Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמעט 201 עצות שימושיות, איך לשמור על מכוניתך.


danniel
שימו לב! השרשור הזה בן 4029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

46) פעם בכמה זמן, לבדוק את מצבו של הצמיג הרזרבי ברכב (מופנה בעיקר לבעלי רכבים שהגלגל שלהם מצוי בתא המנוע - סובארו לאונה, פיאט אונו וכיו"ב) החום (ולא צריך לספר כמה) ששורר בתא המנוע פוגע בצמיג עם הזמן, ואין לדעת מתי תצטרכו להשתמש בו.

:mm_yeah: מצויין.

רובנו נוטים להתעלם מהצמיג הרזרבי. לכל צמיג יש איבוד לחץ מיזערי. את הצמיגים על הכביש אנו מקפידים למלא אויר אבל מהרזרבי אנו מתעלמים/שוכחים. לא נעים כלל להתקע עם פ'נצר, ובצמיג הרזרבי אין אויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 122
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

50. בצע סבב גלגלים כל טיפול. הקדמיים אחורה ולהפך. עקב זוויות ההיגוי ברכב נוטים הצמיגים הקידמיים להשחק מהר יותר מהאחוריים. המכונאים במוסך לא עושים זאת, אז לדרוש שיבצעו.

לחילופין להכנס לפנצ'רמעכר לביצוע איזון גלגלים וסבב, אחרי הטיפול. ביצוע פעולות אלו, יבטיח אורך חיים גבוה, של יותר מ 100K לכל ארבעת הצמיגים. ביצוע איזון גלגלים תקופתי יתרום בנוסף להארכת חיי מיכלולי המתלים (תפוחים,בוקסות,מסרק הגה וכו').

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

51.פתח מיכסה מנוע לפחות פעם בשבוע בבוקר כשהמנוע קר ועל מפלס ישר-בדוק מיפלסי שמן\ נוזל קירור-נזילות הזעות.

52.באותה הזדמנות הצץ על רצועות\ צינורות-אם אתה רואה נזילת שמן שנוגעת ברצועות\ צינורות -רוץ לתקן ובמידת הצורך החלף-כיוון שהשמן עם הזמן אוכל את הגומי של צינורות נוזל הקירור -ויכול לגרום להחלקת רצועות(אתה לא רוצה להיתקע באמצע יום חם עם צינור קירור סדוק\מפוצץ או טיימינג שקפצה שן)

53.לפני בוא החורף רצוי לעבור על חורי הניקוז בתחתית הדלתות עם מברג שטוח ע"מ לפתוח סתימות אפשריות-אתה לא רוצה שיצטברו לך מים בחלל הדלת ויגרמו לחלודה.

54.החזק אמצעים לביצוע תיקוני דרך עד הגעה למוסך(אם בכלל) שלא "תיתקע" על שטויות: רצועת אלטרנטור\רצועת אחרות במידה המתאימה לריכבך(אלטרנטור 15-30 ש"ח)\צינור דלק באורך מטר(12 ש"ח)(חבקי מתכת 3ש"ח יחידה לפחות 4 חבקים)\פילטרי דלק(11 ש"ח)\חוטי חשמל\מספר כלי עבודה בסיסיים\חבקי פלסטיק\חוט קשירה ממתכת\סכין יפנית\איזולירבנד\ספרי לניקוי קרבורטור(להמסת שומנים ופתיחת סתימות)\קומפרסור חשמלי\ספרי לתיקון פנצר מהיר(שתוכל לנסוע עד הפנצריה), מנורות לרכב מכל הסוגים ,פיוזים,שמן מנוע(ליטר),נוזל קירור,מים,מטף קטן,ערכת עזרה ראשונה, פרוז'קטור עוצמתי....טוב קצת נסחפתי אך לי יש את כל זה קבוע באוטו ויותר, וזה לא תופס הרבה מקום.

אתה אף פעם לא יודע מתי תיתקע עם צינור דלק סדוק שלא יתן תערובת מתאימה ולא תוכל להניע-רצועת אלטרנטור שנקרעה דווקא באמצע שום מקום. מגע חשמלי שניתק, קרבורטור שנסתם צינור וקום מגבר בלם שנסדק ואין לך ברקסים...ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

55. בחורף מומלץ לחנות בחנייה מוגנת , שכן כולנו זוכרים מה קרה בשנה שעברה עם כמויות הברד שפגעו במכוניות, ולחילופין בקיץ מומלץ לשים כיוסי על הרכב, שכן השמש הישראלית לא עושה לחלקי הפלסטיק טוב.

 

56. אחת לשבוע שבועיים (או אפילו לעיתים תכופות יותר) מומלץ לעבור על כל הנורות והאורות ברכב (ברקסים, רברס, איתותים, ואורות) ולוודא שכל הנורות פועלות, זה חוסך אי נעימויות (בעיקר אם בולמים ולא רואים שאתם בולמים, או אם אתם מאותתים ולא רואים איתות), כמו כן להחזיק ברכב סט של נורות.

 

57. לכל בעלי הגיר הידני, מומלץ לחנות כשהגיר על N ובלם היד מורם, ולא לחנות עם הילוך משולב , שכן אם חס וחלילה מישהו יכנס ברכב שלכם מאחור או מקדימה, הגיר יינזק. ובכלל בלם היד נועד להחזיק את הרכב ולא הגיר. (הלוואי שאבא שלי היה מקשיב לעצה הזאת :|)

 

58. אחת לחודש (או לעיתים תכופות יותר, תלוי במידת העצלנות שלכם) מומלץ לפרק את הבקליות ולשטוף אותם במים ( גם מבפנים, ולא לשכוח לתת להם להתייבש לפני ההרכבה), בקליות נקיות מאפשרות מעבר אור טוב יותר.

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

59) לכל מי שיש לו סאנרוף באוטו, לדאוג שדרכי ניקוז המים יהיו נקיים ופנויים. זה יכול לגרום לנזק בלתי הפיך לסאנרוף, ולתיקון יקר ביותר!

מגאן 265

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

60.למי שמורכבת מערכת עם סאב (או שתיים כמוני) עדיף שיבדוק מידי פעם אם יש ברגים משוחררים וכו' כמו כן לעבור על כל הבנדים במנוע עצמו לפעמים תגלו איזה אחד משוחרר.

61.לבעלי גיר אוטומט,כשמעבירים מR לD לחכות לעצירה מוחלטת ולא לדרדר ואז להכניס-זה טוחן את הגיר.

62.לא לעשן כשהמזגן פועל זה עושה במשך הזמן ריח בזמן פעולת המזגן

63.בזמן השטיפה לשטוף בזרם חזק את בתי הגלגלים,ומי שעוד לא שטף יראה מה יוצא משם.

64.לבעלי הג'יפים,זה שיש ג'יפ זה לא אומר שצריך לקפוץ מדרכות,אפשר גם בעדינות שלא תצטרכו כיוון פרונט במשך הזמן.

65.לבעלי גיר ידני,הברקסים נועדו כדי שנעצור איתם ולא הגיר,אז לא לעצור בעזרת הורדת הילוכים אלא בעזרת הברקסים ולדאוג לשלב בזמן.

חלקים איכותיים של מערכות סאונד למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

55. בחורף מומלץ לחנות בחנייה מוגנת , שכן כולנו זוכרים מה קרה בשנה שעברה עם כמויות הברד שפגעו במכוניות, ולחילופין בקיץ מומלץ לשים כיוסי על הרכב, שכן השמש הישראלית לא עושה לחלקי הפלסטיק טוב.

 

56. אחת לשבוע שבועיים (או אפילו לעיתים תכופות יותר) מומלץ לעבור על כל הנורות והאורות ברכב (ברקסים, רברס, איתותים, ואורות) ולוודא שכל הנורות פועלות, זה חוסך אי נעימויות (בעיקר אם בולמים ולא רואים שאתם בולמים, או אם אתם מאותתים ולא רואים איתות), כמו כן להחזיק ברכב סט של נורות.

 

57. לכל בעלי הגיר הידני, מומלץ לחנות כשהגיר על N ובלם היד מורם, ולא לחנות עם הילוך משולב , שכן אם חס וחלילה מישהו יכנס ברכב שלכם מאחור או מקדימה, הגיר יינזק. ובכלל בלם היד נועד להחזיק את הרכב ולא הגיר. (הלוואי שאבא שלי היה מקשיב לעצה הזאת :|)

 

58. אחת לחודש (או לעיתים תכופות יותר, תלוי במידת העצלנות שלכם) מומלץ לפרק את הבקליות ולשטוף אותם במים ( גם מבפנים, ולא לשכוח לתת להם להתייבש לפני ההרכבה), בקליות נקיות מאפשרות מעבר אור טוב יותר.

 

פליקס

שמע !!בקשר ל 57 לדעתי זה שטות מוחלטת זה ידוע שצריך לשלב להילוך אם אתה עומד בירידה משלבים לאחורי אם בעליה משלבים לאחד ההילוכים הקידמיים ואת זה כתוב אפילו בספר תאוריה

קורה לפעמים שבלם יד לא מתפקד מסיבה כלשהי .וזה הרבה יותר בטוח לרכב לשך ולסביבה.

כך דוגמה נגיד מישהו נכנס באוטו שלך והאוטו נימצא בירידה אני חושב שאת היודע מה יקרה האוטו יצא לנסיעה עד הרכב הראשון או העמוד ואילו רכב אם גיר משולב אכן יזוז מהמכה במקרה של כניבה חזקה ברכב אבל לא ימשיך להתגלגל

http://photos.walla.co.il/sagishu <--אלבום תמונות של הרכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע !!בקשר ל 57 לדעתי זה שטות מוחלטת זה ידוע שצריך לשלב להילוך אם אתה עומד בירידה משלבים לאחורי אם בעליה משלבים לאחד ההילוכים הקידמיים ואת זה כתוב אפילו בספר תאוריה

קורה לפעמים שבלם יד לא מתפקד מסיבה כלשהי .וזה הרבה יותר בטוח לרכב לשך ולסביבה.

כך דוגמה נגיד מישהו נכנס באוטו שלך והאוטו נימצא בירידה אני חושב שאת היודע מה יקרה האוטו יצא לנסיעה עד הרכב הראשון או העמוד ואילו רכב אם גיר משולב אכן יזוז מהמכה במקרה של כניבה חזקה ברכב אבל לא ימשיך להתגלגל

לצערי פליקס צודק. כאשר רכב מקבל מכה בחניה עם הילוך משולב עלול להגרם שבר בגלגלי שיניים של תיבת ההילוכים .

 

מדובר במכה חזקה מאוד, ולא סתם דחיפה קלה, של נסיון להיכנס בחנייה צפופה.

 

אך אל דאגה, תיקון תיבת ההילוכים יוכר במסגרת הביטוח של הרכב לתיקון נזקי הפח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

55. בחורף מומלץ לחנות בחנייה מוגנת , שכן כולנו זוכרים מה קרה בשנה שעברה עם כמויות הברד שפגעו במכוניות, ולחילופין בקיץ מומלץ לשים כיוסי על הרכב, שכן השמש הישראלית לא עושה לחלקי הפלסטיק טוב.

 

56. אחת לשבוע שבועיים (או אפילו לעיתים תכופות יותר) מומלץ לעבור על כל הנורות והאורות ברכב (ברקסים, רברס, איתותים, ואורות) ולוודא שכל הנורות פועלות, זה חוסך אי נעימויות (בעיקר אם בולמים ולא רואים שאתם בולמים, או אם אתם מאותתים ולא רואים איתות), כמו כן להחזיק ברכב סט של נורות.

 

57. לכל בעלי הגיר הידני, מומלץ לחנות כשהגיר על N ובלם היד מורם, ולא לחנות עם הילוך משולב , שכן אם חס וחלילה מישהו יכנס ברכב שלכם מאחור או מקדימה, הגיר יינזק. ובכלל בלם היד נועד להחזיק את הרכב ולא הגיר. (הלוואי שאבא שלי היה מקשיב לעצה הזאת :|)

 

58. אחת לחודש (או לעיתים תכופות יותר, תלוי במידת העצלנות שלכם) מומלץ לפרק את הבקליות ולשטוף אותם במים ( גם מבפנים, ולא לשכוח לתת להם להתייבש לפני ההרכבה), בקליות נקיות מאפשרות מעבר אור טוב יותר.

 

פליקס

 

או או כמה שזה נכון, הסובארו שלי נפגעה מזה באופן קשה מאוד כאשר הייתה אצל הבעלים הקודמים שלה, יש לא מעט מכות ברד עליה, אבל מי אני שיתלונן אני קיבלתי לא מעט מתחת למחירון ב"זכות" זה:wink: .

 

ואגב פליקס, נעים שהזכרת אותי 8)

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמברקס.

 

ואני חושב שהוא התכוון על חניה פשוטה בתל אביב שמישהו לא זהיר יכול להכנס לך באוטו ולאו דווקא בזמן עליות או ירידות קיצוניות.

 

יוסי.

אכן התכוונתי לחניות במישור. בעלייה \ ירידה ניתן לחנות גם בניוטרל ועם הנדברייק מורם, אבל פשוט להפנות את הגלגלים לצד של המדרכה, ככה שגם ובמקרה והבלם-יד לא מחזיק האוטו לא יוכל לזוז הרבה.

 

ויוסי אין כזו מילה האמברקס, יש או בלם-יד או הנדברייק. המילה אמברקס, היא שיבוש ישראלי טיפוסי.:lol:

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

66. לבעלי רכבים כחולים / אדומים ( וגם אחרים ) = השמש בארץ אופה את הצבע שלכם ( לא מאמינים תעבירו מטלית על הצבע ביום חם ותנחשו למה היא משנה את הצבע ) הפתרון היחיד שאני מכיר זה ואקס טוב כל חודש בקיץ .

 

67. לא יפה אבל : תשארו עם הרכב בזמן טיפול במוסך , לא בא לפגוע באף בעל מקצוע אבל לדעתי כשאתה ליד האוטו ( רצוי ) או סתם בסביבה , מגלה עניין במה שקורה תקבל תיקון מהיר , מקצועי וישר יותר , תוכל גם לראות את החלקים המוחלפים לפני ! שמכניסים אותם ( מה לא רצית תחליפי סיני ??? מאוחר עכשיו לפרק חצי מנוע שוב צטער'ת ) וגם ללמוד משהו על הרכב שלך

 

68. צמיגים : כשמחליפים לך צמיגים ---- לבדוק תאריך !!! הוא מוטבע על הצמיג , כל פנצ'רמאכר יראה לכם איפה ואם הוא לא אז תחליפו למישהו אחר מהר .

 

69. לא בטוח שכולם יסכימו איתי אבל : מה שלא מבינים לא נוגעים , הסבר: אין סיבה לפרק סתם חלקים ברכב שלא צריך אלא אם יש בעיה או שתקופתית נסיבתית יש צורך לבדוק אותם ורק אם יודעים איך מתחילה העבודה ואיך לסיים אותה

-- למה ?

: בעיקרון חלקים ניסגרים במיפעל חלקם עם אטימה או במומנט מסויים שמתאים להם לחלקם פירוק שונה מהרכבה ולחלקם חלקים שחובה להחליף אחרי פתיחה .

רובנו לא יודעים או אין לנו את הכלים לעשות עבודה כמו במיפעל או בעל מקצוע טוב

אם יודעים אז בסדר ורצוי לבד אם לא, לדעתי , לא לגעת .

למשל מצתים / פלאגים ברור שכל טיפול צריך לבדוק ואם יש בעיות בהצתה גם אבל גם במצתים עבודה לא נכונה תסתיים בנזק יקר מאוד , קל מאוד למי שלא מבין לקחת ולהרוס הברגה בראש אלומיניום ( למשל החלפה רק במנוע קר , סגירה במומנט או לפחות ברגש וכד' ) .

נצלו את הטיפולים במוסך לראות איך עושים את העבודה ומה הדגשים בכל דבר ( ראה 67 )

 

------

הערות :

* אני תמיד חונה עם הילוך משולב , אתה צודק לגביי הנזק אבל אם תהיה תאונה בשעת חנייה שתזיק לגיר בלאו הכי הביטוח יופעל ואז יש לתקן גם אותו , הרבה יותר חשוב לדעתי המניעה הכפולה שחס וחלילה האוטו לא ידרדר ויפגע במישהו ( כולל הפניית גלגלים מול מידרכה נמוכה שאז האוטו יפזז לו על המידרכה כמה מטרים בחיפוש אחרי קורבן )

 

* לגביי גיר אוטומטי : לא יודע אני אישית מחכה לעצירה לפני שילוב אבל האם באמת "יטחן גיר " במידה ולא ? הרי גם בעליות האוטו מדרדר אחורה בהילוך משולב וככה האוטו בנוי ( גיר אוטומטי הוא בעל ממיר מומנט ולא שיניים משולבות ולכן נראה לי שאתה טועה )

 

עפר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

70. תמיד להתחיל נסיעה (כשהמנוע קר הכוונה) לאט. להעביר הילוכים בסל"ד אפקטיבי ונמוך. לא להעמיס על המנוע.

 

70א. לא להפעיל מזגן בדקות הראשונות. נסיעה עם חלונות פתוחים מאפשרת סירקולציה של האוויר בחלל תא הנוסעים, מה שמקרר אותו, ואחרי שהמנוע מתחמם וכמה מעלות ירדו ניתן בניחותה להפעיל מזגן.

 

71. אחרי שרוחצים את האוטו, להעביר נייר סופג על המגבים. זה מונע את הייבוש שלהם עם המים. כמו כן מומלץ להעביר נייר על כל פנסי הרכב. הבדל של שמיים וארץ.

 

72. כשבאים להחנות את הרכב, והמאוורר עובד, להמתין דקה שתיים עד שיפסיק. כמו כן לא לכבות את האוטו כשהמזגן דולק.

 

73. בהמשך למה שאיציק אמר על חנייה עם הגה מסובב עד הסוף, גם בזמן נסיעה להשתדל לא להגיע למצב שמסובבים את ההגה עד הסוף.

 

זהו...

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

74. לרכבים עם ראם אייר : לדאוג שבחורף לא תתאפשר כניסת מים לפילטר אויר בנסיעה מהירה בגשמים !

 

75. רכבים ישנים בעיקר- לבדוק תקינות נורות (אדומות) הזהרה בלוח המחוונים ,לפעמים נורה יכולה להישרף ולא נבחין בנורה אדומה שהייתה צריכה להידלק והתוצאה עלולה להיות קטלנית .

76. לבדוק מדי פעם המצאות כל הברגים על הגלגלים וחיזוקם !

77. לבדוק תקינות רצועות המנוע ולוודא שהם מסתובבים ישר .

78. לעלות את הרכב על לפיט ולבדוק חופשים למניהם .

 

המשך יבוא..

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

74. לרכבים עם ראם אייר : לדאוג שבחורף לא תתאפשר כניסת מים לפילטר אויר בנסיעה מהירה בגשמים !

 

המשך יבוא..

...סליחה על הבורות אך מה זה "ראם אייר"???

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...