Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4589 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

בכל פעם שאני נכנס לכיכר עם 2 נתיבים, ברור לי שאם לא אהיה עם הרגל על הברקס, הנהג שלידי פשוט יכנס בי.

 

תשמע אני איתך, ללא ספק אחד הדברים המפחידים שיש.

 

בקשר לאיתות,

בפריוס אין לי איתות בנגיעה (מאותת 3 פעמים) וזה חיסרון גדול לדעתי. ב-GTI היה לי והייתי תמיד מאותת (תמיד הסתלבטו עלי החבר'ה שאני עוקף מהשוליים ב-160 קמ"ש אבל מאותת...). אהיה אמיתי ואומר שפריוס אני מאותת הרבה פחות בגלל שאין את הפיצ'ר הזה.

וגם בגלל ש-STIO אמר שיש שחיקה של הנורות וזה... :sissies:

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אז אתה גם לא צדיק גדול אם היית עוקף על השוליים במהירות שגבוהה כמעט ב50% מהמהירות הכי גבוהה וחוקית שיש היום (110 קמ"ש).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

עוד תופעה של נהגי משאיות\אוטובוסים\רכבים גדולים וכבדים אחרים שיוצא לי להתקל בה בכבישים מהירים בדרך כלל:

הכביש עמוס על כל נתיביו אוטובוס\משאית באמצעי ואתה בשמאלי נוסע מנסה לעקוף תור של רכבים מזדחלים כאשר אתה נתקע מאחורי איזה אחד שמחליט לסוע 80 בשמאלי, לנהג משאית או האוטובוס באמצעי אין סבלנות לחכות שיפתח פתח לעבור נתיב על מנת לעקוף אז מה שהם יעשו זה פשוט "ירמזו לך" לעוף להם מהדרך או שהם יעלו עלייך ופשוט ינווטו את ההגה קלות שמאלה יגלשו לך לאטטט לאטט לנתיב עד שהם מגיעים למצב שחצי משאית בתוך הנתיב שלי ועוד הרכב שלי כבר חצי בשוליים ואו שיגרמו לך לדפוק ברקס רציני ולתת להם להשתלב או לדחוק בזה שלפנייך עם צפירות והבהובים במראה האחורית להתקדם ולתת לך לעבור.

תופעה נורא מרגיזה ומסוכנת שכן אם בסוף הנהג יסטה טיפה יותר מידי שמאלה הוא בסוף יעלה על רכב או יגרום לו להיכנס בגדר הפרדה.

אני מאוד הייתי שמח אם כל אחד מהפסיכופטים האלה היו מאבדים את הרישיון שלהם והעבודה שלהם לצמיתות.

Mercedes Benz CLA 200 8)

The best or nothing

פורסם

זאת חוצפה אמיתית, רחוב שלם שבו תושבי הרחוב לקחו לעצמם נתיב אחד כחניה פרטית (רחוב דו סטרי עם נתיב אחד לכל כיוון),

וכך רק רכב אחד יכול לעבור בכל פעם.

מכיר את זה טוב מאוד, אני גר ברחוב צר יחסית, אומנם יש מפרצי חנייה, אבל כאשר עוברות משאיות ואוטובוסים רק רכב אחד יכול לעבור. לאנשים פשוט אין ברירה: אין איפה להחנות את הרכב. צריך לפתור מצוקת חנייה ואז לא תיהיה תופעה הזאת. אבל כאשר בונים שכונה שלמה ואין חנייה (יש שכונה חדשה בעיר שלי ללא חנייה, רק מפרצי חניה מסכנים בכבישים צרים) - לאנשים פשוט אין ברירה. אני מטיל את האשמה המלאה על מי שמתכנן ולא על הנהגים שאין להם מה לעשות.

 

לנהג משאית או האוטובוס באמצעי אין סבלנות לחכות שיפתח פתח לעבור נתיב על מנת לעקוף אז מה שהם יעשו זה פשוט "ירמזו לך" לעוף להם מהדרך או שהם יעלו עלייך ופשוט ינווטו את ההגה קלות שמאלה יגלשו לך לאטטט לאטט לנתיב עד שהם מגיעים למצב שחצי משאית בתוך הנתיב שלי ועוד הרכב שלי כבר חצי בשוליים ואו שיגרמו לך לדפוק ברקס רציני ולתת להם להשתלב או לדחוק בזה שלפנייך עם צפירות והבהובים במראה האחורית להתקדם ולתת לך לעבור.

כאשר אתה רואה משאית/אוטובוס, צריך לקחת בחשבון שהנהג יעשה זאת ופשוט לתת לו את המרווח לעקיפה. ככה לא תסתכן ולא תצטרך לדפוק ברקס חירום. הרי זה כלל ידוע שזכות הקדימה היא לרכב הכבד.

 

כאשר אני רואה רכבים שאני יודע מראש איך הם יתנהגו - אני פשוט נערך לזה ונותן להם לעשות מה שהם רוצים. אני במיוחד נזהר מרכבים כבדים, מוניות (במיוחד שירות), ערסים, טנדרים חבוטים שאין להם מה להפסיד, נהגים שמזגזגים בין הנתיבים. עדיף פשוט להתרחק מהם ולתת להם לעשות מה שהם רוצים, מאשר ליפול קורבן.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

נהגי משאיות הם לא פסיכופטים, חוץ מהדושבגים אולי שדוחפים את עצמם לעקיפות בשמאלי בכבישים המהירים.

בדרך כלל מה שקורה הוא שכל נהג ממוצע חושב שאין סיבה לתת לנהג משאית להשתלב, ולכן הם פשוט לא מסוגלים לעבור נתיבים.

תחשוב שהם צריכים לתכנן את הנסיעה שלהם פי 50 יותר מכל נהג מכונית פרטית ממוצע, וזה קשה, בטח כשהם נדרשים לפנות שמאלה ברחוב של יותר מנתיב אחד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
מכיר את זה טוב מאוד, אני גר ברחוב צר יחסית, אומנם יש מפרצי חנייה, אבל כאשר עוברות משאיות ואוטובוסים רק רכב אחד יכול לעבור. לאנשים פשוט אין ברירה: אין איפה להחנות את הרכב. צריך לפתור מצוקת חנייה ואז לא תיהיה תופעה הזאת. אבל כאשר בונים שכונה שלמה ואין חנייה (יש שכונה חדשה בעיר שלי ללא חנייה, רק מפרצי חניה מסכנים בכבישים צרים) - לאנשים פשוט אין ברירה. אני מטיל את האשמה המלאה על מי שמתכנן ולא על הנהגים שאין להם מה לעשות.

 

ההבדל המשמעותי הוא שאני דיברתי על רחוב שיש בו מספיק חניה לכל בעלי הרכבים בצד השני של המדרכה, וכדי להוסיף חטא על פשע לכל אחד כמעט יש חניה פרטית עם שער חשמלי. התוצאה:

 

כל אחד חייב להחנות בדיוק מול השער שלו, או על הכביש ולא במרחק מטר ליד על מקום חנייה מסודר או באלכסון שתופס את כל המדרכה, כי אין לאף אחד מהם זמן לחכות שהשער החשמלי יפתח או גרוע מזה את הרצון ללכת עוד מטר בודד ולחצות ברגל את שתי הנתיבים לצד השני של הכביש.

 

זה הרבה יותר מקומם ממקום עם מצוקת חניה.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם
תשמע אני איתך, ללא ספק אחד הדברים המפחידים שיש.

 

בקשר לאיתות,

בפריוס אין לי איתות בנגיעה (מאותת 3 פעמים) וזה חיסרון גדול לדעתי. ב-GTI היה לי והייתי תמיד מאותת (תמיד הסתלבטו עלי החבר'ה שאני עוקף מהשוליים ב-160 קמ"ש אבל מאותת...). אהיה אמיתי ואומר שפריוס אני מאותת הרבה פחות בגלל שאין את הפיצ'ר הזה.

וגם בגלל ש-STIO אמר שיש שחיקה של הנורות וזה... :sissies:

 

+1 לא משנה איזה מהירות אבל מאותת.

פורסם
אולי אתה נהג כזה שצריך לחשוב 10 פעם אם לאותת. אני מודע לכביש ואני מרוכז, ולכן אני יודע איפה לאותת ואיפה זה סתם. לפעמים אני מרגיש פחות מרוכז או חושב על משהו אחר אז יוצא שאני סתם מאותת גם כשאין למי, ואני מרגיש אידיוט כי אני שם לב שאני סתם מאותת למרות שלא היה לי כח לבדוק ואני לא מרוכז ב 100 אחוז.

 

צודק לחלוטין. הרי זה חתיכת סיפור הענין הזה, צריך להרים את היד או להוריד אותה מהחלון להתחיל לחפש איזה מקל מאחורי ההגה ולהזיז אותו או למעלה או למטה שזה גם קשה וגם אפשר להתבלבל כי צריך המון קואורדינציה בכדי לתרגם בין ימין ושמאל ללמעלה או למטה שלא לדבר על השחיקה של המערכת הזו ושל נורות שצריכות פתאום לדלוק ולכבות הרבה פעמים ובזמן יחסית קצר. אז אני דווקא איתך בקטע, מאותתים רק אחרי שיקול דעת ובחינה של מצב התנועה מסביב, לא צריך כל פעם ואם פיספסנו ומישהו נכנס בנו כתוצאה מכך או סתם התעצבן, לא נורא שילמד פעם הבאה להמר נכון.

פורסם
שלא לדבר על השחיקה של המערכת הזו ושל נורות שצריכות פתאום לדלוק ולכבות הרבה פעמים ובזמן יחסית קצר.

 

כל הנושא של "מהות האיתותים עבור הנהג הישראלי" מסתכם במשפט הזה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אין כזה דבר "מקרים שאפשר לא לאותת בהם". זה מטומטם לגמרי והחשיבה הזאת מרגילה אנשים לא לאותת.

מה גורם לך להרגיש אידיוט כשאתה מאותת, רק השד יודע.

אני מאותת גם כשאני נכנס לחניה של הבית ב3 לפנות בוקר כשברור שלי שאין נפש חיה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

יש סיכוי שיש כאן גם חוסר הבנה של מהות האיתות?

כי יש הרבה נהגים שחושבים שאיתות זה סימן מחייב לנהג בנטיב הרלוונטי לדפוק בלימת חירום ולעשות שמיניות באוויר, אם צריך, כדי לתת למאותת להשתלב.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
כל הנושא של "מהות האיתותים עבור הנהג הישראלי" מסתכם במשפט הזה.

למרות שאני מעריך שברורה הציניות שבהודעתי הקודמת, שחלק ממנה ציטטת, לא בזה הענין לדעתי. יש פה ענין חמור בהרבה של התעלמות כמעט טוטאלית מהצורך החיוני של תקשורת עם הסביבה שבכביש באה לידי ביטוי כמעט אך ורק באמצעות האיתות. זו תולדה של זילזול וחוסר איכפתיות מצד אחד והעדר מוחלט של אכיפה בענין מהצד השני. וכמובן שמהענין הזה של העדר אכיפה נובעת הגישה הזו שהאיתות הוא בעצם טובה שאני עושה למישהו ולכן לי מסורה ההחלטה אם להפעיל אותו או לא.

פורסם
מה גורם לך להרגיש אידיוט כשאתה מאותת, רק השד יודע.

 

כשאני חושב על זה, להסתובב עם חבילת נייר טואלט של 48 גלילים ברחוב מרגיש יותר אידיוטי. ברכב אתה לפחות סגור בתוך פחית, אז זו רק 1/2 בושה.

פורסם
אולי אתה נהג כזה שצריך לחשוב 10 פעם אם לאותת. אני מודע לכביש ואני מרוכז, ולכן אני יודע איפה לאותת ואיפה זה סתם. לפעמים אני מרגיש פחות מרוכז או חושב על משהו אחר אז יוצא שאני סתם מאותת גם כשאין למי, ואני מרגיש אידיוט כי אני שם לב שאני סתם מאותת למרות שלא היה לי כח לבדוק ואני לא מרוכז ב 100 אחוז.

בארצות הברית מקבלים דוח על זה שלא מאותתים גם אם אתה במגרש חניה ריק! כמו שאתה יודע שצריך לסובב את ההגה בפניה, יודע ללחוץ על דוושת הברקס בעצירה ככה אתה צריך לאותת בסטיה מנתיב כניסה לחניה וכו בלי לחשוב יותר מדי איפה הרכב מאחוריך, האם הוא רחוק וצריך לדעת שאתה מאותת או שאפשר לא לאותת כי אין רכב וכל השיקולים המיותרים האלה... אני יכול לטוס אחריך עם האופנוע ב240 קמ"ש וזה שתאותת יציל לי את החיים...

ושוב אני שואל למה לעזזל לא מחלקים ע לזה דוחות בארץ?!


×
×
  • תוכן חדש...