Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא חשבתי שזה יקרה לי. קנינו רכב, ואני לא מצליח לנהוג


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 3600 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רחמים כתב:

"היה לי מקרה לא נעים. התלבטתי אם לכתוב, בסוף אמרתי תכתוב.

בעיר כשהייתי במהירות 45-50 פתאום צצו לי 2 בנות שעשו הליכה. לא ידעתי מה לעשות. אני על הילוך 3 או 4.

הן צצו לי פתאום. משום מקום. כנראה עשו הליכה מהירה בלי ששמתי לב בחושך.

כי בחושך אתה לא רואה במראות צד. גם הרכב שלי לא האיר בחושך לא יודע למה.

נלחצתי מאוד לא ידעתי מה עלי לעשות באותו רגע. 2 בנות מקדימה כשאני במהירות גבוהה.

נתתי בלימה ולקח לאוטו זמן להאט. במזל פשוט לא קרה כלום. במזל גדול."

 

כמה הארות/הערות לי אליך בהקשר לקטע הר"מ:

יתכן שדלקת "אורות חניה" ולא "אור דרך" ולכן לא ראית כלום לפנים.

אתה חייב להיות ערני ב 100 אחוז לכל מה שקורה סביבך כדי שלא תהיה מופתע כפי שתארת,אבל בהחלט לא לפחד מהסביבה.

מה הקשר בין הופעת שתי הבנות מקדימה לבין מראות הצד שכתבת שלא ראית בהן כלום בלילה ?,הבנות הופיעו מלפנים,לא מאחור.

50 קמ"ש אינה מהירות גבוהה כפי שציינת,כמובן בהתחשב בתנאי הדרך,אך בכללי 50 קמ"ש לא צריך להפחיד אותך.

אם אתה מרגיש שהרכב לא בולם,פשוט תלחץ חזק יותר על דוושת הבלם.

אל תחשוש,יש לך מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים.

 

אני ממליץ לך בשלב זה לא לצאת לנהוג כאשר הכבישים רטובים.

תרכוש עוד מיומנות ונסיון ורק אח"כ צא לכביש רטוב,בגשמים הראשונים הכבישים חלקים מאד מכיוון שכל הג'יפה שהצברה בהם בקיץ יוצאת החוצה ויוצרת לך שכבה מאד חלקה.(תשאל כל רוכב אופנוע עד כמה זה מסוכן).

האם יצא לך לתרגל בלימת חרום,עד למצב של הפעלת מערכת ה-ABS,עם הרכב ?

 

מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 425
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

דור -

שכחתי באמת שבגשם הראשון הכביש מסוכן יותר. זה פשוט יצא לי מהראש.

 

עכשיו כשהסברת על הפקד אורות נזכרתי שחברי הפורום הסבירו לי לוודא שהוא תמיד בצד ימין.

כנראה פעם אחרונה החזרתי אותו למצב הכבוי שלו כי הרכב מצפצף אם לא.

הפעם כשעליתי לבד לרכב מרוב הלחץ והרצון לעשות הכל לבד בצורה מושלמת, כנראה שכחתי לסובב אותו.

רק עכשיו אני מבין כמה מסוכן מה שעשיתי. פשוט מעשה שלא עושים. במיוחד לא בלילה בכביש חלק.

 

בקשר לכיבוי, נקווה שלא יכבה לי יותר אף פעם. ככה שלא אצטרך לתרגל את המצבים של כיבוי והתנעה מחדש.

 

אני מודה לך דור. תודה רבה לך.

 

מאיר -

 

אתה צודק חבר.

כמו שאמר דור צריך שהמתג של האור יהיה מופנה הכי ימינה.

כנראה הייתי עם אורות חניה.

 

אני עדיין לא יודע איך להיות ערני ב 100 אחוז למה שמסביבי כפי שכתבת. אולי זה דבר שבא עם הזמן לאט לאט?

 

בקשר למראות, אני מתנצל אם לא הסברתי נכון. כנראה מרוב לחץ בלבלתי את המילים.

התכוונתי שלא ראיתי במראות צד כלום. ממש שום דבר. זה כאילו המראות לא שימושיות בחושך.

 

מאיר היקר, האם באמת מהירות של 50 קמ"ש היא לא מהירות שנחשבת גבוהה? מהירות מסוכנת?

אני פחדתי שחלילה יקרה משהו.

אם הרכב לא היה עוצר סביר להניח שהיה מגע עם הרכב באותן הולכות רגל. פחדתי מאוד. כי הן היו ממול הרכב ממש.

 

בקשר ללחיצה חזקה על הבלם - זו בעיה שיש לי.

חברי הפורום האחרונים שהגיעו אלי יכולים להעיד. אני לא יודע למה אני לא מצליח לבלום כפי שצריך.

בלימה זה חובה. פשוט חובה שנהג ידע לבלום. זה אפילו יותר חשוב מזינוק בעליה לדעתי.

 

אני אקבל את הצעתך ולא אצא יותר לבד בכבישים רטובים.

פשוט כל כך רציתי כבר לצאת לבד. להפסיק לבקש עזרה מחברי הפורום. להפסיק שהנושא שלי

יגיע לעוד עמודים ועוד עמודים, שלא יחשבו כמה הוא יכול להיות גרוע תראו כמה עמודים, תראו כמה עוזרים לו.

אמרו לי בפרטי שאני סתם חושב דברים כאלה. כנראה אני באמת בעייתי. צריך להוציא את זה מהראש.

 

יצא לי לתרגל בלימות ABS עם חבר פורום ראשון או שני שהגיע אלי.

אם הוא זוכר זה היה ליד אינטל יש שם מנחת מסוקים אם אני לא טועה. אז שם עשינו פעם אחת או פעמיים בלימה להרגיש את רעידת ה ABS.

דבר שמאוד לא נעים ומפחיד.

 

תודה רבה מאיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי רחמים

ברשותך אתייחס לסעיפים שרשמת:

מתג האורות-סבבה פתרנו את הבעיה.

ערנות לסביבה-אכן עניין של נסיון וככל שתהיה פחות לחוץ מתפעול הרכב,ותפעול הרכב יבוא לך בצורה חלקה ואוטומטית,יהיה לך קל

יותר להפנות את תשומת לבך למה שקורה מסביבך.

מראות בלילה-אם אתה נוסע בכביש חשוך וגם במראות יש חושך,המסקנה שלא קורה כלום מאחוריך.

אם היה רכב מאחוריך הייתה רואה את פנסי החזית שלו,או במילים אחרות היית רואה אורות במראות.

אם אתה נוסע בלילה באיזור מואר בפנסי רחוב,אז בנוסף לפנסים של הרכב שמאחוריך תוכל גם לזהות פרטים נוספים

שלא ניתן לראות בחשכה מוחלטת.(סוג הרכב/עצים או צמחיה בצידי הדרך וכד').

50 קמ"ש-מהירות גבוהה או לא,זה תלוי בתנאי הדרך.איני יודע היכן נסעת ומהם תנאי הדרך במקום שקרה לך המקרה.

אם הבנתי נכון היית מחוץ לעיר ?.

קח בחשבון שבנוסף לבלימה יש לך גם אפשרות לסטות אם הרכב כדי למנוע פגיעה בהולכי הרגל.הסטיה חייבת להעשות

תוך בדיקה מסביבך לראות שהנתיב משמאלך פנוי ואינך גורם לתאונה אם רכב אחר (אגב גם אופנוע הוא רכב).וגם שלא

מאחוריך רכב במהירות שעלול להתנגש בכך.(לא להלחץ,כל זה הוא עניין של נסיון ובשלב מסויים יהפוך להיות אצלך

בצורה אוטומטית בלי לחשוב בכלל).

בלימת חרום ובלימה בכלל-נסה לתרגל (במגרש ריק) את עניין הבלימה ברכב כולל בלימת חרום.

למד את תגובת הרכב ואת תחושת הדוושה,את העוצמה שדרושה לך כדי להאט או לעצור את הרכב.

תרגל בלימת חרום כולל ABS.תתרגל לתחושה שה ABS משדר לדוושה ותלמד לא להבהל או לפחד מהתחושה.

אני מניח שבחורף תגיע למצבים של הפעלת ה ABS בכבישים רטובים כך שחשוב שתכיר את התחושה.

 

כאשר אתה נוהג אתה לא נמצא בשדה הקרב,למרות שלפעמים יש תחושה כזאת בכבישי ישראל,ולכן אל תפחד מהרכב שלך או מהסובבים.

תזרום אם הנהיגה וזה יבוא לך בהמשך.

אתה בדרך הנכונה לדעתי,אל תתיאש (אמאלה אני נשמע כמו איזה מורה).

 

מאיר

 

מכיוון שאיני יכול עדיין לשלוח פרטיות,שלח לי בפרטי את הדרך ליצור איתך קשר,אנסה למצוא זמן לקפוץ אליך ולתרגל איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

50 קמ"ש זאת לא מהירות גבוהה.

נסעתי בתוך העיר ככה לפניי שנה בערך, וקפץ לי הולך רגל מאמצע שום מקום, לחיצה יפה על הברקס והורדת הילוכים תוך כדי (להילוך שני על מנת לסייע בבלימה) גרמה לזה שהוא עבר בשלום.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש שמחתי לשמוע שמגיעים חברי פורום נוספים, יש התקדמות ואזרת אומץ לקחת את הרכב לסיבוב לבד (מילא בערב, אבל בגשם ראשון? מזל שנגמר בשלום!)

 

אתייחס בלי לצטט לדברים שרשמו מספר חברי פורום:

לגבי פסיכולוג, לפי דעתי הבלתי מקצועית (ונפגשנו) אתה לא זקוק לפסיכולוג להקטנת חרדת נהיגה. אין לך חרדה. חסר לך ניסיון בעיקר בתפעול הרכב (מקווה שעכשיו יש יותר ניסיון). אתה מפחד מזה בצדק וזה מקרין גם לגבי ההשתלבות שלך בתנועה ויתר הפעולות ברכב. כשתתפעל את הרכב יותר בטבעיות (וזה יגיע עם התרגול, במקום עם פחות תנועה) כל היתר גם יסתדר.

 

אגב, פסיכולוג אפשר לקבל גם בקופת חולים בעת הצורך ללא תשלום גבוה. לידע כללי - לכל מי שקורא את ההודעה.

 

אני שמח שתרגלת בלימת חירום, זה חשוב לדעתי. מקווה שהרגשת גם את ה-ABS נכנס לפעולה פעם אחת. גשם ראשון זה זמן מצויין לרגל את זה, אבל רק במגרש ריק ובמהירות נמוכה!!!

 

 

טיפ נוסף, בעיקר לגבי חברי פורום שמגיעים מרחוק:

אני הגעתי ממרחק בינוני (לא קרוב ולא רחוק). כשאנשים מפנים זמן ומגיעים ממרחק, זה אחרי שפינו לעצמם מספיק זמן בלי לחץ. אנשים הגיעו מרחוק ומעוניינים לתת מעצמם כמה שעות. זה טבעי!

(אני מדבר בשם עצמי ומניח שזה נכון לגבי רוב חברי הפורום שנותנים כתף בעניין)

 

גם השרשור לא עולה כסף לאף אחד. מי שלא רוצה שלא יקרא. הכותרת עניינית וחברי הפורום מעוניינים להתעדכן בהתפתחויות, בעוד חברי פורום שנמצאים בחו"ל יכולים להנות מהערבות ההדדית שיש בפורום.

 

לגבי האורות:

ממה שאני התרשמתי, במצב 0 האורות נדלקים עם הדלקות המנוע (כמו אצלי ברכב), אבל יכול להיות שפיספסתי משהו.

מציע לך לבדוק את העניין כשהמפתחות במצב סוויץ' והרכב כבוי (לא יעשה רעש/עשן לשכנים). אבל לא להשאיר את האורות דולקים יותר מדקות בודדות! וגם כשהמנוע דלוק (מחוץ לשכונת מגורים, בשעות הערב).

עריכה: בכל מקרה בערב מומלץ להיות במצב הימני ביותר (כאשר אור גבוה מפעילים עם ידית האיתות: דחיפה קדימה, משיכה אליך לביטול), ככה גם האורות בלוח המחוונים פועלים.

 

בכל מקרה אם נסעת בכביש חשוך אז האורות הרגילים מאירים את הקטע הקרוב, ואורות גבוהים מאירים את הדרך למרחק שמאפשר לך להגיע למהירות ולתכנן עצירה/האטה מבעוד מועד.

 

זכור לי שיש לך כפתור לכוון גובה אורות, תבדוק שהוא על מצב 0 (או המצב שהוא צריך להיות) אחרת האורות מכוונים נמוך מדי.

לפני הכל מומלץ לקרוא בספר רכב על תפעול האורות, זה פרק חשוב.

 

מקווה שיש לך עדיין את הטלפון שלי. אל תהסס להתקשר. גם באמצע נסיעה (כשאתה עוצר במקום בטוח ולא בצד הדרך!). (אם אין אז שלח שוב ה"פ).

 

אני שמח שחברי הפורום נרתמים לנושא, ומחכה לאחד שהוא גם מקריית גת וילווה אותך שלוש פעמים בשבוע חצי שעה כל פעם למשך שבוע/שבועיים. אפשר אפילו להיות נהג על רכב אוטומטי שרק יעזור לך להשתלב בתנועה בהתחלה, ויתן לך קצת ביטחון. אני בכל מקרה ארצה להגיע שוב בקרוב!

 

חג שמח לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם :wink:

 

תחילה אתחיל כהרגלי לענות לכל חבר שטרח והגיב לי -

 

מאיר

 

אכן צדקת חבר.

אם אתה נוסע בלילה ואתה לא רואה דבר במראות צד, אין אור, אין כלום - משמע לא קורה כלום מאחוריך. כפי שכתבת.

למרות שאני תמיד מעדיף לנסוע כשהכביש מואר. כשיש רכבים זה תמיד טוב. הכביש מואר יותר טוב.

כמה שיותר אור, הנהיגה יותר קלה. לפחות לי זה ככה.

 

כתבת גם על סטיית הרכב אם חלילה קורה משהו - קיבלתי הערה על הנושא הזה.

אני כנראה סוטה בצורה חדה מדי.

כרגע אני לא מדבר על מצב של סכנה כמו שאתה התכוונת אם אני לא טועה.

כשצריך לעבור נתיב, אני סוטה בצורה חדה מדי. אני מאותת ומיד לאחר האיתות כבר סוטה. אני צריך לעבוד על זה.

 

אמרת לי לתרגל בלימת חירום - האם זאת בלימה נפרדת מבלימת ABS? לא כל כך נתתי דגש על בלימות למען האמת.

אם להודות, אז כמעט בכלל לא.

 

כתבת שאתה רוצה שאני אשלח לך הודעה פרטית - אני אשלח בשמחה. אם ההצעה עדיין בתוקף כמובן.

תודה מאיר.

 

דור

 

מפחידה הסיטואציה שתיארת. לא מאחל לאף אחד.

מקווה גם שלעולם לא יצא לי להיתקל בסיטואציה כזאת בחיי.

אפשר שאלה קטנה? אם אני נוסע במהירות גבוהה אני על מהירות 50-60 קמ"ש בהילוך 4. אני חייב לבלום אם יש סכנה.

האם מותר לי מיידית להוריד להילוך 2 או להילוך 1 בכדי לבלום? כי הרי אסור לבלום על הילוך 4. או שאני טועה?

 

Eily

 

היי חבר.

 

אכן גם אני שמח שחברים מגיעים.

יש אפילו חבר שלא רצה שאגיד שהוא היה. חברים באמת מגיעים ועוזרים לי מאוד. המון תודה לאנשים הנפלאים בפורום הזה.

 

עשיתי שטות שלקחתי את הרכב לסיבוב ראשון דווקא ביום של הגשם הראשון.

אני יותר לא אעשה שטות כזאת.

פשוט הרגשתי צורך לדעת אם אני נוהג טוב בכדי להפסיק להטריח את חברי הפורום.

 

אתה גם שם לב אני כבר לא כותב אם מישהו רוצה לבוא לעזור לי. כי לא נעים לי. זה כבר עבר את הגבול הטוב לדעתי.

ברגע שאתה נפגש עם 4-5-6 אנשים טובים מהפורום אז זה כבר יותר מידי לדעתי. זה כבר חוצפה לבקש יותר.

גם אם האנשים מציעים מיוזמתם. מטוב ליבם.

אם יש מישהו שפונה אלי בפרטי ואומר שהוא רוצה לעזור אני שמח. אבל לבקש לבד אני אפסיק שלא יהיה מוגזם מדי.

 

בקשר לאורות - צדקת בהחלט.

גם הטיפ שנתת לי עם המשיכה של הידית והדלקת אורות המחוונים - המון תודות לך. אני שברתי את הראש איך להפעיל את זה.

 

שאלה קטנה ברשותך:

מדוע אסור להשאיר את האורות דלוקים יותר מדקות בודדות? כפי שכתבת לי

 

בקשר לכפתור שמכון את כיון האורות - זכרת נכון חבר.

אני גם רוצה להודות לך שכתבת את על הכפתור הזה. בזכותך סובבתי אותו מ - 3 ל - 0.

עכשיו כל הדרך מוארת. זה מעולה.

 

יש לי עדיין את הטלפון שלך, כמובן.

כמו גם את הטלפון של שאר חברי הפורום היקרים.

אבל אני לא ארגיש בנוח להתקשר.

כי כבר עזרתם לי מעל ומעבר. להתקשר שוב זו תהיה חוצפה. לא יפה מצידי.

אני גם נעזרתי בכם כשבזבזתי לכם את זמנכם היקר, גם להתקשר אליכם להציק לכם? אני לא יכול.

 

תודה רבה לך חבר על כל המילים שכתבת.

עזרת לי המון. גם שהגעת פעם שעברה. אתה ושאר חברי הפורום, זו הזדמנות בשבילי להודות לכם שוב אנשים יקרים. תודה!

 

חג שמח לכולם.

שבוע טוב לכולם חברים.

 

___

 

שאלה קטנה:

 

אם מישהו חושב שהוא יכול בהתכתבות לענות לי על השאלה, כי כפי שאמרתי - לבקש ממישהו שיבוא אני לא מסוגל יותר.

 

מדוע כשאני מוריד הילוך מ - 3 להילוך 2 האוטו קופץ לי?

הוא עושה רעשים מאוד לא נעימים.

כמו "שששש" מלווה עם קפיצה קדימה או אחורה. כאילו עוד רגע הרכב נכבה לי.

לפעמים הרכב באמת נכבה לי.

 

חבר פורום אמר לי שזה בגלל שאני לא לוחץ על דוושת הגז כשאני מוריד הילוך וכשאני מעלה הילוך (אם זכרתי נכון).

גם כשאני מנסה ללחוץ על דוושת הגז - עדיין יש לי את זה.

למה חברים?

 

זה קורה בעיקר בהילוכים 1 2 3

 

זו בעיה שמפריעה לי מאוד. כי נכבה לי לפעמים הרכב בגללה.

אם זה בכיכר, אם זה ברמזורים, אם זה כשצריך להשתלב.

 

יש המון דברים שאני לא יודע. או שאני מקווה שכבר הכל אני יודע.

כי למשל אם חבר הפורום לא היה אומר לי שבהורדת הילוך או העלאת הילוך יש ללחוץ על דוושת הגז - לא הייתי יודע.

לא למדתי ככה.

הייתי פשוט מנסה להוריד כפי שלמדתי ופשוט ממשיך עם הבעיה. עם המשיכות הרעידות והמנוע שנכבה.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי שאפשר לנסות להפעיל את האורות כשהמנוע כבוי, אבל רק לדקות בודדות, אחרת המצבר יפרק/ינזק (מצבר מתרוקן עם אורות פועלים תוך כ-20 דקות. אז כמה שניות אין בעיה להדליק את האורות כדי להבין איזה מתג מדליק איזה אור, אבל לזכור לכבות!).

 

כשהמנוע פועל, האורות פועלים מכח המנוע, וגם המצבר נטען, אז אין בעיה מעשית, אבל לא משאירים את המנוע פועל סתם ככה.

 

בעצירת חירום אפשר אחת מהאפשרויות:

ללחוץ מיד על הברקס (המנוע יכבה, האוטו יעצר עצירה מלאה. )

ללחוץ על הקלאץ', ואז ברקס (המנוע לא יכבה אם תלחץ קודם על הקלאץ')

בכל מקרה בעצירת חירום, וגם בעצירה שבה הרמזור פתאום מתחלף לאדום ומפתיע אותך, לא מורידים הילוכים. פשוט בולמים!

 

עדיף כמובן שהמנוע לא יכבה (לא בגלל המנוע ולא בגלל הנהגים מאחור, בגלל תגבור הגה וברקס שלא פועלים ללא מנוע). עדיין האוטו מגיב להגה אבל יותר קשה לסובב אותו. כשהאוטו בנסיעה עדיין אפשר לסובב את ההגה בקלות, אבל נוצרת תחושה אחרת ולא מוכרת אז עדיף להימנע מהשיטה הראשונה, אלא אם יש מצב חירום שמחייב עצירה מיידית, אז עדיף קודם כל לבלום בלי לחשוב אם המנוע יכבה או לא.

 

לא מוכרחים להוריד עד הילוך שני בכל בלימה. קודם כל צריך להוריד את הרגל מהגז, אפשר לבלום גם מהילוך שלישי מהירות ללא גז (30-40 קמ"ש). אחד הרעיונות המרכזיים בהורדת הילוכים הוא שהרכב בתנועה תמיד יהיה עם הילוך משולב, כדי שיוכל להמשיך בנסיעה במקרה הצורך (מתחלף הרמזור) או להתחמק מרכב מאחור, אם מזהים בזמן סכנה מאחור.

 

ו...אתה יכול לצלצל חופשי. במיוחד אם יש שאלה שלא סובלת דיחוי (לשאלות אחרות עדיף לשאול בפורום, איפה שיש יותר ידע מלאדם אחד).

 

תמשיך, אתה בדרך הנכונה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי סופר-מן,

 

כמה תגובות למה שכתבת.

 

  1. אמרתי לך כבר בעבר, יש שני סוגי בלימות עיקריים
  2. הסוג הראשון - בלימה שגרתית ומתוכננת שבה אתה מוריד את הרגל מהגז, מתחיל לבלום עם דוושת הבלם בעדינות בעודך מוריד הילוכים אחד אחרי השני. אם לא תספיק להוריד הילוכים, לא נורא תמשיך לבלום עם דוושת הבלם ומקסימום תדלג הילוך ואולי אפילו פשוט תגיע עם ההילוך המקורי לעצירה, תעביר לראשון וסע.
  3. הסוג השני הוא בלימת חרום - בלימה שמטרה מניעת תאונה מכל סוג שהוא. כמובן שגם כניסה לצומת עם רמזור אדום היא בלימת חירום, זו תאונה שממש מחכה לקרות, אפילו אם הצומת ריקה. בבלימת חירום לוחצים על הברקס והקלאצ' יחד חזק מאוד. המטרה היא לעצור את הרכב. זה יכול להיות בהילוך חמישי, רביעי, שלישי וכ"ו. מה שחשוב זה שהרכב יעצור. לא יהיה שום נזק לשום רכיב. אם תלחץ גם על הקלאצ' לא יכבה לך המנוע, זה הכל. לא מתחילים להוריד הילוכים בבלימת חירום, אין זמן לזה, בלימת חירום אורחת מספר שניות בודדות במקרה הגרוע. במקרה הטוב, 2-3 שניות.

 

בנושא הקפיצות בהורדת הילוך :

  • כשאתה מוריד הילוך, המנוע צריך להגביר את הסל"ד שלו כדי להתאים להילוך הבא. מורידים הילוך -> סל"ד עולה. אם אתה מוריד משלישי לשני, הסל"ד עולה בזמן שאתה משחרר את הקלאצ'. תשחרר לאט, הסל"ד יעלה לאט, ויהיה פחות טלטול.
  • אני לא יודע מי המליץ לך לתת גז בהורדת הילוך, זו עצה מסוכנת לנהג חדש ולא מנוסה. בהורדת הילוך רגל ימין על דוושת הבלם, רגל שמאל על הקלאצ'. אלא אם אתה לוחץ על הגז עם הז**, אני לא יודע איך תיתן גז. טכניקות מתקדמות יותר של גז ביניים, תאום סל"ד וכאלה לא מקומם כאן בזמן זה.

 

סדר העדיפויות שלך הוא : נהיגה בטוחה, נהיגה בטוחה, נהיגה בטוחה, נהיגה רגועה, נהיגה נעימה.

מתוך אלה, כדי להתחיל לשפר את הראשון השני והשלישי, אני ממליץ על :

  • אתה צריך לדעת להשתמש בדוושת הבלם. לבלום מראש, מספיק חזק כדי שהבלימה תהיה רציפה עד לעצירה או המשך נסיעה. שלא יהיה מצב שאתה מתחיל לבלום חלש, ופתאום הרכב לפנייך או הצומת מתקרבים מהר מדי כי לא בלמת מספיק. ללמוד לשלוט בבלם.
  • שמירה על נתיב הנסיעה בכל זמן. מעבר בין נתיבים רק באיתות ובדיקה במראות לוודא שהנתיב פנוי. אם החלטת לעבור נתיב עשה זאת במהלך ארוך יחסית אבל לא ארוך מדי. בערך 6 שניות למעבר נתיב נשמע זמן טוב.
  • לפני צומת, סיבוב, איזור ללא שדה ראיה, איזור הומה אדם, כביש עם הרבה רכבים חונים וצפוף - סע לאט!!! - אפילו 30 במקום 50, אפילו 70 במקום 90.
  • למזלך ישראל אינה מדינה גשומה באמת. המתן עם הנהיגה בגשם/חורף עד שתהיה מיומן יותר. נהיגה בכביש רטוב היא מאתגרת גם לנהגים מנוסים.

 

אני מקווה שאתה ממשיך לצאת בבקרים לנהוג לבד בעיר כשלא יורד גשם והכביש לא רטוב?

חשוב מאוד להכות בברזל בעודו חם. אל תצא מהעיר אם אתה לא בטוח בעצמך, אבל חובה חובה לתרגל.

האם אתה עושה זאת?

Peugeot 208 GTI 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה

 

[*]אני לא יודע מי המליץ לך לתת גז בהורדת הילוך, זו עצה מסוכנת לנהג חדש ולא מנוסה. בהורדת הילוך רגל ימין על דוושת הבלם, רגל שמאל על הקלאצ'. אלא אם אתה לוחץ על הגז עם הז**, אני לא יודע איך תיתן גז. טכניקות מתקדמות יותר של גז ביניים, תאום סל"ד וכאלה לא מקומם כאן בזמן זה.

 

 

אני המלצתי ואני עומד מאחורי ההמלצה.

בזמנו כאשר הוא רק התחיל (אני הייתי הראשון אצלו) הדבר הכי קריטי מבחינתו היה הקפיצות של הקלא'ץ והרכב שנכבה.

אגב, כל שאר הדברים שאחרים נתקלו בהם אני לא נתקלתי, כנראה בגלל שזה היה יום שבת כמעט בלי תנועה ועבדנו בעיקר על הקלא'ץ שמאוד הפריע לו.

 

הקפיצות כאשר הוא הוריד הילוכים גם הפריע לו ולכן אמרתי לו שצריך לתת קצת גז בעת שחרור הקלא'ץ, זה לא גז ביניים לא תיאום סל"ד ולא טכניקות מתקדמות.

 

הורדת ההילוך שאני עשיתי איתו היא כאשר מהירות הנסיעה ירדה והילוך 4 (לדוגמא) כבר לא מספיק חזק להזיז את הרכב, צריך להוריד להילוך שלישי, כאן יש קפיצה (גם בגלל שהוא עדיין לא מיומן עם הקלא'ץ) ולכן אמרתי לתת קצת גז כדי להמנע מהקפיצה והטלטלה.

 

אתה אולי מדבר על הורדת הילוכים לשם האטה (ואז אתה עם רגל על הברקס), את זה הוא לא צריך לתרגל עדיין ואין לזה משמעות מבחינתו כרגע. הוא צריך כרגע לבלום רק עם הברקס, במקרה ובלם וצריך להתחיל לזוז עוד פעם, צריך גז.

 

עריכה קטנה: קראתי איפשהוא שמישהו אמר שעדיף עצירת חירום עם קלא'ץ כדי שהרכב לא יכבה כדי שיהיה תגבור הגה וברקס.

זה לא בדיוק נכון, אלא אם זה שונה על דיזל (יש לי נסיון רק עם בנזין), אפשר להגיע גם עם הילוך חמישי ל 10 קמ"ש בלי שהרכב יכבה, הרכב יכבה רק כאשר אתה כמעט בעצירה מוחלטת ואז אין משמעות לתגבור הגה וברקס. מה גם שעדיין יש לחץ במערכת הבלימה וכל עוד הרגל לחוצה לא תאבד את הכוח של המערכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

phpclub,

כנראה שעשיתם עבודה טובה על הקלאצ' כי כשאני נסעתי איתו למעט פעמיים שלוש שנכבה לו המנוע ברמזור בגלל שהוא בלחץ קצת הכל היה בסדר, כן אפשר העברת ההילוכים תהיה יותר חלקה אבל זו עדיפות אחרונה ביחס לדברים האחרים שראיתי.

הבחור מתרכז יותר מדי בקלאצ' ושוכח לבלום. זה מה שחשוב עכשיו. הקלאצ' כבר 60% מושרש, עוד חודש הוא יהיה 90% מושרש, עם חודשיים כבר לא ירגישו שהוא מעביר הילוכים. אבל הבלימה, חובה עכשיו לטפל בזה.

 

כשאמרתי את מה שאמרתי בפוסט הקודם שלי לגבי העצה המסוכנת, חשבתי שמדובר על בלימה. בכל מקרה גם בהאצה אם הוא הגיע למסקנה שהרכב לא מאיץ מרביעי ורוצה להוריד לשלישי לתת גז זה מתכון לשחיקת הקלאץ. קודם שיחבר קלאצ' לאט לאט ואז יתן גז.

 

עם הזמן, יתחיל לתת גז בכמות הנכונה, להעסיק אותו עכשיו בזה זה מיותר. יותר חשוב שיסתכל במראות וישמור על הנתיב שלו, זו דעתי כמובן...

Peugeot 208 GTI 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צהריים טובים לכולם.

 

Eily

 

תודה על ההערה החשובה חבר.

יצא לי לרדת אל הרכב וסתם לשבת בו כשהאורות דלוקים.

לנסות להכיר אותו טוב יותר. בלי מנוע דולק. פשוט אורות דלוקים ולנסות לשבת בו.

עכשיו אני יותר לא אעשה זאת בכדי שלא יהיה נזק למצבר. תודה.

 

תודה גם שהרחבת על נושא הבלימות.

אני מקווה שיצא לי לתרגל את זה מעשית מעבר לקריאה בפורום.

כמובן כשאני אומר לתרגל אז בשטח שאין בו רכבים. אין הולכי רכב. לא מצבי סכנה חס וחלילה.

 

תודה רבה חבר על המילים החמות.

אם אתם רואים שיש שיפור אז הכל בזכותכם.

החברים שהגיעו. אתה וכל החברים הנפלאים. גם החברים שלא הגיעו ועודדו ונתנו טיפים וכתבו בפורום גם תרמו מאוד.

תודה לכולם.

 

eitama

 

היי חבר.

 

תודה שגם אתה התייחסת והוספת על נושא הבלימות.

זה הנושא הכי חשוב אצלי כרגע. בעדיפות עליונה.

זה כנראה אפילו יותר חשוב מאם נכבה לך המנוע. כי אם נכבה, זה לא סכנת חיים.

אבל אם אתה לא יודע לשלוט בבלמים ולבלום - זה מסוכן.

 

אכן ההסבר שנתת לי זה ההסבר שקיבלתי.

כשאתה מוריד הילוך אז הסל"ד עולה. לכן יש לתת מעט גז.

יש לציין שזה באמת עוזר. יכול להיות שכתבת שזה לא טוב לנהג מתחיל לנהג חדש כמוני, אבל זה באמת עוזר למנוע את הקפיצות.

גם לא רק קפיצות. כי קפיצות זה עוד משהו שאפשר לסבול.

בדרך כלל לאחר הקפיצות יש מצבים שהמנוע נכבה לי כשאני מנסה להעביר הילוכים. בעיקר בהילוכים 1 2 3

 

תודה שאמרת לי על מה לשים דגשים חבר.

אני מקווה ללמוד לשלוט בבלמים. למה זה קשה לי? אין לי תשובה איתם.

אני רוצה לבלום כמו שצריך. אני רוצה למנוע תאונות או מצבים לא נעימים.

אבל אני לא מצליח לבלום כמו שצריך. או שזה חלש מדי או שזה חזק מדי.

למה זה ככה? אני באמת שלא יודע.

אני לא מפחד להרוס את הבלמים. הרי גם ככה נכבה לי המנוע המון פעמים. אני מאמין שאני אפילו לא מיטיב

עם הקלאץ' ועם הידית הילוכים עם איך שאני נוהג. ברור לי שלא ככה שומרים על הרכב. אבל אני לא עושה זאת בכוונה.

פשוט ככה אני נוהג. אם אני לא אנהג איך שאני יודע - אני בכלל לא אנהג.

אבל אם חבר פורום רואה שאני עושה משהו לא טוב, מעיר לי, נותן לי הערה - זה כמובן עוזר לי לשנות את הנהיגה שלי.

 

תודה על הטיפ בעניין הנתיבים.

זה אני מאמין שיהיה לי קל ליישם.

 

אני גם מנסה להתרגל לנסוע לאט כפי שכתבת במקומות צפופים ומסוכנים הומי אדם.

המחשב של הרכב לפעמים מבלבל אותי. הוא כל פעם רוצה שאני אעלה להילוך הגבוה ביותר.

אז אני מטבע הדברים אם אני רואה אותו שהוא רוצה הילוך גבוה - אני מעלה את המהירות.

 

בקשר לנהיגה בגשם, אני באמת אזהר עם זה.

אם אני רואה שהיה גשם יום לפני או באותו יום - אני לא אצא לנהוג. אני עוד לא נהג שיכול לנהוג בגשם.

לפחות לא עד שאצבור שעות, או עד שאתרגל.

 

בקשר לשאלתך חבר, האם אני מתרגל:

 

אני משתדל לצאת. אתה יודע שאני מפחד. אבל אני משתדל בכדי לא לאכזב את חברי הפורום שטרחו והגיעו עבורי.

תודה לך ותודה לכם.

 

אתה צודק שחשוב להכות בברזל בעודו חם, אבל אני באמת לא בטוח בעצמי ביציאה מהעיר.

אבל בעיר אני משתדל לתרגל. אני חייב ימים שהכבישים ריקים לגמרי אם אני לא עם חבר פורום שיושב לידי.

 

תודה איתם.

 

phpclub

 

היי חבר.

המון זמן עבר מאז שדיברנו.

 

אכן עבדנו המון על הקלאץ'. אני זוכר שאתה היית החבר פורום הראשון שהגיע אלי.

אתה גם זה שראה אותי במצבים הכי גרועים שלי.

תודה שעבדנו בזמנו ביחד והראית לי איך עובדים נכון עם הקלאץ'. תודה רבה.

 

מה שמטריד אותי הוא שהרי נפגשתי כבר עם כמה חברי פורום.

כולכם הראיתם לי איך לעבוד נכון עם הקלאץ', איך לנהוג נכון - למה אני עדיין לא נוהג טוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתגובה הקודמת שלי התכוונתי שאם יש לך חבר שהולך לים פשוט תגיד לו שיבוא איתך ותסעו ביחד.

 

אתה עיין לא נוהג טוב (לפי הגדרה שלך, יכול להיות שאתה נוהג טוב אבל פשוט לא מרוצה מזה מספיק) בגלל שעדיין אין לך ניסיון, אתה צריך להתאמן עוד ועוד ועוד, אל תדאג בסוף זה יגיע.

מתגובות של החברים שהיו אצלך ניכר שיש התקדמות, כל הכבוד.

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין העצירה הרגועה גם דורש תרגול. אין פה תיאוריה והבנה מעמיקה כמו בעניין של תחילת נסיעה והעברת הילוכים, אבל עדיין הרגל תקבל מיומנות עם הזמן.

בקשר לעצירת חירום: פה יש מה ללמוד בקורסי נהיגה מתקדמת. על רגל אחת: עצירת חירום זאת כנראה הפעולה הקריטית ביותר בנהיגה. תכנון נסיעה, הסתכלות קדימה וצפייה "10 מהלכים קדימה" נועדו כדי להימנע מעצירת חירום. גם תמרון התחמקות ממכשול בדרך כלל מתחיל מעצירה החלטית ורק לאחריה מתחמקים מהמכשול (עם ההגה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

rupni

כן זה מה שאני מאוד רוצה.

אם חבר שלי או אפילו סתם מישהו שאני מכיר, צריך לנסוע לאיזה מקום - אז שיתלווה אלי.

כי ככה זה ייתן לי ביטחון. כשיש מישהו שיושב לצידי בנהיגה.

שיכול להעיר לי אם הוא שם לב למשהו. לתת לי טיפ. עצה. לחוות את דעתו בכדי שאשתפר להבא.

לצערי כרגע אין לי כל כך אנשים כאלה להיעזר בהם. יצא לי רק עם חברי הפורום.

 

אכן מתגובות של חברים פה רואים שיש התקדמות.

גם אני חושב שישנה התקדמות. עכשיו לא נכבה לי המנוע בכל תחילת נסיעה.

אני יודע שצריך למשוך קצת יותר את ההילוך הראשון. גם אם זה מגיע לטורים של 3000

לא להחליף מוקדם מדי להילוך 2. להשתדל כמה שיותר בעדינות עם הקלאץ'. למרות שזה קשה לי, אבל נקווה שאצליח.

 

אני מקווה רק שאני לא אהרוס את האוטו עם כל הכיבוי מנוע. כי כמעט אין פעם שלא נכבה לי.

אומנם לא בתחילת נסיעה.

אבל כן בזינוקים בעליה. כן בכיכרות עמוסות. כן בצמתים. כן ברמזורים.

 

אני מקווה שלא אהרוס את האוטו או את הקלאץ' או המנוע. אין לי מושג איך עובד הרכב ומה נהרס קודם.

רק שלא אעשה נזק שאחר כך יעלה הרבה כסף למשפחה.

 

Eily

 

אני מאוד רוצה לדעת לעצור טוב.

אני משתדל לעצור לאט. משתדל לעצור לפני. אבל הרי אתה לא יכול לעצור ממש לפני הרמזור.

אתה עוצר כמה מטרים ממנו. אבל אצלי עדיין העצירות לא טובות.

אתה נמשך עם הגוף קדימה כשאני עוצר. האוטו נותן כמו קפיצה.

או לפעמים אני כמעט לא מספיק לעצור בזמן. אני עובר את הפס עצירה או המעבר חציה. או כפי שתיארתי פה

שקרה לי להיכנס לצומת כשהיה אדום כי לא הספקתי לבלום לפני.

 

בספר רכב כתוב שאחרי 300 קילומטרים הראשונים הבלמים אמורים לעבוד טוב יותר.

הקילומטרים ברכב שלנו כבר על 800 או 850 אם אני לא טועה.

אני מקווה שעכשיו כבר הבלמים עובדים טוב יותר.

 

רק מה יש אנשים שהעירו לי שהצמיגים שלי שחוקים. כשהרכב הרי חדש הוא בן שבועיים כמעט חודש.

אני מקווה שזה בגלל הבלימות שלי. שכמה שאלמד לבלום טוב יותר ככה פחות אשחק את הצמיגים.

כי עם צמיגים שחוקים זה מסוכן לנסוע ממה שהבנתי. גם הבלימה תהיה פחות טובה.

 

חבל שלא התאמנתי על רכב פשוט וזול לפני רכישת הטרנספורטר.

ככה הייתי לומד הכל על רכב פשוט, ישן, זול. במקום ללמוד על רכב חדש ולהרוס אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ראיתי אצלך צמיגים חדשים, לא יתכן שהם שחוקים, בנסיעה רגילה גם של נהג לא מיומן לא ניתן לשחוק צמיגים ב800 ק"מ.

 

אל תדאג, לא תהרוס את האוטו כל כך מהר. אולי תצטרך להחליף קלאץ' ב 50,000 ק"מ במקום ב80,000 ק"מ, זה עולה כמו טיפול רגיל בערך (1000 ש"ח, ברכב גדול כנראה יותר, אבל לא הרבה יותר). בטל בשישים ביחס למחיר הדלק או הביטוח, למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3600 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...