Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

עדכון: מחירים ב"אחד" לדוגמא-

-29 ש"ח ל 4 להבי ז'ילט מאך3

- 5 ש"ח ל 4 סוללות אלקליין AA או AAA (הדקות והעבות) תוצרת GP

- 5 ש"ח לשקדי מרק 350 גרם (הגודל הנפוץ הוא 400 גרם)

 

למי שלא אוהב לארוז: הקופאית גם אורזת, כלומר היא שמה את המצרכים בשקיות התלויות על קרוסלה. אחרי כל שקית היא מסובבת קצת את הקרוסלה, כאשר הקונה לוקח את השקית המליאה ושם בעגלת הקניות, ואילו הקופאית מתחילה למלא שקית חדשה. רעיון פשוט ותכליתי.

 

יהודה

 

גם אנחנו יכולים לפעול כדי להוריד את יוקר המחיה, ואחת הדרכים היא לקנות מזון בסופר מרקט חדש בשם "אחד" ברעננה (עבור מי שגר לא רחוק מדי) , שמתוכנן להתרחב ולהיות רשת.. הרעיון שמאחריו הוא רק מותג אחד לכל מוצר ובד"כ מדובר ביצרן קטן. אין שם נסטלה-אוסם, שטראוס-עלית, יונילוור-קנור-תלמה וכו'. הרשתות "אלדי" ולידל" פועלות כך באירופה והן מאוד מצליחות ומתרחבות לעוד ארצות. בהולנד קונים דג פורל מעושן ב"אלדי" ברבע מהמחיר אצל רשת הסופרמקטים הגדולה שם.

 

בארץ הרי החוק הוא עוד אוסף של אותיות מתות ואין אכיפה או שיש אכיפה מצחיקה. עלית דרסה את נסיון הכניסה של קדבורי לארץ וקיבלה קנס מצחיק יחסית למה שהשיגה. הפרשה נגררה שנים רבות בבתי המשפט. חברות המזון הגדולות משתלטות על המדפים בסופרמרקט והקטנים נדחקים למדף לא אטרקטיבי או שבכלל מועלמים.

 

גילוי נאות: אין לי שום קשר לסופרמרקט הזה פרט לקניה שם. אני מקווה שהתגובה הזו לא תימחק בגלל חשיבות הענין.

כתבות בעיתונות:

 

גלובס: רשת סופרמרקטים חדשה מבטיחה להיות הכי זולה בישראל

(עדכון) - הסניף הראשון של רשת "אחד" נפתח ברעננה, ועד סוף השנה צפויים להפתח עוד 3 סניפים ■ מחירים לדוגמה: דגני בוקר ב-6 שקלים, סלטים ב-7 שקלים ■ מניות רשתות השיווק נופלות בתגובה להודעה

 

הארץ- דה_מארקר: סופרמרקט חדש, מוזל וללא מותגים: קוטג' ב-4.5 ש' וחומוס ב-9.5 ש'

הסניף הראשון של הרשת תחת השם "אחד", ייפתח השבוע ברעננה וישתרע על פני 1,000 מ"ר, השני צפוי להיפתח בנתניה בעוד כחודשיים

 

מאקו: זול בעשרות אחוזים: צפו בסיבוב מדפים בסופר החדש "אחד"

ביום שאחרי השקת רשת הסופרמרקטים החדשה שמטלטלת את שוק רשתות השיווק, יצאנו לסיבוב בין המדפים והמוצרים שמחירים הוזל בחדות.

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

אז במשרד האוצר גילו שאנשים לא משקיעים בבורסה בגלל המיסוי הגבוה. הפתרון? העלאת מיסים על דירות:

 

http://m.calcalist.co.il/article.aspx?guid=3655717

 

לפתע, לגור באוטו גלידה נשמע כמו רעיון מצויין

עריכה אחרונה על ידי Keyser

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

במשרד האוצר יושבים דבילים מוחלטים.

 

מצד אחד מייקרים את הדירות ב 25% (מס רכישה שיחול על כולם) ומצד שני מייקרים גם את השכירות (אם אין לי את ההון העצמי לרכישת דירה שהתייקרה עכשיו ב 25% אאלץ לשכור במחיר יותר גבוה גם כי ערך הדירה המושכרת עלה וגם כי יש מס שבעל הבית משלם).

 

בקיצור, המחירים הולכים לעלות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ההצעה הזויה לחלוטין (כן כן, בואו נעלה שכירות במאות שקלים בן רגע...אנשים צפים ישקעו? כנראה מגיע להם...) אך לדעתי תישאר הצעה בלבד.

לא רואה איך דבר כזה עובר בלי שריפת משרד האוצר ותליית הפקידים על ידי עשרות ומאות אלפי אנשים שמרוויחים 5-6K ופתאום אין להם כסף לשכירות.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם (נערך)

לדעתי בהנתן מספר הבהרות/תיקונים ההצעה הזו היא לא רעה.

1. בהנחה ומתוך המס על השכירות ניתן לקזז שכירות אשר משולמת על ידי בעל הדירה (למשל אני משכיר דירה בעלות של 7,500 ש"ח ושוכר דירה בעלות 5,000 ש"ח), אשלם מס רק על 2,500 ש"ח.

2. מס שבח לא יחול על דירה יחידה, לא הגיוני בעליל. אם עברתי מקום עבודה ואני רוצה לקנות את אותה הדירה באותו סכום בעיר אחרת, לא הגיוני להוסיף כסף.

3. בד בבד עם הצעדים המוזכרים, כמובן יש לפעול להגדלת ההיצע, סילוק מחסומים בוועדות תכנון, הורדת עלויות פיתוח וכו'.

 

לא רואה סיבה שהכנסה מהשכרת דירות תהיה פטורה ממס בסך של 60,000 ש"ח בשנה (ובינינו גם מעבר לכך מעטים אלה המשלמים), בעוד כל אפיק השקעה אחר ממוסה.

 

אין דרך לגלגל את כל המס או אפילו את רובו על השוכרים. השוכרים היום נאנקים תחת עול השכירות. אני לא רואה שיש מקום להעלאה נוספת, פשוט לא יוכלו לשלם. כיום אני משלם כ- 4,700 ש"ח שכירות, עלות ממוצעת היא 4,900 לדירה דומה באיזור. הטלת המס על השוכר תביא את השכירות לכ- 6,200 ש"ח. אין שום סיכוי בעולם שאני משלם סכום כזה. אסתפק בדירה קטנה ומצ'וקמקת יותר.

 

אחותי שכרגע מחפשת לעצמה דירה, גם אין סיכוי שהיא משלמת יותר ממחירי השוק של היום. פשוט אין לה איך. יעלו את המחירים, היא פשוט תשאר אצל ההורים לזמן נוסף.

עריכה אחרונה על ידי Nemesis
פורסם

נמסיס, אם אתה רוצה למסות את התשואה מהנכס אז תכיר בפחת שלו, בהוצאות ובהוצאות הרכישה.

 

לגבי מס שבח הם טוענים שהם רוצים להטיל אותו גם על דירה יחידה. זה בדיוק האבסורד.

 

הדרך היחידה להוריד מחירים בשוק חופשי היא יצירת היצע שעולה על הביקוש. כל דרך אחרת תיכשל.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

להתייחס לפחת ועלויות בהחלט בא בחשבון. אבל בתור צעד ראשון חשוב גם לאפשר קיזוז בין שכירות מתקבלת לשכירות משולמת.

חשוב מאוד להגדיל את היצע הדירות, אבל בוא לא נשכח שהמצב כיום הוא שלא מעט דירות נבלעות על ידי משקיעים בזכות הריבית הנמוכה והמחסור באלטרנטיבות טובות להשקעה שלפחות נחשבת כיחסית בטוחה, למרות שהיא לא תמיד כך.

פורסם

הקריאות למלחמה במשקיעים היא בדיוק מהחומר של הספינים שהממשלה המחליאה הזו מייצרת כדי להסיט את האש מכשלונותיה.

בדיוק כמו שבכל אלמנט אחר ביוקר המחייה אשמים התעשיינים, הוועדים, ומי לא. רק לא הם, ושולחיהם מארבע משפחות הטייקונים.

 

ברור לכם שכדי להוריד מחירי שכירות, כדי לייצר שוק של שכירות לטווח ארוך, כזה שיהפוך את המגורים בשכירות לאופציה ריאלית למשפחות (וממילא יפחית את הלחץ על שוק הדיור לרכישה), צריך שיהיו הרבה דירות להשכרה.

אם לא יהיו משקיעים שיציעו דירות כאלו, זה לא יקרה.

 

אבל כמו תמיד, במקום לפתור את הבעיה, עושים מה שקל לטווח הקצר, ומגדיל בדרך את הכנסות המדינה ממיסים, כדי שיהיו עוד כמה מיליארדים לשפוך ביו"ש.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

בוא נשים את הדברים בפרופורציה. במדינות רבות בהן השכירות מפוקחת, ויש שוק מפותח של שכירות לטווח ארוך ההכנסות משכר הדירה ממוסות כמו הכנסה מעבודה ובנוסף יש גם "מס שבח".

 

לדוגמא בגרמניה, גם דירה יחידה ממוסה, ומס השבח חל בצורה לינארית אלא אם כן החזקת את הדירה במשך 10 שנים, גם על דירה יחידה.

פורסם
להתייחס לפחת ועלויות בהחלט בא בחשבון. אבל בתור צעד ראשון חשוב גם לאפשר קיזוז בין שכירות מתקבלת לשכירות משולמת.

חשוב מאוד להגדיל את היצע הדירות, אבל בוא לא נשכח שהמצב כיום הוא שלא מעט דירות נבלעות על ידי משקיעים בזכות הריבית הנמוכה והמחסור באלטרנטיבות טובות להשקעה שלפחות נחשבת כיחסית בטוחה, למרות שהיא לא תמיד כך.

 

דירות לא נבלעות על ידי משקיעים סתם כי הן לא נשארות ריקות. כל זמן שכל הדירות שנבנות משמשות למגורים ועדיין המחירים עולים זה אומר שלא נבנות מספיק דירות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
דירות לא נבלעות על ידי משקיעים סתם כי הן לא נשארות ריקות. כל זמן שכל הדירות שנבנות משמשות למגורים ועדיין המחירים עולים זה אומר שלא נבנות מספיק דירות.

 

זה גם אומר שזה עדיין אפיק השקעה מועדף, זה הכל.

The first one to get angry loses

פורסם

אין לי בעיה שימסו את ההכנסות. אבל כמו שנהג לילה אמר, זה צריך לבוא יחד עם קיזוז הוצאות, כמו בכל אפיק הכנסה אחר שממוסה.

דווקא מה שאתה מציע (לקזז את הבית היקר יותר שאתה שוכר) זה "חידוש" בחוקי המיסוי, מכיוון שזה מערב הוצאה שלא קשורה ישירות להכנסה.

 

מס שבח שנגבה על דירה יחידה הוא מס לא הוגן.

אם הכסף משמש לרכישת דירה אחרת, הרי שגם המחיר שלה עלה (ככה"נ לינארית באחוזים לזו שאתה מוכר, ואם אתה משדרג, אז בשקלים "הפסדת" יותר).

ככה שאין לך פה "רווח" אמיתי שצריך למסות אותו.

אם מכרת דירה שהיתה להשקעה, והעברת את הכסף לשוק ההון, אז כן. תשלם כמו גדול על כל מה שהרווחת בשנים שהחזקת אותה (ושוב, בקיזוז הוצאות שהיו לך, שאכן לפי החוק היום מקוזזות).

 

בכל מקרה לי מפריעות ההצהרות ש"צריך להוציא את המשקיעים מהשוק".

אלו אמירות פופוליסטיות, שמוצאות אוזניים קשובות רק אצל השכבות החלשות, שהבנתן הכלכלית נמוכה.

(מסתבר שהשכבה הזו מספיק עבה כדי לנצח בבחירות בזכות פופוליזם זול, אבל זה כבר לשרשור אחר במקום אחר)

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
כשרות ממש לא מעניינת אותי אבל לא אקנה בשר במקום שאני לא בטוח ב 100% לגבי מקור הבשר, פיקוח וטרינרי ותנאים סניטריים.

 

זה לא מספיק.

 

אתה יודע אם הבשר עבר ביקורת וטרינרית והפרה היתה בריאה?

 

אני מעדיף מקום שאני יכול לסמוך על מקור הבשר שלו.

 

יכול להיות שאתה צודק אבל היפותטית יכול להיות גם מצב שבו שנשאר לו לפעמים בשר ששכב במקרר הרבה זמן, או שחיטת דחק ( של בהמה חולה שמספיקים ברגע האחרון לשחוט כהלכה לפני שהיא מתה ואז יש לזרוק את כל הבשר). במקרה כזה האם הוא יזרוק את הבשר? אולי הוא ימכור גם אותו ללקוחות פחות טובים? ובענין זה אין הבדל בין ערבים ליהודים.

יהודה

 

איזה קטע, יהודים גם עושים כאלה דברים?:roll:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4642800,00.html

 

פשיטות ערב פסח: בחולון נתפסו באטליז 700 ק"ג בשר שהוברח כנראה מהשטחים ללא תנאים ראויים,

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

באגירה, לרגע לא אמרתי שזה קשור למוצא בעל האיטליז. אני לא אקנה בשר בשום חנות שאני לא מכיר וסומך עליה בין אם המבעלים הוא איש חמאס ובין אם רב (אני אפילו אעדף את איש החמאס כי הוא מבין יותר באוכל טוב).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אין דרך לגלגל את כל המס או אפילו את רובו על השוכרים. השוכרים היום נאנקים תחת עול השכירות. אני לא רואה שיש מקום להעלאה נוספת, פשוט לא יוכלו לשלם. כיום אני משלם כ- 4,700 ש"ח שכירות, עלות ממוצעת היא 4,900 לדירה דומה באיזור. הטלת המס על השוכר תביא את השכירות לכ- 6,200 ש"ח. אין שום סיכוי בעולם שאני משלם סכום כזה. אסתפק בדירה קטנה ומצ'וקמקת יותר.

 

אחותי שכרגע מחפשת לעצמה דירה, גם אין סיכוי שהיא משלמת יותר ממחירי השוק של היום. פשוט אין לה איך. יעלו את המחירים, היא פשוט תשאר אצל ההורים לזמן נוסף.

 

 

אז אתה תעבור לדירה שעלותה לפני ההעלאה היה 4K, וההוא שעזב אותה לפנייך יעבור לדירה שעלתה 3K. ככה זה מתגלגל עד לבחור\משפחה שמשלמים עכשיו אלפיים ש"ח שכירות וכנראה לא יהיה לו לאן לעבור יותר כי א. אין דירות קטנות ומצ'וקמ'ות יותר מזו. ב. אלפיים-חמש-מאות כבר יחנוק אותו כלכלית.

לאן הם יעברו?


×
×
  • תוכן חדש...