Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמעט 201 עצות שימושיות, איך לשמור על מכוניתך.


danniel
שימו לב! השרשור הזה בן 4034 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

*עריכה* אופס ... פיספסתי במיספור ... :cry:

103. אם כבר נשרפה לך נורת דרך, החלף את שתי הנורות למשהו מקצועי (לא קסנון !) כמו פיליפס VISION PLUS או מתחרותיה מבית HELLA ושות', עוצמות ההארה הטובות ב 30% עד 50% יכולות להיות ההבדל בין תאונה לבין כמעט ... (וזה כווולה נורה, חלק קטן שאף אחד לא מתייחס אליו)

104. באותו עניין, כשאתה מנקה את הרכב, נקה גם את הפנסים הקדמיים והאחוריים, משפר נראות וראיה.

105. באותו עניין, למי ששוטף הרבה את הרכב (אני) אל תשפריץ עם לחץ מים לכיוון ידית הדלת, המים נכנסים דרך חור המפתח למנגנון הנעילה ומזיקים לו.

106. לכל מי שכתב על שמנים מינרלים או חצי סינטטים, השתדלו להשתמש בשמן באיכות הטובה ביותר, עדיף סינטטי מלא, מה שיקר בסוף יוצא זול (אפילו צריכת דלק נמוכה יותר בחצי אחוז עקב שימון טוב מכסה את העלות)

107. באותו עניין שמן, מפלס שמן בודקים לאחר כמה דקות מכיבוי המנוע, כשהשמן עדיין חם ובנפח הנכון, ולא כמו באגדות שמספרות לעשות זאת בבוקר, בו השמן קר ובנפח שונה מאשר בטמפ' העבודה שלו.

108. אם אתם שומעים את הילד שלכם מדבר על "טורבו" "צ'יפ" "אגזוז לחץ" זה סימן שהוא משתתף במירוצים בלתי חוקיים, קחו את הרכב ל..... חנות שיפורים, כי חוק הספורט עבר בקריאה שלישית בדצמבר שנה שעברה !!!

 

יאאלה, עוד מאמץ קטן ל 101 ***לא שמנו לב וכבר עברנו***

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 122
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מפלס שמן בודקים לאחר כמה דקות מכיבוי המנוע[/u], כשהשמן עדיין חם ובנפח הנכון, ולא כמו באגדות שמספרות לעשות זאת בבוקר, בו השמן קר ובנפח שונה מאשר בטמפ' העבודה שלו.

בחייך, ההבדלים זניחים ולא מורגשים. אז למה ה'אגדה' מספרת לבדוק בבוקר? פשוט, לפני הנעה ראשונה אתה בטוח שכל השמן ירד חזרה לאגן השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

109. הקשיבו לאוטו שלכם. לצלילים יש משמעות והם יכולים לרמז על תקלות כמו רצועה לפני קריעה, רפידות ברקס גמורות, שסתומים לא מכוונים, חור באגזוז...

110. לא להתעלם מתקלות. האוטו לא מחלים לבד ! בכלל - רצוי לתקן תקלות בשלב מוקדם לפני שעף לכם גלגל בזמן נסיעה או שתקלה אחת גורמת לתקלה אחרת. רכב ששותה מים ואין נזילה, כנראה דוחס אותן לבוכנות. יותר קל להחליף פקונג ראש מאשר מנוע שפוצץ לעצמו בלוק ע"י דחיסה של מים.

111. מילוי דלק - יש להקפיד לתדלק בתחנות נורמאליות ולא קומבינות שמוהלות דלק בכל מני דברים.

112. בדקו אחת לכמה זמן תקינות חגורות הבטיחות: קודם כל שהן אכן ננעלות ע"י משיכה זריזה ושהאחוריות לא טבעו מאחורי המושבים(בעיקר אחרי קיפול מושב אחורי להובלות)

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצה בטוחה מנסיון-אישי ארוך ומוכח

113-אם קניתם אוטו חדש עשו לו מיד ציפוי אקרילי וחדשו אותו כל שנה.

114-תמיד תמיד תמיד שווה להשקיע עוד שתי דקות בכיסוי הרכב -ולא משנה איפה הוא עומד!!!!!!!כן- אפילו בחנייה מקורה, מעבר לכך שהשמש הישראלית הורסת את הצבע,גם הישראלי הטיפוסי אוהב לגעת בכל דבר שהוא רואה-בטח אם זה רכב מיוחד/ספורטיבי!

115-אף פעם לא ל"פתוח "בראשון אלא אם חיבים.......ולהעביר הילוכים בסבלנות אם לחיצה עד הסוף על המצמד.

116-לחפש חנייה עוד קצת כדי שתהיה בטוחה ממכות של אחרים-מנסיון כל המכות שהיו לי במהלך השנים היו ממניאקים שפתחו עלי דלת או עשו עלי רוורס.

117-לא להאמין לאף מכונאי {כולם-טוב כמעט כולם,חובבנים או תכמנים}בטח שלא למוסך מורשה ולעמוד ולשמור על האוטו כל הטיפול.

הלאון נמכרה הפיאט חזרה והפעם לתמיד!.....למה?

 

400 קמ.....40 מעלות בצל....ארבעה אנשים....שלש שעות......10/1ק"מ.....קאפיש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

****נערך*****

 

**** אתם חוזרים על עיצות שכבר ניכתבו, רק הניסוח שונה. קראו את כל העיצות לפני פרסום עיצה נוספת***** הודעות דומות ימחקו ללא אזהרה*****

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

118. כבלי הצתה !! תמיד להחזיק באוטו!

 

119. אבי קנה לא מזמן מפתח ברגים לגלגלים חשמלי .... דבר מאוד נוח ועוזר ! ד"א לפעמים יש קיטים

כאלו שאיתם באים כבלי הצתה וקומפרסור קטן ...... שימושי!

 

 

120. מים למגבים ...... תבדקו מידי פעם .....השמשה הקדמים לא פחות חשובה מהמים לקירור המנוע

 

121. תקינות הכלים שאתם מחזיקים באוטו ..... אם הם לא תקינים הם כבר לא נחשבים כלים .... אלא סתם זבל שנמצא באוטו ומעלה את משקלו

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המפתח גלגלים החשמלי יעיל? יש לו כוח?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המפתח גלגלים החשמלי יעיל? יש לו כוח?

אם לא היה לו כוח...

לא היו היו משתמשים בו בתור מפתח.

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

47: הקפד לעבור על החורים של השפריצרים עם סיכה כדי למנוע אבנית שתסתום
הקפד לעשות זאת בזהירות, אחרת השפירצרים ישפריצו על אוטו אחר ולא על שלך,

או שפשוט עושים את עם לחץ אוויר שיש במוסכים

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא היה לו כוח...

לא היו היו משתמשים בו בתור מפתח.

זו לא תהיה פעם ראשונה שמביאים לארץ כל מיני מכשירים סינים שלא עושים את העבודה

תסתכל למשל על מברגות (בערך אותה מטרה - לפתוח ברגים)

מנסיון כל המברגות הפשוטות לא שוות שקל ולא עושות את העבודה שלהן

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואוו - שרשור מבורך ומאוד מעניין

דבר שני - המברגות האלה לא רעות במיוחד עם אחת כבר עובדת בעומס בינוני מעל שנה - גם אני הופתעתי...

כי מי שמשקיע, שוקע....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

98. הקשיבו לאוטו שלכם. לצלילים יש משמעות והם יכולים לרמז על תקלות כמו רצועה לפני קריעה, רפידות ברקס גמורות, שסתומים לא מכוונים, חור באגזוז...

 

101 !!!

אחת העצות החשובות בשירשור!

 

הקשבה לרכב ולרעשיו אף באופן יזום של אחת לשבוע שבועיים תוך כדי נסיעה(לכבות רדיו) או באופן של פתיחת מכסה מנוע לאחר התנעת הרכב כאשר חום המנוע עדיין לא גורם להפעלת מאוורר הרדיאטור (ע"מ שניתן יהיה לשמוע משהו) יכולה לחסוך הרבה צרות וכסף.

 

בחודשיים האחרונים נאלצתי להשתמש בשיטה (לאור נסיון העבר) ופעלתי על פיה

 

הכל החל שהצינור המתכתי שמוביל מים ממשאבת המים לבלוק(מים=נוזל קירור)

נסדק עקב בלאי טיבעי והוחלף.

 

ע"מ להחליפו היה צורך לפרק את שתי הסעפות והוחלפו בהם אטמים.

כמו כן פורק האגזוז והוחלף אטם בין האגזוז לסעפת הפליטה.

 

לאחר שבועיים של נסיעה התחלתי לשמוע רעשים הולכים וגוברים של "חור באגזוז"

מסתבר שלא סגרו טוב את חיבור האגזוז(ברגים השתחררו) לסעפת הפליטה והעבודה בוצעה שוב(בחינם כמובן).

לאחר עוד חודש של נסיעה התופעה חזרה על עצמה מסיבות לא מובנות(הברגים לא היו משוחררים כבפעם הקודמת).

העבודה בוצעה שוב ע"י המוסך(לאחר רטינות וביקורת מצידי) ואולתר תומך בין צינור האגזוז(המקורי נשבר לאחר החלפתו לפני כשנה) לבלוק המנוע.

 

באותה הזדמנות (כשהייתי במוסך) לאחר בדיקת רעשים ודליפות גזים(כבר לא האמנתי שעשו עבודה כמו שצריך בפעם השלשית שחזרתי אליהם עקב חוסר אטימה בין סעפת הפליטה לצינור האגזוז)

הבחנתי בעזרת בעל המוסך(שכבר לא היה לו נעים...) ברעש מסוג שונה של חיכוך מייסבים.

בעל המוסך איבחן שהרעש מאזור הטיימינג.ביקשתי שיבדוק והוא אמר שאביא את הרכב למחרת.

 

מנסיון העבר התחלה של רעשים מאזור זה ללא טיפול מסוכנת-קרה לי בעבר שנסעתי שבוע שלם עם רעש הולך וגובר עד שברגע הכי פחות מתאים(יום ו' בצהריים) עף תוך כדי נסיעה הפולי של משאבת המים שמונע ע"י רצועת הטיימינג וגרם לשיחרורה וכיבוי המנוע(מזל שזה קרה ליד ביתי).

המזל היה שהמנוע לא נפגע כתוצאה מהמקרה והנזק הסתכם בהחלפת משאבה מותחן ורצועה(משהו כמו 500 ש"ח במחירי היום).

 

הפעם לא הייתי מוכן לקחת סיכון למרות שטיימינג ומותחן הוחלפו לפני שנה וחצי אך ידעתי שמשאבת המים כבר "זקנה" ולמרות שהרכב נסע היטב ולא התחמם, לא חיכיתי שהרעש יהפוך למיקרה חמור יותר והיא הוחלפה ביחד עם מותחן הטיימינג (עברה חמש שנים וכמעט 100000 ק"מ,עשתה את שלה).

 

לאחר ההחלפה בבדיקה של המשאבה הישנה התברר שהמיסב שם כבר שחוק ויש לו חופש די גדול מה שמין הסתם גרם לרעשים.(כנפי המשאבה היו שלמות וכמעט לא אכולות) .

כל הסיפור עלה לי בסביבות 400 ש"ח כולל עבודה ומע"מ(מחיר המשאבה120 ש"ח סה"כ).

 

מדובר בטיפול מונע זול יחסית שעקב איבחון והקשבה בזמן לרעש המנוע, מנע נזק פוטנציאלי(התקעות באמצע הדרך עם טיימינג משוחרר וכו) גדול הרבה יותר.

 

כמובן שרעש החיכוך נעלם לחלוטין לאחר ההחלפה.והמנוע נשמע חרישי כבעבר.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

75. הורידו היום את המראה הפנורמית! יצרן הרכב משקיע הרבה מחשבה ביצור מראה אופטימלית לרכב שלכם, אתם לא יכולים לעלות עליו בתוספת של 30 ש"ח. המראה הפנורמית גורמת למוח שלכם לעבוד שעות נוספות בסינון מידע מיותר, מעבר לכך היא מעוותת מרחקים וגדלים של עצמים. עוד משהו, במראה פנורמית אין מצב לילה נגד סינוור!

 

76. הרשמו היום לקורס נהיגה מתקדמת.

אצלי בפאט טמפרה במראה המקורית לא רואים כלום למרות "המחשבה הרבה" של פיאט

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

73. בהמשך למה שאיציק אמר על חנייה עם הגה מסובב עד הסוף, גם בזמן נסיעה להשתדל לא להגיע למצב שמסובבים את ההגה עד הסוף.

גם גומית הצריה נקרעת יותר כשמסובבים עד הסוף. אבל מה שאתם מציינים, מדובר רק עם הגה כח, כי בלי הגה כח לפעמים עדיף לסובב מיד עד הסוף- אם ישלים פרסה בפעם ראשונה; ויחסוך עוד רוורס וקדימה עם כל הנלווה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

122. המנע מלסובב את ההגה בתימרוני חנייה כאשר הרכב עומד ודוושת הבלם לחוצה, זה גורם לעומס רב על מכלול המתלה הקידמי וכתוצאה מכך לבלאי מוקדם לתפוחים משולשים מסרק וכו'.

 

הבעייה היא בתיבת הילוכים אוטומטית, לכן כדאי להתאמן על סיבוב גלגל ההגה במהירות כאשר מרפים מדוושת הבלם והרכב מיד מתחיל לזחול, או לחילופין אפשר לסובב כאשר בלם היד מורם (בלם יד שמופעל בגלגלים אחוריים - כמובן).

 

123. אם אתה מתכנן להעמיד את הרכב לתקופה ממושכת (מעל שבועיים) דאג שהפעולות הבאות יבוצעו:

- נתק מצבר במידה וניתן, אל תשכח שללא מצבר אמצעי המיגון לא יפעלו.

- בקש מחבר משפחה או מכר, להוציא את הרכב לסיבוב של רבע שעה לפחות אחת לשבועיים. בנסיעה יש להדליק למספר דקות גם את המזגן.

- במידה ואין אפשרות לנסוע עם הרכב, יש להניע מנוע ולהדליק מזגן למספר דקות.

- לאחסנה ממושכת ללא אפשרות של נסיעה תקופתית, מלא לחץ אויר מקסימאלי בצמיגים (הלחץ MAXהמותר לצמיג) למנוע מצב של עוות הצמיגים.

- עדיף תמיד לאחסן את הרכב בחנייה מקורה או לכסות עם כיסוי עמיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4034 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...