Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3692 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

מי "המכונית הישראלית" ביותר בעיניכם?  

125 הצבעות

  1. 1. מי "המכונית הישראלית" ביותר בעיניכם?

    • רום כרמל
      3
    • סוסיתא קוביה
      13
    • סברה ספורט
      2
    • קייזר פרייזר
      1
    • סופה
      5
    • מאזדה לנטיס
      19
    • סובארו ליאונה/DL
      64
    • טנק מרכבה
      12
    • מיצובישי לנסר
      3
    • פיג'ו 404
      1
    • פורד אסקורט
      2


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בחרתי בסובארו. הייתה לנו אחת שנת 87, רק זכרונות טובים.

 

גם אני לא סובל את הלאנטיס בגלל מה שכל ערס מצוי הופך אותה לאיזה משהו חסר טעם לגמרי, אבל לאחרונה חברה שלי קנתה אחת כזאת ועושה נסיעות לירושלים-רחובות כל יום, הרכב מגלה אמינות ואחרי שעשיתי לה יישור קו בעצמי + טיפול דיטיילינג ואני דואג לרכב הזה כאילו היה שלי אז התחברתי לרכב, תמורה מעולה לכסף כל עוד לא שמים לה צמיגים 215 וג'אנט 17 והשחרה מכל כיוון.

עריכה אחרונה על ידי Adamm
  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הביטול האחרון של מדרגות המס היה תחת לחץ אמריקאי "עדין", מאחר ובאותה תקופה ממשל בוש (האב) היה מודאג מאד מקצב מכירות תוצרת דטרויט, ומאחר וכל התוצרת שלהם היתה עם מנועי 2.0 ומעלה, ניסו לשווק אותן בעולם, כולל ביפן אגב.

מאז אין עוד מדרגות מיסוי לפי נפח מנוע בארץ, ואין עוד מוטציות מוטוריות משונות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מעטים זוכרים, אולם בשיא הביקוש לסובארו ליאונה, בשנת 83', לקוחות לא היו קונים את המכונית אלא "זכות".

למעשה מדובר היה במכוניות שעדיין לא יוצרו (!) אולם מספרי השלדה שלהן הועברו ליפנאוטו, ואלו מצידם רשמו אותן במשרד הרישוי עוד לפני שהמכונית הגיעה לארץ.

כך יצא שבעל הזכות היה בעצם היד הראשונה, ואם מכר את הזכות הקונה היה יד שנייה.

וכל זה על מכונית שעדיין לא יוצרה..

בשנות השיא 60(!) אחוז ממכוניות סובארו בעלות הנעה קדמית שיוצרו יועדו לשוק הישראלי.

למרות שהוצגה בסוף מאי 79' היא הגיעה לארץ רק בספטמבר 80'

לא נכון.

מציע להבא לבדוק לפני שכותבים.

 

בתחילת שנות ה 80 מי שהזמין רכב סובארו חדש קיבל אותו לאחר כמה חודשים. בטופס ההזמנה לא כתבו את מס' השלדה. מאחר שהאינפלציה היתה גבוהה ומדי פעם היתה בהלה בגלל שמועה על גזירות כלכליות, קרה הרבה שאנשים היו מוכנים לקנות זכות קרובה למימוש לסובארו חדש בעד 10% ממחיר הרכב. כלומר בסיכום הם שלמו עד 10% לבעל הזכות ועוד 100% לסוכנות סובארו, תמורת הזכות לקבל סובארו חדש תוך שבועות בודדים במקום תוך מספר חודשים.

1sub_(C size-subaru.jpg

 

היום זה לא היה יכול לקרות כי היבואן היה פשוט מעלה את מחיר הרכב החדש ומרויח יותר על הרכב. אבל אז היה שר אוצר בשם יורם ארידור, שעשה גם כמה דברים טובים שהלואי שהיו חוזרים עליהם גם כיום. בתחום הרכב, הוא נתן הנחת מס לרכב אם היבואן שלו היה מוכן להסתפק ברווח סביר. (מוגבל לרכבים שנפח המנוע היה עד 1300 סמ"ק). יבואן סובארו מכר כל כך הרבה רכבים שבתחילה הרשה לעצמו לא להשתתף בהסכם הזה. אבל התברר לו שפתאום מכירות הסובארו הצטמצמו משמעותית, והוא הצטרף להסדר, מה שגרם להפחתה גדולה במחירי הרכב ושוב לביקוש עצום.

 

אולי נביא את יורם ארידור שיהיה שוב שר האוצר?

 

יהודה

פורסם

לא נכון.

הדבר הזה שנקרא "זכות" היה רק בשנת 83' והיה על מכוניות שכלל לא היו בארץ.

מי שקנה "זכות" ממישהו אחר היה כבר היד השניה.

בטופס ההזמנה בשום מקרה לא רושמים את מס' השלדה, זה ניתן רק לאחר ששולמה מלוא התמורה על הרכב, כחלק מהליך השחרור שלו מהמכס.

כך יפנאוטו מכרו "על הנייר" אלפי רכבים, ואני יודע את זה ממקור ראשון כי עבדנו בצמוד ליבואן באותה תקופה.

הסובארו 1.3 עלתה 10,000$ במדוייק, וכך גם ננקב מחירה בסוכנות, מאחר ולא היה טעם לתמחר אותה בשקלים.

מחירה לא עלה ולא ירד בסנט אחד במשך 4 שנים.

תמיד הסובארו 1.3 היתה אחת המכוניות הזולות ביותר בקבוצתה, בלי קשר לרווח של היבואן, ולא היתה אף מכונית שסיכנה ממשית את מעמדה.

הנחות המס לא היו קשורות כלל לרווח של היבואן, אלא למחירה הבסיסי של המכונית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

1. הליאונה נחתה כאן בשנת 80' בעיתוי מושלם מבחינתה; הורדת המיסוי למכוניות בעלות נפח מנוע קטן מ 1300 סמ"ק הפך את מחירה לאטרקטיבי מאד...

2. ה 1300 DL חתמה סופית את דור הטרנטות, והורידה מהכביש את כל המכוניות בעלות מנועים אחוריים שהיו כה נפוצות כאן...

3. שיא הביקוש לסובארו ליאונה, בשנת 83', לקוחות לא היו קונים את המכונית אלא "זכות"...

4. בשנות השיא 60(!) אחוז ממכוניות סובארו בעלות הנעה קדמית שיוצרו יועדו לשוק הישראלי...

5. למרות שהוצגה בסוף מאי 79' היא הגיעה לארץ רק בספטמבר 80'..

6. הדבר הזה שנקרא "זכות" היה רק בשנת 83' ...

7. מחירה לא עלה ולא ירד בסנט אחד במשך 4 שנים. ...

8. תמיד הסובארו 1.3 היתה אחת המכוניות הזולות ביותר בקבוצתה, בלי קשר לרווח של היבואן, ולא היתה אף מכונית שסיכנה ממשית את מעמדה. (לא נכון. בתקופה הקצרה שיבואן סובארו עדיין לא הסכים להסדר, המחיר לא היה זול והביקוש ירד בהתאם.)

9.הנחות המס לא היו קשורות כלל לרווח של היבואן, אלא למחירה הבסיסי של המכונית ( לא מדויק. הרכב קיבל הנחה במס רק אם היבואן הסכים להקטין את הרווח שלו לרמה שדרש משרד האוצר)

כל המשפטים האלה לא נכונים.

 

10. כך יפנאוטו מכרו "על הנייר" אלפי רכבים, (משפט מעוות. מציג כאילו תופעה משונה. בפועל זו תופעה רגילה, גם היום וגם אז: משלמים מקדמה ומחכים למסירה, לפעמים גם מספר חודשים)

11. הסובארו 1.3 עלתה 10,000$ במדוייק, (לא מדויק. המחיר הרשמי לכל המוצרים היה בשקלים והתעדכן כל הזמן. בשפת הדיבור דיברו על המחיר בדולרים. המחיר בדולרים לא היה מדויק כי השתנה כל יום, והוא גם הגיע לפעמים לכמה מאות דולרים יותר)

המשפטים האלה מעוותים\ לא מדויקים.

 

כדאי להבא לוודא לפני שכותבים.

 

יהודה

פורסם (נערך)

אז אחרי ההצבעות, יש לנו מנצחת - וכמו בימי שלטונה הבלתי מעורער על כבישי ארצנו, זו סובארו ליאונה שניצחה בסקר יום העצמאות כמכונית הישראלית האולטימטיבית.חן פרחי, כרגיל נקרא להרחיב את השכלתנו המוטורית ומספר על המכוניות שקדמו וגם אלו שהחליפו את הליאונה בראשות טבלאות המכירות ולמעשה עיצבו את דמותה של המשפחתית הישראלית למשך שנים ארוכות.הכל בכתבה כאן

OPEN.jpg

ליאונה 1.jpg

סובארו 1000.jpg

עריכה אחרונה על ידי מערכת CarsForum

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם

למיטב ידיעתי מנוע 1300 לסובארו "רק לישראל" זאת אגדה אורבנית.

המנוע הזה הסיע סובארו לאונה גם ביפן, אסיה ואמריקה הלטינית

המנוע נקרא EA65

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

למיטב ידיעתי (וקטונתי מול הספל, פרחי ואחרים) - השילוב של 1300 עם ת"ה אוטומטית יחודי לנו

 

Sent from my GTI-9500 using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

פורסם
למיטב ידיעתי מנוע 1300 לסובארו "רק לישראל" זאת אגדה אורבנית.

המנוע הזה הסיע סובארו לאונה גם ביפן, אסיה ואמריקה הלטינית

המנוע נקרא EA65

בשום מקום לא נטען אחרת, אגב.

לעומת זאת, עיקר המכירות בארץ היו של דגם ה 1.3 שתמיד היה ברמת גימור DL.

בחו"ל הוצעה ה 1.3 גם ברמת הגימור הגבוהה יותר, GLF.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)

היו זמנים. כשהיבואנים עוד לא היו ממש חזירים ופאסאט ווולוו S40 התחילו רק כ 20-25 אלף ש"ח מעל רכב ליסינג נפוץ.

עריכה אחרונה על ידי arco1
פורסם
בשום מקום לא נטען אחרת, אגב.

לעומת זאת, עיקר המכירות בארץ היו של דגם ה 1.3 שתמיד היה ברמת גימור DL.

בחו"ל הוצעה ה 1.3 גם ברמת הגימור הגבוהה יותר, GLF.

 

נטען כאן בשירשור...

אגב, זכורה לרע גם סיירה 1300...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

הטבת המס למכוניות בעלות נפח מנוע קטן מ 1.3 יצרה לא מעט מוטציות מוזרות - קורטינה וסיירה 1.3, אודי 80 1.3 ואפילו אלפא סוד 1.2, שלמרות שהציעה ביצועים סבירים בהחלט, דגם ה 1.35 היה עדיף בהרבה.

רק האוסטין מטרו 1.3S ודגמי ה S של אופל הציעו ביצועים סבירים יחסית, שאפשר היה לחיות איתם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן - צריך להזכיר את הסובארו FF1 - גרסת 1100 סמ"ג של ה-1000, וגרסאות "ספורטיביות" של הליאונה מהדור הראשון.

לגבי מיצובישי - עד כמה שאני מעלה מבנכי זכרוני היא הגיעה בדגם 1989 (ולא לשכוח את הפרש הפאזה מול השנה הקלנדרית, אולי היו גאלאנטים מסוף דגם 1988 ) - תחילה הגאלאנט המפוארת "מיצובישי ויש בה הכל" ורק אחריה הלאנסר מהדור הראשון שהגיע ארצה (היו דורות יותר מוקדמים שלא הכרנו).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הלנסר סדאן והגאלאנט הכי ישנות שראיתי בארץ היו משנת 89.

מה שכן את הלנסר סטיישן וה-L300 ראיתי כאלה משנת 88.

מסקרן אותי לדעת למה הלנסר סטיישן שרדו תקופות ארוכות יותא מהסדאן, הסטיישן הראשונה שהגיעה והיתה מבוססת על הלנסר דור קודם (זאת שהביאו לארץ כצ'אמפ) שיווקו פה עד 93 והסופר לנסר סטיישן שווקה פה עד 2001.

 

עוד משהו שלא צויין על הלאונה, זה גם ההצלחה של הדור האחרון בשוק המוניות למרות שהדגם היה מצוייד במנוע בנזין.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .


×
×
  • תוכן חדש...