Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4349 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הבעיה היא לא ב FBY. זו מערכת יעילה, אמינה וחסכונית והיא נמצאת ב 777 כבר 20 שנה.

הבעיה היא בתפיסת העולם של איירבס לעומת בואינג.

באיירבס הסטיק בצד. זה מייצר קוקפיט מאוד מרווח ונוח. מאוד אלגנטי. מאוד נוח לאכול על מגש כשלא מזדקר לך סטיק בין הרגליים (בלי אסוציאציות...).

אבל, טייס אחד לא יודע מה השני עושה עם הסטיק.

תשווה את זה לנסיעה ברכב שננהג על המגבלות.

אם יש לך הגה מולך, ואתה חש בדיוק מה הנהג עושה בכל רגע, קל הרבה לצפות איך הרכב יגיב.

בסיפור של אייר פראנס אחד הטייסים החזיק את הסטיק עד הסוף לאחור, בגלל פניקה, וגרם למטוס לצלול בהזדקרות מתמשכת מגובה השיוט עד למים.

בבואינג זה לא יכול לקרות.

בלוגיקה דומה, באיירבס המצערות לא זזות. לטייס אין תחושה פיזית של מה המנועים עושים, יותר מכך, עד כמה שאני מבין (ואני לא מכיר את המערכת שם עד הסוף) הוא לא יכול פיזית לשנות את כח המנועים בניגוד למה שהמטוס החליט שצריך.

בבואינג לעומת זאת, כשהמצערות נשלטות על ידי המטוס, הן זזות בדיוק כמו בתפעול ידני של הטייס, זה גם נותן לו תחושה פיזית של מה קורה (בדומה לסיפור של הסטיק), וגם הוא יכול פיזית, בצורה אינטואיטיבית, לשנות את מצבן ובאופן ישיר את כח המנועים. זה לא מנע מצוות של טורקיש לרסק 738 בפיינל באמסטרדם, ולהרוג את עצמו ואת כל הנוסעים בגלל תקלה במערכת, אבל אם הם לא זיהו את זה בבואינג, באיירבס בטוח הם לא היו מזהים.

 

בקיצור, איירבס יותר אלגנטי, כאילו יותר מתקדם אבל מרוב תחכום מציף בעיות שלא קיימות במערכת רגילה.

סוג של סיטרואן או DSG7...

166, קאפה, GTV, קופה.

  • תגובות 152
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בתאונה באמסטרדם ממש לא נהרגו כל האנשים על המטוס.

מתוך 135 נוסעים ואנשי צוות, שרדו 126.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

לצערי כל האנשים במטוס המטען של אל על נהרגו בתאונה. רוב הקורבנות היו על הקרקע. התאונה באמסטרדם הייתה בלתי תלוייה מיומנות הטייסים. היא נבעה מכשלון קטסטרופלי של מתלה המנוע שהפיל את המנוע השני על אותה כנף.

במצב הבלתי סימטרי שנוצר אי אפשר היה להנחית את המטוס בשלום, אולי רק למנוע את הפגיעה על הקרקע אילו הטייסים יכלו לראות שהמנועים נפלו. ולא היו מנסים לחזור הנחיתה.

יש השערה שהסיבה שטייס המשנה בתאונה של AF נתן פקודה הפוכה pitch up לפקודה של הטייס המטיס ,אשר נתן פקודת pitch down כדי לצאת ממצב ההזדקרות, היא שהראשון ניסה לעקוב אחרי ההנחייה שעל צג ה ADI. היה שם כשל של ניהול משאבי הצוות (CRM) ברמה הבסיסית. הקברניט הותיק שחזר לתא הטייס תוך כדי האירוע לא הבין את מצב המטוס ולא לקח פיקוד. סביר שבמטוס של בואינג לא הייתה מתרחשת תאונה כזו אבל גם בתאונה של אסיאנה עם 777 הייתה תרומה של האוטומציה לכך שהצוות לא זיהה שהוא נמצא במוד שגוי של מערכת ניהול המצערות (ולא בשמירת מהירות אוטומטית).

אחת הבעיות איתן צריכים להתמודד כיום בהכשרה של צוותי אוויר היא המורכבות של המערכות האוטומטית , הביטחון השאננות שהן נוסכות על הטייסים, והניוון של כישורי הטסה בסיסיים אצל טייסים של מטוסי נוסעים.

עריכה אחרונה על ידי COMMANDER
פורסם

קומנדר - אתה מבלבל בין LY1862 שהתרסקה עקב כשל תכנוני וההוראות הטיפול במתלה המנוע של ה-747, לבין TK1951 שעליה מדברים שי ודור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
דברים שלמדתי מהשרשור:

למדתי מויל מי החברות שהמשיכו לטוס, בהחלט נתון מעניין שכולל חברות שלא חוששות מכלום- הן רגילות.

למדתי מפיש שיש "חברות גויות", לא למדתי אם חברת תעופה יכולה להתגייר.

למדתי מפיש שאנשים שאוכל לא טעים להם נקראים מטומטמים.

וגם אנשים שלא נוח להם הם מטומטמים.

קראתי גם שפיש הוא גזען אבל זה נראה לי מוגזם. נדמה לי שגזען מוגדר כמי שלא מרוצה מהשתייה במטוס.

למדתי שסיבוב ראשון של עימות מילולי בין אר אס לשיש1 נראה מבטיח ומלמד.

אך נזכרתי שבפעם שעברה התאכזבתי- הוכרע בנוק אאוט בראשית הסיבוב השני.

נזכרתי שבורבי'ץ שולטים באלעל ונזכרתי בקלאב מרקט ויחסיה עם ספקים.

נזכרתי גם כמה זכרוננו קצר- עם אלו שנסעו לטורקיה, מעניין מתי ישכחו ויסעו שוב.

 

אז מה למדתי מההודעה של פנדוב?

למדתי שהוא רשם 10 משפטים שלמים בלי לתת פיסת מידע אחת.

למדתי שפנדוב השקיע ברשימת תגובה רצינית בהחלט שלא רק שלא תורמת לכלום,

אלא שהיא אף מרגישה שכל מטרתה זה לחרחר ריב לעקוץ משתמשי פורום אחרים.

 

כמו כן למדתי שכנראה יש פה לפחות 2 חברי פורום שמבלחינתם לקרוא למישהו שהם לא מכירים גזען זה בסדר ולגיטימי.

 

שאפו.

 

fish זה כנראה יהמם אותך אז תשב.. תרגע - אני לא! (מדהים) כל הזמן בפורום.

מהמם ומדהים יש לי משפחה, וביום חמישי אני מסיים לעבוד ונכנס שוב לפורום בסופ"ש כשאני לבד.

אם לקרוא לאדם גזען זה לקלל, אז מתנצל, לא התכוונתי, פשוט לדעתי המילה גויה היא מעליבה משהו ויש מקום להעלים אותה בדו שיח.

עם זאת ככל הנראה האינטליגנציה שלי מאוד נמוכה יחסית לfish הנעלה. יופי איזה גבר, לך תדקור מישהו טוב?

 

אני לא מחבב את אלעל. זכותי, אני בטוח שאתה וכל משפחתך שעובדים בעולם התעופה אוכלים דבש מאלעל תהנה. תתפרע. תחגוג.

 

RS - אני זוכר את השיקולים של מעבר לA321. ככה זה בחורף, גם ככה אין יותר מדי מטען.

עבדתי גם swissport וגם בתור DSM בשדה. אני יכול להגיד שבתור עובד קרגו זה כיף חיים לקבל טיסה של LH בתור a321. אבל בתור איש שירות לנוסע זו זוועת עולם. עדיף שלא היו באים בכלל.

 

האמת שכמו שרשמתי לא התכוונתי להיכנס יותר לשרשור הזה, אבל עכב הודעות פרטיות שביקשו ממני להגיד וגם העירו את תשומת ליבי להודעות הנ"ל החלטתי לחזור ולהגיב.

גם אני וגם בני משפחתי שעובדים בתחום התעופה לא עובדים ספציפית עם אלעל אלא עם רוב חברות התעופה בארץ, ככה שבטח אי אפשר לרמוז שאני לא אובייקטיבי.

וזה בניגוד לעובדי חברות תעופה מסויימות שמראים לואליות מעוררת הערצה.

 

ובנימה יותר אישית,

דווקא בתור מי שמתבכיין בהודעה שציטטתי, ובהודעה הקודמת הרשה לעצמו לקרוא לי בשם גנאי מהנוראים שאפשר, ההודעה שלך היא הכי מתנשאת שאפשר ("כנראה יהמם אותך אז תשב.. תרגע - אני לא! (מדהים) כל הזמן בפורום.

מהמם ומדהים יש לי משפחה, וביום חמישי אני מסיים לעבוד ונכנס שוב לפורום בסופ"ש כשאני לבד.")

 

ובניגוד אליך אני לא מתכוון להיכנס ל"מי יש יותר גדול", אבל באמת שפורש מפה כרגע, כי זה הפך מדיון על על אל ונושאים בטחוניים לדיון על אוכל ומיקום הסטיק במטוס, מה שבאמת לא מעניין אותי.

 

(אגב, LAVIIL היקר, במידה ואתה עדיין מרגיש צורך,

אתה מוזמן להמשיך ולהתווכח האם אתה נעלה או לא ולנסות לפתור על גבי השירשור הנ"ל את החסכים האישיים שלך, מבטיח להתעלם מעכשיו ולא להיגרר)

פורסם (נערך)

שלום פיש

כמובן, אני יכול לעקוץ אותך על מה שכתבת, אתה תחזיר לי וחוזר חלילה- נראה לי מיותר לשנינו. במקום זאת, אתייחס עניינית למה שכתבת.

 

אתחיל במה שלא קשור אליך- הרשימה שויל צירף באמת מעניינת, הצעתי להתעמק בשמות החברות שציין.

בסוף דבריי ציינתי עסק קודם של משפח' בורוביץ'- קלאבמרקט. אם תרצה תוכל לגגל מה קרה לספקים ואנשים שעבדו עימם כשהעסק קרס- זה מידע. לפעמים אם כי לא בהכרח דפוסי התנהגות בעסקים נוטים לחזור. כ"כ ציינתי את זכרוננו הקצר בחזרה לתורכיה ותהיתי בצער מתי נחזור שוב.

 

התיחסותי אליך

הסתייגתי מהשימוש שלך במושג"חברות גויות", במקום "חברות זרות". השתמשת במושג מוזר- אינני יודע אם סתם במקרה או שיש לכך כוונה מסוימת.

יש אנשים שלא נוח ולא טעים להם- זה לגיטימי. הסתייגתי מכך שאתה קורא לאנשים כאלו מטומטמים, זו הסקת מסקנות מוזרה .

 

התיחסותי לאחרים

כאמור, קראתי שאתה גזען כי מישהו כתב זאת. אני מסתייג מן הטענה הזאת. אני חושב שזו האשמה חמורה שאין לה בסיס מספק.

היא כמעט בלתי הגיונית כמו טענותיך לגבי מטומטמים.[אך אולי האיש הגיע לכך בגלל המושג שלך"חברות גויות"].

השוויתי בין סוגי ההגיון הלקויים בדבריך ובדבריו: אם מי שלא טעים לו האוכל הוא מטומטם, בהחלט יתכן שמי שלא טעימה לו השתייה הוא גזען.

בנוסף התייחסתי לדבריהם המלומדים של שיש 1 ואר אס, הם פשוט הזכירו לי שרשור אחר בו שניהם כתבו על אלעל ושאר נושאים.

 

בנוגע לפוסט האחרון שלך כאן .כתבת שאני רושם, אינני רושם, אני כותב, כתבת שאין ללמוד מדבריי- תלוי מי. בדברי יש מידע אך יש גם עיבוד מידע.

 

לבסוף- אני מסתייג משימוש מיותר ב"מטומטמים" ושאר כנויים כמו גם מהאשמות חמורות בגזענות שהופנו אליך . אני גם מסתייג גם ממושגים כ"חברות גויות" או "רושם" במקום כותב. השימוש בכל אלו, יחד עם הסקת מסקנות בצורה שאינה לוגית אינן תורמות לדיון ענייני, לכך התייחסתי.

ראוי לציין שלא ייחסתי לך גזענות. אך כך הבנת זאת כנראה. אולי כדאי לכולנו להקפיד יותר בעת קריאת טקסטים כמו בכתיבתם.

עריכה אחרונה על ידי [פנדוב
פורסם

מרגיש לי קצת כמו האח הגדול עם מנחם בן לעיתים פה :)

 

לגבי אל על, יש לי רגשות מאוד מעורבים, הרבה (מאוד) פעמים טסתי איתם, פעם השירות היה מצויין והאוכל נפלא, ולעיתים השירות היה מחפיר והאוכל היה עדיף שלא היה מוגש מלכתחילה.. לא יודע לשים את האצבע על הסיבה ובאיזה קווים זה קרה מכיוון שטסתי איתם כ״כ הרבה, בכל אירופה ולטיסות למרחקים ארוכים בסגנון ניו יורק (למזרח לא היה לי את העונג).

 

אני בסה״כ לא חושב שהם שונים בצורה מהותית משאר החברות, רובן בינוניות ומטה וגם בלופטי ובחברות באותו קאליבר יצא לי לקבל ייחס או מטוס ברמה נמוכה מאוד.

פורסם
אז מה למדתי מההודעה של פנדוב?

למדתי שהוא רשם 10 משפטים שלמים בלי לתת פיסת מידע אחת.

למדתי שפנדוב השקיע ברשימת תגובה רצינית בהחלט שלא רק שלא תורמת לכלום,

אלא שהיא אף מרגישה שכל מטרתה זה לחרחר ריב לעקוץ

אני באמת חושב שפנדוב הוא אדם בוגר והוא מסתדר בהחלט בסדר גמור לבד, אבל במקרה הזה אני חושב שנכנסת בו טיפה יותר מדי.

מבחינתי, ולדעתי גם מבחינתו, מדובר בסוג של הומור, לא תמיד סטנדרטי, לא תמיד מובן לכל, אבל זה הכל.

אני בטוח שלא היתה לו כוונה לפגוע במי מהכותבים כאן בשרשור הזה.

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם
הנה, בבקשה... צודק.

ואם הצלחנו בכוחות משותפים להגיע לזה, דיינו.

עכשיו אני בטוח שהתרופה לסרטן, להתחממות הגלובלית ולסכסוך הישראלי פלסטיני מעבר לפינה.

 

בצחוק ובידידות RS, באמת!

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם (נערך)

שי, אתה מוזמן לבוא לבקר בטרמינל, לשבת על קפה! (אני מזמין).

עריכה אחרונה על ידי RS

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 


×
×
  • תוכן חדש...