Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פאסאט 1.8 04 יש סטרטר מנוע לא מניע


zohar 27
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4638 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום חברים.

ברצוני להתייעץ אתכם על מה שקרה בפאסאט שלי לפני שבוע לערך.

המצבר (72 אמפר)שברכבי כבר די מבוגר. (בין 3 וחצי) לאחר שבוע שהרכב עמד עקב שהייה שלי בצפון, הצלחתי להניע בקושי, והלכתי לעבודה במחשבה שהינה הגיע הזמן להחליף מצבר. במהלך בדיקת טעינה אמר הבחור שיכול אני לסחוב עוד קצת כחצי שנה בערך, ובדיקת הטעינה בסדר, והמצבר יתאושש, ולכן אין צורך להחליף/לקנות כרגע.

יצאתי ממנו בהרגשה טובה שהינה עדיין ישנם אנשים ישרים במחוזותינו, ובתקווה כאמור לפי דברי הבחור שהמצבר יתאושש, ויחזור לאיתנו. אציין שמרחק הנסיעה בין מקום מגורי לבין מקום עבודתי הנה רבע שעה לערך.

לאחר סיום העבודה נכנסתי לרכב, והפעם ממש בשנייה האחרונה הניע לפני שנפרק סופית. (כך זה היה נשמע בכל אופן)

אני מסיים לעבוד בשעות מאוחרות, ככה שהכול סגור, ובמחשבה שמחר או שאני מטעין את המצבר למשך זמן ממושך או לחלופין רוכש חדש.

בבוקר בא להניע וכלום!

בצר לי הנעתי עם כבלים מעובר אורח.

אני יודע שישנם "מספר שיטות" להתנעה באמצעות כבלים:

1. ששני הרכבים מודממים והקטבים מחוברים כהלכה.

2. שהרכב "המניע" מונע, והוא מטעין את המצבר ובגמר, מנתקים את הכבלים מהרכב המונע ואז מניעים.

3. שהרכב המניע מונע, והא מטעין את המצבר ובגמר, לא מנתקים את הכבלים אלא מניעים ישר.

אני בחרתי לצערי באופציה האחרונה. למה לצערי? אומנם הרכב הניע מיד, אך מיד נדלקה לה מנורה כתומה epc.

הנחתי שהיא נדלקה מכיוון שהמצבר היה ריק לגמרי, ואלי נדלקה "סתם".

באמצע היום ירדתי לחניון במקום עבודתי לבדוק את מצב המצבר. המנורה אומנם לא נדלקה יותר, יש "סטרטר בריא", אך המנוע לא הניע. לא באמצעות כבלים מרכב אחר, ולא באמצעות מצבר חדש.

הרכב נגרר למוסך מורשה צמפיון באילת.

הרכב נבדק היום במורשה כ4 שעות! (8:00-12:00) בכל אמצעי שהוא: 3 מכונאים, מחשב, מצבר חדש, נבדקו פיוזים, סלילי הצתה, אפילו ניתקנו את הקודן והחזרנו את הרכב למצב מקורי (ללא קודנית) והכל נמצא תקין!

בסוף היום, (12:30) התבשרתי "שלא מגיע מתח למשאבת הדלק, והמחשב לא מתקשר עם המשאבה ולכן המנוע לא מניע"

עוד נאמר לי שהעניין נראה מסובך, וביום ראשון יעברו על כל צמות החשמל הרלוונטיות, ויש מצב שישנה בעיה במחשב!!!

לשאלתי במידה והלך לו המחשב ניהול, מה עלותו? נעניתי בגיחוך קל "אתה לא רוצה לדעת" אמר :shock:

ובכן חברים עד שיגיע יום ראשון ברצוני לשאול מס שאלות:

1. האם יש מצב שאיך שהנעתי (אופציה 3) פגע/שרף משהו?

2. מהי עלותו של מחשב ניהול במידה והחזיר נשמתו בטרם עת?

3. המוסך דרש ממני להביא את מתקין הקודנית, ע"מ שינתק אותה ויחזיר את הרכב למצבו המקורי, וכל עוד לא אעשה כך אינו יכול להמשיך לעבוד. המתקין אשר אותו אני מכיר אישית טען, שאין שום בעיה אך מוכן הוא לבוא אלא שעלות חילוץ הינה 200 ש"ח ואם ישנה בעיה, הכל במסגרת האחריות ולא אשלם דבר. אך אם ימצא שלא כך והקודנית תמצא תקינה, "מישהו" צריך לשלם. מיותר לציין שלא הייתה כל בעיה בקודנית. יכול אני לדרוש מהמוסך לשלם? (המכונאי התעקש "שמא שנשאר לבדוק זה הקודנית")

אענה כבר לכל אותם מגיבים אני מאזור אילת, ככה שאם הייתי במרכז/צפון בעיניים עצומות כבר הייתי אצל רון אוחנה :wink:

אני מודע למגילה שכתבתי חברים, תאמת אני בפחדים "מהמחשב ניהול" וכל מידע מקצועי או מי שנתקל בתופעה דומה אשמח אם יכול לעזור.

תודה לעונים, ושבת שלום.

זוהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים.

ברצוני אענה כבר לכל אותם מגיבים אני מאזור אילת, ככה שאם הייתי במרכז/צפון בעיניים עצומות כבר הייתי אצל רון אוחנה :wink:

זוהר.

 

זו נשמעת תקלה מסובכת כך שבהחלט צריך מומחה לעניין.

אם יש ברשותך ביטוח גרירה ויכולת לקחת יום חופש מהעבודה,שלח הודעה פרטית רון (מוסך רון בפורום),ברר איתו האם ניתן לבוא מחר (בכל זאת ערב חג ויתכן,ששיש לו מכוניות שבעליהן הזמינו טיפול לפניך,האם הוא בכלל עובד) ובמידה ויאשר היום שניתן, כדאי להזמין גרר כבר לשעה מוקדמת מאוד בבוקר (הגרר יכול לנסוע עד באר שבע ומשם תבקש ממנו יפה שיעלה על כביש 6 ושאתה תשלם את האגרה אם צריך)-כל זאת כדי שתוכל להגיע לרון מוקדם ככל האפשר מחר על הבוקר.

ידוע, שבאילת יש מוסך מורשה וחבר פורום כבר פרסם על טיפול שעשה שם אך לא ידוע באמת עד כמה הם מקצועניים.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

colauti 9 תודה על התייחסותך.

יש ברשותי ביטוח גרירה, האם נתן לגרור למרחק כזה (מעל 350 ק"מ) בטענה שבמקום מגורי אין פתרון לבעיה ברכבי? או שמעל מרחק מסוים ישנו הליך אחר?

תודה,

זוהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חברים עדכון מהיום.

לפני זמן קצר התקשרו אלי מהמוסך וטענו, שמחשב הניהול נשרף בוודאות ועלות מחשב חדש הינה 7000 ש"ח.

לא אמורה להיות איזו הגנה מסוימת על מחשב הניהול? (נתיך?)

זה באמת מחירו של מחשב חדש?

כמו כן, אין באפשרותי להוציא סכום כזה כרגע,(גם לא בתשלומים) במוסך טוענים שישנה אפשרות לשיפוץ המחשב, או לחלופין לרכוש מפירוק.

מה דעתכם בנושא?

מה עדיף?

תודה לעונים.

 

חג שמח,

זוהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי דורך באמצעות ג'אמפר את ממסר משאבת הדלק ומייד מנסה להניע .

אם המנוע עובד חלק ואין בעיות, התקלה היא מינורית גם אם נשרף במחשב טרנזיסטור השליטה על קו אספקת הדלק.

במקרה כזה, במידה ואתה בעל ידע טכני (אלקטרונאי) עלות התיקון 20 ש"ח מכסימום (בהנחה שאתה גם מפרק המחשב בעצמך).

 

אם לא מניע גם כשיש הזנה קבועה של דלק, אז כנראה שהפתרון הוא מחשב חליפי.

אם אין קידוד בין המחשב לסוויץ, נסה למצוא מחשב כזה באיביי.

כול זאת בהנחה שהדיאגנוסטיקה של המוסך נכונה ובאמת יש בעיה במחשב.

 

אגב, אם יש לך ביטוח גרירה, אין לך בעיה לגרור הרכב לכול מוסך בארץ .

כול זאת בתנאי שלא ניצלת הגרירה עכשיו למוסך שהרכב נמצא בו.

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

raanan תודה על תגובתך.

כפי שציינתי המנוע אינו מניע כלל!

אין לי ידע טכנאי (אלקטרונאי) רק שהמורשה ציין "שהמחשב נשרף" ולא ציין מהו החלק שבדיוק נשרף במחשב.

שאלתי היא האם זהו מחיר סביר למחשב חדש? (7000 ש"ח)

עדיף לשפץ? או לרכוש משומש מפירוק?

תודה,

זוהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה לך מתח מצבר נמוך, בזמן ההנעה, אני מדבר על כ 8 וולט ומטה , זה גורם לזרם טעינה גבוה, שעשוי לשרוף פיוזים שנמצאים בדרך, וכן ייגרם נזק לאלטרנטור.

אני הייתי בודק בעוד מוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

raanan סליחה על הבורות תוכל לפרט מהו אותו "ג'אמפר"?

במידה והבעיה היא במחשב, עדיף לשפץ או לרכוש מפירוק?

תודה,

זוהר.

ישנו מימסר שנותן מתח להפעלת המשאבה.

בד"כ לפיקוד המימסר יש 12V קבוע מהסוויץ ואת המינוס מקבלים מהמחשב.

ג'אמפר זה מעקף , כול שצריך זה להזין מינוס לרגל הפיקוד של המימסר ואז יש מתח קבוע למשאבה.

 

שוב פעם, אם יניע ויעבוד תקין עם הג'אמפר, תיקון המחשב לא צריך להיות יקר.

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...