Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4687 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

סוג של נווה מדבר בים של שעמום - שרשור מבורך.



 

כמה נקודות שאוסיף, על סמך נסיון והתבוננות אישית כמובן.

 

ההשוואה לפי מה שאני מבין היא בין טוויטרים ממותגים שונים ורמות סדרות שונות אבל פחות או יותר מאותו הסוג - הם כולם סופט דום עד כמה שזכור לי למעט הטאנג בנד בציפוי קרמי.

 

היה כיף אדיר לראות גם השוואה בין סוגים שונים של טוויטרים כמו רינג רדיאטורים, סופר טוויטרים (אם כי בסט שני חלקים צריך מידבאס שמטפס גבוה יותר), ריבונים והורנים - אבל אולי זה משהו לפעם אחרת.

 

גם בין סופט דום אחד למשנהו יהיו הבדלים מהותיים.

 

בניגוד לדיעה שהמגברים שעליהם בוצע הנסיון הם לא טובים מספיק אני בא מדיעה שההבדלים השמיעים לאוזן בין HU אחד למשנהו ובין מגבר אחד למשנהו הם כאין וכאפס להבדלים בין רמקול אחד למשנהו.

 

ואני מסכים שהניסוי כאן הוא ניסוי שמיעה - אתם יכולים להשוות את כיווני המגברים ויחידות הראש שלכם כמה שאתם רוצים - הרמקול עושה פעולה פיזית של המרת חשמל לסאונד ושם כל הנסיונות שלכם לאזן את המערכת נהרסים.

 

 

הטיפ שאני רוצה להעביר הוא - לא לשפוט בצורה מוחלטת אלמנט אחד כלפי אלמנט אחר לפני שניסיתים לעשות כל דבר עם האלמנט שאתם עובדים איתו כרגע.

 

 

למיטב הבנתי בעצם כל מטרת הניסוי כאן היא לנסות למצוא תחליף לML28 בגלל שהטענות העיקריות נגדו הן

 

הוא חד מידי

הוא מעייף את האוזן

 

תיקחו בחשבון שזה טוויטר סופט דום - לווא דווקא און אקסיס יתן לכם את התוצאה הנכונה כאן - תנסו זוויות אחרות וגם אוף אקסיס.

 

כבר יצא לי לשבת ברכב עם TN52 שהותקנו על משולשי המראות והופנו ישירות כלפי מרכז השמשה והם נשמעו פשוט מדהים.

 

 

אם הטוויטר מעייף את האוזן זה בעיקר קורה לא בגלל שהוא מנגן "חד מידי" אלא הוא פשוט מנגן את התחום הגבוה שאתם עדיין שומעים - חזק מידי!

 

תנסו לתת סלופ כבר באזור ה16K הרץ או 18 או אפילו 20

 

ואם אתם חותכים את הטוויטר אקטיבית - תנסו גם לשנות את הסלופ שלו - דווקא בגבול התחתון - כן כן! אני יודע שזה נשמע מוזר אבל זה משפיע בעיקר על הקצה העליון שלו וזה משהו שקראתי ממאמר של פיוניר (שנתרם לי ע"י אבגני) לגבי ביצוע TC

 

 

אני זוכר שלראשונה ניסיתי את הטריק הזה על טוויטרים L1 המקוריים של HAT - נראים כמו מטבע של חצי שקל, 8 אוהם ובחיבור ראשוני גם נשמעו לי די קרוב לזה - אחרי הרבה נסיונות הרגעה הם עדיין הציקו לי קצת באוזן - מתן סלופ עליון הוציא מהם תוצאה מטמטמת ופירוט בלתי נתפס ממשהו בגודל של חצי שקל.

 

אז באמת - תנסה לעבוד על הML28 ולהוציא מכווני המערכת את המיץ כי יש לך טוויטרים נהדרים ואני באמת לא רואה סיבה "לזרוק" כסף על אחרים אם לא ניסית את מה שכתוב למעלה.

 

בהצלחה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אדי, לפני שניר בנה את הקורות הוא ניסה במשך כמה שבועות זוויות שונות, החל מאון מלא ועד אוף מלא, ואם תשים לב- הקורות שלו בכלל לא מותקנות באון אקסיס.

אם אתה תציע לבצע איקולציה מאסיבית לטוויטר על מנת שיישמע נעים לאוזן ועדיין מספיק מפורט- זה אפשרי, אם יש לך את הכלים, הידע והרצון, וגם אז- התוצאה שתתקבל תרגיש מסורסת ומלאכותית, בחלק גדול מהמקרים.

הטוויטר לא רע בכלל, אבל עדיין- יש טובים ממנו, יש מפורטים ממנו, יש נעימים ממנו וגם נוחים יותר. ועל כל שיפור שהוא יוכל להגיע פה, הוא יוכל להגיע להרבה יותר עם טוויטר שיהיה יותר איכותי, יותר לטעמו או ברמה גבוהה יותר.

 

אני לא יודע מה אתה שומע כשאתה חותך את הטוויטרים ב 16K- זה תמיד נשמע לי גרוע מאוד, גם אם אני אח"כ חוזר על הטיים קורקשן. גם התיאוריה לא עומדת במבחן התוצאה, מעבר לכך שאחרי 16K חלקנו כן שומעים, החיתוך ב- 16 משפיע רבות גם על תדרים נמוכים מ 16K, גם ב- 12K, גם זה לא שמיע? בקיצור- זה תמיד גרע לי מהסאונד ולא מצאתי לנכון אפילו לנסות את זה.

יכול להיות שאתה באופן אישי לא אוהב את התחום העליון, אני זוכר גם שנסעת עם ה L4 וטוויטר לא תקין והתוצאה היתה לרוחך, וזה בסדר כי L4 עולה גבוה מאוד, גם לאזור ה 12-16 באון אקסיס, אך נתקלתי בעוד כמה אנשים פה בפורום שניסו את החיתוך העליון וזה פשוט זוועה במקרה הרע, או לא מוביל לשינוי רדיקלי שלילי במקרה הטוב.

מה גם שלרוב מה שמציק לך בטוויטר הוא לא ב 16-20K אלא נמוך יותר, לפעמים זה בכלל תחום חפיפה בפועל בין המידבאס לטוויטר, או טווח שבין 8 ל- 12.

 

לגבי הקשר בין זוויות, חיתוכים, פאזות וטיים קורקשן- אם שמת לב הנושא הזה נידון בשנים האחרונות די הרבה פעמים, וכל פעם מחדש עולה הפליאה משום מה, אני כבר לא מגיב בנושאים האלו.

יש קשר ישיר והדוק בין כל אלו, שינוי הסלופ ישפיע על הטיים קורקשן. הטיים קורקשן עצמו שקול לשינוי בזווית הרמקול, ובקיצור- שינוי של אחד יוביל להשפעה ישירה על האחרים.

אני מקפיד מאוד להתחיל עם המיקומים, הזוויות והפאזות הפיזיות. אח"כ כל שינוי במתלולים ישנה את מרכז הבמה ויצריך פיצוי בטיים קורקשן.

 

מה שכן- גם ללא קשר ישיר לטיים קורקשן- ניתן להשיג תוצאות יפות מאוד משינוי ה HPF של הטוויטרים לסלופ 6 בנק' גבוהה יותר. כמובן שצריך להיות זהיר מבחינת העוצמה ששומעים.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

נהנתי לקרוא את ההשוואה בין הטוויטרים השונים... חבל שלא דיברת איתי לפני הייתי תורם את הטוויטר שלי גם כן לבדיקה

Dayton Audio RS28F

http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=275-140

טוויטרים מאוזנים מאוד לדעתי, בדיוק נמצאים בשילוב המושלם של פירוט גבוה - וסאונד חם ואינם מעייפים את האוזן לאורך זמן.. מה גם שאני חותך אותם נמוך יחסית ב 2k והם מתאימים למידבאס שלא מנגן גבוה, ככה שהם משתלבים יפה מאוד עם ה hsk xl שלי..

אם מחר יוצא לך להיות באזור מרכז דבר איתי אני אשמח להשמיע לך..

HU:Pioneer DEH-80PRS Amp's:Celestra Fa 475 + Sundown SAE1000D

MIDBass:Hertz HSK XL TW:Dayton Audio RS28F-4 SUB:DC - Lvl 2 - 15'

פורסם

ישראל דיברנו בטלפון על ההשמעה שארגנת, וגם הזמנת אותי בשבוע שעבר, אבל כבר חזרתי לצפון.

אמרתי לך את זה בטלפון, אבל אני רוצה להגיד את זה שוב, כל הכבוד על היוזמה לארגן מפגש שכזה, איתור הטוויטרים והאיסוף שלהם לצורך כך.

 

כמו שנאמר מקודם, דברים כאלו צריכים להתבצע בכל מפגש (לפי דעתי), אני מבין שזה לא תמיד ריאלי, אבל זו המטרה.

 

כשחיברנו אצל בני את הMDT29 שלי (שהם הכלאה של מנוע מוראל, כנראה MDT29 וסליל חלופי שנקנה מאתר בחו"ל), הרבה אנשים הופתעו ממנו לטובה. בניסוי שערכתי בבית אהבתי אותו יותר מהסקאנים הגדולים יותר (הD3004), וברכב, הMDT נשמעו עוד יותר טוב מבבית! הבעיה היחידה שלהם זה כאמור הגודל של הטוויטר.

 

 

בקיצור, שאפו!

 

נהנתי לקרוא, וחבל שלא שמעתי.

פורסם

ישראל, יופי של שרשור!!! אני מקווה בקרוב נוכל לעשות משהו דומה גם למידים, אולי נהרגן איזה מפגש.

וחבל ולא דיברת עם הרבה אנשים, אני גם הייתי רוצה להיות שם ולתרום אולי גם את ה DYNAUDIO שלי .

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

אדי, לדעתי להגיע לנק׳ שבה האלמנט נמצא במיקום טוב ומנגן יפה זה עניין של זמן וכיוונים בעיקר, אך עדיין האופי הבסיסי של האלמנט יישאר, אם ההרץ חדים אז גם בנק׳ המאוזנת שלהם הם יהיו חדים, אולי פחות, אבל בגדול זו תהיה אותה הגברת בשינוי אדרת.

 

את זה אני אומר ספציפית לגבי הטוויטר הזה, שהיה אצלי בכמה ווריאציות, כשהיה מופנה לשמשה הרגשתי שמשהו הולך לאיבוד, וכשהיה כמעט און אקסיס, אקולייזר כבוי או טיפה מרגיע את הגבוהים (16 ערוצים אצלי) זו הנק׳ שבה הוא היה נשמע הכי טוב (ונשמע טוב!), אבל לא יכלתי לנסוע רצוף מהצפון לדרום בלי להנמיך אותו בדרך, כל פעם קצת.

 

לתת תנאים אופטימליים? לדעתי קשה עד כמעט בלתי אפשרי ברכב, אפשר להתקרב עם בידוד/תיבות/פודים/זוויות ועדין זה לא יהיה אופטימום (לדעתי, לרוב המשפט הזה נכנס כהתנשאות, ואישית אני דיי סולד ממנו), ויש מקרים שבהם עדיף לבלוע את הצפרדע ולהחליף אלמנט לאחד בעל אופי מתאים יותר מאשר לשבור את הראש איך נותנים את התנאים האופטימלים (יש משמעות למילה הזו, לא סתם איזה בניה וקצת איטום) לאלמנט הקיים בשביל שינגן לרוחו של בעל הבית, ובכל זאת ודאי שעניין התנאים הוא תן וקבל תוצאה, חלילה לא מזלזל בזה.

 

סתם כדוגמה מעניינת בהקשר של טוויטרים, הטוויטרים שלרוב מוגדרים כהיי אנד לרוב מגיעים עם קרוס מסובך בעל שני נק׳ חיתוך וסלופים שונים בשניהם ע״מ לפצות על חוסר של הטוויטר עצמו, פרט אולי לביט 1 אי אפשר להתחקות אחרי קרוס כזה עם hu גם

מהשורה הראשונה, ככה שברגע שעובדים אקטיבי עם טוויטר כזה התוצאה כבר לא מה שהתכוון המתכנן, אבל אפשר להתקרב לזה, למשל הסופרימו (מצורף גרף היענות של הקרוס של הדגם החדש, וההשפעה של הקרוס על היענות האלמנט), וכנ״ל לגבי האוטופיה שהרבה אמרו שהטוויטר רוצח.

 

אומנם מופיע בתמונות ההיענות של הסופרימו החדש, מבדיקה באתר רוסי, פשוט כי ידעתי איפה למצוא את זה, אותו כנ״ל לגבי מספר סטים נוספים, שימו לב איך הקרוס משנה את התנהגות הטוויטר, ממש מקצה לקצה, לדעתי הנפילה מאזור ה 1k ועד ה7k זו בעצם ״החמימות״ של הסט הזה, ועצם העובדה שהסט הזה לא אמור להיות חד טמונה דווקא באזור הזה, כפי שסרול אמר לפני.

Magnitola-Avtozvuk_373848_AZ_10_2012_P039-010.jpg

Magnitola-Avtozvuk_373846_AZ_10_2012_P039-009.jpg

Magnitola-Avtozvuk_373844_AZ_10_2012_P039-008.jpg

SCANSPEAK

פורסם
אדי, לדעתי להגיע לנק׳ שבה האלמנט נמצא במיקום טוב ומנגן יפה זה עניין של זמן וכיוונים בעיקר, אך עדיין האופי הבסיסי של האלמנט יישאר, אם ההרץ חדים אז גם בנק׳ המאוזנת שלהם הם יהיו חדים, אולי פחות, אבל בגדול זו תהיה אותה הגברת בשינוי אדרת.

 

שטויות במיץ.

 

אין קשר לכיוונים הרבה, הכיוונים יכולים לתת לטוויטר לבלוט יותר או לבלות פחות גם בתחום תדרים מסויימים.

אם הייתה שומע את הטוויטרים האלה אצל רפי שבמקרה אתה גם מכיר ובניתי לו בניה באון אוקסיס מלא הייתה מדבר אחרת לגמרי.

 

זה הרבה יותר תלוי בהגברה וHU ו RCA וחוטים טובים.

אצלי RCA מחורבן שנחשב לאיכותי מאוד גרם לי לצרימות שלא הבנתי מאיפה זה בא, אחרי שהחלפתי לRCA מחוט כסף הכל נעלם פיתאום.

 

מסכים שהבסיס של האופי שלו נשאר אבל אין שום קשר לצרימות, אם הטוויטרים צורמים משהו אצלך/אצלכם לא בסדר במערכת או שההגברה לא מתאימה או האוט של הרדיו.

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

פורסם

יוני בשום מקום לא אמרתי שהטוויוטר היה צורם, הוא היה חד, וזה לא אומר שהוא לא היה נשמע טוב, דווקא נשמע מעולה, פשוט חד, ולאורך זמן אני אישית לא אוהב את זה.

 

אצל רפי הטוויטר הנ"ל היה חלק מסט שלושה חלקים ואילו פה מדובר עליו בסט שני חלקים.

 

אני עדיין חושב שהוא טוויטר טוב, למי שמתחבר לגוון הזה.

 

ואם אתה "מסכים שהבסיס של האופי שלו נשאר" אז אני לא מבין עם מה אתה לא מסכים.

SCANSPEAK

פורסם

אם כואב לך באוזניים סימן שהוא צורם זה לא משנה אם הוא בהיר או סגור מנגן נקי או לא.

אצל רפי הוא היה גם בשני חלקים לפני שהוא קנה מידי אני הייתי איתו לאורך כל הדרך.

 

והטוויטר הזה גם בשני חלקים וגם בשלוש לא ניגן יותר מ3 4 khz

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

פורסם
אדי, לפני שניר בנה את הקורות הוא ניסה במשך כמה שבועות זוויות שונות, החל מאון מלא ועד אוף מלא, ואם תשים לב- הקורות שלו בכלל לא מותקנות באון אקסיס.

אם אתה תציע לבצע איקולציה מאסיבית לטוויטר על מנת שיישמע נעים לאוזן ועדיין מספיק מפורט- זה אפשרי, אם יש לך את הכלים, הידע והרצון, וגם אז- התוצאה שתתקבל תרגיש מסורסת ומלאכותית, בחלק גדול מהמקרים.

הטוויטר לא רע בכלל, אבל עדיין- יש טובים ממנו, יש מפורטים ממנו, יש נעימים ממנו וגם נוחים יותר. ועל כל שיפור שהוא יוכל להגיע פה, הוא יוכל להגיע להרבה יותר עם טוויטר שיהיה יותר איכותי, יותר לטעמו או ברמה גבוהה יותר.

 

אני לא יודע מה אתה שומע כשאתה חותך את הטוויטרים ב 16K- זה תמיד נשמע לי גרוע מאוד, גם אם אני אח"כ חוזר על הטיים קורקשן. גם התיאוריה לא עומדת במבחן התוצאה, מעבר לכך שאחרי 16K חלקנו כן שומעים, החיתוך ב- 16 משפיע רבות גם על תדרים נמוכים מ 16K, גם ב- 12K, גם זה לא שמיע? בקיצור- זה תמיד גרע לי מהסאונד ולא מצאתי לנכון אפילו לנסות את זה.

יכול להיות שאתה באופן אישי לא אוהב את התחום העליון, אני זוכר גם שנסעת עם ה L4 וטוויטר לא תקין והתוצאה היתה לרוחך, וזה בסדר כי L4 עולה גבוה מאוד, גם לאזור ה 12-16 באון אקסיס, אך נתקלתי בעוד כמה אנשים פה בפורום שניסו את החיתוך העליון וזה פשוט זוועה במקרה הרע, או לא מוביל לשינוי רדיקלי שלילי במקרה הטוב.

מה גם שלרוב מה שמציק לך בטוויטר הוא לא ב 16-20K אלא נמוך יותר, לפעמים זה בכלל תחום חפיפה בפועל בין המידבאס לטוויטר, או טווח שבין 8 ל- 12.

 

לגבי הקשר בין זוויות, חיתוכים, פאזות וטיים קורקשן- אם שמת לב הנושא הזה נידון בשנים האחרונות די הרבה פעמים, וכל פעם מחדש עולה הפליאה משום מה, אני כבר לא מגיב בנושאים האלו.

יש קשר ישיר והדוק בין כל אלו, שינוי הסלופ ישפיע על הטיים קורקשן. הטיים קורקשן עצמו שקול לשינוי בזווית הרמקול, ובקיצור- שינוי של אחד יוביל להשפעה ישירה על האחרים.

אני מקפיד מאוד להתחיל עם המיקומים, הזוויות והפאזות הפיזיות. אח"כ כל שינוי במתלולים ישנה את מרכז הבמה ויצריך פיצוי בטיים קורקשן.

 

מה שכן- גם ללא קשר ישיר לטיים קורקשן- ניתן להשיג תוצאות יפות מאוד משינוי ה HPF של הטוויטרים לסלופ 6 בנק' גבוהה יותר. כמובן שצריך להיות זהיר מבחינת העוצמה ששומעים.

 

 

סרול

 

אני רואה שאתה ואלי מאוד אוהבים את הנושא שלא הבחנתי תקופה מסויימת בטוויטרים לא פעילים.

 

אבל זה לא היה עם הL4 וזה לא היה עם הL1

 

זה היה הרבה יותר גרוע :-D

 

זה היה CDM 54 בקורות ביחד עם CR101 של אומגה אודיו והמידריינג'ים אצלי היו חתוכים בסלופ 18 ב3500 הרץ ועדיין נסעתי איתם תקופה מסויימת עד שעליתי על זה שבכלל המגבר שלהם לא (של הטוויטרים) לא תקין.

 

אבל זה כבר קרה בתקופה שהרכב היה אצל אשתי ואני בקושי נהגתי בו ואין לי מושג כמה זמן זה באמת היה ככה עד שהחלפתי מגבר ואכן - עד כמה שהאומגות היו טוויטרים חמים מאוד - שום דבר שם לא היה "מתוק מדבש" באמת.

 

 

עכשיו שקברנו את הנושא הזה - בוא נמשיך הלאה לרגע לנושא הרציני.

 

 

1. רוב ההקלטות שאתה שומע לא מנגנות כלום מעבר ל16K הרץ - אז אתה גם לא שומע כלום מעבר ל16K הרץ למעט אולי כמה צפצופים בודדים שאין לך מושג איך לפרש אותם כי הם כל כך נפרדים מהמוזיקה ואין להם קשר לכלום.

 

2. מה שאתה שומע בעיקר זה הרמוניקות - כפולות תדר של כל תחום המיד הגבוה והתחום הגבוה - ואולי זה מה שאתה לא אוהב "לסרס" ובגלל זה חיתוך של הטוויטרים בסלופ עליון לא פוגע לטעם שלך - ברור, מקובל - תקין.

 

3. אכן לאלמנט יש אופי בסיסי - מהנסיון שלי, אני לקחתי טוויטרים שאמרתי עליהם שהם לא משהו ברכב אחד ואחרי פעולה קצרה הם גרמו לי לחשוב אחרת לגמרי לא רק זה, אם הייתי חושב קצת, אלו שני טוויטרים שחבל מאוד שמכרתי מהסיבה הפשוטה שניתן להתקין אותם בכל מקום ובכל זווית בלי להתאמץ - זו נקודה למחשבה לפותח השרשור, אולי הוא ממהר קצת להסיק מסקנות לגבי הטוויטרים.

 

4. אני ממש לא בעד איקולציה כבדה - ממש לא! זה מסרס את הסאונד ויכול ליצור גם כמה גרופ דיליי שמיעים במקום אחד גורף - איקולציה צריכה להשמר במינימום בכדי לטפל בתדרים שיש בהם הדהוד יתר או בכדי להשוות בין שני צדדים בין אם זה נובע משינויים ישירים של האלמנט או שינויים עקיפים שנכפים עליו מהסביבה, התקנה.

 

אני בעד ביצוע תיחום בנד-פאס לטוויטר במקום היי-פאס - ב16 קילוהרץ זה בהחלט מוגזם, אני גם לא ממש חותך שם אלא אם כן מדובר באלמנט בעל אופי מאוד חד - אני יותר מכוון לאזור ה18, 20 קילו שם כבר באמת כמעט ושום דבר אינו מנוגן אם באמת, שום דבר.

 

עכשיו

 

אני מבין את מה שאתה אומר לי - באמת נכון, עדיף קודם כל לבחור אלמנט שמתאים לטעם האישי שלנו על מינימום השפעות ורק אח"כ לנסות להוציא ממנו את הפוטנציאל - מסכים איתך.

 

יחד עם זאת לפותח השרשיר יש כבר טוויטר טוב וגם לא זול במיוחד - מה שאני אומר זה, לפני שהוא הולך ושופך עוד כסף - שינסה להוציא ממנו את המקסימום.

 

אם זה בוצע והוא עדיין לא מרוצה - אכן, הגיע הזמן לשינוי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

העליתי את נושא הטוויטרים המנותקים כדי להמחיש לך שנושא הטוויטרים ובמיוחד החיתוכים כפי שאתה מציג אותם הוא סובייקטיבי לחלוטין, יכול להיות שאתה אוהב משהו מסוים ובין אם הוא מיינסטרימי או לא, יש עוד הרבה העדפות אחרות.

 

אופי של רמקול זה משהו שבד"כ נשמר, אם כי הכלים הנכונים בידיים הנכונות יכולים לשנות זאת. אני זוכר חבר פורום יודע דבר אשר יצא מהרכב של eli i ואמר לי שהוא לא מתחבר לחמימות ולטוויטרים המשי האלו, אחרי שהורדתי את הרגילים והראיתי לו טוויטרים פוקאל אוטופיה בריליום- הלסת נשראה למטה.

 

לגבי שאר הדברים- נראה, על פניו (אני יבדוק את זה לעומק :)), שברובם אנחנו מסכימים, אנחנו סתם אוהבים להתווכח :)

 

לגבי מיצוי של טוויטר- תמיד עולה ההתלבטות: האם מיציתי את הרכיב שלי עד תום ומפה כבר כדאי לי לעבור לרמקול אחר או שעדיף לי לנסות לסחוט ממנו עוד?

אני בעד מיצוי רכיבים, אבל בגבול הטעם הטוב. אם אתה צריך עכשיו ללכת לקנות איקולייזר 31 ערוצים, לבנות קרוסים אנלוגיים ולהשתגע בשביל להוציא את השיפור האחרון מהרמקול- זה מוגזם ועדיף כבר להחליף אלמנט, להשיג תוצאה יותר טובה משמעותית ולחסוך זמן ואולי גם כסף.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

אנחנו אומרים את הדברים אחרת.



 

יש לי אקולייזר 31 ערוצים לכל רכיב!

 

אבל אני ממעיט בו את השימוש למינימום בכדי למנוע ממנו להשפיע על הסאונד בצורה ברורה.

 

מה שאני עושה בעקרון זה לקבוע את המיקומים והזוויות קודם, אח"כ TC מינימלי בשביל לקבל מרכז טוב

 

אחרי זה אני עושה איזון עוצמות עם מיקרופון ותוכנת מדידה (חלק מהRTA )

 

אחרי זה אני מבודד את הפאזות ואת הסלופים שנשמעים לי הכי טוב.

 

מיישר עם RTA

 

ואז כשהמערכת ישרה על RTA אני עושה כוון עדין לTC

 

ובסוף בסוף איקולייזר למוזיקת רפרנס (בדרך כלל נורה גו'נס)

 

 

לגבי אופי האלמנט - בהחלט.

 

אני מאוד אוהב את האלמנטים הנוכחיים שלי בגלל שהם בעלי תגובה לינארית ותחומי תדר רחבים מאוד - זה בא על חשבון עוצמה זה נכון אבל כמו שכבר אמרת אני מאוד עדין.

 

יש היום עוד כמה חברות שמייצרות אלמנטים רחבי פס והן נחשבות מעולות - אחת מהן רכשה לאחרונה את האסטלר אודיו הכושלים והפכו אותם להצלחה מסחררת

 

audible physics אם יצא לך לשמוע עליהם.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...