Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איבוד כח בתאוצה סקודה יטי TSI 1.2


יניב1974
שימו לב! השרשור הזה בן 4074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לחברי הפורום שלום,

ברשותי סקודה יטי TSI 1.2 ידנית. בסה"כ מרוצה מאוד מהאוטו.

בדרך כלל במהלך תאוצה החל מ 1500 סל"ד בערך הייתי מרגיש תוספת סחיבה משמעותית למנוע (מעין דחיפה), בעיקר בהילוכים שני ושלישי. (מעיון כאן הבנתי שזה פעולת הסופרצרגר ?).

החל מלפני מספר ימים תוספת הסחיבה הזו נעלמה והאוטו מאיץ ללא תוספת הסחיבה הזו, בצורה מרוסנת יותר ומאומצת יותר.

לפני שאני ניגש למוסך אשמח לחוות דעתכם.

תודה,

יניב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב עלה על הכביש ביולי 2012.

לגבי התדלוק - כן תדלקתי בתחנה אחרת מזו שתידלקתי עד עכשיו.

 

אפשר על הדרך הסבר תמציתי לטורבו במנועים האלו ? אין שילוב של סופרצ'רג'ר לסל"ד נמוך וטורבו לסל"ד גבוה ?תודה,

יניב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חושב על ה1.4TSI הקודם, שייצורו הופסק בכלל עלויות גבוהות.

היום הרכבים שהגיעו כפולי-מגדש משווקים רק עם טורבו, וההספק ירד בכ20~25כס.

 

בכל אופן, מנועים מוגדשים מאוד רגישים לאיכות דלק.

כנראה שתדלקת משהו מהול או באיכות ירודה, מכאן המחסור בסחיבה.

מומלץ להחליף תחנה.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב, פשוט לא מבין בטכנולוגיות הללו. מניח שמה שקראתי כאן בפורומים אכן משוייך למנועים הקודמים שייצורם הופסק.

 

הכפולי מגדש שקיימים היום נכנסים לעבודה כבר בסל"ד נמוך באיזור ה - 1500 ?

 

בהנחה ואכן מדובר באיכות דלק ירודה, האם יכול לגרום לנזק כלשהו למנוע ? במילים אחרות מה אני עושה עם זה עד התדלוק הבא (כרגע מיכל מלא)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב, פשוט לא מבין בטכנולוגיות הללו. מניח שמה שקראתי כאן בפורומים אכן משוייך למנועים הקודמים שייצורם הופסק.

 

הכפולי מגדש שקיימים היום נכנסים לעבודה כבר בסל"ד נמוך באיזור ה - 1500 ?

 

בהנחה ואכן מדובר באיכות דלק ירודה, האם יכול לגרום לנזק כלשהו למנוע ? במילים אחרות מה אני עושה עם זה עד התדלוק הבא (כרגע מיכל מלא)?

 

תראה, זה חד פעמי... לא הייתי מלעה את עצמי בשאלות במקומך, תדע לא לתדלק שם...

 

ותגיד לנו גם איפה תדלקת.

 

לאח שלי יש אותה באוטומט, והיא סוחבת מעולה.

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאל"ט כפולי מגדש (supercharger + turbocharger) לא נמכרים היום עם אף רכב של הקונצרן, וכן הגדישה הייתה נכנסת מאוד מוקדם, מה שתרם לביצועים מעולים של המנוע בכל טווח הסל"ד.

 

נזק ממשי לא יקרה מתדלוק אחד, פשוט להבא תדע לתחנה הזו לא להיכנס.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חושב על ה1.4TSI הקודם, שייצורו הופסק בכלל עלויות גבוהות.

היום הרכבים שהגיעו כפולי-מגדש משווקים רק עם טורבו, וההספק ירד בכ20~25כס.

 

בכל אופן, מנועים מוגדשים מאוד רגישים לאיכות דלק.

כנראה שתדלקת משהו מהול או באיכות ירודה, מכאן המחסור בסחיבה.

מומלץ להחליף תחנה.

 

מאיפה אתם מביאים את הקשקושים האלה ה- 1.4 TSI כפול המגדשים לא הופסק והוא עדיין מיוצר במלוא הכוח.

באיביזה קופרה בשירוקו ובפולו GTI.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-1.4 TSI-טווין צ'ארג'ר עוד מיוצר, אך בקרוב מאוד יצורו יופסק לאור עלויות יצור גבוהות ומוניטין אמינות רעוע.

 

דלק מהול לא בריא למנוע כך או כך. נסה לחסל אותו במהרה ושמור מרחק מהתחנת דלק המדוברת. תתדלק אך ורק בתחנה הקבועה שלך, בה אתה מרגיש שהרכב מתפקד כראוי.

 

אני אישית מעדיף לתדלק במחיר מלא - מאשר בתחנות המוזלות - מהסיבה שבתחנה הספציפית מעולם לא היו לי בעיות כאלה ואחרות עם הרכב הזה / הקודמים לו. לעומת זאת, באחת התחנות המוזלות - הורגשה לא פעם ולא פעמיים ירידה ב"סחיבה". ברכבים הקודמים קודמים, נשמעו גם "צלצולים".

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא זה שממהר במסקנות - אלה דבריי העיתונות הגרמנית, הטוענת לכך שבקרוב מאוד הוא יוחלף ב-1.6TSI חדש (טורבו בלבד, עם אפשרות ניתוק ציל').

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולקסווגן הציעו רק מנוע TSI אחד עם שילוב של מגדש על ("סופרצ'ארגר") עם מגדש טורבו.

 

מנוע זה עדיין חי ובועט, הוא בעל נפח של 1.4 ליטר ומוצע בפולקסווגן טוראן שעדיין נמכרת וכן בדגמי הג'טה והגולף הקודמים וגם בדגמים הנוכחיים החדשים וכמו שכתב אחד המגיבים לפני גם בשירוקו.

 

שאר מנועי ה- TSI הם בעלי מגדש טורבו בודד בלבד.

 

לידיעה- התפקיד של מגדש על ומגדש טורבו הוא להזרים יותר אויר לצילנדרים במנוע. מגדש על מחובר בשרשרת לגל הארכובה של המנוע וכך הוא מסתובב מכוחו של המנוע ומגדש טורבו מחובר לסעפת הפליטה ומסתובב מגזי הפליטה. לכל אחד מהם חסרונות ויתרונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור מה שלומך !

 

1. הנה סרטון אשר יסביר וידגים אך עובד המנוע הספציפי שיש לך -

 

2. בקשר לבעיית איבוד הכוח:

 

א. שים לב באיזה תחנות אתה מתדלק, אולי הדלק לא איכותי במיוחד.

ב. תברר בשיחת טלפון עם המוסך, אם יש צורך בהתקנת דיסקית מרווח לטורבו ושינוי תכנה במנוע שלך. אני אישית עשיתי את העדכונים הנ"ל בטיפול הראשון, אך לדעתי בדגמים של 2012 שינויים אלה נעשו כבר על ידי היצרן.

 

ג. אם הבעייה נמשכת קפוץ למוסך. במנוע שלנו יש שסתום פריקה חשמלי אלקטרוני, אם הוא מזייף זה יכול להוביל לאיבוד כוח. את פעולתו של הפורק הדינאמי אתה יכול לראות ב דקה 4:45 בסרטון המצורף.

זמין 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות. לא התוונתי לעורר כאן ויכוח עז :)

 

לענייננו:

 

1. אני כמובן אחזור לתדלק בתחנה הקבועה שלי.

 

2. אבדוק אם נדרש התקנת דיסקית מרווח לטורבו ושינוי תוכנה במנוע.

 

2. למען ההגינות, אם דלק מהול ייתברר כגורם לבעייה, אני מבטיח לשתף כאן פרטים על התחנה הספציפית. בכל זאת, לעת עתה אומר שהיא באיזור דרום ת"א בואכה יפו. מי שזה עדיין בוער בעצמותיו מוזמן לפנות אליי בפרטי.

 

3. עדיין מוזר לי שדווקא היעדר מכת דחיפה ב - 1500 סל"ד נובעת מדלק מהול, אבל קטונתי להתווכח כאן עם הגורואים.

 

4. papikian, תודה על הסרטון.

 

מבטיח לעדכן בהקדם.

יניב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...