Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה 3 כוהלים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לד.ק.וו היה מנוע דו פעימתי בעל 3 בוכנות, שכשל בוכנה צויידה בסליל הצתה משל עצמה, גירסה קדמונית למערכות ההצתה בנות זמננו.

היו עוד מכוניות בעלות יותר מסליל הצתה בודד - לפרינץ 4 היו זוג סלילי הצתה וגם לפיאט 126.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אמור לתת ניצוץ חזק יותר, בכל זאת מדובר בתערובת הכוללת שמן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

יתכן שיש גם יתרון בעצמת הניצוץ.

אך - להבנתי - הסיבה היא דווקא מבנה פשוט יותר: יש 3 זוגות פלטינות, כל זוג עם הסליל (קויל - לא "כוהל") שלו, ואז אין צורך במפלג.

ואכן - במכוניות שהזכיר חן אין מפלג...

עודד

פורסם

היו עוד מכוניות בעלות יותר מסליל הצתה בודד - לפרינץ 4 היו זוג סלילי הצתה וגם לפיאט 126.

 

גם בדה-שבו/ויזה קלאב יש קויל כפול שנותן ניצוץ סימולטני לשתי הבוכנות. באחת מהן זה יוצא "על ריק".

פורסם
גם בדה-שבו/ויזה קלאב יש קויל כפול שנותן ניצוץ סימולטני לשתי הבוכנות. באחת מהן זה יוצא "על ריק".

נכון, אבל זה מתאים למנועי 2 צילינדר, 4 פעימות.

ב-ד.ק.וו ויורשיו המזרח-גרמניים (וגם במנועי "סאאב") - 3 צילינדרים, שתי פעימות - יש 3 זוגות מגעים ("פלטינות") בזוית של 120 מעלות זה מזה. כל סליל מקבל "פקודה" מהמגעים שלו, ושולח ניצוץ למצת "שלו". אף אחד לא עובד "על ריק"...

עודד

פורסם

לאחר לימוד נוסף: נראה שבמנועי "סאאב" (שאמנם נבנו בהשראת מנועי "ד.ק.וו.") כבר היתה מערכת מודרנית וקונוונציונאלית יותר - סליל אחד, זוג מגעים אחד ומפלג.

עודד

פורסם

גם באופנועים מודרנים, בחלקם יש שני קדחים לפלאג בראש זוג פלגים ו2 כוהלים המטרה לפזר ניצט גם לפני נמע וגם אחרי מה שנקרא לשכנע את גברת בוכנב להיטרק למטה הכי מהר שאפשר .

מקובל דווקא בארבע פעימות ולא בשתיים.

לדוגמא dr 650 של סוזוקי

Xt 500ימאהה

פורסם

מנועים עם מערכת הצתה כפולה קיימים במטוסים כבר משנות העשרים של המאה הקודמת. מטרת המערכת היא יתירות (Redundancy). ברכבים, מערכות הצתה כפולה נועדו לספק בעירה טובה יותר של התערובת - בעיקר בסל"ד גבוה. לאחר הניצוץ הראשון יש עדיין שאריות של התערובת בצילינדר והניצוץ השני דואג להבעיר גם אותן.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
לד.ק.וו היה מנוע דו פעימתי בעל 3 בוכנות, שכשל בוכנה צויידה בסליל הצתה משל עצמה, גירסה קדמונית למערכות ההצתה בנות זמננו.

היו עוד מכוניות בעלות יותר מסליל הצתה בודד - לפרינץ 4 היו זוג סלילי הצתה וגם לפיאט 126.

 

גם בבוקסרים (אופנועים) של BMW משנת 69-80 היו שני קויילים, אשר נותנים ניצוץ בו-זמנית לשני הצלינדרים.

ניצוץ אחד עובד"על ריק" בכל צלינדר לסירוגין.

×
×
  • תוכן חדש...