Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טנדרון טורבו-דיזל, מהם הכללים לאחזקה מונעת


kanfi
שימו לב! השרשור הזה בן 7068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

אבי רכש השבוע טנדרון פיאט דובלו טורבו-דיזל מהשכרה.

 

זהו רכב הדיזל הראשון במשפחה, ואני מבין שמנועי הטורבו-דיזל דורשים תשומת לב יתרה בעת חימום הרכב ולפני כיבוי המנוע, ושמעתי על כך דעות רבות (בין חימום של דקה לחימום של 3 דקות וכנ"ל לפני כיבוי).

 

ארצה לדעת מה דעתכם בנושא:

1. כמה זמן יש לחמם את הרכב לפני נסיעה ?

2. כמה זמן יש לחכות לפני כיבוי מנוע לאחר נסיעה?

3. האם כללים אלה תקפים גם לגבי נסיעות קצרות ?

4. מה הנזקים שיכולים להיגרם מאי ביצוע ?

 

תודה לעונים.

 

עמית

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסברון קצר:

בטורבו ישנן שני מניפות המסתובבות על ציר, המשומן משמן המנוע.

מניפות אלו מסתובבות במהירויות אדירות (בערך פי 10-20-30 ממהירות המנוע המקסימלית שלך) - מה שאומר שהטורבו מתחמם מאוד וצורך המון שמן, וחייב שמן זה.

חוץ מצריכת השמן, בתוך הטורבו נוצרים כוחות צנטרפוגליים גדולים.

בעת כיבוי מיידי של המנוע, הטורבו מפסיק לקבל שמן, מה שיכול לגרום לו לנזקים גדולים, ובנוסף הכוחות הצנטרפוגליים יכולים לגרום, בעת הפסקת סיבוב מהירה, לעיוות המניפות.

בקיצור, כיבוי מיידי של המנוע יכול לפגוע בטורבו.

 

לכן, מומלץ להשאיר את המנוע להסתובב בסרק למשך דקה-שתיים, כמה שיותר עדיף.

 

לגבי כל השאר, איני בטוח ואיני רוצה להטעותך,

שבת שלום!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שבגלל הטורבו יש להקפיד על החלפת שמן מונע ומסנן שמן מנוע בזמן לפי המלצות היצרן.

קניתם טנדרון מהמהירים שקיימים אך סעו בזהירות.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"חימום" שמדברים עליו בהנעה "קרה" (בוקר, ערב או אחרי שהרכב עמד הרבה זמן והמנוע הספיק להתקרר) זהו חימום סלילי ההצתה שנמצאים באיזור הצילינדר ומחממים את הסולר בכדי לקבל הנעה. כל פעם (גם אם המנוע חם) צריך לחכות עד שנורת הסליל תכבה, ואז ניתן להניע.

לגבי המתנה בבוקר של כמה דקות בסרק, אין צורך מאחר והשמנים של היום מסוגלים לתת שימון די מיידי אפילו בטמפרוטורות נמוכות.

לגבי הדימום בדיוק כמו ששחף כתב. אני מכיר שצריך לחכות 30 שניות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, אני רק רוצה לתקן:

לא בכל רכב דיזל ישנם סלילי חימום.

ישנם המון רכבי דיזל חסרי סלילי חימום מהסיבות שהדבר לא הכרחי בכל מצב (ולכן ישנם דגמים בהם היצרנים לא מציידים את הרכבים בסלילים שכאלו), וגם ישנן שיטות אחרות לחימום שכזה.

באם אתה בטוח מנסיון שבמנוע זה קיימים סלילי חימום, קבל את התנצלותי על הערתי, אך אם לא, כדאי להציע לבעל הרכב לברר אם יש ברכבו סלילים שכאלו, ע"מ שלא ימתין ללא סיבה לפני ההתנעה.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.

ברוב הרכבים המודרניים סליל ההצתה נכנס לפעולה בעת פתיחת דלת הנהג כך שלא תצטרך להמתין יותר מדי זמן לפני ההתנעה (אצלי לדוגמא הוא נדלק למשך פחות משניה).

 

בכל רכב (בנזין ודיזל כאחד) מומלץ לנהוג רגוע בתחילת הנסיעה, אותי לימדו בתור ילד את חוק החמש, ממתינים 5 דקות כדי ש:

א. המנוע והשמן יגיעו לטמפרטורת עבודה סבירה

ב. הצמיגים יתחממו

ג. אתה בתור נהג תתרגל לסביבה החדשה (פסיכולוגיה בגרוש - אבל מסתבר שגם נהג מנוסה צריך זמן הסתגלות לפני תחילת הנהיגה)

ד. (במקרה של רכב מוגדש) הטורבו ישומן כראוי (לטורבו מעברי שמן צרים, לוקח זמן לשמן להגיע).

 

2.

במידה ואתה נוסע רגוע (איזור ה1800 סל"ד) בדקות האחרונות של הנסיעה - הטורבו בקושי גודש ומסתובב יחסית לאט.

במקרה כזה מספיקה המתנה של כ30 שניות.

 

3.

גם בנסיעה קצרה כדאי לנסוע רגוע בהתחלתה ולהמתין/לא לגדוש בסופה. הבלאי במקרה של אי הקפדה יהיה פחות או יותר זהה לבלאי שיגרם בנסיעה ארוכה ללא הקפדה על המתנה.

 

4.

הנזק הינו בלאי לטווח הארוך (טורבו בד"כ יחזיק כ200,000 ק"מ גם אם תכבה את האוטו תוך כדי דרדור לחניה... אבל יכפיל את חייו אם תקפיד על הרשום מעלה).

 

תתחדשו על האוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, אני רק רוצה לתקן:

לא בכל רכב דיזל ישנם סלילי חימום.

ישנם המון רכבי דיזל חסרי סלילי חימום מהסיבות שהדבר לא הכרחי בכל מצב (ולכן ישנם דגמים בהם היצרנים לא מציידים את הרכבים בסלילים שכאלו), וגם ישנן שיטות אחרות לחימום שכזה.

באם אתה בטוח מנסיון שבמנוע זה קיימים סלילי חימום, קבל את התנצלותי על הערתי, אך אם לא, כדאי להציע לבעל הרכב לברר אם יש ברכבו סלילים שכאלו, ע"מ שלא ימתין ללא סיבה לפני ההתנעה.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

במידה ואין לו סלילי הצתה - לא אמורה להופיע לו התראה להמתין לחימומם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי במרצדס ויטו יש מדבקה על השמשה שאומרת שצריך לחכות 30 שניות

מנוע 2.3 טורבו דיזל

לא פעם ראשונה שאני שומע שצריך לחכות 3-4 דקות

אני מחכה 30-40 שניות זה בסדר ככה ?

HU: Pioneer deh-6050UB, AMP: boss ch-650.

 

Suzuki Jimny 2003:-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7068 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...