Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי פולקסווגן ג'טה 2009,1.4 160כ"ס tsi עם טורבו רגיל+מגדש על.

 

לפני כחודשיים הרגשתי במהלך נסיעה כי הטורבו הפסיק לעבוד._הדבר ישר הורגש,_התאוצה ירדה, האוטו משך לסל"ד גבוה_והשריקה המוכרת של מנועי ה tsi הידועה הפסיקה._כעבור כמה שעות, ולאחר שהמנוע התקרר, הטורבו חזר לעבוד.

במהלך החודשיים האחרונים תדירות הבעיה הלכה וגברה, עד שהגעתי למצב שהיום, לאחר 10 דקות של נסיעה, הטורבו מתנתק._שמתי לב שכשאני מדליק את המזגן, ובכך יוצר עומס על התאוצה של האוטו, הטורבו נכבה כעבור כ 5 דקות,_ושוב, כמו שציינתי, לאחר התקררות המנוע הטורבו חוזר לעבודה.

 

על פניו זה מרגיש כמו בעיה של איזה סנסור לא תקין של הטורבו או משהו כזה, שמנתק את פעולת הטורבו, כאשר הוא מגיע לחום או לחץ מסוים,_אבל לכן פניתי אל המומחים כאן בפורום שהם יתנו לי את חוות דעתם.

 

מה יכולה להיות הבעיה והאם זה סיפור יקר?

תודה מראש לכל המגיבים.

פורסם

יש בעיה ופתרון לחוסר סחיבה במנועים הנ"ל (סל"ד עולה כרגיל והרכב ממאן להאיץ וכו') - עניין מוכר.

חיישן n75, שזהו בעצם "ברז הגדישה" ברכבים הנ"ל, פשוט מחזיר את נשמתו לבורא ביום בהיר, או לחילופין הפורק החשמלי שגם מחליט למות.

לא סיפור יקר.

ברוב המקרים לא קופצת שום הודעת שגיאה כאשר מבצעים סריקה עם vagcom לגבי הצמד הנ"ל.

בקש החלפה של החלק הזול מבינהם וראה אם הבעיה נפתרה, בצע נסיעת מבחן, במקרה והבעיה לא נפתרה, בקש להחזיר את החלק הישן (שקרוב לוודאי תקין) ולהחליף לחלק השני.

לפי התיאור שלך, רוב הסיכויים שזה אחד מהחלקים הנ"ל.

בסך הכל חיבור של קונקטורים, פלאג אנד פליי, עניין של שניה.

 

קפוץ למוסך רון, מומלץ.

"יאללה בירי".

פורסם (נערך)

קודם כל תודה לך איש יקר על עזרתך המקצועית..רואים שאתה "תותח" במכוניות פולקסווגן. הייתי מהבוקר במוסך המורשה שאני מטפל בו בפתח תקווה וכיוונתי אותם אל הבעייה ועל האפשרות שזה החיישן או "הפורק" כפי שציינת,קרו דברים מאוד מוזרים ורציתי לשאול את חוות דעתך המקצועית ואסביר..

בתחילה החליפו לי את "הפורק" ונסעתי נסיעת בדיקה עם האוטו, זה פתר את בעיית הטורבו בהילוכים הראשוניים, וכאשר הגעתי להילוכים הגבוהים שוב הטורבו לא תיפקד טוב והאוטו משך לסל"ד גבוה,חזרתי למוסך ואז החליפו לי את החיישן והחזירו חזרה את "הפורק" הישן ונסעתי רק עם החיישן החדש, זה היה הרבה יותר טוב ממה שהגעתי למוסך אבל עדיין התאוצה של האוטו הייתה חלשה יותר ממה שאני זוכר אותו,שוב חזרתי למוסך והם טענו שיש עוד אופצייה שיכולה לייצר בעיה -והיא צינור מיוחד ובו פלג שנמצא ליד החיישן והפורק,הם החליטו לנסות ולהחליף את כל שלושת האופציות וביחד במטרה לבדוק האם הבעיה נפתרת לגמרי..לאחר ההחלפה של שלושתם יחד נסעתי שוב לנסיעת מבחן והרי פלא..נפתרה הבעיה לגמרי,הטורבו שורק כל הנסיעה, הסל"ד נמוך,והתאוצה מדהימה..שמחתי שלפחות יש פיתרון כלשהו לבעיה, אבל זה לא פיתרון להחליף את שלושת הרכיבים מבלי לדעת מה לא תקין, ובלי קשר החיישן עולה -500 ש"ח לפני עבודה,הפורק -700 ש"ח לפני העבודה ,והצינור 1100 ש"ח לפני העבודה, כך ששלושתם יחד זה עלות גבוהה של 2300 ש"ח לפני עבודה. חשבתי מחר לחזור למוסך ולבדוק את האופצייה האחרונה -"הצינור" שיוחלף לבד ואז נבדוק שוב בתקווה שכל הבעיה תיפתר..

השאלה שלי- האם יכול להיות מצב בו 2 או 3 מהחלקים הנ"ל לא תקינים לגמרי וביחד הם חוברים לבעיה גדולה אחת ??

כי בינתיים "הפורק" "והחיישן "-כל אחד שהותקן לבדו נתן שיפור כלשהו אבל אחר.. תודה מראש וסליחה על "החפירה"..

עריכה אחרונה על ידי runonly
פורסם (נערך)

אנחנו פה בשביל לחפור אחד לשני זה בסדר.

אגב אני ממש רחוק מלהיות תותח וואג או כל תואר אחר, כמוך, אני מתנייד עם רכב שלו מנוע זהה לחלוטין כבר ארבע וחצי שנים ומכיר את רב מחלות הילדות.

לגבי שאר רכבי הקונצרן קטונתי.

 

באיזה מוסך אתה מטפל בפ"ת? ספטון?

 

בכל מקרה לחלוטין יכול להיות שהפורק והחיישן יתקלקלו יחדיו.

אני לא חושב שתקלה אחת גררה את השניה, הגיוני צירוף מקרים, למרות שלא ניתן לדעת אבל כרגע זה פחות משנה.

בגדול לא הפורק ולא החיישן החזירו את היכולת של הרכב.

לגבי הצינור המדובר, לא עולה לי כרגע שום חלק שעליו יכולים לדבר, אבל אכן הייתי קופץ שוב למוסך כדי לנסות ולראות אם אכן ה"צינור" פותר את הבעיה לבדו.

בגדול, הפורקים החשמליים והn75 מחזירים את נשמתם לבורא לא אחת במנועים הנ"ל, הרכב שלך לא מעט זמן על הכביש, אם זה לא היה קורה עכשיו זה היה קורה במוקדם או במאוחר, קשה להמנע מזה.

נכון שזה יקר, אבל אם מתכנן להחזיק את הרכב לתקופה ארוכה הייתי מקדים תרופה למכה, ומחליף את הכל יחדיו בשביל להיות שקט.

במקרה ולא? נסה לראות האם מסכימים להחליף רק את הצינור המדובר.

אשמח אם תשאל אותם מה שם החלק, גם מק"ט יעזור.

בכל מקרה שיבדקו על הדרך ויזואלית את הצינורות גדישה, יתכן בריחה גדישה כתוצאה מסדק או קרע.

 

bigmik - מאיפה מוכר לך? :)

עריכה אחרונה על ידי sciPoPo

"יאללה בירי".

פורסם

המשך הסיפור מהיום-הייתי שוב במוסך וביקשתי שיתקינו לי רק את "הצינור" המדובר ( נקרא "צינור נשם" מק"ט V 03c 103 474 AA) , עשיתי שוב נסיעת מבחן וגם התאכזבתי,שוב היה שיפור חלקי בלבד..למעשה רק שהתקינו לי לצורך הבדיקה את שלושת החלקים אז האוטו נסע מעולה,גם המנהל הטכני של המוסך(מוטוראפ בפתח תקוה) המליץ לי להחליף את 3 החלקים כי טען שכבר נתקל בבעיה דומה,לטענתו כל חלק נשחק בקצת וביחד הם יוצרים בעיה קשה ומורגשת בסכיבת האוטו. אז לא הייתה לי ברירה והחלפתי את הכל ושילמתי 3000 ש"ח כולל עבודה :-(..כמובן שהבעיה הזו נפתרה כעת. יש לי סוג של דילמה ואני אפרט- לפני כשנה קניתי את הרכב מחברת "אוטו שי" הממוקמים בראשון לציון,הרכב היה עם 34000 ק'מ יד ראשונה ונקנה מאיש מבוגר והתגלה כשמור גם טכנית וגם חיצונית לאחר שנבדק במכון בדיקה,קיבלתי גם את גליון הטיפולים של הרכב שטופל במוסך מורשה בלבד,ונמצא שהוא לא עבר שום תיקון חריג פרט "לריקול" הידוע שהיה בתיבת הגיר וטיפולים שגרתיים בזמן.מה שאתה לא יודע זה שלפני כחצי שנה נדלקה לי מנורה שמעידה על בעיה באחד השסטומים באוטו והאוטו לא סכב..נקצר ונגיד שהלכה לי בוכנה והחלפתי סט של 4 בוכנות + עבודה- בעלות 0 שקלים,אבל רק בגלל שנלחמתי מול פולקסווגן ונעזרתי בקרוב משפחה מהתחום ..יצאתי בעוגמת נפש רצינית מהסיפור הזה,ב 40000 ק'מ נקרעת בוכנה!! ועכשיו הסיפור עם הטורבו!!..ככה שאני מתלבט אם לתת עוד צ'אנס לפולקסווגן שלי או לחזור ליפניות שהייתי בהם שנים..אלה עם מנועים לא מתקדמים,מכוניות לא מפנקות,אבל עם אמינות..שתבין אני מת על הפולקסווגן שהתברכה בביצועים טובים, בפינוק תא הנוסעים ובתא מטען ענק באופן לאחרים,אבל היא "הורגת אותי בינתיים, מצד שני ב 4 השנים הראשונות של האוטו לא הייתה לא שום תקלה ושום תיקון לפי גליון הטיפולים של האוטו-שזה גם טוב.. ועוד לפולקסווגן. האם לדעתך אני נכנס עכשיו לסבב של תקלות שייקרו לי בגלל בלאי ? למכור או לתת צ'אנס, מה דעתך? תודה מראש

פורסם

שוב, הבעיה היא לא בטורבו, אלא בחלקים מסביב.

הטורבו שלך תקין.

שילמת 3000 ש"ח בפעם אחת, שסביר להניח שבשלב מסויים הייתי משלם בכל מקרה (בכלל מפתיע איך אף אחד מהחלקים הנ"ל לא החזיר את נשמתו קודם).

לגבי הבוכנה, גם סיפור ידוע.

הוחלפו מנועים/בוכנות ברכב הנ"ל בשנים המוקדמות שלו.

הסיבה האמיתית לא ידוע, אבל קורה, בשביל זה יש אחריות מורחבת שתטפל בעניין.

ויש לי הרגשה שגם בלי המכר שלך בסופו של דבר הייתי מקבל את המנוע/בוכנה + העבודה ע"ח החברה, כמו רבים אחרים.

הרכב שלך בסדר גמור, כל התקלות טופלו וכל המחלות ילדות מאחור.

תהנה ממנו ושכח מהשאר.

טיפ קטן, תשתחרר מצ'מפיון ומהמוסכים המורשים שלהם, מעבר לטיפולים שוטפים היכולת המקצועית שלהם פשוט לא שווה הרבה.

תעבור למוסך רון, הגיע הזמן.

"יאללה בירי".

פורסם

ואם אתה ממשיך בכתיבה פעילה בפורום, בבקשה חלק את בליל המילים שלך לפסקאות והשתמש כראוי בניקוד, כפי שמנהל כלשהו תיקן את ההודעה הראשונה שלך בשרשור. :bugeyed:

×
×
  • תוכן חדש...