Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5066 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 125
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תשמע, בעבר (לפני כמה שנים טובות מאוד) היה סיפור עם סידרה ספציפית של C5 שהגיע עם 50-100 גרם עודף גז.

במרכז לא היתה בעיה, אבל באילת המזגן לא היה מקרר. הורקה של 50-100 גרם מהמערכת והמזגן היה חוזר לעבוד כמו גדול.

 

אני לא אומר שזה הסיפור ב I25, אבל בהחלט יכול להיות (בכפוף לבדיקה !!) שאולי מצב של חוסר או עודף גז ישפיע על המערכת.

אפילו שמדובר באוטו חדש, יש לפעמים "תקלות" בפס יצור שגורמות לתופעות כאלה בדיוק.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אין שום סיבה בעולם שמזגן במכונית חדשה לא יקרר היטב, גם בסיבובי סרק.

לכל משפחת ה I של יונדאי יש מזגנים מצויינים, וככלל לכל מכוניות יונדאי תמיד היו מערכות מיזוג מצויינות, ולכן התקלה, וזו בהחלט תקלה, נשמעת לי תמוהה.

בקש פגישה עם נציג שירות טכני בדרג גבוה יותר מזה שנפגשת עימו, ובקש ממנו שיבדוק בצורה מיקצועית את מערכת המיזוג.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
יפה, כבר התקדמנו. ברור שיש טווח מסויים שבתוכו נמצאים רוב רובם של היצרנים.

האם אפשר לדעת מה התקן של כל יצרן? - לא

האם בדיקות שנערכות במוסך בארץ עומדות בסביבת העבודה הנדרשת? קרי , רכב בטמפרטורה מסויימת ולא רק מדידה של טמפ' בפתחי מיזוג?

האם יש דבר כזה "דרישות לאקלים ישראלי". ז"א יצרן שמייצר ורסיה מחוזקת לשוק שלנו? ובמה השידרוג?

על סמך הנתונים היבשים שכול ייצרן רכב מספק לא תוכל לבצע השוואה בין מערכות מיזוג של ייצרני רכב.

רק מעבדה מקצועית תוכל לבצע השוואה.

איזה כייף לי :)

פורסם

לא קראתי תשרשור עד הסוף אבל , אני אילתי ויש לבוס שלי i25 2012 חמש אלף והמזגן לא סוחף ואפילו בהונדה 1999 שלי הוא יותר טוב אז לפי דעתי המזגן פשוט לא בשביל חום של אילת .

פורסם
על סמך הנתונים היבשים שכול ייצרן רכב מספק לא תוכל לבצע השוואה בין מערכות מיזוג של ייצרני רכב.

רק מעבדה מקצועית תוכל לבצע השוואה.

 

בקיצור, הנושא פרוץ לחלוטין. אם רכב עומד בתקן של היצרן בבדיקת מוסך, שלא ידוע אם מתקיימת בתנאים נכונים - לא ניתן לבוא בתלונות...?!

 

מעניין אם מישהו ירים פעם את הכפפה ויעשה השוואת רכבים במקביל, באותם תנאים לטמפרטורה ולחות בתא הנוסעים.

אותם תנאים = רכבים נבדקים באותה נקודת זמן, באותה מהירות נסיעה, באותו צבע, אותו כמות נוסעים וכד'

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

ברצוני לצנן מעט את ההתלהבות, אני עובד בחברה עם צי של כ-15 יונדאי I25 אינספייר מנוע 1400, רוב הרכבים כבר עברו את ה-60 אלף קילומטרים ומעולם לא שמעתי תלונה על המגזן, אני סובל מאוד מחום ויש ימים שבהם אני נאלץ לעשות ביקורות מחוץ למשרד והרכב שלי עומד מונע לא מעט זמן ומעולם לא היה לי חם עם המזגן שלו בזמן נסיעה.

כשהרכב עומד במקום חם ומניעים לוקח למזגן כמה שניות להתעשת ולהתחיל להוציא אויר קר אבל בזמן נסיעה בחיים לא קרה לי שהאויר שיצא לא היה קר. יש עניין אחר שקיים גם ב-I30 שלי ומורגש בעיקר בעוצמות הגבוהות של המזגן, בעיקר ברמה 4, כשאין לחיצה על הגז עוצמת המאוורר יורדת טיפה אבל כשלוחצים שומעים מיד שהעוצמה מתחזקת.

אני באמת לא מחבב במיוחד את ה-I25, היא איתי כבר שנה ורוב המכוניות שהיו לי לפניה היו עדיפות אבל למזגן מעולם לא היו לי תלונות, הרכב חוזר השבוע (ראשון או שני) לחברת הליסינג ורק השבוע נסעתי בשעות החום מאיזור בית שאן לים המלח וחזרה עם המשפחה ובאיזור ארגמן כולם התלוננו שקר.

פורסם
למי יש זמן להתעסק בבדיקות שאין בהם רווח כספי ?

 

חבל שלא כולם מבינים שיש מי שקובע קביעות לגבי דברים מדידים מבלי לעשות זאת כמו שצריך.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
יפה, כבר התקדמנו. ברור שיש טווח מסויים שבתוכו נמצאים רוב רובם של היצרנים.

האם אפשר לדעת מה התקן של כל יצרן?

האם בדיקות שנערכות במוסך בארץ עומדות בסביבת העבודה הנדרשת? קרי , רכב בטמפרטורה מסויימת ולא רק מדידה של טמפ' בפתחי מיזוג?

האם יש דבר כזה "דרישות לאקלים ישראלי". ז"א יצרן שמייצר ורסיה מחוזקת לשוק שלנו? ובמה השידרוג?

בודאי שיש תקן והוא כולל בדיקה מחמירה מאוד לפי תקן, כאשר יש תקנים מחמירים יותר ויש פחות וכמובן בארץ יכנסו רכבים בעלי תקן אירופאי שהוא הכי פחות מחמיר, מהתקן האסיאתי למשל.

 

ביצועי המזגן ניתנים לבדיקה מאוד פשוטה לפי הוראות יצרן וזאת על מנת לוודא כי תפוקת הקירור היא בהתאם לנתוני היצרן. הנתון הוא כמובן לא טמפ' קבועה ואחידה לכל הרכבים, כפי שצויין כאן קודם בשרשור.

אם הרכב עומד בבדיקה זו אזי המזגן תקין. זה כמובן לא כולל תקלות שיכולות להיות בתנאים משתנים שאינם מתרחשים בזמן הבדיקה הסטרילית לכאורה, במוסך.

 

רכב יכול לעמוד בנתוני היצרן וגם לא לקרר מספיק וזה תלוי מאוד בכמה גורמים, הגורם הסוביקטיבי, אנשים שונים רגישים לחום בצורה שונה. ויש את הגורם הסביביתי, יש טמפרטורות שבהם מערכות מיזוג יתקשו לעמוד בהם, כי כפי שהוסבר, אם רכב עמד בתקינה אך על הצד הנמוך של הסקאלה, סיכוי רב מאוד שבטמפ' קיצוניות המזגן פשוט לא יקרר בתנאים מסויימים (שמש ישירה עם עמידה בסרק ובאילת לדוגמא).

פורסם

האם ישנה טמפרטורה מסויימת שהמזגן חייב להוציא בזמן עמידה בסרק? שזוהי אכן טמפרטורה לפי הגדרות יצרן שהמזגן במצב תקין? אם כן למה הטמפרטורה זו לא ניבדקת?

פורסם

השאלה המתבקשת האם קיים תקן שמספרו XXX שמגדיר באופן פרטני את ביצועי מערכת המיזוג והאם התקן מחייב את ייצרני הרכב בדומה לתקנים הקיימים עבור נוזל בלמים או צינורות בלימה (תקן DIN או SAE).

 

אני אישית לא ניתקלתי במסמך של ייצרן רכב מסויים שבו הוא מציין במפורש שביצועי מערכת המיזוג עומדים בתקן מסויים.

איזה כייף לי :)

פורסם

אבל המינימום שבמינימום זה לבדוק את הטמפרטורת קירור שהמזגן מוציא שהוא עובד. ואז לבדוק אם זה תקין מול יצרן הרכב. ואת הכלי הזה לבדיקה של הטמפרטורה יש בלא מעט מוסכים

פורסם
אבל המינימום שבמינימום זה לבדוק את הטמפרטורת קירור שהמזגן מוציא שהוא עובד. ואז לבדוק אם זה תקין מול יצרן הרכב. ואת הכלי הזה לבדיקה של הטמפרטורה יש בלא מעט מוסכים

 

זה אולי מינימום טכני לוודא התאמה להגדרת יצרן.

זה לא מלמד איך המזגן יתפקד בהשוואה למכוניות אחרות במצבים משתנים.

 

לדוגמא, יכול להיות שאותה בדיקה תראה 5 מעלות ביציאה מפתחי איוורור אבל בחיים האמיתיים תמצא רכב עם נתון של 7 מעלות שיתמודד טוב יותר עם מצבים מסויימים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it


×
×
  • תוכן חדש...