Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3691 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

מי "המכונית הישראלית" ביותר בעיניכם?  

125 הצבעות

  1. 1. מי "המכונית הישראלית" ביותר בעיניכם?

    • רום כרמל
      3
    • סוסיתא קוביה
      13
    • סברה ספורט
      2
    • קייזר פרייזר
      1
    • סופה
      5
    • מאזדה לנטיס
      19
    • סובארו ליאונה/DL
      64
    • טנק מרכבה
      12
    • מיצובישי לנסר
      3
    • פיג'ו 404
      1
    • פורד אסקורט
      2


פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הצבעתי לסובארו אבל נדמה לי שצריך להכניס את האטרז' לסקר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני הצבעתי דווקא לרום כרמל.

 

היא הציגה יכולת אלתור כל כך ישאלית (כשלא היו מנועי לורד והיה צריך מקום למנוע ההילמן במקום לתכנן אוטו חדש פשוט מתחי את הפרונט אל לפני הפנסים כדי להאריך את תא המנונ איפה שצריך) שאף יצרן אחר לא הציג. זה גם האוטו היחיד שאני מכיר שיש בו גם ברגים אינצ'יים וגם מילימטריים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בשנות השיא 60(!) אחוז ממכוניות סובארו בעלות הנעה קדמית שיוצרו יועדו לשוק הישראלי. למרות שהוצגה בסוף מאי 79' היא הגיעה לארץ רק בספטמבר 80'

 

אם אני זוכר נכון, דגם 1300 אוטומט יוצר במיוחד עבור ארץ הקודש ואניני הנהיגה שבה.

וזו גם הבחירה שלי.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

פורסם
אני הצבעתי דווקא לרום כרמל.

 

היא הציגה יכולת אלתור כל כך ישאלית (כשלא היו מנועי לורד והיה צריך מקום למנוע ההילמן במקום לתכנן אוטו חדש פשוט מתחי את הפרונט אל לפני הפנסים כדי להאריך את תא המנונ איפה שצריך) שאף יצרן אחר לא הציג. זה גם האוטו היחיד שאני מכיר שיש בו גם ברגים אינצ'יים וגם מילימטריים.

 

גם אני הצבעתי לרום כרמל, בעיקר מכיוון שכשהגעתי ארצה (1990) היא הייתה עדיין יחסית נפוצה ולמרות שהסובארו מתאימה אולי יותר, הרום כרמל יוצרה כאן והיא באמת מכונית ישראלית. לגבי ברגים אינצ'יים ומילימטריים - כנראה השראה ממטוס הכפיר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

גם אני הצבעתי לסובארו וזה היה ברור לי שהיא לוקחת בשניה שראיתי את הסקר.

סובארו היתה (והיא עדיין) יצרנית יפנית קטנה והנוכחות הדומיננטית שלה בישראל נבעה מזה שהשוק היה חסום ליצרניות היפניות הגדולות בגלל החרם הערבי. זה מבהיר את העובדה שהשוק הישראלי היה כל כך משמעותי עבורה וגם את זה שזה היה השוק היחיד שבו היא מכרה בעיקר מכוניות "רגילות", בניגוד למדינות האחרות שבהן סובארו מכרה כמעט רק רכבים "מיוחדים" בעלי הנעה כפולה ומנועי בוקסר.

פורסם
זה גם האוטו היחיד שאני מכיר שיש בו גם ברגים אינצ'יים וגם מילימטריים.

כל המכוניות האנגליות והאמריקאיות משתמשות בברגים אינצ'יים, למעט אלו שיוצרו באירופה כמו הפיאסטה, הרנו 5 לה קאר והדודג' אומני (טלבו הורייזן אמריקאית).

הרום כרמל התבססה כולה על מיכללים אנגליים, לפחות מה שנגע לצד המכאני.

אגב, גם וולוו השתמשה בברגים אינצ'יים עד אמצע שנות ה 70'.

כל הברגים ב 144 שלי אינצ'יים.

למה ? לא יודע.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן, היתה לי כזו כשהייתי סטודנט. רוב הברגים בתא הנוסעים ובמושבים היו מילימטיים (כיוון המשענת נעשה על ידי בורג מילימטרי עדין מאוד אבל היתה ידית שמשעיבה את הכיסא עד הסוף וזוכרת את כיוון הבורג). במכאניקה היה שעטנז בין מכלולי ההנעה לבין האביזרים הנלווים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

חן - אם מזכירים את הסותארו 1300 שיוצר במיוחד לשוק הישראלי (והייצור הופסק ב-1988, בעקבות שינוי מדרגות המס) צריך להזכיר שגם לוולבו 144 היתה תופעה דומה - מנוע 1800 במקום 2000 סמ"ק. אבל בשוק היד השניה היו וולבו "מורחבות" שבהם הוצאו השרוולים והמנוע הוחזר לנפחו המקורי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

סוסיתא קוביה מייצגת את ההבדל בין סוציאליזים לקפטליזים , בקפטליזים אם המוצר שלך חרא, או שתיישר קו או שתמכור זול או שתמחק מההסטוריה.

בסוציאליזים פשוט תעביר חוק שיפגע במתחרים , חוק שעד היום גורם לנו להיות המדינה עם מחירי המכוניות הגבוהים בעולם.

פורסם

חלק גדול מהאיבזור שלה היה ...איטלקי.

הפנסים האחוריים היו של אלפא ג'ולייה, לא, לא החדשה שכולם מפנטזים עליה, הג'וליה המקורית, ידיות הדלתות נקנו מפיאט ואילו המיתוג הפנימי נקנה מעודפי טריומף.

המכאניקה היתה אנגלית כולה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)

ישי, אתה כנאה לא כל כך מכיר את ההיסטוריה הכלכלית של המדינה, שבתחילת דרכה היתה כה עניה עד שהיה צורך אפילו בקיצוב מזון. במסגרת זו הרבה מוצרים הוגדרו כ"מותרות" - אפילו על שולחן האוכל בבית בו גדלתי - שהיה מוצר סטנדרטי ("לכול") היתה מדבקה של "מס מותרות". גם רכב נכנס לקטגוריה זו, והמסורת נשמרת גם כיום. תביא בחשבון שגם רכב תוצרת הארץ היה ממוסה בצורה די כבדה, אני זוכר שאבא שלי רצה לרכוש אסקורט 1100 בשנת 1969, בסופו של דבר ביטל את ההזמנה בגלל המחיר הגבוה (של תוצרת נצרת).

נכון שהיתה תמיכה בייצור הישראלי, אבל זו שיטה מקובלת - ראה למשל את הסובסידיות לחקלאות באירופה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
חן - אם מזכירים את הסותארו 1300 שיוצר במיוחד לשוק הישראלי (והייצור הופסק ב-1988, בעקבות שינוי מדרגות המס) צריך להזכיר שגם לוולבו 144 היתה תופעה דומה - מנוע 1800 במקום 2000 סמ"ק. אבל בשוק היד השניה היו וולבו "מורחבות" שבהם הוצאו השרוולים והמנוע הוחזר לנפחו המקורי.

הייצור לא הופסק ב 88' אלא בסוף 93', פשוט היא כמעט ולא נמכרה בשל הפרש מחיר זעום מה 1600.

מדרגות המס עודכנו עם השנים, כשהעדכון האחרון נעשה שנת 90', ואז בוטלו כליל מדרגות המס שהיו קשורות לנפח המנוע.

אגב, מיסוי לפי נפח לא איפיין רק את ישראל, הוא היה קיים גם ביוון ופורטוגל, שם שווקה הסיטרואן BX עם מנוע 1.1 וכנ"ל גם הפיאט טיפו.

מנוע 1.8 היה רק בוולוו 240, משנת 79' עד 85' כולל, ה 144 תמיד היתה עם מנוע 2.0.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אין לי כוונה להתוכח עם היסטוריונים, וסביר שטעיתי לגבי השנים. אבל זכור לי שה-1300 נעלמה בסביבות 1988 עם הסרת מדרגת המס המתאימה.

מיסוי שקשור לנפח מנוע או הספק מנוע הוא דבר מושרש בהיסטוריה, למשל "כח סוס למיסוי" שהיה מקובל באירופה, ולא רק בה, שנים רבות. היו מכוניות שזכו לשם שנגזר משיטה זו, כמו ה-2CV והרנו 4.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...