Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4248 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
כמובן.

מה שאתה בעצם ממחיש, זה מצב בו הלקוחות שבויים. שוק ללא תחרות. ואף גרוע מכך, מחיר הרכישה אינו ממחיש את מחיר מערכת היחסים.

אף פעם לא הבנתי את הטיעון הזה, שנראה לי מנותק מהמציאות.

יש תחרות בשוק הרכב. מישהו מכריח אותך לקנות פורד פוקוס כשבשוק יש גם רנו מגאן, סיאט לאון, קיה סיד, שברולט קרוז או טויוטה אוריס? כל אחת מהמכוניות הללו משווקת על ידי יבואנית אחרת, שנשלטת על ידי קבוצת כוח אחרת ומנסה לקחת נתחי שוק מהמתחרות שלה. אתה החלטת לקנות פורד פוקוס ואז אתה בא בטענות שאין תחרות. יש תחרות, פשוט אתה בחרת במוצר שנראה לך הכי משתלם מבין המתחרות.

 

באותה מידה אני יכול לבוא ולשאול למה אין תחרות על הג'ינסים של אמריקן איגל, אין תחרות בשוק המזגנים של אלקטרה ואין תחרות בשוק הפסטות של אסם. לא מתאים לך המחיר של פסטה אסם? גש למחסני השוק, יש מבצע 3 ב-12 על פסטה ממותג מתחרה. לא מתאים לך אמריקן איגל? גש לקסטרו ותבדוק אם יש מבצע.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לא בהכרך צביקה,

לדוגמא אם בסופר א' פסטה אסם יקרה לך אתה תמיד יכול לקנות בסופר ב' שמה היא יכול להיות תהיה זולה יותר,

בשוק הרכב הייבוא המקביל עדיין לא מפותח(דווקא פוקוס אתה יכול לקנות מ"2 סופרים" שונים).

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

צביקה-פיק, שי כיוון לכך שאלאחר שרכשת את בחירת ליבך וגילית צרכנות נבונה, או אז אתה מבין שאתה "שבוי" בידי היבואן בכל מה שקשור לחלפים. כאן זה נכון חלקית, כיוון שיש יבואנים ליצרני ה-OEM, ואפשר כמובן לרכוש דרכם ולא בהכרח "מקורי" מהיבואן.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
אם תבחן את הדוחות של החברות הציבוריות (קרסו, דלק וכד׳) תיווכח שהרווח שלהם די נמוך בעיקר לאור העלויות העצומות של החזקת מערך שירות ומכירות.

 

אני חושב שהתכוונת לרווחיות, לא לרווח.

 

כפי שכבר הוזכר כאן, תחום החלפים הוא עיקר מוקד הרווח של היבואנים

 

אני בכלל לא בטוח. כשייהיה לי זמן אני אבדוק אם אפשר לראות זאת בדוחות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

Falou, התכוונתי לכך שהרווח הנקי שלם נמוך על המחזור (הרווח הנקי של קרסו ב-2013 כמדומני היה באזור 3.5%).

לגבי החלפים, זאת הערכה המבוססת על השוואת המחירים המקובלים באירופה על חלקי חילוף והמחירים המבוקשים על אותם חלפים בארץ ע"י היבואן - לא מעט שרשורים היו בהקשר הזה, הרווח הגולמי לכאורה גבוה מאד.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
אף פעם לא הבנתי את הטיעון הזה, שנראה לי מנותק מהמציאות.

 

לא בהכרך צביקה,

לדוגמא אם בסופר א' פסטה אסם יקרה לך אתה תמיד יכול לקנות בסופר ב' שמה היא יכול להיות תהיה זולה יותר,

בשוק הרכב הייבוא המקביל עדיין לא מפותח(דווקא פוקוס אתה יכול לקנות מ"2 סופרים" שונים).

 

דוגמא יפה.

הוסף לכך עיוותים נוספים כמו מחיר המכירה לליסינג או הגבלת רמות גימור ודגמים.

 

 

צביקה-פיק, שי כיוון לכך שאלאחר שרכשת את בחירת ליבך וגילית צרכנות נבונה, או אז אתה מבין שאתה "שבוי" בידי היבואן בכל מה שקשור לחלפים. כאן זה נכון חלקית, כיוון שיש יבואנים ליצרני ה-OEM, ואפשר כמובן לרכוש דרכם ולא בהכרח "מקורי" מהיבואן.

 

נכון.

 

אני בכלל לא בטוח. כשייהיה לי זמן אני אבדוק אם אפשר לראות זאת בדוחות.
אם אני לא טועה, אכן תחום השירות תורם פחות אך עדיין הרווחיות שלו גבוהה משמעותית.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
לא בהכרך צביקה,

לדוגמא אם בסופר א' פסטה אסם יקרה לך אתה תמיד יכול לקנות בסופר ב' שמה היא יכול להיות תהיה זולה יותר,

בשוק הרכב הייבוא המקביל עדיין לא מפותח(דווקא פוקוס אתה יכול לקנות מ"2 סופרים" שונים).

אתה כותב את זה רק כי אתה לא מכיר את מבנה שוק המזון בישראל.

נכון, יכול להיות מצב שבו בסופר א' אפשר למצוא את הפסטה של אסם זולה משמעותית מאשר בסופר ב'. אבל זה רק בגלל שאסם קבעה את זה. מי שמסדר את המוצרים על המדף בסופר, קובע במידה רבה את המחירים ואת המבצעים זה ספק המזון. לרשת הסופרים אין כמעט אמירה בכל הקשור למחירי המוצרים. הספק הוא זה שמשחק עם המחירים, פעם עושה מבצע כזה בסופר כזה ופעם מבצע אחר בסופר אחר, בהתאם לראות עיניו.

 

צביקה-פיק, שי כיוון לכך שאלאחר שרכשת את בחירת ליבך וגילית צרכנות נבונה, או אז אתה מבין שאתה "שבוי" בידי היבואן בכל מה שקשור לחלפים. כאן זה נכון חלקית, כיוון שיש יבואנים ליצרני ה-OEM, ואפשר כמובן לרכוש דרכם ולא בהכרח "מקורי" מהיבואן.

אתה צודק, הרבה מהצרכנים לא מודעים לעובדה שמעבר לעלות רכישת הרכב יש גם עלות טיפולים שוטפים, תיקונים וביטוח. אני מדבר לאחרונה עם לא מעט אנשים שמבינים "דרך הארנק" שלרכוש רכב זה לא רק התשלומים של המימון אלא גם עלויות האחזקה השוטפות.

צרכנות נבונה מלאה כוללת גם בדיקה של מחירי עלויות האחזקה לפני קבלת ההחלטה, ולא אחריה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
צרכנות נבונה מלאה כוללת גם בדיקה של מחירי עלויות האחזקה לפני קבלת ההחלטה, ולא אחריה.

 

תן נוסחא שהאדם הסביר יוכל להשתמש בה לפני רכישת מכונית לאומדן העלות הצפויה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

אני לא חושב שיש נוסחא ספציפית ומדויקת לעניין כזה, אבל אם לנסות לנחש זה משהו בסגנון של דלק + ביטוח + טיפולים (כולל החלפת צמיגים) + תיקונים (לאחר שתמה האחריות) ואפשר להכניס לעניין גם את ירידת הערך של רכב חדש, ואפילו גם את הריבית שאתה משלם על המימון שלקחת.

 

לא לשכוח שיש בנוסחא גם משתנים כגון סוג הרכב (סוזוקי אלטו תהיה יותר חסכונית משברולט מאליבו), צורת הנהיגה של הנהג (במידה ולוקחים רכבים עם צריכה זהה), לכל רכב יש ירידת ערך שונה, עלות הביטוח תשתנה וכו'.

צריך לעשות חישוב לפי הנוסחא הזאת פר נהג ופר רכב שאותו הוא רוצה לרכוש. בחישוב שנתי, רכב אחד יכול לצאת משתלם יותר מרכב אחר שבחישוב חודשי יצא מתשלם יותר.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם
Falou, התכוונתי לכך שהרווח הנקי שלם נמוך על המחזור (הרווח הנקי של קרסו ב-2013 כמדומני היה באזור 3.5%).

 

זו רווחיות.

 

לגבי חלפים, טענת שעיקר הרווח מגיע מהסיגמנט הזה, אבל זה שהרווחיות הגולמית גבוהה לא אומר שעיקר הרווח מגיע מתחום זה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

זאת לוגיקה - יבואן מוכר מכוניות, חלפים למכוניות, מפעיל מוסכים מרכזיים וגובה תשלום על טיפולים ותיקונים ומקבל תמלוגים מהמוסכים המורשים על הייצוג של המותגים וקבלת מידע טכני מהיצרן.

אני לא יודע מה אורך החיים הממוצע של מכונית, אך בהנחה שהגיל הממוצע הוא באזור ה-7 שנים, וממוצע הנסועה בשנה של רכב פרטי הוא כ-17K ק״מ, אז סביר להניח שגם הרווח הגדול מגיע ממכירת חלפים.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

מתוך הדוחות של קרסו- בשנת 2013, הכנסות ממכירת רכבים 1.7 מיליארד, הוצאות 1.5 מיליארד, רווח גולמי 259 מיליון או 15%

הכנסות ממכירת שירותים נלווים 487 מיליון, הוצאות מכירת שירותים נלווים 430 מיליון, רווח גולמי של 57 מיליון או 11%

 

כמובן שזאת חברה אחת ולא בהכרח מיצג את הענף, אם רוצים אני אבדוק גם את שאר החברות הציבוריות בתחום.

פורסם

תודה על הנתונים.

 

מה הרווח הנקי של קרסו ממכירת רכבים בלבד וכמה רכבים הם מכרו? כך ניתן יהיה לחשב רווח נקי ממוצע לרכב.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
אף פעם לא הבנתי את הטיעון הזה, שנראה לי מנותק מהמציאות.

יש תחרות בשוק הרכב. מישהו מכריח אותך לקנות פורד פוקוס כשבשוק יש גם רנו מגאן, סיאט לאון, קיה סיד, שברולט קרוז או טויוטה אוריס? כל אחת מהמכוניות הללו משווקת על ידי יבואנית אחרת, שנשלטת על ידי קבוצת כוח אחרת ומנסה לקחת נתחי שוק מהמתחרות שלה. אתה החלטת לקנות פורד פוקוס ואז אתה בא בטענות שאין תחרות. יש תחרות, פשוט אתה בחרת במוצר שנראה לך הכי משתלם מבין המתחרות.

 

באותה מידה אני יכול לבוא ולשאול למה אין תחרות על הג'ינסים של אמריקן איגל, אין תחרות בשוק המזגנים של אלקטרה ואין תחרות בשוק הפסטות של אסם. לא מתאים לך המחיר של פסטה אסם? גש למחסני השוק, יש מבצע 3 ב-12 על פסטה ממותג מתחרה. לא מתאים לך אמריקן איגל? גש לקסטרו ותבדוק אם יש מבצע.

 

צביקה, איך תסביר מחיר זהה של 128 אלף ש"ח לדגם הכניסה של כל המשפחומטיות?


×
×
  • תוכן חדש...