Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

danniel

כמעט 201 עצות שימושיות, איך לשמור על מכוניתך.

שימו לב! השרשור הזה בן 2675 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

לכל אחד מאתנו יש איזה פטנט אישי שתורם (או חושב שתורם...)לשמירת הרכב והארכת חייו.

 

אני מציע שנרכז בשרשור אחד את כל הטיפים והעצות למען כולנו עד שנגיע ל 101!!! אני מקווה לפחות!

 

 

הכוונה היא לעצות שימושיות ופשוטות שאנו חושבים שיכולים לעזור, ולא עצות טריוויליות כגון "עשה טיפול בזמן..." או "השתמש בשמן איכותי..."

כל אחד וניסיונו ומיקצועו, כל עצה תתקבל בברכה, גם מה שניראה לנו טיפשי ,

תחליטו אתם איזו עיצה טובה מתאימה לכם, ושווה ניסיון, ואיזה לא.

 

 

אני אתחיל:

 

 

1. התנע מנוע ללא נגיעה בדוושת הגז (הזרקה) והמתן כ 20 שניות לפחות לפני שתיגע בדוושה או תתחיל לנסוע.

 

2. בקרבורטור השתדל להתניע עם מינימום הצ'וק הדרוש (עם הזמן תופסים ניסיון) ואל תפמפם בדוושה לפחות כ 20 שניות.

3. במנועי טורבו, הזמנים עולים לדקה לפחות. המתן גם לפני כיבוי. ע"ע טורבו - בחפש

 

4. בזמן ההתנעה לחץ על דוושת המצמד (תיבה ידנית). למתנע קשה לסובב את המנוע במילא , אז אל תוסיף לו את ההתנגדות של תיבת ההילוכים . מאריך את חיי המתנע בעוד כמה שנים.

 

5. השתדל להחנות את מכוניתך,במיוחד בחניות ארוכות, כאשר גלגלי הרכב ישרים קדימה. יאריך את חיי גומיות של הציריות וההגה.

 

6. 'הרצת מנוע' זו לא מילה גסה. למען יאריכו חיי המנוע ותצרוכת השמן. בצע הרצת מנוע לרכב חדש או אחרי שיפוץ מנוע, מינימום 1000 ק"מ. למהדרין (בניהם אנוכי) 5000 ק"מ.

 

7. בזמן חנייה, הקפד לפתוח, למצב אוורור חיצוני, את מדף הסירקולציה לאפשר ללחות לריחות הלא נעימים מהמזגן להתנדף. מידע נוסף כאן.

 

8. הקפד על ניקיון המצבר והקטבים. בצע טיפול יזום אחת לחצי שנה. פרוק קטבים, ניקוי, יבוש, חיזוק הקטבים ותופסי המצבר. ובדיקת מפלס האלקטרוליט. ע"ע מצבר - בחפש.

 

9. קרא את ספר הרכב. עם קנית רכב יד שנייה, דרוש את הספר מהמוכר. או פנה ליבואן הרכב, יש להם במלאי ספרים גם של דגמים ישנים. אנשים קונים מיקרוגל או DVD ב500 ¤ וקוראים את ספר המוצר לפני הפעלתו. ושקונים רכב בעשרות אלפי שקלים, אפילו בהקדמה לא מציצים.

 

10. הרגל מגונה- להניח קלות את הרגל על דוושת המצמד בזמן נסיעה או המתנה ברמזור. זה גורם לנזק למיסב הלחץ ולדיסקת הלחץ (פלטה). או שדוושה לחוצה עד הסוף, או הרגל בצד.

 

11. הרגל מגונה 2 – בתיבה ידנית, להישען על ידית ההילוכים בזמן נסיעה. זה גורם לנזק למשלבים למזלגות הפנימיים בתיבת ההילוכים.

 

12. הפטר ממשקל עודף בתא המטען.(מדהים מה שאנשים מחזיקים בתא המטען...) מינימום משקל מינימום תצרוכת דלק, ומקסימום סחיבה.

 

13. נקה ע"י סמרטוט או נייר טישו את "מיץ החרקים" מהמגבים. לפחות פעם בשבוע, יאריך במעט את אורך חיי המגבים. בכלל, הקפדה על שמשה נקייה, יאריך את חיי המגבים.

 

14. נסיעה ממושכת, במהירות גבוהה לאורך זמן רב (כשעתיים לפחות) מנקה את תאי השריפה יותר טוב מכל תוסף דלק כלשהו, תכנן לך נסיעה כזו פעם בחצי שנה. מה יש? פעם בחצי שנה נסיעה לאילת לא מתאים לך?

 

15..............

 

16..............

 

17. ימשיך כבודו............

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שירשור מבורך, תודה דניאל. אני לא יכול לדחוף 14 עצות אבל אני אשתדל להוסיף.

עבודה על הרכב :

15. אל תעבוד מתחת לג'ק המקורי של האוטו, לא משנה כמה הוא חדש זה עדיין מסוכן.

16. כשאתה משחרר את הבורג של הקרטר, דאג להחליף את השייבה היא מנחושת וחד פעמית.

17. אל תתן לדלק להשפך עליך אם אין ליידך מקום מים (מקלחת, ברז, צינור) זה שורף (!!!).

18. אל תעבוד על האוטו אם אתה צריך אותו באותו יום מאוחר יותר, תמיד יש הפתעות.

 

אחרים :

19. אל תעשה פוליש כל רבע שעה - זה מזיק.

20. אל תחסוך בחלפים - מה שזול יקר :oops:

 

ימשיך כבודו,

דניאל.


Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה !!

 

שימושי בהחלט !! בייחוד לאחד כמוני שרק רוצה בטובתו של האוטו כול היום.

 

"התנע מנוע ללא נגיעה בדוושת הגז (הזרקה) והמתן כ 20 שניות לפחות לפני שתיגע בדוושה או תתחיל לנסוע"

אצלי בהתנעת בוקר חייבים ללחוץ מעט על הגז בהתחלה בשביל שיניע, ואז אני מחכה עוד כמה שניו שהמנוע עומד על פחות מ 500 טורים עד שהצוק האוטומתי נכנס ואז הכול בסדר.

 

מה זה אומר .. ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב לנקות את האוטו ואת הגאנטים הרבה, בכדי לשמור על הפח ועל הגאנטים!!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

21. העדף חניות בין שני עמודים. הסיכוי שדלתות הסובארו החבוטה יפגעו בפח הרכב החדש והנוצץ שלך יקטן משמעותית.

 

22. דאג לנקות לשלשת ציפורים שנדבקה לפח בהקדם האפשרי. אתה לא באמת רוצה סימן קבוע של לשלשת על הגג.

 

23. ראית חניה פנויה, בדיוק מתחת לבניין שעובר כרגע שיפוצים? אל תחנה שם.. טיפות הבטון שיצטברו על מכסה המנוע לא שוות את זה.

 

24. אל תבדוק שמן/מים בתחנות דלק. שמן ומים ברכב יש לבדוק רק לאחר שהרכב עמד כמה שעות, וגם אז, במישור בלבד. כבר ראיתי את השכן בודק שמן ברכב, כשהרכב בשיפוע חד.


מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במוסכים קיימת נטיה להזנחה - לכן אתחיל ממספר עיצות טכניות בנוגע לטיפול ברכב:

 

25. במידה ואתה משתמש בשמן מינרלי או חצי סינטטי הקפד להחליף שמן מנוע ומסנן שמן כל 6 חודשים - אתה לא יודע עד כמה זה חשוב ויעיל מאוד לבריאות המנוע. ברוב המכוניות החדישות לא מדובר כאן על החלפה סדירה לפי הספר אלא על החמרה, לכן ציינתי זאת.

26. כלל מספר 1 בשמירה על תיבת הילוכים אוטומטית: הקפד להחליף את השמן בתדירות גבוהה יותר ממה שקבע היצרן (אחת לשנה וחצי-שנתיים או 20-30 אלף ק"מ זה בסדר) ואל תשכח להחליף את מסנן השמן בתיבה או לפחות לנקות אותו (בדגמים שניתן) לפחות כל שנתיים. אל תשכח שהנסיעות בתוך העיר גורמות להעברות הילוכים תכופות ולכן יש לשמור על התיבה... בצירוף הצפיפות שיש לנו בגוש דן והאקלים החם - זה חובה !

 

27. הקפד להחליף נוזל קירור לנוזל איכותי כל שנתיים - כך תחסוך לעצמך בעיות מיותרות עם בלאי וסתימות במערכת הקירור (משאבת מים, רדיאטור וכד').

 

28. רענון נוזל בלמים כל שנתיים יבטיח יעילות בלימה טובה ומינימום בלאי למשאבות בלם ולמשאבה המרכזית בפרט.

 

ועכשיו, ההמשך:

 

29. במידה ויש לך ה"כ ברכב - אל תחזיק את ההגה בזמן חניה עד הסוף ימינה או שמאלה (קיים רעש מהמשאבה), דבר זה גורם לעומס היסטרי על המשאבה והצנרת - מה שמוביל אותך תוך זמן קצר מאוד להזעות קריטיות מהמשאבת שמן ואפילו לפיצוץ צינור לחץ ה"כ. רוצה לחנות עם הגה מקסימאלי ? סובב עד הסוף והרפה מעט עד שתשמע את המשאבה שקטה שוב.

 

30. התנעת את הרכב לאחר כמה שעות שהוא עמד בחניה, אל תצא מייד לנסיעת "לחיצות", סע 10 דקות רגוע (אפילו שהרכב מתחמם תוך 3-4 דקות) ותן לשמן מנוע להתחמם לפני שאתה לוחץ.

 

31. המזגן קיים בשביל שישתמשו בו. אם אתה לא נוטה להשתמש בו תכופות, הפעל אותו לפחות ל-5 דקות אחת לשבוע ע"מ לגרום לכל הגומיות במערכת לקבל שימון ולא להתייבש.

 

32. תחת עומס תמיד תנצל את מלא כח המנוע, הורד הילוכים והישאר בטווח היעיל שבין מקסימום מומנט למקסימום הספק (בממוצע בין 3500 ל 6000 סלד) - חבל לאמץ את המנוע.

 

33. בחלק מהמכוניות קיימת נטיה להצטברות של עלים בתוך הכנפיים הקדמיות, מה שגורם לאחר כמה שנים לריקבון החלק התחתון של הכנף סמוך לדלת. אם אתה מרבה לחנות תחת עצים, פתח את דלת הנהג/נוסע והעף מבט לתוך החריץ שבין הרכב לכנף הקידמית (היכן שנמצאים הצירים, רק יותר פנימה, למטה). במידה ויש הצטברות עלים, סלק אותם באמצעות זרם מים חזק מצינור.

 

34. (סטיה קלה מהנושא וחזרה לנושא הטכני) במכוניות מוזרקות רב נקודתית קיימת הצטברות של בוצה בבית המצערת עקב סירקולציה של אדי שמן לסעפת היניקה. אחת לכמה שנים בודדות (באחד הטיפולים השוטפים - ויש אפילו הממליצים כל שנה-שנתיים) דאג שיבצעו ניקוי בית מצערת ושימון צירים. דבר זה משפר משמעותית את תגובת המצערת, מייצב סלד סרק, מונע בעיות ומרכך את דוושת הגז לכפי שהיתה חדשה.

 

זהו בינתיים ממה שעולה לראש - בטח יהיה המשך...

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

35. בזמן חניה או סיבובי פרסה המנע ממפגש במדרכות. המדרכות הם האויב מס' אחד של הצמיגים, דופן הצמיג אינה מחוזקת, כמו סוליית הצמיג, ועלולה להפגע בנקל. בחנייה שמור מרחק של 10 ס"מ מהמדרכה לאפשר יציאה נוחה ללא חיכוך דופן הצמיג במדרכה.

 

36. הפעל את חימום הרכב מידי פעם, גם בקיץ, כדי למנוע הצטברות משקעים ברדיאטור החימום (תקף לרכבים בהם יש ברז חימום).

 

37. ברכבי הזרקת בנזין, הימנע להגיע עם מיכל דלק פחות מ 1/4. המשאבה הטבולה במיכל מקבל קירור מהדלק. משאבה דלק שמתחממת חייה מתקצרים.

 

38. ברכבי דיזל הימנע מחניית לילה עם מיכל פחות מ1/4. התעבות המים על דפנות המיכל בלילה, מדללות את הסולר עם מים. מים בסולר גורמים לנזק בלתי הפיך למערכת הזרקת הדיזל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

34. (סטיה קלה מהנושא וחזרה לנושא הטכני) במכוניות מוזרקות רב נקודתית קיימת הצטברות של בוצה בבית המצערת עקב סירקולציה של אדי שמן לסעפת היניקה. אחת לכמה שנים בודדות (באחד הטיפולים השוטפים - ויש אפילו הממליצים כל שנה-שנתיים) דאג שיבצעו ניקוי בית מצערת ושימון צירים. דבר זה משפר משמעותית את תגובת המצערת, מייצב סלד סרק, מונע בעיות ומרכך את דוושת הגז לכפי שהיתה חדשה.

איציק

איך מבצעים ניקוי כזה?

ע''י איזה חומר?

ואם אפשר גם הסבר קצר.


כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איך מבצעים ניקוי כזה?

ע''י איזה חומר?

ואם אפשר גם הסבר קצר.

ניתן לניקוי עם ספריי קרבורטור.

 

39)דאג לוודא שלא קיימים חורים/סדקים בבקליטים (פנסים) כדי שלא יצטברו לחות וקורוזיה בבית מגעים.

40)ניתן לשמן גומיות במתלים כדי למנוע התייבשות ורעשים לא רצויים.

 

שמוליק

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

41) בימי הקיץ החמים דאג להשאר חריץ בחלון, אם זה מתאפשר כמובן כדי לבצע תחלופת אויר בתא

הנוסעים - ההדבל הוא שמים וארץ !!!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
חשוב לנקות את האוטו ואת הגאנטים הרבה, בכדי לשמור על הפח ועל הגאנטים!!
טעות ! ניקיון מסיבי וקונסטנטיבי יפגע בסופו של דבר בצבע, בכל מקרה הפח לא נפגע.

 

דניאל.


Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
41) בימי הקיץ החמים דאג להשאר חריץ בחלון, אם זה מתאפשר כמובן כדי לבצע תחלופת אויר בתא

הנוסעים - ההדבל הוא שמים וארץ !!!

יש קצת בעיה עם זה בארצנו הנהדרת...

זה פשוט צעקה לאנשים בלתי רצויים להגיע לרכב...

 

למנהלים, נראה לי שמין הראוי להפוך את זה לדביק!


גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

42. "אחי זרוק לי את המפתחות..." מוכר לכם ? המפתחות האינטגרליים עם השלט והאימובילייזר, או שלטי אזעקה שמחוברים לצרור המפתחות, אתה לא רוצה שיפלו על הריצפה. המעגליים האלקטרונים הקטנים בפנים פשוט נסדקים או נשברים. ועלויות ההחלפה יכולות להיות גבוהות. אל תפילו מפתחות על הרצפה!

 

43. אוורר את הרכב פעם או פעמיים בשנה. השאר הרכב בשמש, בחוץ, כאשר כל החלונות, הדלתות ותא המטען פתוחים לרווחה. השמש ואויר הטרי יעלימו ריחות מהריפודים והשטיחים. במיוחד מומלץ לרכבים שחדרו להם פנימה מים במהלך החורף או מהמזגן במהלך הקיץ (מכירים את ריח הטחב שלא נעלם מהרכב להרבה זמן?). אפשר לנצל את ההזדמות כאשר אתה בטיול בטבע, בזמן המנגל...רק תחנו את הרכב במקום שהעשן לא יגיע אליו :-D .

 

44. אפרופו טיול בטבע. היית עם רכבך בטיול שטח קטן ביער (למנגל הנ"ל). מסנן האויר 'אכל' אבק. מועדי הטיפול ברכבים המודרניים מתארך יותר ויותר, ועד לטיפול הקרוב יתכן ויעבור הרבה זמן.

בצע עצמאית ניקוי של המסנן, פרק את המסנן ממקומו, ודפוק את המסנן קלות על הבנקט של המדרכה עד שנגמר החול והאבק. הקפד במיוחד על החזרת המסנן למקומו, בית המסנן חייב להיות סגור הרמטית.

זכור! מסנן אויר סתום גורם לתצרוכת דלק ושמן גבוהות ובלאי מואץ למנוע . מסנן שלא הוחזר למקומו היטב עלול לגרום להרס מנוע!

 

 

 

עד עכשיו רק 44?? מה קורה אנשים??? אין עצות??. איפה כל המומחים עמית, צביקה, בני.ל, רפי לין??? בטוח שיש לכם מה להוסיף. איציק הבטחת לחזור עם עוד עצות.. אז קדימה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

45) עצה שאפשר לכנותה "עצת סבתא" אבל שיהיה:

לאחר נסיעה ארוכה, באם הרכב עומד במקום מוצל על משטח אחיד (כלומר אספלט לדוגמא, ולא חול), פתח את מכסה המנוע ל-15 דק' ( + - ), המנוע יכול להתקרר פלאים.

 

46) פעם בכמה זמן, לבדוק את מצבו של הצמיג הרזרבי ברכב (מופנה בעיקר לבעלי רכבים שהגלגל שלהם מצוי בתא המנוע - סובארו לאונה, פיאט אונו וכיו"ב) החום (ולא צריך לספר כמה) ששורר בתא המנוע פוגע בצמיג עם הזמן, ואין לדעת מתי תצטרכו להשתמש בו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

47: הקפד לעבור על החורים של השפריצרים עם סיכה כדי למנוע אבנית שתסתום אותם

48: הקפד על לחץ אוויר נכון בצמיגים כדי למנוע שחיקת צמיגים מואצת

49: כשהרכב המון בשמש, הקפד לשים מגן שמש בשמשה הקדמית בשביל למנוע פיצוצים בדשבורד

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2675 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...