Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5020 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב נוסע על מנוע של אופנוע 600 סמ"ק. גם הדיפרנציאל מותאם לעבודה עם שרשרת במקום גלי הינע, מה שחוסך התקנה מסובבת של המנוע והוספה של גלים וגג"שים כבדים. מנוע של אוטו ממש לא מתאים כאן. מעבר למשקל הגבוה ולנתונים הגרועים יהיו הרבה התאמות שיצטרכו להתרחש ומעבר לכך נראה שהנפח שמנוע כזה לוקח (הנפח של הקופסה שהיא המנוע, לא "נפח המנוע" שכולנו מכירים) הוא גדול ומכריח לעשות ויתורים כואבים בכל הקשור למתלים, מרכז כובד, חוזק שלדה וכו'.

 

שוב, התקנת טורבו היא אפשרית, כתלות בכוח האדם והזמן. הבעיה היא שרכב כזה חייב לתפקד ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו בעיות טכניות בתחרות בגלל הטורבו הזה, מה גם שקבוצות גדולות בהרבה לרוב לא טורחות להתקין טורבו. את הזמן בתחרות הזאת מרוויחים בעיקר בסיבובים (משקל, משקל וכיולי שלדה) ולא בישורות שבקושי קיימות גם ככה. מה שכן ישנה קבוצה ש"יושבת טוב" מאוסטריה שמשתמשת במנוע של רוטקס 450 סמ"ק (אותו מנוע שמגיע על טרקטורון DS450 של קאן אם) וגודשת אותו. למנועים הקטנים יתרון משקל וצריכת דלק משמעותי מאוד וטורבו משפר להם את הביצועים קצת. גם ככה האוסטרים המדוברים לרוב לא בחמישיה הראשונה ולא מהווים איום על הקבוצות המובילות בעולם. אלו בד"כ (אבל ממש לא תמיד) משתמשות במנועי 4 צילינדר 600 סמ"ק, בלי טורבו (אבל הרבה פעמים עם קומבינות אחרות כמו הזרקה דו שלבית, למשל).

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני רק שאלה: באיזה שמן בחרתם להשתמש ולמה? (ואל תתבייש לספר אם מדובר באמריקן איגל 20W50 כי הוא ספונסר :wink: )

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
אני רק שאלה: באיזה שמן בחרתם להשתמש ולמה? (ואל תתבייש לספר אם מדובר באמריקן איגל 20W50 כי הוא ספונסר :wink: )

 

איתמר.

סינטטי של סילקולין, מתנת "אבזריון". 10 40 או 15 50, לא זוכר.

פורסם

ולמה בצמיגויות האלה?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

סמיילי של אף עקום

 

מאחר ובעולם המירוצים עסקינן מחד ובמכונית מירוץ "אקדמאית" מאידך הייתי מציע לחקור את נושא צמיגות השמן האידאלית יותר ברצינות. מדבריך נראה כי לא נעשתה מחשבה רבה בעניין וחבל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

שמע, קודם כל יכול מאוד ליהיות שאתה צודק.

מצד שני, יש כאן המון אילוצים. אנחנו קבוצה קטנה עם מעט משאבים באופן יחסי לקבוצות אחרות בעולם. מעבר לכך אנחנו פועלים בתחום שלא קיים בארץ. בסופו של דבר אפשר לקחת את נושא התבריגים של כל הברגים שמחברים את הרדיאטור לשלדה כמשימה לאומית, ולהחליט שעדיף להשתמש בתבריג UNJF במקום תבריג סטנדרטי כדי להקטין את הסיכוי לשבר התעייפות. אפשר הכל, זה פשוט יבוא על חשבון התעמקות בדברים אחרים כמו פיתוח מערך ניסויים, שימושים בחומרים חדשניים, שידרוג ממשק נהג-מכונית והרשימה נמשכת ונמשכת.

 

הכל פונקציה של משאבים (ולא מדובר רק על כסף).

 

באיזה שמן היית ממליץ להשתמש ולמה? אני רחוק מליהיות מומחה בתחום אבל מכיר קצת.

פורסם

כול הכבוד עושה חשק לעבור מת"א לבן גוריון.

אני אומנם סטודנט שנה ראשונה, אבל אני מניח שאם היה משהו כזה אצלנו בפקולטה כולם היו שומעים על זה כבר, כך שכנראה שזה ייחודי לבן גוריון.

שיהיה בהצלחה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

שאלה שמעניינת אותי, כי אנחנו חיים במדינה עקומה, איפה אתם בודקים את הרכב? והאם היועץ המשפטי של האוניברסיטה לא עושה לכם בעיות? (כי אני לא רואה שום דרך חוקית לבחון את הרכב בארץ)

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

שמע, קודם כל יכול מאוד ליהיות שאתה צודק.

מצד שני, יש כאן המון אילוצים. אנחנו קבוצה קטנה עם מעט משאבים באופן יחסי לקבוצות אחרות בעולם. מעבר לכך אנחנו פועלים בתחום שלא קיים בארץ. בסופו של דבר אפשר לקחת את נושא התבריגים של כל הברגים שמחברים את הרדיאטור לשלדה כמשימה לאומית, ולהחליט שעדיף להשתמש בתבריג UNJF במקום תבריג סטנדרטי כדי להקטין את הסיכוי לשבר התעייפות. אפשר הכל, זה פשוט יבוא על חשבון התעמקות בדברים אחרים כמו פיתוח מערך ניסויים, שימושים בחומרים חדשניים, שידרוג ממשק נהג-מכונית והרשימה נמשכת ונמשכת.

 

הכל פונקציה של משאבים (ולא מדובר רק על כסף).

 

באיזה שמן היית ממליץ להשתמש ולמה? אני רחוק מליהיות מומחה בתחום אבל מכיר קצת.

 

איך הרבי פייסבוק אומר? It's complicated.

 

כמו שהיטבת לנסח זאת, מכונית מירוץ היא מדע טילים. יש כל כך הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון וברור שלא על כולם אפשר לשים את הדגש או המקצועיות המתבקשת, בטח לא ברכב של אוניברסיטה קטנה בעיר שכוחת אל (סתם, אנחנו יודעים שבאר שבע אימפריה, במיוחד שכונה ג').

 

דווקא במנוע קטן ודווקא בשל כל המגבלות שחלות עליכם לשמן המנוע יש חשיבות יתרה. שימוש בשמן פחות צמיגי ובעל פחות התנגדות לזרימה יכול להביא לשיפור בביצועים. אפילו אם יהיה מדובר בחצי אחוז - בעולם המירוצים משקיעים מליונים על הפחתת כמה גרמים פה ושם ובחירת שמן מנוע אידאלי יכולה להעלות את הספק המנוע בצורה נאה בהשקעה אפסית עד מינימלית.

 

קטונתי מלהמליץ על שמן מנוע. אני בטוח שיש בניכם כמה חבר'ה שמבינים דבר או שניים בעניין ואולי כדאי לעשות סיעור מוחות בעניין. הייתי מצטרף בכיף לדיונים כאלה, גם ככה משעמם על הדשא של 72 :wink:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

שלום לכולם,

 

היה רצון להשתמש בשמן מירוצים יעודי (שוב - בתרומה של 'אביזריון' ששום מילים שנרשום כאן לא יוכלו לתאר איזה אנשים מדהימים הם וכמה שהם עוזרים לנו), אך משיחות גם מול מהנדסי שמן של סילקוליין וגם מול מכונאים מהשורה הראשונה בארץ (והתודה פה היא לדני מ'מוטוריקה'), החלטנו ללכת על בטוח ולא להסתכן בשימוש בשמן שלא מתאים לחלוטין למנוע. נכון ששמן פחות צמיגי יוסיף להספק בגלגל, אבל יש פה גם עניינים של טווחי טמפ' עבודה וגודל מעברי השמן במנוע, וללא בדיקה יסודית חששנו לתפוס מנוע על קו הזינוק באיטליה...לא משהו נעים...

 

בשנים הבאות, עם ההתעמקות בפרטים, נפנה גם את תשומת הלב לנושא הזה. איתמר תודה על ההתעניינות והשאלות!!!

 

תמיר.

פורסם

אגב, הפרוייקט ממש לא פתוח רק בפני סטודנטים להנדסת מכונות. כל סטודנט מבן גוריון (גם כאלה שנהנים לשבת על הדשא של בניין 72) שמביע עניין יכול להצטרף לפרויקט. יש המון תחומים להרחיב בהם את הידע, במיוחד אבל לא רק בתחום האלקטרוניקה.

פורסם

אף פעם לא מאוחר לעשות תואר שני בבירת הנגב!

 

אם לא אז הם תמיד מוזמנים לבוא לבקר ולהפיץ את הבשורה...


×
×
  • תוכן חדש...