Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בגלל שהקאפה שווה פחות היא תופסת פחות מקום על הכביש או מזהמת פחות?

 

אגרת רישוי לרכב לא קשורה לזיהום אוויר (זה ה"הנחה"/"קנס" ירוק) שהיבואן משלם על הרכב כחלק מהמס עליו בתור חדש.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

האגרה באה לגלם את השימוש שלך במשאבי המדינה שזה הזיהום שאתה מזהם והדרכים שאתה משתמש בהן. המס הירוק בא לעודד אותך לזהם פחות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
יפה, מגיעה לך קאפה

 

או במילים אחרות, בגלל שיש לך קאפה, תקבל מהמדינה כאפה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

את הכאפות אני מקבל מהרכב, ממש לא זול לתחזוקה. הכי מעצבן זה שאתה פותח איביי ורואה מחירי חלקים שאתה יכול רק לחלום עליהם בארץ ועל מנת לייבא אותם צריך לעבור שבעת מדורי גיהנום.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
יפה, מגיעה לך קאפה

 

זה יותר גרוע מאשר לקבל מכונת קפה בחינם ולקנות מאותה חברה קפסולות

 

האגרה באה לגלם את השימוש שלך במשאבי המדינה שזה הזיהום שאתה מזהם והדרכים שאתה משתמש בהן. המס הירוק בא לעודד אותך לזהם פחות.

 

מה משאב מדינה בזיהום?

 

ובכל מקרה על הזיהום אתה משלם בלו על הדלק וגם מיסים על הדלק (ולמעשה גם מיסים על הבלו) - שזה נועד לפצות את המדינה על הזיהום שאתה יוצר לה.

 

ככה או ככה אין שום קשר בכלל בין הזיהום שאתה יוצר ובין אגרת רישוי הרכב.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מה משאב מדינה בזיהום?

בזהום מרכב - בעיקר מימון טיפול רפואי לנפגעי הזיהום. בזיהום תעשייתי יש גם הוצאות על ניקוי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ושוב, מה משאב מדינה בזה?

זה גורם להוצאה כלשהי (לא בטוח שניתנת אגב לחישוב) של המדינה, ובשביל זה יש בלו ומסים אחרים על הדלקים המזהמים.

 

לא נכנס כרגע לזיהום תעשייתי

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

משאב המדינה הוא מיות בבתי החולים, תורים במרפאות, ציוד רפואי ותרופות הנצרכים ביתר בגלל הזיהום.

כל המדינה זועקת על הזיהום התעשייתי במפרץ חיפה, משום מה אף אחד לא מדבר על הנזקים הבריאותיים של הזהום התחבורתי במרכזי הערים (ובראשן כנראה ת"א). עידוד שימוש ברכב פחות מזהם מסייע לשפר נתון זה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כשאתה מוכר מכוניות עם רווח יותר מ100% מיסים, קל להתעלם מהנזקים של זיהום אויר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אתם צודקים לגבי הזיהום כבעיה, אבל זה כבר מגולם במס הראשוני שמשלמים ברכישה.

אין שוב סיבה שחידוש הרישיון יעלה 2000 ומשהו שח.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

והעובדה היא שכבר אי אילו שנים פועל אצלנו מיסוי ירוק במודל לא פשוט. כנראה שמדינה מוכנה להפסיד הכנסות (ולא רווחים, הרי לא מדובר בעסק) לצורך עידוד השימוש ברכב פחות מזהם.

עד כמה שאני מבין המודל המורכב למיסוי רכב מתחיל להתבסס גם באירופה, שעד כה התבססה על נתון בודד (פליטת CO2 לק"מ).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
משאב המדינה הוא מיות בבתי החולים, תורים במרפאות, ציוד רפואי ותרופות הנצרכים ביתר בגלל הזיהום.

כל המדינה זועקת על הזיהום התעשייתי במפרץ חיפה, משום מה אף אחד לא מדבר על הנזקים הבריאותיים של הזהום התחבורתי במרכזי הערים (ובראשן כנראה ת"א). עידוד שימוש ברכב פחות מזהם מסייע לשפר נתון זה.

 

כמו שאמרתי, גורם להוצאות שלא בטוח שהן מדידות (ולכן לא ניתן למסות אותן).

ובכל מקרה את התשלום על הנזק הזה אתה משלם כבלו וכמסים על הדלק (כולל את הבלו, כפל מס) וכמס קנייה.

 

אתם צודקים לגבי הזיהום כבעיה, אבל זה כבר מגולם במס הראשוני שמשלמים ברכישה.

אין שוב סיבה שחידוש הרישיון יעלה 2000 ומשהו שח.

 

וגם בבלו, וגם במיסי דלקים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

וגם במקום על הכבישים (כלומר צורך בהרחבתם ובנית כבישים חדשים) או בצורך לשפר תח"צ. גם אלה מצדיקים מיסוי על הרכב. החלוקה הפנימית בין מיסוי על רכישת הרכב, תפעולו השוטף (דלק) או הרישוי פחות חשובה, ואני מניח שהסיבות העקריות למבנה הקיים הן היסטוריות, שריד מהימים בהם המדינה היתה עניה ורכב פרטי נחשב מותרות.

היה סמוך ובטוח שהמדינה יכולה לצמצם מאוד את אגרת הרשיון השנתי, אבל בתמורה תגבה את הסכום בדרך אחרת, שתראה לך פחות או יותר הוגנת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
והעובדה היא שכבר אי אילו שנים פועל אצלנו מיסוי ירוק במודל לא פשוט. כנראה שמדינה מוכנה להפסיד הכנסות (ולא רווחים, הרי לא מדובר בעסק) לצורך עידוד השימוש ברכב פחות מזהם.

עד כמה שאני מבין המודל המורכב למיסוי רכב מתחיל להתבסס גם באירופה, שעד כה התבססה על נתון בודד (פליטת CO2 לק"מ).

 

על פניו זה נחמד, רק שהרבה יותר מכוניות התייקרו מאשר הוזלו בעקבות המהלך. אני לא יודע אם "לוותר על הכנסות" זה הביטוי הנכון, שכן על כל ההכנסות שהמדינה "מוותרת", היא גובה במקום אחר. מה שנקרא - סגרת להם את הדלת, נכנסו מהחלון. קשה לי מאוד להאמין שהרעיון מאחורי ההטבות הירוקות האלה היה בכולו לגרום לאנשים לקנות מכוניות פחות מזהמות. הוא בוצע אחרי מחקר מעמיק של השוק ותחשיבים ממצים של הסבירות שאנשים יעברו למכוניות קטנות ו"ירוקות" יותר.

Ford Focus estate ; Subaru XV


×
×
  • תוכן חדש...