Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סל"ד גבוה בעלייה, מה עדיף לעשות?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5028 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

נכון להיום אני נוהג על רכב ישן- פאסאט שנת 2000. לרכב יש בעיה של משיכת הילוכים בעלייה,

בעיקר הילוך שני ולא ברור לי מה כדאי לעשות (בכל זאת, דלק יקר :cry: )

נגיד אני נוסע בעלייה עם דוושה בקטנה בפנים והאוטו מושך:

להישאר על בערך 4K סל"ד או

להכניס את הדוושה, להגיע באיזור ה5K וקצת סלד והשאוטו יחליף הילוך.

מה כדאי לעשות מבחינת צריכת דלק?

קראתי בפורום שחלק אומרים שעדיף (מבחינת דלק) להישאר על דוושה לא לחוצה הרבה ועל סל"ד גבוהה מאשר להכניס את הדוושה- החלפת הילוך וסל"ד נורמלי, אבל חלק אחר בפורום אמר שזה טעות :? .

תודה רבה לעוזרים ושנה טובה :-D

פורסם

כדי להישאר במהירות החוקית באותה עליה, בהילוך שמרגיש שסוחב את האוטו למעלה, ולא להישאר בהילוך נמוך אשר מזרים פחות אויר ויותר דלק.

 

בכללי אם הרכב מרגיש לך שהוא לא סוחב טוב גם בהילוכים נמוכים, כדי לבדוק אותו במוסך, אולי לרכב נדרש טיפול כדי להחזיר לו את הכוח האבוד.

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

פורסם

לפי מה שאתה מתאר המצב הזה קורה בטח כי את רוב התאוצה שלך אתה עושה בזמן העלייה. אם המחשב היה מעלה הילוך היית מאבד את הכוח שיש לך בהילוך השני, לטובת פחות כוח בשלישי.

 

הפתרון הוא להאיץ לפני העלייה.

פורסם
לפי מה שאתה מתאר המצב הזה קורה בטח כי את רוב התאוצה שלך אתה עושה בזמן העלייה. אם המחשב היה מעלה הילוך היית מאבד את הכוח שיש לך בהילוך השני, לטובת פחות כוח בשלישי.

 

הפתרון הוא להאיץ לפני העלייה.

 

במקומות שיהיה אפשר אני ישתדל להאיץ קצת יותר לפני העלייה,

אבל קורה שגם בשיפוע לא כלכך רציני הוא מחליט למשוך-

 

 

אז עדיף להישאר בהילוך הנוכחי עם סל"ד גבוהה (4K) וקצת דוושה או לתת גז ולהחליף הילוך ולסל"ד נורמלי?

פורסם

בעליה רצוי לשמור את הרכב ברצועת ההספק שלו. עבור רוב הנהגים, מדובר על סל"ד גבוה יותר מזה שהם מגיעים אליו בישורת (ובצדק) אבל זה מונע נזק מצטבר למנוע, בעיקר לטלטלים, ואפילו חוסך בדלק כי צריך ללחוץ פחות על דוושת הדלק.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

תלוי איזה מנוע, תלוי איזו מהירות וכמובן תלוי איזו עלייה. זה הגיוני שגיר בעלייה מושך טורים, זה קורה גם אצלי ברכב שגיר מתעקש לא להעביר הילוכים על 2000סל"ד הרגילים אלא על 2500סל"ד. יש גירים חכמים עם חיישן שיודעים מתי הרכב בעלייה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
במקומות שיהיה אפשר אני ישתדל להאיץ קצת יותר לפני העלייה,

אבל קורה שגם בשיפוע לא כלכך רציני הוא מחליט למשוך-

 

 

אז עדיף להישאר בהילוך הנוכחי עם סל"ד גבוהה (4K) וקצת דוושה או לתת גז ולהחליף הילוך ולסל"ד נורמלי?

 

אם אתה לא רוצה להגיע למצב שהגיר מושך הילוך - תאיץ כמה שיותר לפני העלייה. אין ברירה אחרת. הוא לא מודד את זווית השיפוע, הוא מודד כמה שאתה לוחץ על הדוושה.

 

ולגבי התשובה השנייה- לפי שיקול דעתך.

אם אתה צריך עוד כח כדי לעלות את העלייה - תישאר בהילוך. אם אתה צריך רק מהירות ולא כח - תן לו להחליף הילוך. הוא יחליף גם בפחות מחמש סלד, אם תרפה מהדוושה קצת.

אם תתן להגיר להעלות הילוך כדי שתחסוך בדלק, אבל תצטרך כח כדי לסיים את העלייה, אתה תמצא את עצמך זוחל ונותן עוד קיק דאון אתה תגיע לאותו סלד בדיוק.

בכל מקרה, אנחנו מדברים פה כאילו יש הבדלים של עשרות ליטרים! ההבדל זניח ולא מכאן יבוא החיסכון. האץ בעדינות, הורד את הרגל מהגז מוקדם יותר לפני רמזור אדום או צורך בהאטה, למשל.

 

דרך אגב, אני נוהג על פאסאט 2002 כבר 80,000 ק״מ ומכיר את התנהגות הגיר הזה מצויין.

פורסם
תלוי איזה מנוע, תלוי איזו מהירות וכמובן תלוי איזו עלייה. זה הגיוני שגיר בעלייה מושך טורים, זה קורה גם אצלי ברכב שגיר מתעקש לא להעביר הילוכים על 2000סל"ד הרגילים אלא על 2500סל"ד. יש גירים חכמים עם חיישן שיודעים מתי הרכב בעלייה.

או שיש גיר כמו במאזדה 3, שכשאתה בעליה ב50 קמ"ש ורוצה להאיץ הוא מעלה להילוך רביעי, וכשאתה בעיר רוצה לנסוע 65 בערך והוא מחזיק אותך בשני.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
או שיש גיר כמו במאזדה 3, שכשאתה בעליה ב50 קמ"ש ורוצה להאיץ הוא מעלה להילוך רביעי, וכשאתה בעיר רוצה לנסוע 65 בערך והוא מחזיק אותך בשני.

מעניין מה שאתה מספר. כי במזדה 2 למשל אותו דבר, הגיר הזה מנסה כל הזמן לעבור להילוך הגבוה ביותר. אבל לא היו לי מקרים שהוא שומר על הילוך נמוך, הוא מעביר להילוך אחרון בכל מצב שהוא יכול. פשוט צריך להגביל הילוכים, לשים L (הילוך שני בלי HOLD) ואחרי זה להעביר לD + HOLD שזה הילוך שלישי. וודא שאתה לוחץ על HOLD רק אחרי שהעברת לD כי אם תעשה את זה על L הוא יעביר לראשון. בחיים לא יצא לי לנסוע על גיר כל כך גרוע כמו זה של מזדה. במצב L הוא כניראה נועל ממיר מומנט כי יש בלימת מנוע לאומת מצב רגיל שאין בלימת מנוע, ככה אפשר אפילו לשרוד פקקים. אחרי גיר של מזדה, הגיר הישן של VAG 01M פתאום מרגיש כמו פלא טכנולוגי. אני בכלל לא משווה את הגיר עם זה של מרצדס שדואג לנהג, יודע בעצמו לשמור על הילוך נמוך בעליות וירידות, מוריד הילוכים ובולם על ידי מנוע כאשר עוצרים (ממש כמו ידני). ואם להוסיף לכל זה שמנוע של מזדה 2 מתחיל רק לעבוד על 4000סל"ד. אם כבר, אציין לטובה שמזדה 2 משייטת טוב בבין עירוני, יש לה אחיזת כביש מפתיעה וכיול מתלים מצויין בדגם אחרי מתיחת פנים, מנוע שקט.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מירז- הרכב עבר טיפול שנתי לא מוזמן, ואני תמיד מחליף כל שמן וכל פילטר אפשרי ברכב שלי, זה סה"כ עוד 200-300 שקל בשנה, אז זה לא כזה נורא.

 

צביפר- מכיר את הנושא גם במאזדה 2, ולי יש מאזדה 3.

אני תמיד אומר שהגיר במאזדה הוא "טיפש". הרבה פעמים הוא כושל בלהבין אותי.

נכון שיש טיפטרוניק, ואני יכול לשלוט בהילוכים איך שבא לי, אבל רבאק קניתי רכב אוטומטי בשביל שיעשה את העבודה הזאת במקומי, ואני לא רוצה לשחק כל שנייה עם מוט ההילוכים.

הבעיה העיקרית לדעתי, היא שהגיר מנסה להיות חכם מידי, כלומר שמתי לב שברגע שאני נותן כמה לחיצות בכדי להאיץ מהר, אז הגיר נכנס למוד של נהיגה מהירה, וימשוך לי הילוכים במשך כל הנסיעה. כדי להוציא אותו מהמצב הזה, צריך לנהוג כמה דקות טובות כמו זקנה, ואז הוא חוזר להילוך 4 ב-35 קמ"ש בעיר (שזה לא כזה מפריע לי).

על היכולות הדינמיות של מאזדה, שהן יותר טובות מהמתחרות בסגמנט, אין עוררין. הבעיה שבזה מסתכמים כל היתרונות שלה. (אולי גם אחזקה זולה מאוד).

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

האוטומט הכי טוב שבעולם לא יכול להיות כמו גיר רגיל. גם אם יש לו מחשב עם תחושה של ירידות ועליות, עדיין אין לו עיניים לראות את תנאי השטח, רוחב הכביש ויכולת הנסיעה בו. בגיר אוטומטי פלנטרי בעליה כדי לחסוך בדלק ובקפיצות מיותרות של ההילוכים מגבוה לנמוך וההיפך אין כמו לעבור ל HOLD או LOW 2 בהתאם לזוית העליה. זה נותן אפשרות לתת גז רק בכמות הנדרשת ויכולת שמירה על סל"ד ומהירות שפויה ואחידה. עם מאזדה 3 נהגתי בעליות תמיד עם HOLD . ז"א נשאר קבוע הילוך 3

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

פורסם

אני נוהג במאזדה 3 בחיפה - וסובל מאד ממשיכת הילוכים, אם כי לאחר שנתיים המצב קצת פחות חמור מאשר בתחילת הדרך. לא יודע אם הני התרגלתי לגיר או שהגיר התרגל אלי (ובעיקר לאשתי, היא בכלל לא שמה לב לסל"ד) :-D . אני חושב שבני עדיין משחק בטיפטרוניק כדי לעלות לשלישי בעליה מתונה ו-50 קמ"ש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני תמיד אומר שהגיר במאזדה הוא "טיפש".

עד כמה אני מזדהה עם האמירה הזאת - אני אומר את זה בכל פעם שיוצא לי לנהוג על מזדה 2 ולאחרונה יוצא לי המון. אני מתפלא איך ב2012 יוצא רכב עם גיר כזה משערי המפעל.

האוטומט הכי טוב שבעולם לא יכול להיות כמו גיר רגיל.

לא מסכים לחלוטין. אוטומט טוב, רחוק יותר טוב מידני עם נהג סופר מוכשר (אף נהג לא יכול להעביר הילוכים בקצב שמעביר אוטומט כפול מצמדים, כן גיר רובוטי זה גם אוטומט כי הוא מעביר את ההילוכים). אבל מכיוון ש99% מנהגים לא סופר מוכשרים, אז כל אוטומט כימעט יותר טוב. גיר אוטומטי טוב מוריד עבודה מנהג, כלומר משאיר יותר תשומת לב לכביש ומה שקורה סביבך - יותר בטיחותי. בפקק עם גיר ידני זה בכלל מזוכיזים רצוף (קלאץ' -> ראשון -> גז -> קלאץ' ->ניוטרל וככה לפחות 1000 פעם בכל פקק של שעה, הרגליים אחרי זה מה זה כואבות ואם הפקק בעלייה אז זה בכלל כיף). איך אני יודע שמולי רכב עם גיר ידני בעלייה? בכל פעם שהוא עובר הילוך אני צריך להוריד את הרגל מהגז כי רכב שלו מאיט.

אז מתי ידני יותר טוב? לא בבין עירוני איפה הרכב נוסע על הילוך קבוע (גם גיר אוטומטי פלנטרי מודרני בעל נעילת ממיר מומנט אז זה כמו ידני - קשר ישיר של מנוע לגלגלים). לא בירידות אם הגיר מספיק חכם (ואם הגיר לא מספיק חכם נהג יכול להשלים אותו), בטח שלא בפקקים. אז מתי? אולי רק בתחנת דלק ומוסך וגם זה בעירבון מוגבל, הגירים היום אמינים.

צריך פשוט לדעת לנהוג גם ברכב אוטומטי, זה לא לשים D ולנסוע. בירידות, עליות, עיר ופקקים צריך לדעת להגביל את ההילוכים, לכן אין בעייה שלגיר אין עיניים, כי לנהג צריכות להיות עיניים - הבעייה שלחלק גדול מהנהגים יש עיניים, אבל אין חיבור ליחידת הבקרה (מוח).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

צריך פשוט לדעת לנהוג גם ברכב אוטומטי, זה לא לשים D ולנסוע. בירידות, עליות, עיר ופקקים צריך לדעת להגביל את ההילוכים, לכן אין בעייה שלגיר אין עיניים, כי לנהג צריכות להיות עיניים - הבעייה שלחלק גדול מהנהגים יש עיניין, אבל אין חיבור ליחידת הבקרה (מוח).

 

בתור חיפאי אני רק רוצה לחזק אד גבריך, אבל לך ולמד את הנהג הישראלי המצוי.

אולי מגיע הזמן לדרוש שדרוג של שיטת הרישוי, ולחייב גם את בעלי רשיון ידני במינימום שיעורים על רכב אוטומטי כחלק מההכשרה הנדרשת לקבלת רשיון הנהיגה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...