(!) אחוז משוק הרכב בארץ, וזה נדיר עבור מכונית שנקנתה מרצון, כלומר לא בשוק שבוי.

מספרית, המאזדה 3 נמכרה הרבה יותר ממנה, אבל פילוח השוק היה שונה לחלוטין.

 

+1

 

הייתה תקופה שקרן ההשתלמות נקראה "קרן סובארו", כי היה ברור לכולם מה עושים עם הכסף שמשתחרר.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

כיליד שנות ה-80 בחרתי בלאנטיס. למרות שה-DL הייתה בכל מקום גם בשנות ה-90, הלאנטיס הייתה סמל המשפחה הישראלית כשהתבגרתי. עם השנים היא הפכה לסמל הערס עם תקציב נמוך (ערס עם תקציב גבוה קונה איביזה חדשה או סיוויק משומשת).

אישית לא סובל אותה, אבל היא מחזיקה ומחזיקה.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם (נערך)

איביזה פשע עם נרגילה, ארגז וודקה XL ומכונת קריוקי בבגאז', מדבקות "אין עוד מלבדו" ו"למכירה", ושולחן פיקניק גנוב קשור לגג.

 

לחילופין יונדאי ליסינג חבוטה עם צורת נהיגה של ראלי קרוס (מי אמר שאין ספורט מוטורי בארץ?), סלון שמסריח מסיגריות כאילו נלקח מסרט משנות ה50, ורדיו שתקוע על "קול המזרח" או רשת ב'.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ללא ספק סוברוDl בעיתון בלוח המכירה היו מאות מודעות למכירה זכות לסוברו אחריה הסוסיתא המתולוגית אסקורט ומזדה 3 2004 עד 2006 שכל הליסינג רדף אחריו.

פורסם
בעיתון בלוח המכירה היו מאות מודעות למכירה זכות לסוברו

מעטים זוכרים, אולם בשיא הביקוש לסובארו ליאונה, בשנת 83', לקוחות לא היו קונים את המכונית אלא "זכות".

למעשה מדובר היה במכוניות שעדיין לא יוצרו (!) אולם מספרי השלדה שלהן הועברו ליפנאוטו, ואלו מצידם רשמו אותן במשרד הרישוי עוד לפני שהמכונית הגיעה לארץ.

כך יצא שבעל הזכות היה בעצם היד הראשונה, ואם מכר את הזכות הקונה היה יד שנייה.

וכל זה על מכונית שעדיין לא יוצרה..

בשנות השיא 60(!) אחוז ממכוניות סובארו בעלות הנעה קדמית שיוצרו יועדו לשוק הישראלי.

למרות שהוצגה בסוף מאי 79' היא הגיעה לארץ רק בספטמבר 80'

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

גם אני כיליד שנת 90 זוכר את הלנטיס כ-רכב של המדינה וככזה שיש בכל פינה וכל מקום והכי מאפיין של הצלחה והיה שמה כשהתחיל כל עולם ה"רכב חברה" בהייטק ואפילו נכתב ספר על שמה - "כושי בלאנטיס" שתיאר את "כלוב הזהב" שהרגישו עובדים מסויימים בבועת ההייטק של אותה תקופה.

 

אני חושב שמי שבזכותה נשברה המגמה הזאת ואנו חווים לה שוק הרבה יותר מגוון כיום מלפני כמה שנים זאת לא פחות מ - סוזוקי אלטו.

 

כמה שהפחנוע הנורא הזה רכב רע בפני עצמו - הוא שבר את שוק ה"1600 משפחתי אוטומט" ונתן הזדמנות לרכבים רבים להיכנס לשוק גם מקטגוריות מגוונות יותר וגם לגיר הידני לחזור קצת לכבישים אחרי שהוכרז כהיסטוריה על כבישי ארצנו.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019


×
×
  • תוכן חדש...