Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5066 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
האם ישנה טמפרטורה מסויימת שהמזגן חייב להוציא בזמן עמידה בסרק? שזוהי אכן טמפרטורה לפי הגדרות יצרן שהמזגן במצב תקין? אם כן למה הטמפרטורה זו לא ניבדקת?

לכול ייצרן רכב יש טבלה/גרף שבו מצויינת הטמפ' שצריכה להיות ביציאה מפתחי האיוורור והיא נעה בדרך כלל בין 4-8 מעלות צלזיוס בתלות הטמפ' החיצונית ושיטת הבדיקה אשר משתנה מייצרן לייצרן.

הטמפ' בדרך כלל לא נבדקת בסל"ד סרק אלא ב-1500-1800 סיבובים לדקה.

 

יש ייצרנים שמחייבים לבדוק גם את הלחות היחסית בעזרת Protimeter (מד לחות).

איזה כייף לי :)

  • תגובות 125
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אה?! זאת אומרת שגם אם המיזוג נותן מתחת לסיבובי מנוע בסלד שכזה טמפרטורה של 20 מעלות היצרן יכול להגדיר זאת כתקין לחלוטין? אני לא חושב מארק. כבר ראיתי איך נימדדת טמפטורת מזגן ולא העלו סיבובי מנוע בשביל זה והטמפרטורה הייתה דיי נמוכה. מספיק כדי לקרר טוב.

פורסם
זה אולי מינימום טכני לוודא התאמה להגדרת יצרן.

זה לא מלמד איך המזגן יתפקד בהשוואה למכוניות אחרות במצבים משתנים.

 

לדוגמא, יכול להיות שאותה בדיקה תראה 5 מעלות ביציאה מפתחי איוורור אבל בחיים האמיתיים תמצא רכב עם נתון של 7 מעלות שיתמודד טוב יותר עם מצבים מסויימים.

אתה צודק לגמרי, בסופו של דבר בודקים טמפרטורה, אבל היא יכולה להיות שונה בין דגם לדגם באופן דרמתי ועדיין רכב שתוצאותיו יהיו גבוהות יותר, ז"א בראיה שטחית, "מקרר פחות טוב", יהי בעל יכולות קירור טובות פי כמה מרכב שהראה תוצאות טמפ' נמוכות יותר.

 

אין דבר כזה טמפ' אחד לכל הרכבים ולכל הדגמים, הטמפ' משתנה בין דגמים והיא תלויה לחלוטין במספר פקטורים והראשון שבהם הוא תנאי הבדיקה כמו למשל, סל"ד המנוע בזמן הבדיקה, כוון של בקרות האלקים, טמפ' ולחות חצוניים וכו'.

 

ראיתי רכבים שהפיקו טמפרטורה של 18 מעלות מתריסי האוורור בבדיקת ביצועי מיזוג לפי הוראות היצרן וזה היה תקין לגמרי והיה מדובר ברכב עם מזגן פריזר אמיתי.

פורסם
אה?! זאת אומרת שגם אם המיזוג נותן מתחת לסיבובי מנוע בסלד שכזה טמפרטורה של 20 מעלות היצרן יכול להגדיר זאת כתקין לחלוטין? אני לא חושב מארק. כבר ראיתי איך נימדדת טמפטורת מזגן ולא העלו סיבובי מנוע בשביל זה והטמפרטורה הייתה דיי נמוכה. מספיק כדי לקרר טוב.

שוב, הכול לפי הגדרות יצרן. יש הגדרה שבזמן בדיקה מעלים סל"ד לערך מסויים ויש שסיבובי סרק מספיקים להם. העניין הוא לא אם הטמפ' המתקבלת נשמעת לנו גבוהה מידי, אלא אם הטמפ' המתקבלת היא לפי נתוני היצרן.

פורסם
אתה צודק לגמרי, בסופו של דבר בודקים טמפרטורה, אבל היא יכולה להיות שונה בין דגם לדגם באופן דרמתי ועדיין רכב שתוצאותיו יהיו גבוהות יותר, ז"א בראיה שטחית, "מקרר פחות טוב", יהי בעל יכולות קירור טובות פי כמה מרכב שהראה תוצאות טמפ' נמוכות יותר.

 

אין דבר כזה טמפ' אחד לכל הרכבים ולכל הדגמים, הטמפ' משתנה בין דגמים והיא תלויה לחלוטין במספר פקטורים והראשון שבהם הוא תנאי הבדיקה כמו למשל, סל"ד המנוע בזמן הבדיקה, כוון של בקרות האלקים, טמפ' ולחות חצוניים וכו'.

 

ראיתי רכבים שהפיקו טמפרטורה של 18 מעלות מתריסי האוורור בבדיקת ביצועי מיזוג לפי הוראות היצרן וזה היה תקין לגמרי והיה מדובר ברכב עם מזגן פריזר אמיתי.

 

בעצם מה שאתה אומר, לסיכום, זה שאם מישהו מספר שהוא נסע פעם אחת ברכב, ביום הכי חם ולח בשנה, ולא באמת היה קפוא ברכב, כל זה בזמן שהמוסך אישר תקינות, אינו אומר שום דבר. זה אולי הפיזיולוגיה האישית של האדם או מצב נפשי ברגע הבדיקה. בהחלט יתכן שההתרשמות האישית של אותו אחד, מימים נעימים יותר ברכבים אחרים, לא מלמדת שאותם רכבים קפואים היו מתמודדים באותו יום ובאותו מצב של "הבוחן", טוב יותר. (וכמובן שבבדיקה התאורטית הנ"ל, לא בוצעה בשום שלב מדידה של טמפ' ולחות, הכל על סמך הרגשה)

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

זהו הסיכום שלך, לא שלי, אבל שוב אתה לא מחטיא.

 

אבל וזה אבל גדול, מדובר באדם שזהו הרכב שהוא רכש /קיבל והיא נוסע איתו כל הזמן. בסיס ההשוואה שלו יהיה לרוב הרכב הקודם בתנאי שלא העתיק את מקום מגוריו /עבודתו לאזור חם יותר, ולכן יש להתייחס ברצינות לתלונתו.

יכול להיות באמת שזהו הרכב ואין הרבה מה לעשות, לאחר שמוודאים כמובן, שאין תקלה במערכת המיזוג.

 

יתכן כי דגם מסויים יהיה בעל יכולות קירור נמוכות שיגרמו לנהג להתלונן על מערכת המיזוג, זה יותר אופייני לרכבים קטנים שצורכים מעט דלק, יש להם מנוע קטן שמוגבל בגודל של המדחס שהוא יכול לשאת ודשבורד קטן וצפוף שיכול לשאת התקנה של מאייד קטן, אלו יפגמו ביכולות קירור. זה לא משהו חריג בנוף של הרכבים הקטנים הן מבחינה הטכנית שהסברתי והן מבחינת ציפיות הלקוח כפי שתוכננה ע" היצרן פר הסגמנט של הרכב.

פורסם
מה אתם מציעים?

שבוע הבא נגיד ומסדרים לי עוד I25 לנסיעת מבחן, נגיד ושם אותו המצב, ויגידו לי ככה זה.

מה עושים מפה?

 

ראשית, מנסים להתייחס לבעיה ברכב הספציפי. בתור התחלה צריך 2 פרמטרים חשובים:

 

1. לבדוק לחצים (אם אין לך אפשרות, כנס למזגניסט ובקש שיבדוק לחצים וחזור עם תוצאות. אם תוכל לספר לפחות מה הלחץ ב PSI בקו היניקה זה יכול לעזור). את הבדיקה יש לבצע על סלד של 1200-1500 ע"מ לקבל נתוני דחיסה ויניקה בעבודה נורמלית של המדחס. אם יש לך נתוני דחיסה של הקווים גם בסרק ללא לחיצה על הגז - גם טוב.

 

2. לוודא בזמן בדיקה שהחלונות סגורים לחלוטין, הסירקולציה עובדת (תריס סירקולציה סגור, יניקת אויר מתוך הרכב) וטרמומטר בפתחי המיזוג. לרוב בודקים את הטמפ בעוצמת מפוח של 2.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אה?! זאת אומרת שגם אם המיזוג נותן מתחת לסיבובי מנוע בסלד שכזה טמפרטורה של 20 מעלות היצרן יכול להגדיר זאת כתקין לחלוטין? אני לא חושב מארק. כבר ראיתי איך נימדדת טמפטורת מזגן ולא העלו סיבובי מנוע בשביל זה והטמפרטורה הייתה דיי נמוכה. מספיק כדי לקרר טוב.

מה שאתה חושב או מה שראית זה לא מוכיח שהבדיקה תקינה. במילים אחרות, רוב יצרני הרכב מגדירים את תנאי הבדיקה בסל"ד גבוה יותר מסל"ד סרק ורצוי לבדוק מה אומר הייצרן בעניין לגבי כול רכב בכדי לקבל תמונה ברורה של ביצועי המזגן.

 

לדוגמא:

הייצרן אודי מגדיר שהבדיקה תבוצע בסל"ד של 2000 סיבובים לדקה והטמפ' הנמדדת בפתחי האוויר לאחר ב-5 דקות צריכה להיות בין 4-8 מעלות בתלות הטמפ' החיצונית.

 

במאזדה 3 היצרן מגדיר שהבדיקה תבוצע ב-1500 סיבובים לדקה והטמפ' צריכה להיות בין 4-10 מעלות צלזיוס (ללא הגדרה של זמן).

 

ראה תמונה מצורפת.

untitled.JPG

איזה כייף לי :)

פורסם

איזה נפנוף הזוי של המוסך, אם הסופר לנסר הענתיקה שלי מקררת מצויין לאחר מילוי גז כשאני בניוטרל, אז אצלך זה אמור להקפיא.

Opel Adam S 2017

פורסם
אתה צודק לגמרי, בסופו של דבר בודקים טמפרטורה, אבל היא יכולה להיות שונה בין דגם לדגם באופן דרמתי ועדיין רכב שתוצאותיו יהיו גבוהות יותר, ז"א בראיה שטחית, "מקרר פחות טוב", יהי בעל יכולות קירור טובות פי כמה מרכב שהראה תוצאות טמפ' נמוכות יותר.

 

אין דבר כזה טמפ' אחד לכל הרכבים ולכל הדגמים, הטמפ' משתנה בין דגמים והיא תלויה לחלוטין במספר פקטורים והראשון שבהם הוא תנאי הבדיקה כמו למשל, סל"ד המנוע בזמן הבדיקה, כוון של בקרות האלקים, טמפ' ולחות חצוניים וכו'.

 

ראיתי רכבים שהפיקו טמפרטורה של 18 מעלות מתריסי האוורור בבדיקת ביצועי מיזוג לפי הוראות היצרן וזה היה תקין לגמרי והיה מדובר ברכב עם מזגן פריזר אמיתי.

אם ייצרני הרכב היו מספקים נתון של תפוקת המזגן היה יותר נוח לבצע השוואה בין ביצועי מערכות המיזוג ברכבים דומים. במילים אחרות אם המזגן ביונדאי גטס היה מספק 16000 BTU לשעה לעומת מזגן בפאסאט שמספק רק 10000 BTU לשעה היית יכול בוודאות לקבוע שביונדאי גטס תרגיש הרבה יותר נעים בימים חמים לעומת פאסאט.

איזה כייף לי :)

פורסם
זהו הסיכום שלך, לא שלי, אבל שוב אתה לא מחטיא.

 

אבל וזה אבל גדול, מדובר באדם שזהו הרכב שהוא רכש /קיבל והיא נוסע איתו כל הזמן. בסיס ההשוואה שלו יהיה לרוב הרכב הקודם בתנאי שלא העתיק את מקום מגוריו /עבודתו לאזור חם יותר, ולכן יש להתייחס ברצינות לתלונתו.

יכול להיות באמת שזהו הרכב ואין הרבה מה לעשות, לאחר שמוודאים כמובן, שאין תקלה במערכת המיזוג.

 

יתכן כי דגם מסויים יהיה בעל יכולות קירור נמוכות שיגרמו לנהג להתלונן על מערכת המיזוג, זה יותר אופייני לרכבים קטנים שצורכים מעט דלק, יש להם מנוע קטן שמוגבל בגודל של המדחס שהוא יכול לשאת ודשבורד קטן וצפוף שיכול לשאת התקנה של מאייד קטן, אלו יפגמו ביכולות קירור. זה לא משהו חריג בנוף של הרכבים הקטנים הן מבחינה הטכנית שהסברתי והן מבחינת ציפיות הלקוח כפי שתוכננה ע" היצרן פר הסגמנט של הרכב.

 

תודה רבה על ההתייחסות המפורטת. הכוונה שלי הייתה למקרה בו מדובר בהתרשמות חד פעמית של נוסע ברכב, חצי שעה בסה"כ. לא על בעל רכב שמשווה לרכב הקודם שלו.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
ברצוני לצנן מעט את ההתלהבות, אני עובד בחברה עם צי של כ-15 יונדאי I25 אינספייר מנוע 1400, רוב הרכבים כבר עברו את ה-60 אלף קילומטרים ומעולם לא שמעתי תלונה על המגזן, אני סובל מאוד מחום ויש ימים שבהם אני נאלץ לעשות ביקורות מחוץ למשרד והרכב שלי עומד מונע לא מעט זמן ומעולם לא היה לי חם עם המזגן שלו בזמן נסיעה.

כשהרכב עומד במקום חם ומניעים לוקח למזגן כמה שניות להתעשת ולהתחיל להוציא אויר קר אבל בזמן נסיעה בחיים לא קרה לי שהאויר שיצא לא היה קר. יש עניין אחר שקיים גם ב-I30 שלי ומורגש בעיקר בעוצמות הגבוהות של המזגן, בעיקר ברמה 4, כשאין לחיצה על הגז עוצמת המאוורר יורדת טיפה אבל כשלוחצים שומעים מיד שהעוצמה מתחזקת.

אני באמת לא מחבב במיוחד את ה-I25, היא איתי כבר שנה ורוב המכוניות שהיו לי לפניה היו עדיפות אבל למזגן מעולם לא היו לי תלונות, הרכב חוזר השבוע (ראשון או שני) לחברת הליסינג ורק השבוע נסעתי בשעות החום מאיזור בית שאן לים המלח וחזרה עם המשפחה ובאיזור ארגמן כולם התלוננו שקר.

 

אז זה מעיד חד משמעית שיש בעיה.

כמו שציינתי, אני יוצא לצהריים עם הרכב כשחם בחוץ, גם 10-15 דקות לא מספיקות לקרר את חלל הרכב על עוצמה 4.

פורסם
זה אולי מינימום טכני לוודא התאמה להגדרת יצרן.

זה לא מלמד איך המזגן יתפקד בהשוואה למכוניות אחרות במצבים משתנים.

 

לדוגמא, יכול להיות שאותה בדיקה תראה 5 מעלות ביציאה מפתחי איוורור אבל בחיים האמיתיים תמצא רכב עם נתון של 7 מעלות שיתמודד טוב יותר עם מצבים מסויימים.

 

זאת בדיוק אבל הבעיה.

הרכב לא נמצא אצלהם ביום יום, והתנהלות שלי בוודאות שונה מהתנהלות הבדיקה שלהם.

גם אמרתי להם שזה לא קורה 100% מהזמן, אבל במקרים מסוייימים שציינתי להם.

 

הספיק לי לנסוע רכב מלא כמעט 4 אנשים , בצהריים מירושלים לראשון, כל היושבים ברכב אמרו שאין מזגן.

בקשר לבחור שאמר שאולי יש חוסר / עודף בגז, אכן בפעם הראשונה שהרכב נכנס למוסך אמרו:

"בלה בלה, חסר גז, בלה בלה הוחלף צינור, בלה בלה",

מאז המזגן מקרר אפילו פחות,

עוד כשיצאתי מהמוסך בפעם הראשונה - בצומת הראשונה שמתי לב לאויר פושר במערכת.

פורסם
אז זה מעיד חד משמעית שיש בעיה.

כמו שציינתי, אני יוצא לצהריים עם הרכב כשחם בחוץ, גם 10-15 דקות לא מספיקות לקרר את חלל הרכב על עוצמה 4.

בימים חמים כמו שהיו השבוע בהחלט ייתכן מצב ש-10 דקות לא מספיקות לקרר את חלל הרכב בכדי שיהייה לך נעים לאחר שהרכב חנה בשמש.

 

האם אתה מעביר את פעולת המזגן למצב סירקולציה של האוויר הפנימי ?

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...