Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיסות ישראייר לאירופה - מישהו התנסה?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 4325 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כעובד, אתה רואה ויודע דברים שהנוסעים לא יודעים.

האם בחברות אחרות אין מאחורי הקלעים?

 

לכל חברה יש תקלות טכניות לעיתים כאלה ואחרות - בחברות השכר זה קורה לעיתים תכופות עד מאוד. יש להן (בדר"כ) מעט מטוסים ולכן מעבידים אותם יותר - בפרקי זמן קצרים.

 

כמובן שגם בחברות הגדולות והמוכרות יש תקלות - שם את עמדת אלופות התקלות והעיכובים לוקחות טורקיש ואליטליה. אם קורה יום שהטיסות מגיעות ארצה בזמן ויוצאת ליעדן בזמן - זה באמת משהו חריג בנוף הנתב"גי. אתמול הטורקיש ערב איחר "רק" ב-20 דק', לעומת יום לפני שאיחר בקרוב לשעתיים בעקבות תקלה טכנית כזאת ואחרת (אין לי מושג מה בדיוק, אני לא הייתי במשמרת).

 

אחרי הטורקים והאיטלקים, יש לנו גם את הגרמנים - איר ברלין, צרפתים - איר פראנס וההולנדים - ק.ל.מ - שאומנם לא סובלים מרמת העיכובים והתקלות של הטורקיש (או האליטליה), אבל תופסים לעצמם מקום "כבוד" קצת אחרי - וגם בהם זה קורה לעיתים קרובות, בעיקר בכל נושא האיחורים (איר פראנס, איר פראנס, איר פראנס...).

 

פה ושם תשמעו גם על תקלות ועיכובים בלופטהנזה / סוויס ואוסטריאן.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה שניסיתי לרמוז בשאלתי הוא שהכרותך הקרובה יחסית עם חברה מסוימת, חושפת אותך לפגמיה.

יתכן שבחברות אחרות, פגמים חמורים לא פחות.

מהיכן אני יודע? אני לא.

בכל אופן, אני מבין מתגובתך שאתה מכיר גם חברות אחרות, באותה מידה?

אם כן, איך ארקיע ואל על ואחרות שטסות לכאן הרבה, שמתי לב שלא הזכרת אף אמריקאית.

אגב, כשיש בידי לבחור צרטר ישראלי או זר, אעדיף ישראלי.אני טועהבגדול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שניסיתי לרמוז בשאלתי הוא שהכרותך הקרובה יחסית עם חברה מסוימת, חושפת אותך לפגמיה.

יתכן שבחברות אחרות, פגמים חמורים לא פחות.

מהיכן אני יודע? אני לא.

בכל אופן, אני מבין מתגובתך שאתה מכיר גם חברות אחרות, באותה מידה?

אם כן, איך ארקיע ואל על ואחרות שטסות לכאן הרבה, שמתי לב שלא הזכרת אף אמריקאית.

אגב, כשיש בידי לבחור צרטר ישראלי או זר, אעדיף ישראלי.אני טועהבגדול?

 

החברה שלנו לא נותנת את שירותי הקרקע לאמרקאיות - לנו יש את רב החברות האירופאיות המובילות (LH, KL, AF, OS, UN, AZ וכדומה).

 

חבר שעובד בחברה המתחרה שלנו, הנותנת שירותי קרקע לאמריקאיות - בהחלט מדווח על הרבה מאוד תקלות עם Delta. לעיתים גם עם ה-US ו-United, אבל Delta היא אלופת התקלות מהצד האמריקאי - על בסיס שבועי נתקע כאן מטוס שלהם.

 

טסתי עם DL פעם אחת בחיי - מדטרויט לפורט לודרדייל - ובכנות שזאת הייתה הטיסה הכי איומה שהייתה לי בחיי. השירות של DL מזוויע, על הכל גובים כסף והמטוסים הותיקים שלהם נראים ומרגישים כאילו הגיע זמנם לרענון עיצובי או קיצור דרכם אל פנסיה מוקדמת.

 

יש חברות צ'רטר שנחשבות לטובות - יש את TUIFLY (חברת הצ'רטר של אירברלין) ויש את Germanwings (חברת הצ'רטר של לופטהנזה) - עם ציי מטוסים חדשים ורעננים ותחזוקה טובה מאלה של חברות הצ'רטר המזרח אירופאיות. לא טסתי מעולם ב-TUI או ב-4U, אבל מחברים שכן טסו - השירות חביב, השהות נעימה והעניינים עובדים בצורה מתקבלת על הדעת. כמובן שעל מזון ומזוודות יש לשלם מראש (לפחות ב-4U).

 

בכנות, מעולם לא העזתי לטוס בצ'רטרים - וגם לא הייתה לי הסיבה. אבי היה עובד לופטהנזה ויש לי הנחה קבועה על כרטיסים.

 

אני נוטה להאמין כי TUI ו-4U (לצורך העניין) יהיו אופציה מדוייקת ונעימה יותר מישראייר / ארקיע או כל חברת צ'רטר עלומת שם אחרת. אבל בסופו וסיכומו של יום, גם בחברות הסדירות ניתן למצוא דילים וכרטיסים במחירים מפתיעים - לכן תמיד רצוי לבדוק עימם לפני ששוללים ורצים לקחת כרטיס בטיסות צ'רטר - אירברלין (למשל) היא חברה סדירה (השנייה בגודלה בגרמניה, אחרי LH) ונחשבת כחברת צ'רטר בארצנו - מה שכמובן אינו נכון בכלל, ולכן גם רמת התמחור שלה היא מהנמוכות עד מאוד שבנמצא.

 

מעבר לכך, במידה וטיסת צ'רטר מתעכבת או מתבטלת - לרב המוחלט אין זיכוי / החזר כספי וכדומה. בחברות התעופה הסדירות - תועבר לטיסה הבאה הקרובה / תקבל פיצוי / תקבל לינה / תקבל שדרוג - הכל תלוי בסיבת העיכוב / ביטול ומה נהלי החברה עצמה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אחד וניסיונו האישי. RS רואה זאת מצד של ספק, אני רואה זאת בעיניים של נוסע. אם יפתח שרשור על חויות טיסה אשמח לפרסם כמה מהן.

מכל מקום - היה לי נסיון טוב ורע עם חברות שכר, והיה לי נסיון טוב ומולו גם נסיון שלילי מאוד עם חברות סדירות גדולות. את היחס הכי מזעזע קיבלתי דווקא ב-CO (לפני האיחוד עם יונייטד, צוות שלעג וכנראה שיקר לנוסעים בשילוב יציאה באיחור גדול) ועם AC (בעצם זה לא היה יחס מזעזע, אלא פשוט העדר מוחלט של שירות בטיסה לא קצרה). השירות בחברות הישראליות בד"כ טוב מאוד יחסית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעונת הבוערת מטוסי ישראייר וארקיע עובדים ממש מסביב לשעון, וכמו כל מכונה גם בהם יש תקלות.

בכל הפעמים שטסתי בישראייר הטיסות יצאו תמיד בזמן והשירות היה טוב ואדיב.

ההורים שלי חזרו בהונג קונג עם 777 חדש של אל על, והטיסה המריאה באיחור של 4 שעות עקב תקלה.

לא נעים, אבל קורה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sperial, יש לי את הניסיון של איש קרקע. בנוסף, לא חסר לי ניסיון כנוסע (לאו דווקא עם החברות הנ"ל, אבל עם חברות אחרות) - כבן של עובד חברת תעופה לשעבר, אשר צבר רקורד טיסות נאה מאוד בחייו - ואין זה נאמר כשהתחצנות, זאת פשוט עובדה קיימת בשטח.

 

לגבי צוותי אוויר, יש ויש. חלקם אדיבים ומאוד שירותיים - וחלקם עושה טובה שהוא בא לעבוד בכלל וכך נראית ההתנהלות שלו מול הנוסעים - ואין ספק כי לא זאת הדרך, יתכן וזאת הסיבה שיצאת מאוכזבת מהשירות שניתן לך בטיסות קונטיננטל ואיר-קנדה, הנחשבות לחברות מאוד מוצלחות מבחינת שירות ונוחות בטיסות (גם לאחר האיחוד עם יונייטד).

 

אוכל לספר לך על מקרים שהצוותים של הלופטהנזה בטיסות מכאן לפרנקפורט וההפך - היו סבירים בלבד מבחינה שירותית - ועוד במחלקת העסקים. מנגד, יש לי עשרות טיסות (כולל האחרונה, הלונג-הול פייט) שהיו נהדרות מכל בחינה אפשרית וקיימת כנוסע - בלי קשר להיותי בן של עובד / נותן שירות בארץ - וזה מצויין להם ברורות על גבי רשימות הטיסה, הם יודעים בדיוק מי אני ומה תפקידי.

 

אוכל גם לומר לך שאל על - מבחינתי - היא האופציה האחרונה. היו מספרים פעמים שמפאת חוסר זמן, בחרנו לטוס באלעל - ולא בלופטהנזה (עם כרטיס עובד לופטהנזה) - ובדיעבד זאת הייתה טעות. השירות שניתן במחלקה הרגילה ובמחלקת העסקים - לא עומד ברמת השירות הניתנת בלופטהנזה, גם ביום הכי שפל של צוות האוויר. ולמען הכנות, בשנים האחרונות לא טסתי עימם - וחברים מספרים על שיפור מורגש וקיים בכל המחלקות - מכל בחינה. אבל שוב, בהשוואה ללופטהנזה או סוויס - הם לא ברי תחרות.

 

מעבר לכך, לא ניתן להשוות בין המודרניזציה של המטוסים ורמת התחזוקה שלהם - לא אפרט כאן לפרטי פרטים, אך אוכל לומר לך שמכר שלנו היה עד לא מזמן אחד מהאחראים הטכנים של אלעל ואת רב דבריו לא תרצה לשמוע על תחזוקת המטוסים, על הטעויות שלהם בבקשות מיוחד בתכנון - מבואינג, ועל שלל דברים אחרים שאני אישית לא מצליח להבין או למצוא בהם היגיון, אבל זה מה יש.

 

חברה נוספת בה טסנו לא מעט (היו לאבי ולדודי חברים טובים בהנהלה המקומית) היא בריטיש. בהחלט שירות נעים ואדיב - בעיקר במחלקת העסקים. אני והוריי פחות מתחברים לתצורת מחלקת העסקים שלהם והמושבים עצמם, אבל השירות בהחלט היה נהדר.

 

אוסטריאן היו טובים ומפתיעים למדי בשנים האחרונות. בחודשים האחרונים נקלעו למצב כלכלי מסובך, החליפו ועד עובדים בתחילת יולי והוחלפו צוותי האוויר והטייסים - אין לי מושג איך הם במתכונת הנוכחית והחדשה, אבל קודם לכן היה בהחלט בסדר גמור, גם האוכל והם גם מהיחידים שיש להם מערכת בידור במטוסי ה-A321, כך שניתן להעביר את הטיסה בצפייה ולאו דווקא להשתעמם :wink:

 

אימי - כנוסעת שלא אוהבת לטוס בכלל וחוששת מכך - דיווחה לנו על שירות מצויין בביזנס-פירסט של הקונטיננטל, לפני האיחוד. דוד שלי - כנוסע מתמיד כסוף או מוזהב (לא ממש זוכר) מרוצה אף הוא מהשירות ברב הטיסות, אלא שהוא טס במחלקה הרגילה היותר רלוונטית לרובנו כנוסעים.

 

אליטליה היא מבחינתי דרעק מצויי. השירות סביר, המרווח סביר, האוכל סביר והם מאלופי מאבדי המזוודות. יתכן ובטיסות ארוכות הטווח - עם מחלקות נורמליות ומטוסים חדישים יותר - המצב אחר. בהתחשב במה שמגיע ארצה (בדר"כ A321, לעיתים A320) - יש טובים מהם ומשמעותית. גם רמת תמחור הכרטיסים הוא סביר בהחלט, יש זולים ושפויים מהם.

 

KLM היו חלוקים - במספר טיסות היה לא רע בכלל והצוות היה אדיב בהחלט. בטיסה האחרונה עימם - היה סביר בלבד. הצוות היה עסוק בעצמו, לא ממש הביע רצון לעזור לנוסעים ונדמה היה שהם עסוקים אך ורק בעצמם ובשיחות חולין שלהם. לא מעבר לזה...

 

על DL כבר דיברתי - עוד אחת מהחברות שנכנסות אצלי לרשימה השחורה, יחד עם אלעל ואליטליה. פשוט ביזיוני לחלוטין, מושבים לא נוחים, מרווח סביר והדרישה הבלתי מובנת לתשלום על כל פיפס. מבחינתי הם לא חברת Low Coast, אז למה לעזאזל אני משלם על כרטיס טיסה מעל 300 דולר (על טיסה של שעתיים וחצי) - והדבר היחיד שאני מקבל זה מושב, ומהיום גם על זה צריך לשלם (על מושבי חלון / מעבר. רק מושב אמצע פטור מתשלום נוספת בטיסה פנימית). כל מזוודה עולה 30 דולר אקסטרה, ועל מעבר לכוס מים קרים - הם רוצים תשלום. אפילו כשביקשתי קרח - התבוננו בי במבט זועם ולבסוף עשו טובה והביאו לי כוס מים עם קרח.

 

ועוד חברה לציון לשבח - סוויס. גם בימי סוויסאייר השירות היה טוב, אבל עכשיו השירות הוא מצויין. יש הטוענים כי לפעמים אפילו טוב מזה של חברת האם - לופטהנזה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון האישי שלי בלבד, טסתי במס' חברות צ'רטר, בניהם ארקיע, ג'רמן ווינגס, ג'ט אייר פלי (בלגים).

 

בארקיע המחירים עלו, כשאני הזמנתי, העלות הייתה 99$ לכיוון, מזוודה 15$, ארוחה 10$ ומקום משודרג 15$.

 

החוויה שלי בארקיע היה זוועתית, טסתי איתם לאמסטרדם וחזרתי מפריז, שני הטיסות היו במסגרת הלואו קוסט, כאשר הזמנתי מקום משודרג לשני הכיוונים, ארוחה חמה בחזור ומזוודה.

בהלוך: מקום משודרג היה אחלה, ארוחה אין דעה כי לא אכלתי, אך משום מה אפילו על מים היה צריך לשלם (בעע)

הטיסה יצאה באיחור של חצי שעה (כמה מפתיע?)

חזור: כאן הזוועה התחילה, דבר ראשון היה עיכוב של שעה וחצי. מקום משודרג משום מה שכחו לתת לי, ארוחה קיבלתי מנת פסטה מסכנה עם רוטב ועוגת אחווה וכמובן שתיה קלה וחמה.

יחס הצוות בחזור היה על הפנים, הדיילות פשוט ביטלו את הבקשות של הנוסעים והנוסעים דיי התרעמו עליהם, כשאני התלוננתי על המקום שקיבלתי נענתי זה מה יש ולפנות בארץ לארקיע.

כאשר רכשתי משהו בדיוטי פרי, הדיילת המרכזית עוד כעסה עלי שבשיא חוצפתי התעכבתי כדי להרים את השקיות.

 

כאשר הגעתי לארץ, שלחתי מכתב תלונה, ועוד בשיא חוצפת חברת ארקיע - לפי משורת הדין זיכו אותי בעלות של המקום המשודרג, לגבי הארוחה - זה מה יש ויחס הדיילות - יטופל (כן בטח גם אני נולדתי אתמול).

 

ג'ט אייר פלי לכיוון ליאז - עלות 119 יורו.

 

עיכוב - לא היה.

 

הזמנתי מקום משודרג, ארוחה חמה ומזוודה כלולה - מטוסים אומנם קצת ישנים, אחלה צוות, ארוחה לא רעה (קציצות עוף עם פסטה) ובאמת הטיסה עברה חלק.

 

ג'רמן ווינגס מקלן לנתב"ג:

 

עיכוב - לא היה.

 

הזמנתי מקום משודרג, מזוודה, ארוחה - עלות 147 יורו לכיוון, לא כ"כ לואו קוסט.

 

מטוסים חדשים, אך יחס הדיילות היה על ההתחלה ברגל שמאל, הזמנתי מקום בשורה הראשונה, כאשר נכנסתי למטוס ופתחתי את התא להכניס את הטרול לתאים, ישר הדיילת הראשית התנפלה עלי בעצבים ואמרה שזה שייך לשורה הראשונה, אז הראתי לה את הכרטיס ואפילו לא התנצלה והלכה.

במהלך הטיסה הם סגרו בכיסוי את האיזור של הדיילים מקדימה, אין בעיה רק העניין הוא שהשירותים נמצאים שמה, אז זה הפך לסוג של מטרד להזיז את הוילון כדי ללכת לשירותים.

הארוחה - בדיחה מהלכת יותר מארקיע, כוס 150 מ"ל של משקה קל, חצי סנדביץ' עם גבינה צהובה וחטיף קטן.

כמו שצוין, הכל עולה כסף, אז נאלצתי לקנות שוב סנדביץ' במטוס עם שתייה (עלות 6 יורו), מאחר שעל מים אפילו משלמים.

 

סיכום שלי:

 

אם אטוס שוב בלואו קוסט, אעדיף לטוס עם הבלגים, עם ג'רמן ווינגס וארקיע בטוח שלא.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל, מאחר והשרשור התרחב, אשמח לקרוא גם מחוויותיך.

באשר לחוויות ספציפיות, הן לא תמיד מייצגות כמובן אך יש אלמנט של תלונות מצטברות.

באשר לרשמים של סקודה לשעבר, מעבר לטיסות רבות, אני מניח שעבודתו לאורך זמן עם החברות מקנה תוקף מסוים לדבריוי, אם כי מדובר בעיק בפן הטכני, פחות השרותי.

אגב, אני מניח שקלקולים טכניים משפיעים ומרתגיזים גם את הצוות, כך שאולי הנוסע במקרה זה נענש פעמיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנדוב, אני חושב שאם כבר נכנסנו לזה - זה זמן טוב שכל אחד מחברי הפורום יתן דעתו השלילית והחיובית על החברות עימם הוא טס / יצא לו לטוס מספר פעמים בעברו.

 

רק אוסיף או אחדד, בהודעתי האחרונה נגעתי בראות עיני כנוסע. כמובן שמהיותי מבלה יום-יום בשדה ידוע לי גם על הצד הטכני.

ברור לגמרי שכעובד שטס - גם הפן הטכני מעניין אותי, אם כי בראש מעיניי והעדיפות הוא היחס לו אני זוכה כ"נוסע" מן המניין.

 

מובן לחלוטין שתקלות גורמות לשליליות אצל הנוסעים ואצל צוות האוויר. שילוב מעצבן ומעיק שכזה...

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נוסע כל כך הרבה - בשנים האחרונות פעמיים-שלוש בשנה. תמיד במחלקת תיירים, מעולם לא התנסיתי במחלקות יוקרה.

דרישות השירות שלי בד"כ לא גבוהות - יושב במושב שלי, לא מטה אותו לאחור (ושונא שמי שלפני עושה זאת), פותח את השולחן לארוחה, וזהו. בטיסות קצרות לא קם לשירותים, מכסימום פעם בטיסה. גם בטיסות ארוכות לא יותר מ-2-3 פעמים. לכן גם האינטראקציה שלי עם צוות הקבינה די מינימלית.

אני נוהג להזמין ארוחות כשרות, מה שגורם לכך שאני מעדיף את אל-על, כיון שהארוחות הכשרות בחברות הזרות, במיוחד בטיסות ארצה, פשוט זוועתיות. מבחינה זו אל על היא חצי צרה. גם מבחינת צפיפות, למרות הטוקבקים הארסיים ב-ynet, המצב כלל לא רע.

כמה חויות שליליות:

הגרועה ביותר היתה עם קונטיננטל לניוארק. טיסת חצות, יציאה מהשער בדיוק בזמן, הסעה עד המסלול, ואז, במקום המראה, הודעה כי חוזרים לשער כיון שהמטוס תוקן אבל יש בעיה בניירת של אלעל (שאחראים לתיקון). מגיעים לשער, יושבים במטוס הסגור, שומעים פתיחה וסגירה של דלתות מלמטה. קרוב לודאי שהיו צריכים לתקן משהו, לא רצו לספר זאת לנוסעים, והיה נוח להפיל את האשמה על מישהו אחר. כעבור שעתיים וחצי הצוות מודיע שהמטוס מוכן להמראה - אבל כבר אחרי 02:00 ומנסים לקבל אישור מיוחד להמריא בלילה. כמבון שכעבור עוד שעה האישור לא התקבל, ולאחר שישבנו במטוס 4 שעות שוחררנו לקבל כוס קפה ועוגיה וכן נפתח דלפק להסדרת טיסות ההמשך. ההמראה התבצעה באיחור של 5 שעות, אבל גם אז הסאגה לא תמה - היחס של הדיילים היה פשוט משפיל, לעגו לנוסעים והיו מאוד לא נעימים.

ד"א - גם אשתי טסה מספר פעמים עם קונטיננטל בשנים קודמות, אף טיסה לא יצאה בזמן.

הזכרתי את איר קנדה - טיסה מסן פרנסניקו לטורונטו - משהו כמו 6 שעות, יותר מת"א לונדון. בתחילת הטיסה הדיילות חילקו כוס מים - ואז נעלמו, הפעם הבאה שבה הופיעו בתא היתה לבדיקת חגורות לפני הנחיתה. אפילו לא הציעו סנדביצ'ים למכירה במהלך הטיסה, שלא לדבר על אוכל כלול במחיר.

עוד חברה שבה התרשמתי מיחס לא נעים של דיילות היתה חברת שכר איטלקית יורופליי, אבל מהם גם לא ציפיתי לשום דבר כיון שהדעות השליליות על היחס בחברות התעופה ושדות התעופה האיטלקיים כבר היו ידועות לי, ולא הכזיבו. להפך - היו יותר גרועים מהסיפורים ששמעתי. אבל שדות התעופה האיטלקיים הם נושא שראוי לטיפול נפרד.

דווקא הצדדים הטכניים של הטיסה יותר מעניינים אבל לנוסעים אין עליהם שום מידע, והתחושה האישית שלי היא שאין כמעט חברה בלי קופת שרצים כזו או אחרת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב יורו-פליי (או מרידיאנה): סובלים מאיחורים נוראיים לאחרונה והרבה תקלות טכניות מעכבות. רק בשלישי האחרון זה קרה לנו...

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו תמיד בשרשורים הללו מתעסקים בצבע של הקרמיקה בחדר הניתוח ולא היכן למד המנתח, היכן התמחה ואיזה ציוד יש בחדר הניתוח :roll:

 

השאלות הנכונות לשאול הן:

מה רקורד הבטיחות של החברה? מי מתחזק את מטוסיה (אחזקה עצמית או חברה חיצונית)? עד כמה נהלי החברה מחמירים על דרישות החוק? עד כמה עובדיה (בעיקר הטייסים) מוגנים מפני לחצי ההנהלה השואפת תמיד לצמצם עלויות (לטוס יותר, לטוס עם תקלות מגבלתיות, לקחת פחות דלק ׳ספר׳, לטוס עייפים)?

 

לכולן יש תקלות, אצל החברות המגבלתיות (צי קטן) היכולת להתגבר עליהן מהר מצומצמת הרבה יותר והפיגורים גדולים הרבה יותר.

 

בסוף, אם הסנדוויץ היה טעים או לא זה חשוב אבל לא קריטי.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, כתבתי קודם - הצד הטכני יותר מעניין, אבל המידע עליו אינו גלוי לנוסע, וגם אם הוא יהיה גלוי לא תוכל לפענח אותו.

מספיק לעיין בפורום קנית רכב מה השאלות שאנשים שואלים גביתוצאות בדיקת רכב במכון רישוי - אתה חושב שהנוסעים יכולים להבין משהו בסטטיסטיקה של תקלות במטוסים, או במשמעות הבטיחותית שלהן, אבו שעות עבודה של טייסים?

הזכרת בתי חולים - בניו יורק (המדינה) נעשה נסיון לדרג בתחי חולים מבחינת תוצאות של ניתוחים מסויימים. עניין בעייתי ביותר, כיון שלכל בית חולים מאפיינים שונים מבחינת התנאים בו מחד, והאוכלוסיה אותה הוא משרת מאידך, דברים המשפעים על התוצאות. מנתח יכול לבחור לנתח חולים "נוחים" ולצאת עם 99% הצלחה ו-1% סיבוכים, או לנתח חולים מורכבים ולצאת עם 90% הצלחה ו-20% סיבוכים, למרות שיכולותיו אפילו יותר גבוהות. או בית ספר עם אחוזי זכאות לבגרות יחסית נמוכים - אבל מצד שני הצלחה רבה בהצלת בני נוער מה"רחוב". אלה רק דוגמאות, וכך גם בחברות תעופה. לקהל הרחב אין הידע והכלים לפרש את הנתונים גם אם יפורסמו. אז מה שנשאר הוא המרווח בין הכסאות, הפיתה עם החומוס והמשחק על מסך מערכת הבידור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sperial מעבר לכך, לא ניתן להשוות בין המודרניזציה של המטוסים ורמת התחזוקה שלהם - לא אפרט כאן לפרטי פרטים, אך אוכל לומר לך שמכר שלנו היה עד לא מזמן אחד מהאחראים הטכנים של אלעל ואת רב דבריו לא תרצה לשמוע על תחזוקת המטוסים, על הטעויות שלהם בבקשות מיוחד בתכנון - מבואינג, ועל שלל דברים אחרים שאני אישית לא מצליח להבין או למצוא בהם היגיון, אבל זה מה יש.

.

 

חבל, מדוע שלא תפרט ? זה גם יהיה הרבה יותר מעניין מדיונים על אוכל ושירות, וגם נראה לי הרבה יותר חשוב ומהותי.

 

אם כל הכבוד לשירות, אוכל, מקום... הדבר שאותי הכי מעניין בטיסה זה לנחות...

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כיום צריך לבוא לטיסות בלי שום ציפיות. בערך כמו לאוטובוס מעופף: עלה, שב, סע, תגיע.

בטיסות צ'רטר וגם בסדירות - אל תחכו לחווית שרות. בדרך כלל לא תהיה. אם המטוס יצא בזמן והמזוודות הגיעו - זהו.

בגלל חסכון בעלויות, כן תחרות או לא תחרות - החברות חוסכות בכל מרכיב אפשרי. יש חברות פנים אירופאיות בהן מוצהר כי אין בכלל שרות, אפילו לא משקאות, רק שתי דיילות משיקולי בטיחות - וזהו. המחיר זול בהתאם.

אבל החברו הישראליות גובות אותו מחיר בלי קשר לטיב השרות או המטוס. כאן הבעיה. ושלא יבכן אלא ילמדו מאחרים איך להתנהל ולהרויח. משיהו שמע על וירג'ין? תופעה חיובית שאולי צריך ללמוד אותה מבחינת ניהול עסקי תעופה.

 

לפעמים אפילו איני שם לב מיהי חברת התעופה. לא בסדר לא לבדוק את הרקורד הבטיחותי שלה או חוות דעת - אבל לוקחים את הטיסה שמתאימה או מה שהזמינו אותי. חווית הטיול היא בשהות בארץ אחרת, אני מחכה לכלום מהטיסה.

אני לא אוהב את זה, אבל גם לא רוצה לשלם יותר מידי, כך שיש להתאים את הציפיות למחיר.

 

אין לי דעה טובה על החברות הישראליות. בנושא השרות והדיוק המבצעי הן דומות. לפני חודשיים יצאתי לאיטליה עם מטוס וצוות אל על בשרות חברת צ'רטר, איחור שעתיים, מטוס עם טכנאים בתוך המנוע כאשר הנוסעים עולים (מעורר תקווה, נכון?) חריקות צורמות בעת ההמראה - ובכל זאת הגיע ליעדו. הצוותים של ארקיע בסדר לכיוון אנטיפטיים וחמורי סבר, וללא סיבה חיצונית מיוחדת. חשק לטוס איתם עוד פעם הם לא עושים. ישראייר הם עניין של מזל ולא תמיד יש... עם אל על אני נמנע משיקולי צפיפות, הימור על גיל המטוס, אוכלוסיה מסויימת.

חברות בהן נהניתי היו אייר קנדה לכיון מערב - אדיבים, נעימים שווה אפילו קונקשייון לארה"ב. לכיוון מזרח הכי טובות הן קוואנטס וסינגפור אירליינס אפילו שצריך דרך אירופה. מטוסים שהם חוויה, מרווח גדול ונוח בין המושבים, פיטום באיכות טובה. מי שצריך ליעדים במזרח - הנסיעה דרך אירופה אינה מאריכה בזמן רב בגלל המסלול ומבנה כדור הארץ. הנוחות והנועם בטיסה ארוכה שווים עוד שעה או שתיים.

פעם חזרתי מאוסטרליה דרך לונדון. אחרי 20 שעות נוחות ונעימות בקוונטאס, כאשר עליתי למטוס אל על חשבתי שאני באולם ההמתנה של שדה התעופה... מה, זהו המטוס? אז כן. וזהו ההבדל.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...