Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5142 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סאב עם QTS נמוך יפיק אנרגיה עצמית נמוכה ולכן לעודד אותו ליצור לחץ בעזרת נפח אטום וקטן יחסית - רק יעשה לו טוב.

 

דווקא לאלמנט עם QTS נמוך מומלץ תיבה פתוחה.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כן, יש קשר בין QTS וסוג של תיבה. וגם נתון ה-EBP אף פעם לא מסופק במפורש, מחשבים אותו באמצעות FS/QES. פשוט QES הוא ערך נמוך מאוד ולכן מאוד משפיע על QTS שמחושב לפי נוסחה הבאה :

 

Qts=(Qts*Qes)/(Qts + Qes)

 

ואז QTS יהיה מאוד קרוב ל-QES גם אם QMS עולה פי 10.

בעצם QTS כאן משקף את QES. זה פשוט שיטה נוספת. ברור שבסוף מה שיקבע את הצורה הסופית של התיבה יהיה אוסף של גורמים כגון העדפה אישית, גודל התיבה וכמובן טעם אישי סובייקטיבי לצליל שנוצר.

 

עריכה : מה הולך כאן עם הנוסחאות ? :-)

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

פורסם
או בקיצור , הפורט גורם לרמקול להיות חזק יותר בלי קשר לוואטים שתביא לו. לכן הפורט גורם לרמקול להישמע ( ובעצם להפוך ) לחזק יותר ישירות.

 

שוב: יש הרבה אמונות לא נכונות בהקשר לפעולת הצינור, וזו אחת מהן. הנצילות של הרמקול תלויה במבנה של הרמקול - עוצמת המגנט, גודל הסליל, מספר הכריכות, מאסת הממברנה, וכדומה.

 

התיבה אינה משנה את נצילות הרמקול.

 

תיבה עם צינור מאפשרת שימוש ברמקול בעל נצילות גבוהה יותר; היא אינה הופכת רמקול קיים ליעיל (נציל) יותר. זה בלתי אפשרי.

 

דני

פורסם

דני,



 

ברור שלא.

 

אבל אם אתה תיקח את אותו הרמקול בדיוק ותשים אותו בשתי תיבות, האחת אטומה והאחת פורטד

 

בפורטד יהיה תדר נושא אחד מוגבר יתר על המידה לעומת שאר הספקטרום שהסאב והתיבה מנגנים, ההגברה הזו מתבצעת הודות לתכונות של הפורט ונפח התיבה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

בפורטד יהיה תדר נושא אחד מוגבר יתר על המידה לעומת שאר הספקטרום שהסאב והתיבה מנגנים, ההגברה הזו מתבצעת הודות לתכונות של הפורט ונפח התיבה.

 

רק אם התיבה והצינור לא מתאימים (מכוונים) לרמקול. זה לא נכון לומר באופן גורף שלתיבה עם צינור יש עיוות.

 

הבעיה היא שלפעמים (אההמ) קורה שהתיבה באמת לא מתאימה לרמקול - למשל אם סתם לוקחים תיבה כלשהי ואיזה צינור שמתאים בגודל למקום שיש, ושמים את הרמקול שהיה במבצע בחנות - אז בדרך כלל זה מה שקורה: תדר אחד מוגבר מאד יחסית לתדרים אחרים, ואז כל הבאסים נשמעים אותו דבר.

 

אבל זו בהחלט לא תכונה הכרחית של תיבה עם צינור.

 

דני

פורסם

חס וחלילה



 

מן הסתם - צריך להתייחס לכל המכלול הזה ככלי נגינה.

 

הרמקול, התיבה, הפורט צריכים כולם להיות מותאמים אחד כלפי הנתונים של השני - במצב שכזה אתה תקבל באמת כלי נגינה שמנגן היטב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
שוב: יש הרבה אמונות לא נכונות בהקשר לפעולת הצינור, וזו אחת מהן. הנצילות של הרמקול תלויה במבנה של הרמקול - עוצמת המגנט, גודל הסליל, מספר הכריכות, מאסת הממברנה, וכדומה.

 

התיבה אינה משנה את נצילות הרמקול.

 

תיבה עם צינור מאפשרת שימוש ברמקול בעל נצילות גבוהה יותר; היא אינה הופכת רמקול קיים ליעיל (נציל) יותר. זה בלתי אפשרי.

 

דני

 

ובכן אני לא מבין את ההיגיון הזה , זה כמו שתגיד שאוטו X לא מהיר יותר מאוטו Y , פשוט יש לו מנוע מהיר יותר , הרכב עצמו לא מהיר יותר.

 

זה לא אותו דבר ? הרמקול פולט סאונד , הפלט של הרמקול במקרה X הוא חזק יותר , אז מה זה משנה איך ? זה מה שקורה.

לא לקח את התרופות שלו.

פורסם
זה לא אותו דבר ? הרמקול פולט סאונד , הפלט של הרמקול במקרה X הוא חזק יותר , אז מה זה משנה איך ? זה מה שקורה.

 

שוב, יש כאן דוגמה של אמונה נפוצה אבל לא נכונה על דרך הפעולה של תיבה עם צינור.

 

אם לוקחים רמקול קיים בתיבה סגורה, קודחים חור בתיבה ומרכיבים צינור - עצמת הצליל לא תגדל.

 

כדי לקבל עצמה גדולה יותר, צריך לבחור מלכתחילה רמקול יעיל יותר - שמטבעו אינו מתאים לתיבה סגורה. הצינור מאפשר שימוש ברמקול כזה. בלי הצינור הרמקול לא יוכל להוציא צלילים נמוכים ללא נזק, כי רמקול יעיל יותר הוא פחות מרוסן.

 

דני

פורסם

דני



 

בחצי שניה אני שולל את מה שאתה הרגע רשמת.

 

תיקח תיבה עם צינור, עם רמקול בפנים ותאטום את החור... באותו הרגע אתה תחנוק את התיבה והעוצמה הנשמעת לאוזן תרד משמעותית.

 

תגיד לי משהו - מה שאתה רושם זה משהו שניסיתי בפועל? או משהו שאתה כותב מתוך אמונה?

 

כי בפועל אם אתה לוקח תיבה ועושה בה פורט ונפח התיבה מתאים לפורט ולנתוני הרמקול - אתה תקבל הגבר בתדר מסויים.

 

אם אתה רוצה עוד שלילה למה שאמרת - תיקח תיבה אטומה ותוציאה לה את הטרמינל...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
Bil, תוכל לחזור על השאלה שלך, מה בדיוק אתה רוצה לשאול, לפני שהשרשור הזה הופך להיות מלחמת גוג ומגוג?

 

האם ההסבר לגבי הצורה (שלי ושל אחרים ) הוא הסבר שנראה לך משכנע?

האם אתה רוצה לדעת יותר על הקשר בין תיבה פתוחה\סגורה לאיכות הסאונד?

האם ברצונך לדעת איך לחזק את התיבה?

האם רצונך לדעת טוב יותר איזה סאב מתאים לאיזה תיבה?

האם כל הדיון כאן הוא מעשי או תיאורטי?

 

ברור לך שיש כאן נושאים שיכולים להתפרס על דיון של 5-10 עמודים בכיף.

 

diforce, תרשה לי לציין שאתה לא ממש צודק. אני מבין שבשבילך ולטעמך תיבה פורטד היא הנעימה ביותר. אבל אתה לא יכול להגיד שתיבה פורטד היא בהכרח עדיפה מכל סוג אחר. לפעמים הקשיים בשילוב (כמו שאתה ציינת) עולים על היתרונות של התיבת פורטד. תיבה כזאת היא רק אחד הסוגים של תיבות. מבחינת עוצמה, תיבות BP או T-LINE מתוכננות היטב יהיו יותר חזקות, מבחינת שינויי מופע תיבות אטומות הן הטובות ביותר. אז כאן השאלה למה מנסים להגיע

 

אחרי שקראתי את מה שכתבתי, אני רואה שהתגובה שלי יכולה להיראות כנסיון להתחיל מלחמה סתמית או כניסיון לפגוע במישהו. אין ולא היה ולא יהיה בכוונתי להתחיל מלחמות סתם ואין בכוונתי לתקוף אף אחד.

 

סליחה שלקח לי זמן לענות (הלימודים האלה גמרו אותי)

 

ההסבר לגבי היה מספק מאוד , וקראתי פה הרבה דברים מעניינים שכולם פה כתבו , ועל כך תודה :-)

 

בנושא חיזוקי התיבה אני ישמח לעוד קצת פוינטרים מעשיים לגבי החיזוקים בתוך התיבה עצמה אבל בגדול כל מה שנאמר פה בהחלט עזר

 

הדיון כאן הוא בשלב הזה תיאוריטי (עבורי לפחות ) וברגע שיהיה לי זמן פנוי הוא יהפוך לפרקטי ...

 

הסיבה שלא ציינתי חברה מסויימת היא כדי למנוע ויכוחים לגבי מוצר כזה או אחר (או מלחמות) ופשוט להעזר בידע שיש לחברי הפורום פה כדי לנסות להבהיר דברים שלא ברורים לי בנושא

 

וכאן שוב אומר תודה לכולם ...

"יש לי על השמשה הקדמית שריטות כנראה של חתול, שריטות קלות לא עמוקות.

יש מקום אולי שמשייפים שם זכוכית והם יכולים לשייף קצת כדי שזה יראה חדש?"

פורסם

לגביי החיזוקים



 

כל הרעיון שעומד מאחורי זה הוא הצמדה של כל חיבור בין שתי פאות בתיבה, טוב יותר אחת לשניה.

 

תיקח בחשבון שאם אתה משתמש בחיזוקי עץ - זה גוזל נפח, כמה שתשים יותר חיזוקים, ככה אתה צריך לקחת בחשבון את הנפח שהם גוזלים לך.

 

אני מעדיף להשתמש בזוויתונים מברזל היות והם בקושי תופסים נפח והם מאוד חזקים.

 

4 ברגי עץ על כל זוויתון, לא יותר משני זוויתונים בכל חיבור של שתי פאות (אלא אם כן מדובר בתיבה ממש גדולה) בתיבות שלפי הנסיון שלי הן עד 45 ליטר נפח פנימי.

 

הכנסת סאב מפלצת? אתה מרגיש לא בטוח? אין שום בעיה, תכפיל את כמות החיזוקים ותדאג לעובי עץ מספק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תגיד לי משהו - מה שאתה רושם זה משהו שניסיתי בפועל? או משהו שאתה כותב מתוך אמונה?

 

The closed box system efficiency in the passband region, or system reference efficiency. is the reference efficiency of the driver

בתרגום חופשי לעברית: "היעילות של מערכת (רמקול בתוך תיבה) סגורה היא היעילות של הרמקול". מקור: "Small, R. H., "Close-Box Loudspeaker Systems - Part 1: Analysis," JAES 1972 December ".

 

The piston-range reference efficiency of a vented-box loudspeaker system is the reference efficiency of the system driver

בתרגום חופשי לעברית: "היעילות של מערכת (רמקול בתוך תיבה) עם צינור היא היעילות של הרמקול". מקור: "Small, R. H., "Vented-Box Loudspeaker Systems - Part i: Small-Signal Analysis," JAES 1973 June ".

 

ריצ'רד סמול (Small) הוא אחד משני האנשים שעל שמם נקראים החישובים של גודלי תיבות, "T/S paramteres", או "Thiele/Small parameters".

 

הוא עבד על זה הרבה זמן, וכל העולם משתמש בחישובים שלו עד היום. יכול להיות שהוא צודק.

 

דני

פורסם

דני



 

יכול להיות שאתה גם לא מבין את הקשר לבין מה שהוא רושם לבין מה שקורה בפועל?

 

תיקח את אותו הרמקול ותשים אותו בשתי תיבות שונות ואתה תקבל שתי תוצאות שונות, יעילות הרמקול, מסכים אתך, לא השתנתה.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

"diforce, תרשה לי לציין שאתה לא ממש צודק. אני מבין שבשבילך ולטעמך תיבה פורטד היא הנעימה ביותר. אבל אתה לא יכול להגיד שתיבה פורטד היא בהכרח עדיפה מכל סוג אחר. לפעמים הקשיים בשילוב (כמו שאתה ציינת) עולים על היתרונות של התיבת פורטד. תיבה כזאת היא רק אחד הסוגים של תיבות. מבחינת עוצמה, תיבות BP או T-LINE מתוכננות היטב יהיו יותר חזקות, מבחינת שינויי מופע תיבות אטומות הן הטובות ביותר. אז כאן השאלה למה מנסים להגיע "

 

T-LINE ו BP זה תיבות פתוחות בעיקרון. עובדות בצורה קצת אחרת פשוט.

 

תיבה אטומה היא תיבה מסורסת , אני לא מבין למה להתווכח עם העובדה הזאת. זה מגביל את הרמקול ותיבה פתוחה תמיד תעבוד טוב יותר , חוץ מהרמקולים ההזויים האלה שנבנו לעבוד בתיבות סגורות בלבד , ויש ממש קצת כאלה.

 

אתה יודע מה ? תעשה בדיקה , תחפש איזה רמקולים נמכרים כיום עם תיבה אטומה. אני בספק שתמצא יותר מ 5.

כבר כמעט ולא מייצרים רמקולים בתיבות אטומות , בשביל מה ? לא מתפשרים על כלום בתיבה פתוחה כמו שצריך.

למה זה ? כי כולם כבר הבינו מזמן שתיבות פתוחות הן טובות יותר ,פשוט מאוד. תיבה אטומה היא קלה לביצוע ונשמעת סביר עם ווליום סביר , הכל "סביר" . אז כמובן שזה קורץ לאנשים ... אבל להגיד ש"היא טובה לאפליקציה כזאת וכזאת" זה לא נכון , בכל מצב תיבה פתוחה תהיה עדיפה אם יש לך מרחק נשימה מינימאלי של כמה סנטימטרים לפורט ...

לא לקח את התרופות שלו.

פורסם

אוי וועי איז מיר

הכל בחיים פשרה. הכל. אני לא רוצה להתווכח ולהתחיל קרב ידע כאן. רק מתוך כבוד לפותח השירשור.

 

אני לא מסכים עם חלק מהאמירות כאן, אבל אני לא אמשיך את הוויכוח סתם לצורך הוויכוח. I'm too old for this sh*t

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11


×
×
  • תוכן חדש...