Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5066 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אפרופו קורסה, לאבי יש קורסה חדשה, והמזגן שם באמת בושה וחרפה.

אני לא מבין איך רכב בשנת 2012 יוצא מהמפעל עם יכולת קירור כה נמוכה.

קראתי גם מבחן רכב של אחד הכתבים שבחן את הקורסה, הוא ציין שהמזגן חלש, אבל חשב שזו תקלה ספציפית באקסמפלר שבחן.

יש מה לעשות עם זה? אפשר לשלוח מכתב לאופל העולמית?

עד מתי ספטמבר 08.:(

  • תגובות 125
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
זאת בדיוק אבל הבעיה.

הרכב לא נמצא אצלהם ביום יום, והתנהלות שלי בוודאות שונה מהתנהלות הבדיקה שלהם.

גם אמרתי להם שזה לא קורה 100% מהזמן, אבל במקרים מסוייימים שציינתי להם.

 

הספיק לי לנסוע רכב מלא כמעט 4 אנשים , בצהריים מירושלים לראשון, כל היושבים ברכב אמרו שאין מזגן.

בקשר לבחור שאמר שאולי יש חוסר / עודף בגז, אכן בפעם הראשונה שהרכב נכנס למוסך אמרו:

"בלה בלה, חסר גז, בלה בלה הוחלף צינור, בלה בלה",

מאז המזגן מקרר אפילו פחות,

עוד כשיצאתי מהמוסך בפעם הראשונה - בצומת הראשונה שמתי לב לאויר פושר במערכת.

מכון שציינת שזה לא קורה תמיד, זאת אומרת שלרוב המזגן מקרר ולפעמים לא, תוכל לפרט באילו תנאים המזגן לא מקרר?

פורסם

כמה דברים שכדאי להפנים:

כל רכב שמשתמש בקרר R123A טמפ' המינימום של המזגן תהיה זהה ביחידה הפנימית(מאדה)בצמוד לשסתום 5C במרבית הרכבים הטמפ' הנמדדת בלובר אחרי ספיחת החום תהיה 10C .

ישנם רכבים שיובאו לישראל ללא מאוורר נוסף למעבה או שבעל מהירות נמוכה מה שיצר תופעה של חוסר קירור בעמידה בפקקים וניתן לפתרון בד"כ ע"י החלפת מעבה לגדול יותר או הוספה של מאוורר SPAL חיצוני.

פורסם
בימים חמים כמו שהיו השבוע בהחלט ייתכן מצב ש-10 דקות לא מספיקות לקרר את חלל הרכב בכדי שיהייה לך נעים לאחר שהרכב חנה בשמש.

 

האם אתה מעביר את פעולת המזגן למצב סירקולציה של האוויר הפנימי ?

 

בכל רכב שהיה לי לפני, מאזדה 3, פורד פוקוס, אפילו פונטו 2003, קיררו תוך מספר דקות.

פעולת המזגן לבד במצב הכי קר אפשרית רק שהמצב הוא סירקולציה.

פורסם
מכון שציינת שזה לא קורה תמיד, זאת אומרת שלרוב המזגן מקרר ולפעמים לא, תוכל לפרט באילו תנאים המזגן לא מקרר?

 

כן, כמו שציינתי בגדול, זה בנסיעה איטית כמו בפקק, או בחיפוש חניה, כשאין סלד גבוה מתמשך, וכשחם בחוץ.

דהיינו בוקר / ערב מקרר בסדר גמור.

 

נסעתי לאילת - כל הדרך המיזוג היה על 2 (שגם זה נראה לי גבוה), הגענו לאילת יש שם כרגע שיפוצים בכניסה לעיר, עמדנו בפקק, המזגן הוציא אויר פושר, אפילו אויר חם. כל משחק בין 4-2 לא עזר.

 

נסיעה בכביש בינעירוני, מהיר, לא מרגישים את חוסר הפעולה של המזגן.

פורסם

נשמע באמת כמו בעיית מאורר מנוע או ספיקה נמוכה מאוד של המעבה עקב חוסר קרר או חסימה חיצונית או פנימית בו.

 

היתי מציע שתכנס למוסך אחר, מזה שכבר בדק לך את הרכב, לבדיקה מעמיקה יותר.

פורסם
בודאי שיש תקן והוא כולל בדיקה מחמירה מאוד לפי תקן, כאשר יש תקנים מחמירים יותר ויש פחות וכמובן בארץ יכנסו רכבים בעלי תקן אירופאי שהוא הכי פחות מחמיר, מהתקן האסיאתי למשל.

אשמח מאוד לקבל קישור לתקן או מספר התקן מכיוון שחיפשתי ולא מצאתי.

איזה כייף לי :)

פורסם

כבר ביקרתי באתר של SAE ורוב התקנים מתייחסים לרכב מסחרי/משאיות ולא לרכב נוסעים פרטי.

התקנים אשר מתייחסים לרכב פרטי לא עוסקים במדידת ביצועי המזגן או דרישות המינימום ממערכת מיזוג ברכב אלא יותר מההיבט הבטיחותי והטיפול במערכת מיזוג עם גז R-134 ומחיזור של גז ומכשירים ושיטות לבדיקת דליפות.

 

אני מחפש תקן או מפרט מחייב את ייצרן הרכב שבו כתוב שברכב בעל נפח X עם שמשות בעובי Y שעומד בשמש T שעות ...מערכת הקירור צריכה להיות בעלת תפוקה של 16000 BTU לשעה.

בקיצור הקישור שמסרת לא קשור לאשכול.

איזה כייף לי :)

פורסם
כמה דברים שכדאי להפנים:

כל רכב שמשתמש בקרר R123A טמפ' המינימום של המזגן תהיה זהה ביחידה הפנימית(מאדה)בצמוד לשסתום 5C במרבית הרכבים הטמפ' הנמדדת בלובר אחרי ספיחת החום תהיה 10C .

 

R123A ?!

 

כבדרך אגב, מזגן (בהגדרתו כ"מזגן") מכוייל בשסתום התפשטות (או צינור קפילר) ל 5 מעלות צלזסיוס (ואם תעבור על נתוני הטמפ' של הגזים הפופולאריים, לרבות R22 ו R410 של המזגנים הביתיים, תראה שבכולם לחץ היניקה צריך להיות כזה שנותן 5 מעלות צלזסיוס).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
R123A ?!

 

כבדרך אגב, מזגן (בהגדרתו כ"מזגן") מכוייל בשסתום התפשטות (או צינור קפילר) ל 5 מעלות צלזסיוס (ואם תעבור על נתוני הטמפ' של הגזים הפופולאריים, לרבות R22 ו R410 של המזגנים הביתיים, תראה שבכולם לחץ היניקה צריך להיות כזה שנותן 5 מעלות צלזסיוס).

 

איציק

לפני שנתיים סיימתי הסמכה במיזוג והחומר עדיין טרי ,שסתום ההתפשטות מכוייל בהתאם ליכולת הקרר להכיל את החום שהוא סופח במאדה,בקרר מזגנים מדובר על 5 מעלות.יכולת פינוי החום במעבה תלויה ישירות בספיחת החום במאדה והיא מכוונת גם כן ל 5 מעלות כאשר מהירות המאוורר שולטת בטמפ' שיוצא.אני זוכר בזמנו שהגיע הקונקט לארץ היו רכבים שהגיעו חסרים במאוורר נוסף למרות שהיתה תושבת וצמת חשמל מוכנה ליד מאוורר המנוע.

פורסם
לפני שנתיים סיימתי הסמכה במיזוג והחומר עדיין טרי ,שסתום ההתפשטות מכוייל בהתאם ליכולת הקרר להכיל את החום שהוא סופח במאדה,בקרר מזגנים מדובר על 5 מעלות.יכולת פינוי החום במעבה תלויה ישירות בספיחת החום במאדה והיא מכוונת גם כן ל 5 מעלות כאשר מהירות המאוורר שולטת בטמפ' שיוצא.אני זוכר בזמנו שהגיע הקונקט לארץ היו רכבים שהגיעו חסרים במאוורר נוסף למרות שהיתה תושבת וצמת חשמל מוכנה ליד מאוורר המנוע.

יותר נכון לכתוב שהאוויר היוצא מפתחי האיוורור תלוי גם במהירות המפוח במידה מסויימת.

האם ידוע לך מהי תפוקת המזגן הנדרשת ברכב נוסעים פרטי ? או במילים אחרות מה הם הערכים (BASE LINE) של טמפ' חיצונית, טמפ' פנימית, כמות החום שיש להסיע ושאר הנתונים שלפיהם ייצרני הרכב מתכננים את מערכת המיזוג ברכב ?

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק10 זו שאלה קשה עם חישוב מאתגר .

הבסיס לחישוב כמו שרשמו איציק ושרותי רכב .

 

החישוב הוא לכל רכב בנפרד - אפשר להשתמש בטבלה יעודית אשר יש ליצרנים , ולהתאים אותה בשינויים לרכב .

 

כמו התאמת מזגן לבית , כאשר מוסיפים לטבלת שטח הקרור , את גודל החלונות ואזורי הקרינה של השמש , וסוג המבנה .

 

ברכב מחשבים את שטח תא הנוסעים המקורר , גודל החלונות , מספר המושבים , גודל הגג המצל .

וכעת החישוב שאתה אוהב - מדינת היעד - אקלים טרופי , הרבה לחות .

וכעת מנוע הרכב , סוג המדחס , הקרר , שטח הרדיאטורים גודל המאוררים .

 

לכן מתחילים מהסוף - מה דרישת הטמפרטורה הקרה ביותר ביציאה - ואחרי כ 10 דקות בנקודות שונות ברכב .

ומתחילים בחישובי ספיקה , רכב באקלים חם כמה זמן תרד הטמפרטורה בתא הנוסעים .

רכב באקלים טרופי , הורדת טמפרטורה ולחות .

 

הטמפרטורה ביציאה תהיה כ 5 מעלות , - ותפקיד המאוורר הפנימי ומבנה תעלות הפיזור , לסחרר את האויר הקר

באופן אשר יוריד את הטמפרטורה בכל אזורי תא הנוסעים .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

מה שאיציק ושרותי רכב רשמו והתייחסו זה לטמפ' בלבד.

 

את הפרמטרים הדרושים לחישוב תפוקת המזגן אני מכיר. תאכל'ס אני מחפש מספרים שעל סמך מספרים אלה הייצרן מתכנן את תפוקת המזגן.

לדוגמא:

בתקופת הלימודים בנושא תרמודינמיקה זכור לי שנהוג לתכנן את מערכת המיזוג לרכב נוסעים פרטי כאשר הנקודת המוצא של עומס החום שיש להסיע או לפנות מהרכב נעה בין 4-4.5KW בכדי שהטמפ' ברכב תהייה לדוגמא 20 מעלות צלזיוס אחרי 5 דקות.

אני מחפש את כול התנאים כולל מספרים.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...