Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5066 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מרק10 זו שאלה קשה עם חישוב מאתגר .

הבסיס לחישוב כמו שרשמו איציק ושרותי רכב .

 

החישוב הוא לכל רכב בנפרד - אפשר להשתמש בטבלה יעודית אשר יש ליצרנים , ולהתאים אותה בשינויים לרכב .

 

כמו התאמת מזגן לבית , כאשר מוסיפים לטבלת שטח הקרור , את גודל החלונות ואזורי הקרינה של השמש , וסוג המבנה .

 

ברכב מחשבים את שטח תא הנוסעים המקורר , גודל החלונות , מספר המושבים , גודל הגג המצל .

וכעת החישוב שאתה אוהב - מדינת היעד - אקלים טרופי , הרבה לחות .

וכעת מנוע הרכב , סוג המדחס , הקרר , שטח הרדיאטורים גודל המאוררים .

 

לכן מתחילים מהסוף - מה דרישת הטמפרטורה הקרה ביותר ביציאה - ואחרי כ 10 דקות בנקודות שונות ברכב .

ומתחילים בחישובי ספיקה , רכב באקלים חם כמה זמן תרד הטמפרטורה בתא הנוסעים .

רכב באקלים טרופי , הורדת טמפרטורה ולחות .

 

הטמפרטורה ביציאה תהיה כ 5 מעלות , - ותפקיד המאוורר הפנימי ומבנה תעלות הפיזור , לסחרר את האויר הקר

באופן אשר יוריד את הטמפרטורה בכל אזורי תא הנוסעים .

 

אייל .

 

אגב באף אחת מהמדידות לא נמדדו 5 מעלות, הכי נמוך היה 8.

אבל שוב זה לא הנושא כי זה המצב שהמזגן מוציא אויר קר.

  • תגובות 125
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אגב באף אחת מהמדידות לא נמדדו 5 מעלות, הכי נמוך היה 8.

אבל שוב זה לא הנושא כי זה המצב שהמזגן מוציא אויר קר.

בימים שהטמפ' החיצונית היא סביב 20-25 מעלות צלזיוס ובלחות יחסית של 50 אתה תקבל קריאה של 6-5 מעלות צלזיוס.

איזה כייף לי :)

פורסם

אל תפתח ציפיות,הבדיקה תעשה תחת קורת גג מוצלת היטב במוסך המרכזי של יונדאי. כאשר הרכב חונה תחת צל.

 

ובמהירות 2 לאחר 10-15 דקות, אכן יצאו לך 5-8 מעלות בממוצע.

פורסם

כל אחד פה זורק טמפ' בלי קשר. אין נוהל אחיד לבדיקה ולכל יצרן יש את השיטות שלו לעמיס על המערכת ולבדוק אותה וזאת כמובן בתנאי מוסך.

אם המוסך בודק לפי נוהל אחיד שהוא המציא אז הוא לעולם לא יוכל לקבוע אם המזגן תקין או לא תקין, גם אם יתקבלו טמפ' נמוכות מאוד מתריסי פיזור האויר.

 

נמתין לעדכון לאחר בדיקת המוסך.

פורסם

הרשו לי לגלות לכם מהו הגדרה של מזגן תקין :

לא משנה מהי הטמפרטורה שהמזגן מוציא כי היא תלוייה בטמפרטורה של האוויר שהוא יונק.

 

מזגן תקין מוציא אוויר קר ב כ-13 מעלות מהטמפרטורה של האוויר שנכנס אליו !

 

לכן יש למדוד את הטמפרטורה של הכניסה של האוויר (בדרך כלל מתחת לתא הכפפות) ואז ביציאה של המיזוג.

אם יש הפרש של לפחות 12 מעלות בינהם המזגן תקין, אחרת לא !

פורסם

עקרונית אתה צודק וזה אכן הכוון הכללי, אבל זה גם תלוי מאוד בתנאי הבדיקה. לדוגמא, במהירות מפוח שונות אתה עלול לגלות שאתה רחוק מהפרשי הטמפ' הנ"ל. כנ"ל לגבי לחות גבוהה שאז ההפרש עלול להיות יותר נמוך מאשר 12 מעלות צלזיוס וזה עדיין לא אומר שהמזגן אינו תקין.

פורסם
הרשו לי לגלות לכם מהו הגדרה של מזגן תקין :

לא משנה מהי הטמפרטורה שהמזגן מוציא כי היא תלוייה בטמפרטורה של האוויר שהוא יונק.

 

מזגן תקין מוציא אוויר קר ב כ-13 מעלות מהטמפרטורה של האוויר שנכנס אליו !

 

לכן יש למדוד את הטמפרטורה של הכניסה של האוויר (בדרך כלל מתחת לתא הכפפות) ואז ביציאה של המיזוג.

אם יש הפרש של לפחות 12 מעלות בינהם המזגן תקין, אחרת לא !

הבדיקה הזו לא מקצועית.

בבדיקה מקצועית של ביצועי מערכת המיזוג יש להתחשב בכול הפרמטרים שייצרן הרכב קבע שיש לבדוק וחלק חשוב שאף אחד לא הזכיר היא בדיקת לחצים בצד הנמוך והגבוה שחלק מהייצרנים מחייבים לבצע.

איזה כייף לי :)

פורסם

שרשור מרתק.

ממחיש עד כמה חסר קנה מידה להשוואה למי שלא רוצה להסתמך על יחידת העילית של רס"ן שמועתי.

כרגע, איו תחליף לבדיקה אישית שתתבצע בתנאים רלוונטיים.

(תנאים רלוונטים - להגיע ביום חם עם ההרכב שמאכלס בד"כ את המכונית, בנסיעה עם הרכב שמהמזגן שלו מרוצים, ולהתרשם/להשוות מהביצועים של המזגן של הרכב המיועד).

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
שרשור מרתק.

ממחיש עד כמה חסר קנה מידה להשוואה למי שלא רוצה להסתמך על יחידת העילית של רס"ן שמועתי.

כרגע, איו תחליף לבדיקה אישית שתתבצע בתנאים רלוונטיים.

(תנאים רלוונטים - להגיע ביום חם עם ההרכב שמאכלס בד"כ את המכונית, בנסיעה עם הרכב שמהמזגן שלו מרוצים, ולהתרשם/להשוות מהביצועים של המזגן של הרכב המיועד).

 

זה בול מה שאני טוען,

מבחינתי גם שבוע במוסך המרכזי לא בודק כמו שאני נוסע ברכב כל יום!

היום נסיעה מהוד השרון לרמת החייל, קודם כל הוא לא הספיק להתקרר, כשהוא הספיק - הגעתי לרמזורים של רמת החייל - יצא אויר פושר ולא קר.

 

:cry:

פורסם
זה בול מה שאני טוען,

מבחינתי גם שבוע במוסך המרכזי לא בודק כמו שאני נוסע ברכב כל יום!

היום נסיעה מהוד השרון לרמת החייל, קודם כל הוא לא הספיק להתקרר, כשהוא הספיק - הגעתי לרמזורים של רמת החייל - יצא אויר פושר ולא קר.

 

:cry:

 

אתה גם מבין שזה יכול להיות הפוך? כן?

רכב ש 99% מהלקוחות שלו מרוצים עד הגג הפאנורמי מהמזגן.

ואז יום אחד, מישהו לבוש בדים סינטטיים, שאכל קטניות שעה קודם נכנס עם הכלבלב שלו ששתה קוניאק לרכב, כל זה לאחר שיצאו מביקור קצר בחדר הקרור של הקצב שלהם, ביום הכי חם בשנה באמצע המדבר, מה לדעתך הוא יזכור מרבע שעת הנסיעה? מה הוא יספר לעדת מאמיניו? תנור!

אינשטין כבר אמר...יחסי...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
אתה גם מבין שזה יכול להיות הפוך? כן?

רכב ש 99% מהלקוחות שלו מרוצים עד הגג הפאנורמי מהמזגן.

ואז יום אחד, מישהו לבוש בדים סינטטיים, שאכל קטניות שעה קודם נכנס עם הכלבלב שלו ששתה קוניאק לרכב, כל זה לאחר שיצאו מביקור קצר בחדר הקרור של הקצב שלהם, ביום הכי חם בשנה באמצע המדבר, מה לדעתך הוא יזכור מרבע שעת הנסיעה? מה הוא יספר לעדת מאמיניו? תנור!

אינשטין כבר אמר...יחסי...

 

אני מקבל את זה,

הוא יחסית חרא - לכל שאר המזגנים / רכבים, תמחק את המיותר.

מצטער לא מקבל את העובדה שאני בשנת 2012 ומזיע ברכב עם מיזוג על 4.

פורסם

רק כדי לסבר את האוזן, לאחר שקראתי את כול השרשור וגם הגבתי, הדבר עורר בי רצון לבדוק והיום הייתה הזדמנות מושלמת, נכנסתי לרכב לאחר שחנה מהלילה בחניה לא מוצלת בכלל, הרכב עמד עד -14:30 בצהריים בשמש, נכנסתי לרכב והפעלתי ישר מזגן, בערך דקה וחצי אחרי זה שמתי את היד על פתח מזגן והאוויר יצא קפוא! לאחר 4 דקות בערך כבר היה קר ממש ברכב. והנסיעה הייתה בתוך העיר עם עמידה ברמזורים.

לכן ניראה לי שהטענה שלך נכונה, אצלך מדובר ברכב חדש והמזגן אמור לקרר היטב, במיוחד אם אצלי ברכב בן כמעט 10 המזגן מקרר מצויין!

פורסם
רק כדי לסבר את האוזן, לאחר שקראתי את כול השרשור וגם הגבתי, הדבר עורר בי רצון לבדוק והיום הייתה הזדמנות מושלמת, נכנסתי לרכב לאחר שחנה מהלילה בחניה לא מוצלת בכלל, הרכב עמד עד -14:30 בצהריים בשמש, נכנסתי לרכב והפעלתי ישר מזגן, בערך דקה וחצי אחרי זה שמתי את היד על פתח מזגן והאוויר יצא קפוא! לאחר 4 דקות בערך כבר היה קר ממש ברכב. והנסיעה הייתה בתוך העיר עם עמידה ברמזורים.

לכן ניראה לי שהטענה שלך נכונה, אצלך מדובר ברכב חדש והמזגן אמור לקרר היטב, במיוחד אם אצלי ברכב בן כמעט 10 המזגן מקרר מצויין!

 

בול מה שאני טוען.

תודה.


×
×
  • תוכן חדש...