Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4383 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הרכבים הנ"ל דהו בגלל סבון כלים?

ולא חלילה בגלל השמש, העובדה שלא שטפו אותם עשר שנים או הגיל!

 

יאללה, יאללה..

עריכה אחרונה על ידי סולל הדרך
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

 

יאללה, יאללה..

 

ללא ספק, אתה מנהל דיון ברמה גבוהה.

אבל לפני שאתה מתלהם, תקרא את התגובה שלי מחדש.

אם אתה ממש מתקשה, אני אפרט. כדי לשמור על הפח מהשמש, צריך להגן עליו. סבון כלים מפרק את שכבת ההגנה בשטיפה אחת (אני אפילו לא אכנס לדיון של השפעת חומרים שיש בסבון כלים על הלכה, מיותר לגמרי כרגע).

 

העובדה שלא שטפו אותם עשר שנים

מעניין על סמך מה אתה קובע את תדירות השטיפה שלהם, בכל אופן, אבק לא מגביר את הדהייה.

 

הגיל

קבעת עובדות לטווח הארוך, לא ידעתי שטווח ארוך לרכב מסתכם בשנים בודדות.

 

סליחה שהוצאתי אותך משלוות שנות השמונים, אבל השנה היא 2014, דברים השתנו.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

האמת לא ממש התקלת את הבחור עם התמונות הלא קשורות שצירפת :wave:

 

ברור שסבון כלים פוגע בחלק מחומרי ההגנה (ווקסים , חומרי הספגה להגנה\אימפרגנציה וכו') .

האם הוא גורם נזק נוסף? למשל לצבע או לרכיבי גומי?

אני בוחר להאמין שכן אחריי קריאה של המון חומר בנושא והטיעונים שנראים לי הגיוניים (עם זאת אני לא מאמין ששימוש אקראי יגרום לנזק מצטבר , וביחד עם דעה זו הרבה משתמשים וביניהם אני בסבון כלים לעתים רחוקות כדי לבצע הסרה מלאה של ציפויים מהרכב) , אבל אני לא רואה כל דרך לשכנע מישהו אחר שלא מאמין בנזקים האלה כמו "סולל הדרך" שכן אין כל מחקר עם הוכחות חד משמעיות לעניין .

במילים אחרות , אני בעמדתך אבל לא רואה כל סיכוי וטעם לוויכוח הזה .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם

לא חיפשת להתקיל אף אחד ולא לשכנע מישהו אחר להשתמש בחומרים אלה או אחרים, מבחינתי הוא מוזמן לקחת בקבוק פיירי וסקוץ' של הכלים ולשטוף איתם את הרכב.

מה שהפריע לי זאת הקביעה ש"פעם לא היה דיטיילינג, השתמשו רק בסבון כלים על בסיס והכל היה בסדר גם בטווח הארוך", אני לא מסכימה עם זה. בהסתכלות על רוב הרכבים הישנים שנעים היום על הכביש (התמונות להמחשה בלבד, אבל הן מייצגות את הנוף בצורה טובה) קל לראות שמצב הצבע שלהם לא מזהיר וכן נגרמו לו נזקים. אין בידי מחקר ספציפי שיראה שזה קרה עקב השימוש בסבון כלים, אבל עובדה ששיטות של שנות ה80-90 לא היו יעילות.

גיל הרכב זה לא תירוץ. אם בן אדם רוכש רכב חדש, מתכוון להחזיק בו שלוש שנים ומאותו רגע מצב הרכב זה ממנו והלאה, אני מאמינה שהצבע ישרוד שטיפה עם סבון כלים על בסיס קבוע, אבל כשמדברים על הטווח הארוך, לא מדברים על שלוש שנים, אלה על מספר דו-ספרתי של שנים. עבור הרבה אנשים הרכב אינו פריט לבוש שמתמשים בו כמה עונות ומחליפים.

 

בשורה התחתונה, אנשים מגיעים לפורום הזה כדי לקבל עצות וללמוד, בן אדם שישקיע ביישום של אוטם צבע (מוצר לא זול, פרוצדורה שלוקחת גם זמן ומאמץ) ויקרא ש"להשתמש בסבון כלים כשנגמר הסבון שלך לרכב זה בסדר" עלול להרוס לעצמו את שכבת ההגנה שהשקיע בה רק לפני שבועיים.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

חברים,

אני יודע שהתת פורום של הדיטיילינג זו קבוצה של אנשים שאכפת להם מהרכב שלהם באופן יוצא דופן.

אבל רוב העולם, נגיד...99% מבעלי הרכבים בכדור הארץ לא מבינים בלכה, אוטם, וקס ופוליש. רוב האנשים מכניסים את הרכבים שלהם לשטיפה אוטומטית (שזה לא פחות גרוע הן בפן של החומרים והן בפן של השריטות).

שימוש אקראי בנוזל כלים לא יגרום לנזק מצטבר ותפסיקו להפחיד את האנשים.

למען האמת מנסיון של עשרות שנים...עדיין לא נגרם נזק נראה לעין אבל על זה עוד אפשר להתווכח.

נכון, סבון כלים לא מתאים ביעודו לשטיפת רכב ועדיף סבון יעודי.

שאלו יהיו הצרות שלכם.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

גם אנשים שלא דואגים לרכבם בצורה יוצאית דופן ועדיין שוטפים את הרכב עדיין משקיעים כמה שקלים על שמפו ייעודי. זכותך להשתמש במה שאתה רוצה.

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

פורסם

חבר טוב שלי הוא כימאי באחד מהמפעלים הגדולים בארץ שמייצר חלק גדול מחומרי הניקוי שבו כולנו משתמשים, כמו בהרבה מאוד חומרי ניקוי, ההבדל הוא בריכוז החומר הפעיל. כל פעם שהוא בא אלי ורואה את אוסף הבקבוקים לניקוי הרכב שלי הוא צוחק עלי. לדבריו, סבון הכלים דומה עד זהה לסבון לרכב ולעוד כמה חומרי ניקוי בהם כולנו משתמשים, יש הבדל "נראה לעין" בצבע צמיגות וריח אבל אין לזה קשר לחומר הפעיל עצמו. שאני אומר לו לגבי הפגיעה של חומר חזק מדי בהגנה על הרכב הוא צוחק עלי ואומר לי לדלל עם מים - "זה מה שאנחנו עושים במפעל".

 

לא יודע איזה אבקת קסמים שמים בCG/ מגוויארס אבל אני יודע שפסיכולגית זה עובד וגם אני רוכש אותם.

 

אגב בפיירי החומר הפעיל הוא 21/23 אחוז חומר פעיל לעומת 17/19 בשאר - אני לא בדיוק זוכר...

בשיפוצים

פורסם

פיירי מוריד שכבת הגנה, את זה אתה יכול לראות גם בלי כימיכאי. אם אתה רוצה להתחיל לדלל סבון כלים, לקוות שאתה יודע מה אחוז החומר הפעיל, כמה לדלל ומה השוני בין כל סבון כלים, אז בכייף.

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

פורסם

אצלי ברכב נוגע סבון כלים רק לפני יישום של ווקס חדש, שאר הזמן רק סבון יעודי לרכב. אם ה50 שקל האלה הם פסיכולוגיים אז זה הפסיכולוג הכי זול שיהיה לי בחיים.

בשיפוצים

פורסם

שימוש מידי פעם בנוזל כלים לא מסב שום נזק לצבע במידה ומטפלים ברכב באופן קבוע. (אוטמי צבע/וקסים וכד')

 

אין הרבה קשר בין הרכבים שהוצגו כאן לנזקי סבון כלים -יש כמה חברות שאיכות הצביעה שלהם ירודה

כל כך (מיציבושי,פיאט,סיטרואן לדוגמא) שאחרי 3 שנים על הכביש הם מתבלים ומקבלים קילופי לכה מזעזעים

גם אם הייתם עושים כל חודש טיפול דיטלייניג זה לא היה עוזר הרבה.( שאיכות שכבת הלכה/צביעה ירודה? לא יעזור כלום)

 

אם כל זה האם להשתמש בסבון כלים? חד שמשמעית לא. כמו שאני משתמש בסבון מתאים לגוף

כך אני רוצה ליישם סבון ייעודי לרכב על מנת למזער נזקים אפשריים לשכבת ההגנה שיש על הרכב/גומיות הרכב וכד'

מחומרים פעילים חזקים שיש בסבון כלים שייעודו בדיוק הפוך -הסרת שמנים בצורה יעילה.

פורסם
הנימה הנוסטלגית שלך באמת נגעה ללב, אבל להגיד שלא היו נזקים לטווח הארוך? הרכבים משנות ה90 ותחילת האלפיים נראים נורא.

[ATTACH=CONFIG]386716[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]386715[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]386717[/ATTACH]

(אלו רכבים שהמוכרים שלהם עוד העלו תמונות למודעה, מי שיוצא מידי פעם מהבית רואה רכבים שהיו רוצים להיות במצב של אלו).

 

אז אין כבר חור בגרוש, "מנגו" זה כבר לא לעשירים ואנחנו מתחברים לאינטרנט מכל מקום מתי שאנחנו רוצים בלי הצליל הנוסטלגי של החייגן. סבון הכלים מנקה בקלות כל מפגע בכיור שלנו ויוצר קצף שיהיה מאוד פוטוגני על הרכב. אבל, כדי לשמור על הצבע של הרכבים שלנו מהשמש החזקה עלינו לשים עליהם קרם הגנה פעם בכמה חודשים, מה לעשות שסבון הכלים שמנקה את הצלחת נהדר ואפילו משאיר ריח נפלא אחריו, מנקה גם את קרם ההגנה מהרכב שלנו ואולי גם קצת יותר מזה.

כמו שאינטרנט וטלפון נייד זה כבר לא לעשירים בלבד, גם סבון לרכב לא. בעת צרה..? לא שוטפים את הרכב באותו היום.

 

אולי (לא בטוח) ,שסבון כלים לא מתאים למכוניות "צבעוניות" ,אבל את ה"לגאסי" הלבנה שלי שטפתי 7 שנים עם סבון כלים מכל הסוגים.

לא ,לא בגלל הקמצנות אלא בגלל התוצאות .

כל השנים חשבו שעכשיו יצאתי מהפחחייה עם צבע חדש.

גם את המונית (ריו 2012) אני שוטף עם סבון כלים וגם לי הנוסעים אומרים "תתחדש" והאמיני לי ששנתיים זה המון במונית.

לאחרונה הזדמן לי (קיבלתי) שמפו יעודי .לא רואה הבדל .

אני לא מבין גדול אבל מנסיון : לפחות עם רכב לבן ,לא אמורה להיות בעיה.IMG_2551.jpg

 

בברכה

מוטי

פורסם
גיל הרכב זה לא תירוץ. אם בן אדם רוכש רכב חדש, מתכוון להחזיק בו שלוש שנים ומאותו רגע מצב הרכב זה ממנו והלאה, אני מאמינה שהצבע ישרוד שטיפה עם סבון כלים על בסיס קבוע, אבל כשמדברים על הטווח הארוך, לא מדברים על שלוש שנים, אלה על מספר דו-ספרתי של שנים. עבור הרבה אנשים הרכב אינו פריט לבוש שמתמשים בו כמה עונות ומחליפים.

 

 

לדעתי יש בעיה בתזה שלך כי:

 

1. אדם ששוטף רכב עם סבון כלים הוא אחד שעולם הדיטיילרים זר לו עד כדי כך שהוא אפילו איננו מטריח את עצמו ורוכש שמפו של אמריקן איגל. אחד כזה ברוב המקרים גם יזניח את רכבו וכך לדוגמא הוא לא ימהר לנקות את הצבע הרכב מלשלשת ציפורים כפי שכל חברי הפורום שכאן יעשו.

התוצאה של זה היא שרכב שנשטף בסבון כלים יראה ברוב המקרים מוזנח יותר מרכב של כל אחד מחברי הפורום - אבל האם זה מעיד על נזק שהסבון גרם לרכב או על איכות התחזוקה של הבעלים?

 

2. אני נוטה להאמין שהחומר הפעיל בשמפו של CG ודומיהם הוא אותו חומר פעיל שנמצא בסבון כלים, קרי חומר ניקוי שתכליתו לפרק לכלוך וההבדל הוא רק בריכוז.

 

אז למה הרכב שלי נשטף עם שמפו ייעודי? כי גם עלי שטיפת המוח עובדת וגם בשל העובדה שמיכל שמפו שעולה 50 ₪ מחזיק אצלי למשך שנה + ומשמש לשטיפת שני כלי רכב - לא מוצא שום עניין בחיסכון.

×
×
  • תוכן חדש...