Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5021 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

והחלפת הילוכים ? אי אפשר היה על חשבון מהירות העברת הילוכים לחבר בוכנה פנאומטית נוספת למצמד ,שתלחץ כמה עשיריות שניה לפני ההחלפה וכנ"ל תשחרר כמה עשיריות שניה לאחר ההחלפה :) ?

או איזה תכנון של dsg אם כבר הולכים על משהו רדיקלי .

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

במכונית כזו שכל מטרתה לנסוע מהר וצריכה להחזיק קילומטרים מועטים ביותר של נסיעה, מהירות ההחלפה תופסת קדימות על פני שיקולים אחרים. מה גם שבוכנה כזאת שוקלת בעצמה, מחייבת מיכל גז גדול וכבד יותר, מחייבת סיבוך תכנותי שהוא לא נורא לכשעצמו אבל נדמה שלא הכרחי ועוד עלולה להתקלקל בעצמה (לא נעים לנסות לנסוע עם בוכנה תפוסה שלוחצת את הקלאץ' בכוח).

פורסם

אתם עושים טעות בשימוש בקלאץ ידני (בין אם מתופעל ע"י הרגל או היד). ההבדלים בזמני החלפת ההילוכים הרבה יותר קריטיים מאשר התוספת הזניחה במשקל.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

הגיר של אופנוע, וההילוכים מאוד קצרים ועוברים מאוד מהר. לא יודע כל כך על מה אתה מדבר. על מה היית ממליץ במקום?

פורסם

קלאצ פנומאטי כמובן, כמו העברות ההילוכים. אם הולכים על קלאצ מחליק (לא אמור להיות בעיה למצוא מאחר ומדובר בגיר של אופנוע), גם לא צריך עדינות בפעולה של הקלאצ, פשוט on/off כזה. יש דבר דומה גם לרכבים אגב, ה-S2000 היתה מצויידת בו.

http://en.wikipedia.org/wiki/Clutch_delay_valve

 

שימוש בקלאצ שאינו ידני גם יאפשר יותר גמישות בפעולת מע' launch control אם אתם מתכוונים לממש כזאת (בהנחה שזה בכלל עומד בחוקים).

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

הכי מהיר זה להעביר הילוכים בלי קלאץ', משהו שגיר של אופנוע עושה בלי בעיה (במיוחד אם יש ניתוק הצתה שמוריד את העומס בשבריר השנייה של ההחלפה). אם מבצעים את ההורדות בסל"ד נמוך גם אין בעיות של בלימת מנוע.

פורסם

החלפת הילוכים ללא קלאצ' יגמור את התיבה די מהר. שלא לדבר על זה שזה יוצא את הרכב מאיזון.

 

הכי טוב יהיה להשתמש בקלאצ' מופעל מחשב ובשביל להחליף הילוכים מהר להשתמש במצערת אלקטרונית, בשביל להקפיץ את הסל"ד בהורדות הילוך, וגלגל תנופה קל, כדי שהסל"ד ירד מספיק מהר בהעלאות הילוך. בשילוב עם חיישן סל"ד על הציר כניסה של הגיר יהיה ניתן ליצור העברות הילוכים חלקות לחלוטין מה שישמור על האיזון של הרכב. אגב יתרון נוסף בקלאצ' מופעל מחשב הוא שזה מאפשר לנהג לשמור את רגל שמאל על הבלם.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

לצורך העניין החלפות הילוכים ללא קלאץ' באופנוע לא כל כך מזיקות כשהן נעשות ללא עומס (ניתוק הצתה). לצורך הויכוח גם אם קיצרנו את אורך החיים של הגיר בצורה כל כך דרסטית שהוא יחזיק רק 10000 קילומטר זה זניח לגמרי היות והרכב יעשה לאורך ימי חייו גג 1000 קילומטר.

 

כמו שאמרתי קודם, העלאות הילוכים ללא קלאץ' לא מוציאות את הרכב מאיזון בכלל. במידה ומורידים את ההילוכים בסל"ד נמוך גם אין שום בעיה, בלימת המנוע חלשה מאוד בסל"ד בינוני ומטה. גם בסל"ד גבוה התופעה פחות מורגשת מאשר הורדה אגרסיבית ללא גז ביניים ברכב כמו מיאטה.

 

מצערת אלקטרונית לא חוקית בתחרות, כך שרעיון זה נפסל. רעיון הקלאץ' יפה ונכון, אבל מוסיף סיבוכיות שאנו מעדיפים להימנע ממנה כרגע. חלק שלא קיים לא יכול להתקלקל :-). היינו שמחים אילו היה נמצא מישהו שהיה לוקח את הזמן לממש מערכת כזו בצורה אמינה וקלת משקל.

 

כמו שאמרתי, ללא קלאץ' רגל שמאל בכל מקרה נשארת על הבלם.

פורסם

זה לא עניין של יש או אין ניתוק הצתה, כשאתה מעביר הילוך בלי קלאצ אתה בעצם מחבר 2 גלגלי שיניים שמסתובבים במהירות שונה כשעל שניהם יש עומס, מצד אחד הגלגל ומצד שני המנוע+גלגל תנופה. התיבה בכלל מסונכרנת? אני שואל כי במקרה אבא שלי כרגע מספץ וספה ושמתי לב שהתיבה שם בכלל לא מסונכרנת מפאתי מקום ואני לא יודע איך זה באופנועי ספורט. בכל אופן אם היא לא מסונכרנת אז אני לא חושב שהרעיון שלכם בכלל יעבוד.

 

ולידע כללי מה לגבי מצערת סמי-אלקטרונית, מצערת רגילה עם מנוע צעדים שיכול להקפיץ את הסל"ד בהורדות הילוך? בהעלאה אפשר כבר לנתק הצתה.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

לא יודע אם נסעת על אופנוע מודרני, ההילוכים עוברים בלי שום בעיה בלי קלאץ'. יותר מזה, על האוטו של שנה שעברה נוסעים ככה באופן קבוע. בהעלאות ההילוכים עוברים חלק לגמרי אם מתזמנים את הורדת העומס מהמערכת, בהורדות רק צריך לשים לב שלא מבצעים את ההורדה בסל"ד גבוה מדי. זה פשוט מחייב את הנהג להוריד הילוכים כמו בספר, לקראת סוף הבלימה.

 

לגבי מנוע צעדים יכול לעבוד, כרגע התכן של הרכב של השנה כבר די סגור. הרעיון לכשעצמו מעולה, אולי שנה הבאה.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

בגלל לחץ לימודי מתון לא פירסמתי בזמן האחרון, למרות שקצב העדכונים מהיר ביותר. השלדה כבר כמעט גמורה פרט להתאמות אחרונות, זרועות המתלים כבר מרותכות ורק מחכות למיסב הספרי שיכנס. עבודות הקרבון בשיאן, אפשר כבר לראות מושב (יפהפה) כמעט גמור.

 

הפעם כממתק החלטתי להוסיף קצת רינדורים של אחד ממעצבי הקבוצה, קונסטנטין זימן. קוסטה הוא סטודנט לעיצוב תעשייתי בבצלאל, ולדעתי הלא מלומדת והקצת משוחדת יש לו כישרון ענק בתחום עיצוב הרכב. לא יפתיע אותי בכלל לשמע עליו עוד כמה שנים.

 

תמונות:

165916_468073349869576_1490985777_n.jpg

182171_468073106536267_1403880352_n.jpg

194846_466763390000572_1481572654_o.jpg

339347_10150920705127761_2137833154_o.jpg

428505_467813963228848_1203545805_n.jpg

534771_468073039869607_659075545_n.jpg

474569_467692993240945_822820691_o.jpg

פורסם

דקל זה נראה פשוט מדהים, כל הכבוד לכם!

ממש מקווה שנה הבאה להצתרף אלייכם, השנה מצאתי את עצמי עמוס מדיי בגלל כל המעבר ממחלקה למחלקה..

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

בזמן האחרון התפצלנו לשתי קבוצות: שלדה וקרבון. חצי מהעבודה מתנהל בבית שערים\באר שבע על השלדה וכולל הכנסת עיגונים אחרונים, סלילת צנרות והתאמת רכיבים, והחצי השני בחדר שבמקרה היה פנוי באוניברסיטה. בחדר זה מיוצר ומלווחים סיבי הפחמן יחד עם חומר מבני ואפוקסי.

 

בתמונות:

 

 

נסיעת בכורה! ראינו 110 על השעון בכביש 6!

 

 

נוער מיוחד לאחר גימור המושב

 

 

תבניות החיפוי

 

 

 

אחד מאנשי הקרבון של הקבוצה מדגמן את אופנת 3M קיץ 12'

 

 

פלטת רגלים לפני גימורים

 

 

 

כמו כן, ניתן לראות תמונות מתערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. בין היתר הוקדש איזור מכובד לפרוייקט ולקורס שהתנהל ובו עיצבו הסטודנטים את המכונית הבאה בהנחייתו של מעצב הרכב דורי רגב. אני שוב משוחד אבל לדעתי מאוד מכובד, שיתוף בין שני מוסדות כאלה לעיצוב של מכונית מירוץ, מי היה מאמין.

 

 

 

ולסיום, השוואה בין סעפות היניקה של 2005 ו-2012

406354_10151129583092139_747891013_n.jpg

318808_10151341713238782_1718639815_n.jpg

334145_10150967205327761_407728723_o.jpg

376939_10150958916232761_1061781001_n.jpg

418297_10151144690669188_1538532910_n.jpg

416096_10150967209777761_667965364_o.jpg

557329_10150958916277761_2142936320_n.jpg

620502_10150967204167761_1490327084_o.jpg


×
×
  • תוכן חדש...