Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חשמל בבאגי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5102 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

אני עוזר לאח שלי לבנות באגי עכשיו אני והוא לא יודעים הרבה בנושא חשמל רכב\מנוע.אז הלכתי לקרוא קצת בספר (לומד מכונאות) ובאינטרנט ולא מצאתי הרבה מידע בנושא אז יש לי כמה שאלות ואם אפשר גם איזה אתר עם מידע לגבי חשמל.ציירתי שרטוט קטן ניסיתי להעתיק מהספר לא הלך כל כך.(סליחה מראש אם יש שגיאות כתיב)

1.אני מותח כבל מה+ לאלטרנטור ועוד אחד לסטרטר ומחבר אותם לסוויץ עכשיו בשרטוט בספר כתוב 30 ליד הסטרטר וביצאה 50 מה זה פיוז?

2. באלטרנטור יש לי עיגול עם X באמצע מה זה אומר? ומאותו החוט של האלטרנטור לסוויץ יש לי יצאה לסליל הצתה. איך עושים את זה?

3.כל הכבלים של הארכות הולכות לכבל - או שאני טועה(אני יודע צריך מינוס לבלוק מנוע+1 לשילדה).

4.למה המפלג לא נותן ניצוץ יוכל להיות בגלל שהכיוון לא נכון (לא אני עשיתי ככה שאני לא יודע) או בגלל איזה סיבות.

ועוד שאלה לגבי כל החשמל בבאגי צמת חשמל אורות לוח שוענים וכו' איך מתקנים יש למשהו איזה סרטון שמסביר אתר(רצוי בעברית)

טוב סה"כ זה כל השאלות בנתיים ומקווה שלא יהיו עוד.

 

לכל אלה ששואלים איזה באגי בארכודה אני יעלה לפה תמונה שהיא תהיה גמורה :).

תודה רבה לכולם.

ללא שם.jpg

פורסם

אני עוזר לאח שלי לבנות באגי

בהצלחה.

 

1.אני מותח כבל מה+ לאלטרנטור ועוד אחד לסטרטר

נכון. הכבל למתנע צריך להיות עבה - 25 מ"מ בערך, והכבל לאלטרנטור פחות עבה (16 מ"מ בערך).

 

ומחבר אותם לסוויץ

פה מתחילה הטעות שבסופה אין ניצוץ.

 

עכשיו בשרטוט בספר כתוב 30 ליד הסטרטר וביצאה 50 מה זה פיוז?

לא יציאה ולא נתיך. מהמתנע אין יציאה (בדרך כלל).

למתנע יש שלושה חיבורים חשמליים:

מינוס דרך גוף המתנע אל המנוע, שצריך להיות מחובר בחוט עבה (25 מ"מ) למינוס של המצבר.

פלוס - חוט עבה (25 מ"מ) ישר לפלוס של המצבר.

ועוד חוט דק להתנעה - זה מסומן אצלך "50". זה חוט רגיל - 1.5 מ"מ או דומה, למתג ההתנעה ("סוויץ'").

שים לב שהחוט המסומן "50" מוליך מתח מהמתג אל המתנע ולא להיפך. המתג צריך אספקת מתח נפרדת.

 

באלטרנטור יש לי עיגול עם X באמצע מה זה אומר?

נורת בקרת טעינה בלוח השעונים. בדרך כלל נורה זו היא חלק ממעגל הטעינה ובלעדיה האלטרנטור לא יפעל.

 

ומאותו החוט של האלטרנטור לסוויץ יש לי יצאה לסליל הצתה. איך עושים את זה?

יותר מדוייק לומר שמהמתג יוצא חוט של +12V שמסומן "15" והוא מספק מתח גם לאלטרנטור (דרך הנורה) וגם לסליל (ישירות). אתה צריך להוציא שני חוטים מהמתג או לפצל בדרך.

 

כל הכבלים של הארכות הולכות לכבל - או שאני טועה(אני יודע צריך מינוס לבלוק מנוע+1 לשילדה).

בדרך כלל מחברים גם את המנוע וגם את השלדה למינוס של המצבר בחוטים עבים. כך אפשר לחבר מינוס/ארקה לכל נקודה קרובה בשלדה.

 

למה המפלג לא נותן ניצוץ יוכל להיות בגלל שהכיוון לא נכון

לא, כיוון לא נכון יגרום לניצוץ שלא בזמנו. זה יכול לגרום לאי הנעה או פיצוצים. הסיבה שאין לך ניצוץ היא כי אתה צריך לספק למתג +12 מהמצבר. בלי זה לא יהיה ניצוץ וגם לא תהיה טעינה.

 

כמו כן, אני מציע לך לשים נתיכים על כל חוט של +12V שיוצא מהמצבר, למעט החוטים העבים אל המתנע ואל האלטרנטור.

 

איך לבנות צמה - תתכנן מה הולך לאן, תעריך אורכים של חוטים, תחתוך קצת יותר גדול ותקצר בסוף. תעטוף את כל החוטים בשרוול או סרט בידוד (עדיף שרוול). חבר את הצמה לשלדה בהרבה מקומות. אל תחסוך בזה. את המחברים בקצות החוטים תלחים אם אתה יודע, ואם לא אז תמעך טוב.

 

אלו היו 60 שניות על הכנת צמות...

 

ושוב, בהצלחה!

 

דני

 

נ.ב. הכנתי שרטוט הכולל את החוט החסר.

צמה.jpg

פורסם

טוב תודה רבה על העזרה באמת שעשית לי הרבה סדר בראש עכשיו.

לגבי האלטרנטור להוריד כבל לשלדה 16 מ"מ עובי נכון?.

אני מקווה לצלם תמונה לפני שאני ינסה בכלל להניע את הבאגי אני יעלה לפה ואם תוכל להגיד לי מה לתקן\לסדר בכל החשמל.

לגבי הצמת חשמל הזאת נראה כבר מה נעשה איתה בנייתם רוצה רק להניע אותו:) ולאט לאט נטפל בשאר.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5102 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...