Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עם ישראל לא בדיוק הסתדר בגולה עם ארגוני צדקה. אתה יכול לקרוא את סיפוריו של שלום עליכם, כדי לראות עד כמה הם לא הסתדרו שם.

הבעיה היא עם הניצול של מנגנוני רווחה, שהופך להיות מובנה. את זה אולי אפשר לפתור רק עם מערכת חינוך חזקה יותר, אבל גם זה ספק ריאלי.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הרעיון שמנגנון ממשלתי יעבוד טוב אם יהיה עוד פקיד שגם יפקח עליו, הוא רעיון ישן מאד. ולא עובד.

 

עם ישראל הסתדר בגולה - בהקשר של עזרה לעניים - הרבה הרבה יותר טוב מאחרים באותן תקופות. זה המדד המשמעותי.

 

דני

פורסם

אבל הטענה הזו פשוט לא נכונה. עם ישראל אולי הסתדר במקומות מסוימים. במזרח אירופה, באזור שאני הגעתי ממנו, הם ממש אבל ממש לא הסתדרו.

אולי עם ישראל ידע לתמוך בקבוצות מאוד ספציפיות. אי אפשר להסיק מזה על הכלל.

 

גם לא הצעתי עוד פקיד. הצעתי לדחוף לכיוון שבו לא יצטרכו מערכת רווחה מנופחת. וזה, כנראה, לא יקרה אף פעם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

הגירת יהודים ממזרח אירופה הייתה בממדים אדירים. בשנים 1900-1925 היגרו ממזרח אירופה כ- 20% מכלל היהודים, מרביתם ליבשת אמריקה.

 

ולנושא השרשור: אני חסיד של מדינת רווחה סוציאל-דמוקרטית ולכן חולק על דבריהם של מגיבים רבים התומכים באופן קיצוני בכלכלה של קפיטליזם חזירי. אני סבור שתפקידה וחובתה של המדינה לספק לאזרחיה שירותים בסיסיים של בטחון אזרחי, חינוך, רפואה וסעד. אינני מתנגד לכלכלת שוק, ואני לא תומך בסוציאליזם, אבל החוק צריך להגן על העובדים ולאפשר להם חופש התארגנות. במאזן הסופי, העובדים הבלתי מאורגנים בעשירונים התחתונים ראויים להגנה מפני ניצול.

המתנגדים לשיטה זו טוענים לחוסר יעילות ושחיתות של מנגנונים ממשלתיים (ובשבח ההפרטה), אבל מתעלמים מן השחיתות והניצול הגדולים יותר של גופים כלכליים הנתונים בידיים פרטיות.

אני סבור שהפתרון לבעיית השסעים החברתיים בישראל טמון בהפחתת פער ההכנסות, מתן אפשרויות חינוך שוויוניות והחלשת כוחן של מפלגות סקטוריאליות (מכל סוג!) אשר מלבות את הגזענות והשנאה בין פלגי החברה (ולראיה מערכת הבחירות האחרונה).

פורסם

המפקד - אתה סמולן!!!!!

עם ישראל רוצה שסעים ופערים, אחרת אי אפשר להבין את תוצאות מערכות הבחירות האחרונות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

זה המצפן שהשתגע, אני ממשיך באותו קורס (כוון).

גם שמאל זה דבר יחסי. מפלגתו של אמנון רובינשטיין נקראה "שינוי -מפלגת המרכז".

אני נשארתי עם אותה השקפת עולם, רק הזיזו את הקואורדינטות רחוק ימינה, ומצאתי את עצמי "סמולן"

גם מפלגת שינוי איבדה את דרכה ולכן רובינשטיין נשאר במרץ אחרי הפיצול.

מפלגת שינוי של טומי לפיד אינה ראויה להיקרא מפלגה ליברלית.

 

ולמי שלא יודע: פרופ' רובינשטיין הוא היוזם של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו ו- "חוק יסוד:חופש העיסוק",שני חוקים שבלעדיהם החיים של כולנו היו כנראה גרועים יותר.

עריכה אחרונה על ידי COMMANDER
פורסם

הבעיה היא לא רק מה מוגדר "שמאלן" - הרי ההגדרה המקורית היא חברתית ואולי כלכלית, ההצמדה למדיניות חוץ הרבה יותר מאוחרת, וקיצוניתבמיוחד אצלנו.

 

ובמאמר מוסגר - Commnder, אני יודע מהו קורס. גדלתי על גשר הפיקוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אחד מהתרגילים המוצלחים של הימין הוא שהם הצליחו להפוך כל שמאלני לייט למינימום שבמינימום, מורדכי ואנונו.

 

אם הדעות שלך נוטות במקצת שמאלה מימין-לאומי-ז'בוטינסקאי, אתה בוגד!!!

 

 

"אתה לנו או לצריינו", אין כלום באמצע.

 

אבל איך הגענו לדבר על זה בשרשור יוקר המחיה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה לא רק הימין בפוליטיקה, כל התרבות פה נהייתה ככה. לא חדש. גם בפורום רואים את זה כשאנשים מתלוננים או משבחים מוצר או שירות מסויים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

מה שאני לא מבין זה מדוע יש קשר בין ימין מדיני וקפיטליזם, או שמאל מדיני וסוציאליזם.

עוד יותר אני לא מבין איך זה שאין כאן מפלגה קפיטליסטית אמיתית.

והכי אני לא מבין זה איך אנשים חילונים ממעמד הביניים תומכים באנשים שבהסכמים קואליציוניים מעלים תמלוגים למגזרים לא יצרניים מחד, ומעלים את המיסוי (הישיר בדמות פנסיה, והעקיף בדמות ה-מישהו צריך לממן את החגיגה) למגזרים הכי יצרניים מאידך.

 

(כן, אבל איראן)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

הבעיה היא שבישראל אין מפלגה גדולה שהיא סוציאליסטית מובהקת, אין גם מפלגה גדולה שהיא קפיטליסטית מובהקת.

כולם מנסים לאכול את העוגה ולהשאיר שלמה, שוק פתוח וצדק חברתי בהצהרות, ובפועל אנחנו לא קפיטליסטים, לא סוציאליסטים, ישראל מבחינה כלכלית היום יותר קרובה לאוליגרכיה מאשר לכל משטר כלכלי אחר.

 

והמפלגות שכן סוציאליסטיות דוחות מצביעים כי יותר חשוב להם יחסי חוץ מאשר כלכלה, במר"ץ עדיין מנסים להבין את המשפט "זו הכלכלה, טיפש"

אילו במר"ץ היו משכילים הפעם להתחייב על 0 שינוי ביחסי חוץ ומסתננים, אבל מתחייבים לקדם צדק חברתי - הם היו היום להערכתי עם פי 2-3 מנדטים אם לא יותר. סביר להניח שכחלון ולפיד היו מתרסקים, כי מר"ץ עקביים בנושא סוציאליזם.

 

אבל בעיקר שומעים את מר"ץ צועקים על יחסי חוץ ומסתננים ושאר נושאים שבהם הם חושבים הפוך מ-95 אחוז מאזרחי ישראל.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
אני חסיד של מדינת רווחה סוציאל-דמוקרטית ולכן חולק על דבריהם של מגיבים רבים התומכים באופן קיצוני בכלכלה של קפיטליזם חזירי.

א. לפי הקישור שלך, משמעות המונח היא - ביקורת פוליטית לדרך הימין. אין לזה (שוב, לפי הקישור) ביסוס עובדתי.

ב. תזכיר לי, ארה"ב ובריה"מ - מאיפה ברחו ולאן היגרו? איפה היה תור ללחם ואיפה זרקו עודפי חיטה לים? למה זה, לדעתך?

 

דני

פורסם
ב. תזכיר לי, ארה"ב ובריה"מ - מאיפה ברחו ולאן היגרו? איפה היה תור ללחם ואיפה זרקו עודפי חיטה לים? למה זה, לדעתך?

 

בין סוציאל-דמוקרטיה לבין קומוניזם, דוגמאת זה של בריה"מ, אין ולא כלום.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 


×
×
  • תוכן חדש...